Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

niet gelezen, gewoon naar de foto gekeken, foto lijkt in de verste verte inderdaad niet op Monte Carlo, daarom dat ik er naast zit

als je dan dit ziet :inlove:

honda-s2000-ap1-yorkshire-sunset.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 18/6/2018 om 09:58, Le Capri Mauve zei:

't Was echt goed.

Twee gasten met pech gezien. Een ouwe bmw 635 in het begin van de rit ( van bt hierboven?) en een ouwe witte Porsche die zijn olie verloor. Voorlopige diagnose die ik daarvan opving was kapotte pakking. Dat is zoiets als de rubberen ring bij een weckpot.

Vond het toch niet makkelijk rijden, die kombinatie van de lijn vinden, tegenliggers inschatten, rekening houden met wat ge niet ziet. Maar degenen die achter mij reden vonden het tempo ok. een goeie 10l verbruikt tijdens de rit zelf.

Merci voor de rit, het is eens iets anders als codriver, maar zeker voor herhaling vatbaar! Volgende keer moet ik wel eens 2x nadenken alvorens mijn wagen op een snelwegparking achter te laten, omdat je dan op de terugweg langs de andere kant van de snelweg staat. Gelukkig mits wat improvisatie door het donker over een brug naar de andere parking geraakt.

Op 18/6/2018 om 11:43, PJH zei:

ARD :party:

We keren even terug naar 2017, oktober om precies te zijn. Ik zat voor mijn PC en ik had dit beeld voor mij:

ARD.jpg

Hoe moet je daar nog iets gaan tussen krijgen zonder al te veel herhaling?

Nu ben ik echt benieuwd met welke uitleg je volgend jaar gaat komen. ?

Nog eens bedankt voor alles. Eerste rondrit waar ik kennis heb gemaakt met de BBQ. Als souvenir nog een overschotje BBQ-worsten meegekregen om het daags erna nog eens te laten smaken. Tot de volgende!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
16 minuten geleden, Goesting zei:

Volgende keer moet ik wel eens 2x nadenken alvorens mijn wagen op een snelwegparking achter te laten, omdat je dan op de terugweg langs de andere kant van de snelweg staat.

:lol: zou los hetzelfde voor hebben.

Geplaatst:

Geen tunnel die er onderdoor ging?

Geplaatst:

Bij mijn weten niet. Dat zie je toch ook niet zo veel in ons land? Hier en daar een wegrestaurant die de volledige autostrade overspant, maar voor de rest val je meestal terug op een brug die de dienstwegen koppelt.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Goesting zei:

Bij mijn weten niet. Dat zie je toch ook niet zo veel in ons land? Hier en daar een wegrestaurant die de volledige autostrade overspant, maar voor de rest val je meestal terug op een brug die de dienstwegen koppelt.

Uiteraard, daarom werd er vaak afgesproken op dezelfde parking. Met wegresto als brug :D

Geplaatst:

Heb mij ooit laten wijsmaken door iemand die takelt op de snelweg dat die er meestal wel zijn.
Loopt volgens hem dan onder de op en afrit, dit zou je kunnen zien aan een pad / weg die ergens naartoe loopt en waar je niet in mag.
Misschien dat er hier zijn die als hobby zo een parkings bezoeken en dat kunnen bevestigen. :)
Geplaatst:

Heel veel van die parkings hebben zo’n tunnel, maar die is enkel voor dienstdoeleinden. Vaak toegang via een klein gebouwtje.
Geplaatst:
On 6/25/2018 at 1:20 PM, Stephane said:

Ik zou sowieso schrik hebben van vogels die in mijn interieur kakken, dus ik denk dat ik het dak altijd dicht zou doen wanneer ik parkeer. 

Ik heb met de NC de vraag vd flikken gehad of ik graag een boete wou.... Omdat ik hem parkeerde met het dak open. Moest vd blues brothers mijn kap dicht leggen omdat een auto altijd slot vast moet geparkeerd staan, open kap geeft aanleiding tot diefstal.

