gTa 24.112 Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Op 15/7/2018 om 16:57, Polygoon zei: En dan een heel boek erachter Ik bedoelde het in de zin van: een dedicated forum geeft zeer genuanceerd advies, omdat je tig leden hebt met zoveel meningen en ervaringen. Hier zitten niet zo heel veel motards. Dat ik daarna mijn poging tot voorzichtig advies doe, verandert daar niets aan. Al moet ik zeggen: ben positief verrast over het advies dat hier al staat. Toppie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 Yamaha Tracer 700. Ideale 'startmoto' maar voor gelijk wie een super ding. Hopen koppel, genoeg pk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 2 uren geleden, 3000 zei: Yamaha Tracer 700. Ideale 'startmoto' maar voor gelijk wie een super ding. Hopen koppel, genoeg pk. Lijkt mij een ideale motor. Maar afhankelijk van wat je zoekt kan je op een gegeven moment op je honger komen te zitten. (Vering, vermogen, grondspeling in bochten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 On 7/15/2018 at 7:00 AM, msxx said: Je hebt dus nog niet op een ‘scherpe’ moto gereden. Ja, elke moto is gevaarlijk. Maar de een boezemt meer ontzag in dan de ander. Er zijn genoeg beginners op een (voor hun) verkeerde moto gestart welke daardoor enkel met een klein hartje rondgereden hebben, met weinig plezier... Je moet niet met een Ariel Atom of Porsche 911 GT3RS gereden hebben om te weten dat het niet zo extreem moet. Zo een GS gaat al vlot genoeg, en is makkelijker handelbaar dan zo een race raket. Persoonlijk ben ik nu ook van de 4+ cilinders, maar er is absoluut geen reden om aan +60 over de limiet op de openbare weg bochten te gaan pakken. Ik kom er telkens als ik in de Eifel, de Ardennen of op andere bochtige gebieden zit, motards tegen die met gewoon spul al geen goeie bochtentechniek hebben, laat staan dat ze zo een race raket correct in een bocht kunnen leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 8 minuten geleden, wooter zei: Je moet niet met een Ariel Atom of Porsche 911 GT3RS gereden hebben om te weten dat het niet zo extreem moet. Zo een GS gaat al vlot genoeg, en is makkelijker handelbaar dan zo een race raket. Persoonlijk ben ik nu ook van de 4+ cilinders, maar er is absoluut geen reden om aan +60 over de limiet op de openbare weg bochten te gaan pakken. Ik kom er telkens als ik in de Eifel, de Ardennen of op andere bochtige gebieden zit, motards tegen die met gewoon spul al geen goeie bochtentechniek hebben, laat staan dat ze zo een race raket correct in een bocht kunnen leggen. Naast de kwestie... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 Mijn regels: Koop de motorfiets die je wilt, niet een resem opstapmodellen die je keer na keer beu geraakt. ABS is een must; diegene die het zonder kan moet dat maar op circuit doen waar je geen oudere dames hebt die van opritten komen of gasten in Golfjes die voor je in willen inslaan. Koop een goed pak, goeie helm, goeie schoenen en goeie handschoenen. Geen gezever met ik heb nog een jeansbroek liggen of bottinnen van een zekere legertijd. Leder is niet een must; beter een luchtdoorlatend textiel pak dan een lederen pak waar alle ritsen open staan omdat je kapot gaat van de hitte. Investeer in extra rijopleidingen. Ik heb een goeie basis geleerd bij http://motorbeheersing.com. Meer nog, daar pas heb ik leren motorrijden. Daarna kan je bij de KNMV gespecialiseerde opleidingen volgen op het oefencircuit in Lelystad, als je meer wil in het motorrijden op de weg. Daar heb ik bv leren uitwijken in de berm. Reken altijd op jezelf, nooit op anderen in het verkeer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 6 minutes ago, msxx said: Naast de kwestie... Ik heb 30000km een Suzuki SV650S gehad. Pas nadat ik mijn RT had, kreeg ik plezier in motorrijden. De RT was makkelijker te sturen en in de bocht te leggen dan de Suzuki. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 1 uur terug, wooter zei: Ik heb 30000km een Suzuki SV650S gehad. Pas nadat ik mijn RT had, kreeg ik plezier in motorrijden. De RT was makkelijker te sturen en in de bocht te leggen dan de Suzuki. Waarom zou ik daar anders over denken? ik reageerde op: ’Elke moto is snel en gevaarlijk. Een GS niet meer of minder dan een andere. ‘ En dat is gewoon onjuist. Een GS is een toegankelijke moto, jij bevestigt dat ook van jouw RT. We zeggen indirect hetzelfde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.741 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Mijn regels: Koop de motorfiets die je wilt, niet een resem opstapmodellen die je keer na keer beu geraakt. ABS is een must; diegene die het zonder kan moet dat maar op circuit doen waar je geen oudere dames hebt die van opritten komen of gasten in Golfjes die voor je in willen inslaan. Koop een goed pak, goeie helm, goeie schoenen en goeie handschoenen. Geen gezever met ik heb nog een jeansbroek liggen of bottinnen van een zekere legertijd. Leder is niet een must; beter een luchtdoorlatend textiel pak dan een lederen pak waar alle ritsen open staan omdat je kapot gaat van de hitte. Investeer in extra rijopleidingen. Ik heb een goeie basis geleerd bij http://motorbeheersing.com. Meer nog, daar pas heb ik leren motorrijden. Daarna kan je bij de KNMV gespecialiseerde opleidingen volgen op het oefencircuit in Lelystad, als