Capitol 630 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Die 3 snelle foto’s zijn direct goede keuzes [emoji6][emoji1303] Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Deze keer als co meegereden en precies weer de helft van de leden gemist. Was even wennen met het nieuwe systeem (bolletje naar bolletje) maar leuke route! Merci PJH De hotdogs hebben ook gesmaakt Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 11 minutes ago, BMWMB said: Droomkar. Is de jouwe al verkocht ? Quote
Capitol 630 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Deze keer als co meegereden en precies weer de helft van de leden gemist. Was even wennen met het nieuwe systeem (bolletje naar bolletje) maar leuke route! Merci PJH [emoji846] De hotdogs hebben ook gesmaaktIk heb bijna geen enkele forum naam kunnen koppelen aan een gezicht.De afstanden van bolletje naar bolletje klopten wel echt goed, dus chapeau voor PJH. Alleen niet evident om de dagteller elke keer te resetten, want daarvoor moet ik die even in gedrukt houden en ondertussen sturen, pinker opzetten, schakelen,.... Quote
Momenol 367 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 10 minuten geleden, Capitol zei: Ik heb bijna geen enkele forum naam kunnen koppelen aan een gezicht. De afstanden van bolletje naar bolletje klopten wel echt goed, dus chapeau voor PJH. Alleen niet evident om de dagteller elke keer te resetten, want daarvoor moet ik die even in gedrukt houden en ondertussen sturen, pinker opzetten, schakelen,.... De app GPS tripmeter gebruiken de volgende keer Quote
Capitol 630 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 De app GPS tripmeter gebruiken de volgende keer [emoji6]Bedoel je deze? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 7 minutes ago, Capitol said: Bedoel je deze? Rallytracks werd hier al aangeraden, ik gebruik meestal Rally Tripmeter ( Android) Quote
Goesting 431 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Op 5/5/2019 om 21:39, msxx zei: Toch ook een zeer behulpzaam persoon gezien welke spontaan de kant uit wees welke we dienden te kiezen, afgaande op zojuist voorbij gekomen auto's veronderstel ik dan Haha ja, wij zijn die ook tegengekomen! Die was aan z'n omheining bezig ofzo. 't Was een leuke rondrit. Wij zijn er in geslaagd om bijna als laatste te vertrekken, maar toch bij de eersten te arriveren. De hotdogs op het einde hebben ook gesmaakt. Zulke kleinigheden worden zeker geapprecieerd! 1 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 @Max Dish was ook van de partij? Of toevallig een tweede paarse 968 hier? Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Rallytracks werd hier al aangeraden, ik gebruik meestal Rally Tripmeter ( Android)Idem hier Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Op 5/5/2019 om 21:27, Greg zei: Was top Beetje off-topic maar stond jij afgelopen weekend toevallig niet aan een feestzaal in Heule? @Greg Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 10 minuten geleden, Jonass zei: Beetje off-topic maar stond jij afgelopen weekend toevallig niet aan een feestzaal in Heule? @Greg Nope, mijn visum voor West-Vlaanderen is al een tijdje verlopen 1 1 Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 11 hours ago, Capitol said: Bedoel je deze? https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.planet.kaupov.gpstripmeter&hl=en Omdat alles zwart is, gaat je batterij trouwens zeer lang mee (als je een OLED scherm hebt). Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 7 mei 2019 Auteur Populair bericht Geplaatst: 7 mei 2019 Jeej ZLC! Daar waar het allemaal begon, dus altijd blij als ik deze kan organiseren Voor mij begon de dag om 11.30, met het klaarzetten van de startboog. De eerste keer dat Openroads daarmee werkt dankzij onze sponsor Yokohama. 