Was 150€ als ze me nog is zagen... kloothommels.

Geplaatst:
15 hours ago, Krikkie said:

Meermaals gedaan :ninja: ?

Choco, in Sterrebeek gij zeker? ?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Niko80 zei:

Choco, in Sterrebeek gij zeker? ?

Zo ver moet ik niet gaan, we hebben hier een straatje dat poepweg genoemd wordt. Hebben er onlangs een wildcamera gehangen :ninja:

Geplaatst:
11 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik heb met de NC de vraag vd flikken gehad of ik graag een boete wou.... Omdat ik hem parkeerde met het dak open. Moest vd blues brothers mijn kap dicht leggen omdat een auto altijd slot vast moet geparkeerd staan, open kap geeft aanleiding tot diefstal.

Wat met een Caterham of Ariel Atom? :D

Geplaatst:
Wat met een Caterham of Ariel Atom? [emoji3]

Altijd prijs hè.
Moet ge maar geen halve auto kopen. [emoji51]
Geplaatst:
57 minuten geleden, PJH zei:

living at 150 euro at a time!

Geplaatst:
1 hour ago, Niko80 said:

wtf 

Geplaatst:

Heeft die regel niks te maken met diefstal van zeg maar boordpapieren? Dus als er niks te stelen valt en ze niet aan papieren kunnen omdat ge ze zelf bijhebt bv, mag hij open blijven?

Geplaatst:
1 hour ago, PJH said:

Geen idee, maar hij moest dicht. Of de regel is als je een kap hebt zal ze dicht moeten.

Geplaatst:

Die regel is toch niet nieuw.

Gast wooter
Geplaatst:

De deuren moeten op slot. Over de kap zegt de wetgever niets.

Geplaatst:
Op 26/6/2018 om 22:38, ex-Mooseman zei:

Heel veel van die parkings hebben zo’n tunnel, maar die is enkel voor dienstdoeleinden. Vaak toegang via een klein gebouwtje.

Ah, via een gebouwtje, da's al andere koek...

Op 26/6/2018 om 21:27, Gixxer zei:

Loopt volgens hem dan onder de op en afrit, dit zou je kunnen zien aan een pad / weg die ergens naartoe loopt en waar je niet in mag.

Ja, dat soort wegen ken ik, maar die gaan meestal naar een brug en zijn bestemd voor leveranciers/politie/hulpdiensten...

Die zijn effectief afgesloten met een C1 bord, en in Groot-Bijgaarden heb ik de flikken ooit weten controleren op misbruik van die dienstbaantjes en brug daar.

Geplaatst:
10 uren geleden, wooter zei:

De deuren moeten op slot. Over de kap zegt de wetgever niets.

Waar staat dat dan juist, dat de deuren op slot moeten? 

Je bent verplicht om de nodige voorzorgen te nemen om enig misbruik door derden te voorkomen. 
Deuren afsluiten kan misbruik door derden voorkomen, kap sluiten ook.

De bestuurder van een auto waarvan het dak niet kan worden gesloten, kan m.i. hiervoor niet gesanctioneerd worden.
Net zoals je niet verplicht bent om een alarm ('inrichting ter voorkoming van diefstal') te hebben, maar het wel moet gebruik als je het hebt. 

Geplaatst:

In Antwerpen heb ik eens een cabrio open geparkeerd zien staan waarbij de beveiliging bestond uit een goed zichtbaar groot kaliber pistool op de passagierszit.

Gast wooter
Geplaatst:

Mijn cabrio's hadden een alarmsysteem. Proberen iets te grijpen in de passagiersruimte = alarm ging af.

8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.

Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/108-art8

Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.

Daar kan je een cabriokap ook onder zien als je wil imho. Blijft belachelijk dat ze daarvoor 150 euro willen aansmeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in