je meer wil in het motorrijden op de weg. Daar heb ik bv leren uitwijken in de berm. Reken altijd op jezelf, nooit op anderen in het verkeer. We komen eindelijk overeen Dit zijn voor mij ook 4 grote hoofdpunten bij het motorrijden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 20 juli 2018 Delen Geplaatst: 20 juli 2018 Eerste motor? Graag rechtopzitten? DL 650 V-Strom. Bouwjaar of generatie doet er niet toe, ze zijn allemaal verbazingwekkend leuk. Op termijn te traag? Geen probleem, gewoon setje stalen remleidingen tegen aan gooien (+/- 200 euro) en ander veerwerk eronder (+/- 200 euro vooraan, 500 euro achter) en eigen rijtechniek verbeteren. Zo ben je direct goed voor je eerste 50.000km en dat voor geen geld! Kost weinig in aankoop en qua onderhoud. Achteraf zal je er altijd op terug kijken als 'de leukste motorfiets die ik gehad heb'. Hij zal niet de grootste adrenaline shots geven, maar wel de grootste glimlach. Zelf al met verschillende generaties gereden en ik blijf dat zo een geinige fiets vinden GS zou ik niet doen. Ze zijn echt wel goed, maar nu ook weer niet zoooooooo goed. Beetje overroepen. En zoals gTa zegt, die boxer blokken... dat is het toch niet hoor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.265 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Met de kans van een mal figuur te slaan: hoe verhoudt een KTM Duke zich als beginnersmoto? Het is een hypotethische vraag want heb nog geen meter met een moto gereden, maar dat is een model dat ik wel écht knap vind Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouver 36 Geplaatst: 21 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Eerste motor? Graag rechtopzitten? DL 650 V-Strom. Bouwjaar of generatie doet er niet toe, ze zijn allemaal verbazingwekkend leuk. Op termijn te traag? Geen probleem, gewoon setje stalen remleidingen tegen aan gooien (+/- 200 euro) en ander veerwerk eronder (+/- 200 euro vooraan, 500 euro achter) en eigen rijtechniek verbeteren. Zo ben je direct goed voor je eerste 50.000km en dat voor geen geld! Kost weinig in aankoop en qua onderhoud. Achteraf zal je er altijd op terug kijken als 'de leukste motorfiets die ik gehad heb'. Hij zal niet de grootste adrenaline shots geven, maar wel de grootste glimlach. Zelf al met verschillende generaties gereden en ik blijf dat zo een geinige fiets vinden GS zou ik niet doen. Ze zijn echt wel goed, maar nu ook weer niet zoooooooo goed. Beetje overroepen. En zoals gTa zegt, die boxer blokken... dat is het toch niet hoor... Als het een GS wordt dan zou het de F800GS zijn en die hebben een rotax blok.Maar zal zeker eens die DL650 V-Strom bekijken.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Als het een GS wordt dan zou het de F800GS zijn en die hebben een rotax blok.Maar zal zeker eens die DL650 V-Strom bekijken.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met TapatalkPersoonlijk vind ik die staande twins van BMW een stuk fijner dan hun boxers. Al zou ik dan veel liever de f800s(t) of r hebben dan de GS. Die eerste sturen echt pakken beter en makkelijker. Qua klank zijn ze allemaal duf. Of toch voor een motorfiets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Met de kans van een mal figuur te slaan: hoe verhoudt een KTM Duke zich als beginnersmoto? Het is een hypotethische vraag want heb nog geen meter met een moto gereden, maar dat is een model dat ik wel écht knap vind [emoji4] Mono is niet zo fijn noch bruikbaar. Maar qua rijwielgedeelte haal je wel een topper aan. KTM is ook vrij duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Laat je bij de v-strom ook niet afschrikken door het brave uiterlijk. Het aantal exemplaren dat al de wereld rond is gegaan kan je niet meer op handen en voeten tellen. Daarnaast heeft die reeds meerdere keren de prijs van 'motor van het jaar' gewonnen, in vele landen. Chris Harris claimt voor een BMW 320d "what could you possibly need more", kan hetzelfde aangehaald worden voor de kleine v-strom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 2 hours ago, Polygoon said: Met de kans van een mal figuur te slaan: hoe verhoudt een KTM Duke zich als beginnersmoto? Het is een hypotethische vraag want heb nog geen meter met een moto gereden, maar dat is een model dat ik wel écht knap vind Welke duke ook, er zijn er heel wat. Zo een 390 is zeker leuk om te beginnen, of de Duke125 is een van de leukste op een B rijbewijs 690, 790, 890, 1190,... dat is al iets anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.265 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Dat dacht ik. 125 vind ik persoonlijk wat te weinig. 390 of die 600. Ooit. Eens in Antwerpen zal ik al eens beginnen met een motoscooter ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.741 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Een 1 cilinder sucksEen Vstrom is een zeer goed alternatief ,betrouwbaar en niet duur Ideale opstapper imoVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Vstrom is top idd. Of een Transalp, zelfde verhaal. Ik zou een vstrom verkoezen boven een gs800 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Vstrom is jaren aan een stuk verkozen tot Alpenmoto en reismoto van het jaar. En in die testen beginnen ze met elke motor die er dat jaar nieuw te krijgen is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.