't is een gigantisch ding, maar ik vind het persoonlijk wel tof de deelnemers weten direct waar ze moeten zijn, het is leuk op foto, het voegt wat sfeer toe, enz enz enz. Enige nadeel is dat je dat moet opzetten en vastbinden, en dat dat vrij groot is om te transporteren. Maar ik ga het wel nog doen denk ik Opzetten viel uiteindelijk wel mee, na een kwartiertje stond hij ongeveer waar hij moest staan, en nog 5min schuiven later stond hij haaks genoeg op de muur om de aanwezige toeschouwers tevreden te stellen Cool ding al zeg ik het zelf Daarna wat klaarzetten dacht ik, maar de vriendelijke heren van Rennsport Chiptuning hadden alles al voorzien. Prachtige service dus van die mannen, en niet enkel als ze je kist wat sneller maken Dus ik had wat meer vrije tijd om een praatje te slaan en nog eens te kijken naar wat er allemaal op de parking toekwam, en dat was best wat van een classic mini tot een nieuwe GT3... voor elk wat wils Een aantal usual suspects en ook wat nieuwe gezichten, just the way I like it Stipt om 13.00 aan de briefing begonnen, meestal ben ik een paar minuten te laat maar nu verliep alles dus vrij vlot. No stress en al zeker no stress toen ik zag dat de zon inmiddels ook had ingeschreven voor de rondrit. Good times na de briefing dan de start en ook die verliep vrij vlot, soms zelfs iets te vlot want ik was totaal te laat om mijn camera nog te pakken om de starters ook op foto te zetten Dan maar recht naar mijn fotopunt, maar eerst de wederhelft afzetten aan de tussenstop waar zij de parking wat mocht gaan regelen. Zij zou daar speciaal voor jullie meer dan een uur in de koude snijdende wind staan, chapeau voor dat dametje want ze doet het toch maar allemaal zonder morren toen ik terug was, was ze helemaal bevroren en nog kreeg ik geen commentaar. Gezien de koude wind zat iedereen helaas binnen, of in de voor de gelegenheid daar geplaatste tenten. De live muziek vond ik een leuke touch, maar het stond mss net iets te hard om nog deftig te kunnen praten. Geen idee hoe jullie dat hebben ervaren, maar hopelijk positief. Na de tussenstop ben ik dan nog naar het uitkijkpunt gereden, een fantastische plek vind ik persoonlijk. Het zicht over de boten, de rust op grotere hoogte, ... ideale korte break dus die moest er in dit jaar gezien iedereen daar ook wel even stopt ook een ideale plek om wat te hergroeperen, althans dat dacht ik. Ik wou er vroeg zijn, maar toch had ik volgens de geruchten al heel wat mensen gemist, terwijl ik zelf zeker was dat er nog +20 aan de tussenstop stonden. Dat wou dus zeggen dat de groep fameus uit elkaar is getrokken en dat is een totale ramp voor de planning. Een combinatie van mensen die snel doorgaan op de tussenstop en (iets te) sportief rijden, samen met anderen die liever rustig iets drinken en gezapig rijden. Dat maakt het wel erg moeilijk om foto's te maken natuurlijk, gezien ik geen uren kan uittrekken daarvoor. Ik vermoed dus dat ik niet iedereen zal hebben. Na mijn 2e fotopunt dan naar Rennsport gereden waar ik eigenlijk royaal te laat was door het wachten op deelnemers voor de foto. Zo heb ik van de snellere geen afscheid kunnen nemen en was ik er ook niet om de startboog terug te zetten. Gelukkig waren de mensen van Rennsport meer dan paraat om alles daar te regelen. Had ik maar altijd zo'n goeie helpers Al bij al dus een vrij vlekkeloze dag, met beter weer dan voorzien, geen omleidingen en geen grote problemen. Enige negatieve punt is wel dat er een man of 3 zijn verstand niet heeft gebruikt. Ik heb vrij veel boze mensen gezien en in quasi elke bocht stonden strepen. Als ik dan nog eens aangesproken wordt en PM's krijg van DEELNEMERS die meestal ook sportiever rijden dan de gemiddelde toeschouwer, dan is voor mij dat toch een brug te ver. Ik vraag altijd om rustig te zijn, geen burnouts te doen en zeker niet snel te rijden als er bebouwing of dorpen zijn. De rally's zijn altijd ontworpen om zo afgelegen mogelijk te zijn, dus dan kan het toch zo moeilijk niet zijn om rustig te rijden daar waar er wel mensen zijn. Bovendien zijn er een paar die ik simpelweg gemist heb omdat ze meer dan 30min voor de planning zaten -> very fast. Dat is de bedoeling dus echt niet en dat zet voor mij wel een domper op het event. Even nadenken dus hoe ik dat kan vermijden in de toekomst want dat kan imo echt niet. Anyway, tot op de volgende De foto's zijn hier te vinden:https://www.openroads.be/realizations/ 15 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 Inderdaad chapeau voor je vriendin zoals die in de kou heeft staan wachten.Knappe foto’s toch hoor! Tja er zijn er blijkbaar wel die het redelijk bont gemaakt hebben. Die strepen waren redelijk duidelijk. Maar op een gegeven moment kwamen we een vrouw tegen die nogal geschrikt keek en teken deed dat we rustig aan moesten rijden. Maar wij reden normaal, dus ik vreesde al voor problemen. Iets verder stond een man in het midden van het baantje en hij deed ons stoppen. Wij kregen zijn beklag te horen dat er voor ons al meerderen gepasseerd waren tegen zeer hoge snelheden en dat dit niet te tolereren was, “doodrijders” nam hij in de mond. Hij zei nog dat het duidelijk een georganiseerde rit was en dat het moest gemeld worden. De politie ging gebeld worden als er nog op die manier zouden passeren. Gelukkig heeft hij zich niet afgereageerd op ons, omdat wij daar aan normale snelheid aankwamen, maar wel spijtig dat wij de klachten over anderen moeten te horen krijgen. Zelf hebben wij ook wel vlotter gereden op sommige stukken, maar niet waar er huizen staan of waar we voetgangers of fietsers tegen kwamen. 