Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, PJH zei:

Of iedereen houdt wat rekening, dan moet ik niet voor politie spelen :)

Komt wel in orde, op naar de volgende :)

100% correct... We geven maar ideetjes als het te erg wordt... Liever zo misschien dan dat het moet stoppen ;)

Geplaatst:

Wij waren met 2 auto's als eerste in Maldegem terug, niet omdat we liggen racen hebben maar omdat we op de tussenstop vrij snel weer vertrokken zijn om op tijd thuis te zijn wegens andere plannen. Tijdens deel 1 een paar dingen gezien die toch even mijn wenkbrauwen hebben doen fronsen.

Het was een fantastische rit, heel leuke dingen gezien (Panoramweg en de toren in Ossenisse). Meer van dat. ?

Geplaatst:

Aan de toren zijn wij niet gestopt, ze lag net na de cafetaria dus om dan nog eens te stoppen was het wat kortbij.

Was beter geweest na 30-40-50km maar je kan zoiets als organisator inderdaad niet kiezen.

Geplaatst:

Zelf heb ik vrij sportief gereden waar (ik vond dat) het kon. Fietsers, dorpen en wandelaars met respect benaderd. En de max snelheid proberen te beperken tot zo'n 100km/h (wat niet overal gelukt is)

Tegelijk kan ik me ook wel voorstellen dat er mensen zijn welke zich aan mij gestoord hebben?

Het geluid van bepaalde auto's helpt ook niet echt natuurlijk. Dat was soms zelfs niet aangenaam om achter te rijden. Ik doel dan met name op enkele gemodde M-modellen. Wat mij stoorde was het enorm kort op mensen rijden en enkele inhaalacties op smalle wegen of bebouwde kommen.

Kijk je dan naar de doorlooptijd van de rit:

Wat je ziet is dat we gestart zijn om 13uur en aankwamen om 17u45. Daarbij waren we bij de eersten, alhoewel er al enkelen door waren. En dan zijn wij nog vrij uitgebreid gestopt aan het tussenpunt (2x drankje + wat versnaperingen, dus toch even gezeten) en zijn we de radartoren volledig beklommen en aan de panoramaweg gestopt, weliswaar kort.

Naar organisatie toe was het wederom een hoog niveau, top!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Top organisatie ?
En er erg van genoten, op naar de volgende!

Bedankt voor de leuke foto!

Geplaatst:
5 uren geleden, Naish zei:

Ofwel je roadbook in 2 stukken maken en het tweede stuk bezorgen op de tussenstop...

Zo deden wij het ook (Lotus Tour Limburg). Roadbook voormiddag en roadbook namiddag. Zo kan je het pak terug een beetje samentrekken en heb je meer vat op de timing. Eventuele cowboys kan je dan ook even aanmanen om wat in te binden. Op voorhand aangeven dat deelnemers pas vanaf een bepaald uur op de avondlocatie verwacht worden helpt ook. Dan weten ze dat ze langer tijd hebben voor een terrasje.

En het klopt dat je zo'n rit in principe moet aanvragen in elk dorp en gemeente. En denk ook maar niet dat de politie niet gebeld wordt. Wij hebben één jaar de pech gehad dat er een ongeluk gebeurde op onze rit en toen de politie ter plaatse kwam wisten ze te vertellen dat ze eerder al op de hoogte gebracht werden dat er stevig doorgereden werd. Gelukkig waren het een beetje inschikkelijke agenten en hebben ze er verder geen drama van gemaakt.

Meestal zijn het ook de mensen die het laatste passeren die alles op hun donder krijgen, ook al rijden ze met respect.

Ik moet wel zeggen dat er op onze ritten door het overgrote deel van de deelnemers met respect gereden werd. Maar als je 80+ deelnemende auto's hebt zit er altijd wel eens een cowboy tussen. Vroegere jaren werd er overigens veel wilder gereden vind ik.

Geplaatst:
1 uur terug, thiva zei:

En het klopt dat je zo'n rit in principe moet aanvragen in elk dorp en gemeente.

Ik heb me laten vertellen dat dat enkel zo is vanaf 50+ wagens, daarom stopt mijn inschrijfformulier steeds op 50 :)

Geplaatst:

Ik weet niet wie met die witte Golf reed, maar die knalde goed door alleszins. Beetje plaatsvervangende schaamte op zo'n momenten.

Geplaatst:

Wij vonden het eigenlijk beter meevallen dan andere keren ... nu, wij rijden ook door maar net zoals msxx niet aan huizen, wandelaars, fietsers of in bebouwde kommen. 

Hier stond ook al de opmerking dat wij goed doorreden, hopelijk heeft niemand zich hieraan gestoord! 

Geplaatst:

Er is nood aan meer mini's. Ook al voelt het vanbinnen aan als stevig doorrijden, voor de buitenwereld blijft het een leuk autootje dat komt voorbij tuffen.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

En nog een special thx aan @Baidendat ik de pot nootjes van zijn tafel ook naar binnen mocht werken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik weet niet wie met die witte Golf reed, maar die knalde goed door alleszins. Beetje plaatsvervangende schaamte op zo'n momenten.
Er zijn er nog die dat gevoel hadden bij die chauffeur.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:
Er is nood aan meer mini's. Ook al voelt het vanbinnen aan als stevig doorrijden, voor de buitenwereld blijft het een leuk autootje dat komt voorbij tuffen.
Toen ik u zag rijden moest ik spontaan denken aan mijn tijd met de 2CV, de underdog op zo een ritten maar dikke fun.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:

Er werd inderdaad serieus wat afgeknald ... soms wat te.