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 (aangepast) De voetgangers en fietsers die we passeerden waren alert maar niet onvriendelijk. De eerste helft zat ik achteraan. Aan de radartoren ben ik niet gestopt want ik volgde @Goesting en die dacht waarschijnlijk dat we te veel achterop zaten. Op het eind bleek dan dat we vrij vroeg waren. In de ardennenrit was het duidelijk dat zeker niet voor een bepaald uur moesten toekomen en dat was een goede richtlijn. Ik weet niet of dat hier gebeurd is maar ik heb het gemist. 8 mei 2019 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 Misschien oplossing voor die snelrijders... Identificeren indien mogelijk en de volgende keer weigeren bij inschrijving. Ofwel je roadbook in 2 stukken maken en het tweede stuk bezorgen op de tussenstop... Dan reken je uit hoe je gemiddeld rijdt als je normaal doorrijdt en pas vanaf dan op tussenstop het resterende deel uitgeven... 3 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 2 minuten geleden, Naish zei: Misschien oplossing voor die snelrijders... Identificeren indien mogelijk en de volgende keer weigeren bij inschrijving. Ofwel je roadbook in 2 stukken maken en het tweede stuk bezorgen op de tussenstop... Dan reken je uit hoe je gemiddeld rijdt als je normaal doorrijdt en pas vanaf dan op tussenstop het resterende deel uitgeven... Eigenlijk geen slecht idee! Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 23 minutes ago, Naish said: Misschien oplossing voor die snelrijders... Identificeren indien mogelijk en de volgende keer weigeren bij inschrijving. Ofwel je roadbook in 2 stukken maken en het tweede stuk bezorgen op de tussenstop... Dan reken je uit hoe je gemiddeld rijdt als je normaal doorrijdt en pas vanaf dan op tussenstop het resterende deel uitgeven... Ikzelf was op de RSC automobile rondrit overal te vroeg, maar gewoon omdat ik ook vroeger vertrokken was omdat ik tegen de middag ergens moest zijn. Ik heb zeker niet zot gedaan in de buurt van woningen/fietsers/wandelaars. Zou jammer zijn dat dit niet meer mogelijk zou zijn (is natuurlijk een uitzondering, en gezien PJH me wel al wat kent had ik met jouw voorstel direct de 2 delen kunnen vragen). Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 8 mei 2019 Auteur Geplaatst: 8 mei 2019 Of iedereen houdt wat rekening, dan moet ik niet voor politie spelen Komt wel in orde, op naar de volgende 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 34 minuten geleden, Naish zei: Misschien oplossing voor die snelrijders... Identificeren indien mogelijk en de volgende keer weigeren bij inschrijving. Ofwel je roadbook in 2 stukken maken en het tweede stuk bezorgen op de tussenstop... Dan reken je uit hoe je gemiddeld rijdt als je normaal doorrijdt en pas vanaf dan op tussenstop het resterende deel uitgeven... Of in etappes, zoals een regelmatigheidsrally. Als je gemiddelde snelheid hoger ligt dan vooropgesteld is dat op zich niet zo'n groot probleem, maar je kan de volgende etappe pas aanvatten op je juiste startuur, dus moet je wachten. Organisatorisch nog veel complexer wel. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 Ik snap je probleem want ik zou ook wel eens met zo een situatie kunnen zitten om een rondrit te combineren met een andere verplichting... Maar idd, dan kan je meteen de 2 delen meenemen en als je gekend bent zal dat wel geen probleem zijn. En als het een gekende crosser is, dan kan PJH het ook nog weigeren. Vorige zomer ook eentje gedaan (matthi was daar ook) en er zat ook een showmannetje in... Is storend voor zowel de mensen waar er gepasseerd wordt, maar ook voor de andere deelnemers. Op de RSC rit vond ik het tempo voor met mijn 356 perfect... Lekker snel zonder slabakken, maar ik kan me voorstellen dat met een GT3 je wel iets sneller kan/wil gaan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.