Ik  vond het het meest schaamtelijk toen er een hele meute hothatches keihard begon te knallen in een gebied waar massa wandelaars langs de zee wandelden. Mij niet gelaten, ik zat bij de eersten, maar je verknalt het voor de achterkomenden.

Bij mij begon het met die RS3 die op mijn achterbumper hing. Maar die had al vrij snel door dat het me niet per se om de snelste te doen was. Na een paar kilometer eens getoond dat ik ook wel het gaspedaal wist zitten, maar dat ik daar geen zin in had.

En die GTI, mja, beetje van hetzelfde. Ik hield bewust afstand de hyundai en co. Terecht zo bleek toen ze na een bocht stilstonden. Ik remde vrij hard en toen zat die GTI bijna in de D3 ?

Maar goed, al bij al genoten van de mooie rit. Alles op eigen tempo afgewerkt met @zwoemba. En wtf die kilometrage klopte gelijk een bus ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Rabbit zei:

Maar goed, al bij al genoten van de mooie rit. Alles op eigen tempo afgewerkt met @zwoemba. En wtf die kilometrage klopte gelijk een bus ?

Allez jong, jullie waren daar ook? ??

Niet gezien, zag wel ergens een D3, maar was van ver en dacht dat het Maxime S was (die er ook was bij de RSC rit)

Geplaatst:

Kort na de start al, de dubbele witte lijn over om een redelijk aantal auto's in te halen. En plots na een tijd reed die GTI achter ons, ben gewoon opzij gaan staan om die door te laten, had geen zin in dat gejaag.

Natuurlijk iets verder dan waar ik hem door liet was een wandelaar, en raad eens wie er in zijn kloten kreeg...

Ik ben ver van een heilige hoor maar zie toch waar.

Aan de tussenstop kwam een meneer vragen welk model mijn auto was, hij vond hem beeldig...

Het was een leuke dag, PJH ritjes zijn altijd top.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Misschien een rondrit over gewestwegen aanbieden voor de GTI/RS mannen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Kort na de start al, de dubbele witte lijn over om een redelijk aantal auto's in te halen.

Idd. En dan kort erna vol in de remmen om links af te slaan.

Ik weet dat het kriebelt als je wat vermogen onder de kap hebt, maar kan dat echt niet wachten tot je midden tussen de velden zit?

Op een bepaald moment kwamen we een wandelaar met een hondje tegen. Die liep daar op z'n dooie gemak en ging dan plots naar het midden van de baan, voor een paar seconden, waarna hij dan opzij ging. De vraag is of hij ons werkelijk niet gezien had, of het net opzettelijk deed omdat voorgangers er misschien iets te enthousiast gepasseerd waren.
Geplaatst:
34 minuten geleden, Titleist zei:

Misschien een rondrit over gewestwegen aanbieden voor de GTI/RS mannen.

:) zij hoeven niet te weten dat hun roadbook anders is als dat van de anderen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 hours ago, Frekkel said:

Leuk gebakje ! Merci PJH voor de leuke baantjes en top organisatie !

Geplaatst:

Fijn om te lezen, spijtig dat er weer een paar tussen zitten die het spel verbrodden en een slechte naam bezorgen aan liefhebbers.

Als je wil racen moet je gaan racen he. Bebouwde kom, fietsers en voetgangers = slow down.

Triest van die paar man. DE reden dat ik afgehaakt heb bij dit soort events. Geen zin om een hele dag mensen kwaad op me te zien omdat er een paar platte macho’s tussen zitten.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dat gaat een uitdaging zijn als ge veel ritten wilt gaan organiseren, het gedrag wat in orde houden. En wanneer ge een groep hebt die ergens een connectie hebben, al is het op een forum, gaat dat al beter lukken dan als er eenmalige 'buitenstaanders' in gedropt worden.

Geplaatst:

Ik was er niet bij, maar als er geen fietsers/voetgangers zijn, moet ik ook wel bekennen dat er strepen zouden staan :oops: buiten bebouwde kom uiteraard.

Gewoon duidelijk vermelden tijdens de briefing en de mensen die respect hebben houden zich er dan wel aan. Zou ik toch denken...

Afremmen voor fietsers en voetgangers is vanzelfsprekend.

Geplaatst:
Ik was er niet bij, maar als er geen fietsers/voetgangers zijn, moet ik ook wel bekennen dat er strepen zouden staan default_blush.png buiten bebouwde kom uiteraard.

Gewoon duidelijk vermelden tijdens de briefing en de mensen die respect hebben houden zich er dan wel aan. Zou ik toch denken...

Afremmen voor fietsers en voetgangers is vanzelfsprekend.

Hij heeft het vermeld iig. default_biggrin.gif

Alleen de toevoeging 'het is geen race' had er mss nog bij gemogen. (Al vond ik dat het op dat vlak nog meeviel)

Geplaatst:
Of iedereen houdt wat rekening, dan moet ik niet voor politie spelen [emoji4]
Komt wel in orde, op naar de volgende [emoji4]

Ik heb anders nog een rijkswacht kepie.
Zal politie spelen en terwijl wat foto’s nemen.
Als ze te snel gaan zal ik de flits gebruiken.
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid