ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 8 minutes ago, kwiekie said: Enorm warm in de cabrio (tot 36,5 graden gezien) Ja t was abnormaal heet. Ik heb de mijne pas open gedaan om 18h. Wel wat stukken met de ruiten open gereden, en dat was precies of je zette de chauffage aan. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Wij hebben trouwens de korte rit gedaan. Lang op terras gezeten en 2de stuk rustig gereden dus was genoeg. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Ik ben toch een paar bijna-dood ervaringen rijker, wat een hitte! Een uur zonder stop was niet verantwoord, dus toch 2 keer een terrasje gedaan met de nodige liters water. TVR’ke heeft zich kranig gehouden, stevige dag toch voor zo’n kistje, zo’n 600km op zondag alleen al! Roadbook hou ik bij om nog eens opnieuw te rijden, door omstandigheden is het er niet van gekomen om de complete route op roadbook te rijden en ergens is dat wel een gemis. Hetgeen we gedaan hebben was alvast top!! Thx nogmaals @PJH en @Wax-it.be en iedereen die verder mee zorgt voor dit mooie event! 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 1 uur geleden, kwiekie zei: Dat het top was! Enorm warm in de cabrio (tot 36,5 graden gezien) en met de airco vollenbak nog wat minder vermogen dat naar de achterwielen ging maar toch hard genoten van de heerlijke banen en landschappen en van de geweldige karren van de andere deelnemers Het geluid van @ir_fuel en @BMWMB hun Porsches en het tempo van @Mayonaise zijn me het meest bijgebleven! Eerste ardennenrit voor m’n broer en hij vond het ook top, nogmaals dikke thumbs up aan @PJH ! Aan het wachten tot het accident afgehandeld was: en ne keer verkeerd gereden, was wel mooi Ik moet nog wat aan mijn framing werken. 3 Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Mij beestig geamuseerd, bedankt aan @PJH voor de meer dan perfecte organisatie, en @Wax-it.bevoor de erg goede bbq! Prachtige banen gehad, maar niet altijd evident om bochten in te schatten waardoor het soms wat zoeken was. Al bij al me behoorlijk ingehouden, (zeeland ging veel sneller) en een erg leuk tempo gereden zonder stommiteiten te behalen. Hoop dan ook dat @dragonflyzich opt gemak voelde. (Enkel het ene kruispunt was even schrikken ) Op naar volgend jaar! 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 8 minuten geleden, Maverick zei: Hoop dan ook dat @dragonflyzich opt gemak voelde. (Enkel het ene kruispunt was even schrikken ) Ja hoor, er was nog genoeg marge Kruispunt was idd ff Verdient wel een vermelding in het roadbook Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Was weer ferm! Prachtige banen, leuke rondrit. Uiteindelijk zo leuk dat we er 300km van gemaakt hebben. Helemaal in het begin zoeken naar een tankstation dat open was toen die Aral gesloten bleek te zijn, op het eind ook eens grandioos fout gereden Al bij al wel zwaar onder de indruk van onze metgezel, wat een auto Merci om die te fixen @CMon Even @Denniske zijn foto gepikt Thanks! 7 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Hebben het en en en verhaal gedaan. In de zin van én de extra lus én de terrasjes want elk jaar weer is dit puur genieten. Hoe doe je het toch @PJH om dit elk jaar voor elkaar te krijgen. Ook het weer was natuurlijk prima voor tijdens de bbq, overdag was het eigenlijk te heet, zeker als je dat raampje of de deur open doet val je bijna dood, ik wil niet weten hoe afzien het was voor de cabrio heren die bij een verkeerslicht of een kruispunt de warmte in hun auto voelen vallen. Ook mijn copiloot, die geen ervaring heeft/had met bolleke-pijl maar wel gepassioneerd door auto's en graag eens wou meerijden met mij heeft zich ook kostelijk geamuseerd. Hij wil volgend jaar zelf graag meerijden met zijn Volvo. Ook het laagdrempelige en de openheid van iedereen, Zij het met een GT3 of met een gewonere auto vond hij heel aangenaam. Maar dat is natuurlijk de forum mindset en kan ik zelf ook apprecieren. Ik heb geen foto noch filmpjes genomen deze editie en heb ook geen fotograaf gezien langs de kant van de weg maar de herinnering naar een mooie editie blijft. Snel op naar de volgende! Quote
///NFSThunder 208 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Voor mij ook een geslaagde editie. Had graag de rondrit gedaan met m'n vader maar hij was niet goed op de ochtend zelf. Merci @BMWMB om me dan op sleeptouw te nemen aangezien ik zonder co zat. Het was aangenaam vertoeven in het zog van je GT3. Trouwens ook de eerste beproeving van de octavia RS en was redelijk impressed van het pakket. Een uitvergrote golf GTI... Persoonlijk vond ik dit ook de mooiste rit tot nu. 90% van de tijd in luxemburg en het valt op dat de staat van de wegen daar een pak beter is dan in belgië. Ook genoten van @Mayonaise. Enerzijds omdat hij zo bezweten was bij de tankstop dat het leek alsof hij met z'n kleren aan gedoucht had. En anderzijds van z'n kistje. Ook die rode 964 is een prachtige machine. op een gegeven moment waren we de rode colonne. Merci aan organisatie @PJH en @Wax-it.be op naar de volgende... 2 2 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 6 uren geleden, ir_fuel zei: Het was de max! Die extra lus was meer dan de moeite. Mijn navigator @gewoon ik heeft dat ook super gedaan trouwens. Road book was ook heel goed opgesteld. Chapeau @PJH. En bedankt aan alle anderen die dit hebben mogelijk gemaakt. Zeker voor herhaling vatbaar. Gemiddeld verbruik van tegen de 20 liter / 100km gescoord. Not bad Was de max! Ding is luid. Ik stapte in mijn eigen auto en ik was verbaasd hoe stil die was geworden (en hoe saai mijn motor klinkt). Je raadt trouwens nooit wie ik ter hoogte van Walhein heb ingehaald @ir_fuel Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 23 minutes ago, gewoon ik said: Je raadt trouwens nooit wie ik ter hoogte van Walhein heb ingehaald @ir_fuel Was het een zilvere auto? 1 Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Nog aan het nagenieten.. Wat een rondrit Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 1 uur terug, ir_fuel zei: Was het een zilvere auto? Bingo Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Kort verslagje.. Gisteren wat vroeger dan gewoonlijk richting de Walen vertrokken. Aangepikt op parking Wetteren bij Wax It, Beau, Mayo en CAS om de Spyder van Fuel thuis af te zetten, ready for action! Bastogne War Museum slecht kort kunnen bezoeken (WC en gift shop waren alvast erg interessant!). Gemikt om voor de rest te vertrekken samen met Wax It om tijdig aan de BBQ plek te zijn, om te kunnen helpen met opbouw en zodat Wax It de BBQ al in gang kon steken. Zo gezegd, zo gedaan! Met het warme weer toch serieus zitten bakken in de S2000. Op een bepaald moment dacht ik dat de airco eigenlijk niets uithaalde dus maar even afgezet. WTF, zo een verschil! Stond snel terug volle bak te blazen Eén scary momentje was in eerste uur ergens een off camber bocht in de schaduw die ik net iéts te snel aansneed, waardoor de achterkant uitbrak. Viel op zich vlot te corrigeren, maar gleed toch net iets langer dan ik aangenaam vond. Verder weinig tot geen gekke dingen meegemaakt, enkel ongelooflijk prachtige banen gezien, heerlijke uitzichten, meerdere keren gedacht dat we ergens op een Luxemburgse Nurburgring beland waren.. Omdat we de lange lus reden uiteindelijk slechts 1x gestopt om te tanken en 1x om wat water te drinken, helaas dus geen leuke foto's van tijdens de rondrit. Er waren nochtans heel wat leuke plekjes voor knappe beelden. Tegen 17.15u aan de BBQ aangekomen net als @PJH en deerne de opblaasbare Yokohama banner aan het opzetten waren. Nog meer tijd dan verwacht gehad om alles mee in gereedheid te brengen eer het volk begon toe te stromen, perfect timing! Ik blijf het complete waanzin vinden dat Pijo zoiets in elkaar kan steken, volledig foutloos, met een drankje vooraf en een uitgebreide BBQ achteraf, voor slechts €50.. Toen ik gisteren kapot in bed rolde bedacht ik me dat hij zo'n verkenningsrit tijdens de week na zijn werk doet, WTF! Denk dat er weinigen zot en toegewijd genoeg zijn om zo ver te gaan voor wat in se een forumrondrit is. Chapeau! (Denk ook dat niet iedereen tegoei beseft hoeveel tijd en moeite hier in kruipt, en wat voor een koopje dit telkens is.) 9 Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Wat random foto's van gisteren.. Huwelijksaanzoek van Mayo aan Caterham. She said yes! Onderweg naar de andere kant van het land Tussenstopje Dikke Z3M roadster op de parking van de startplaats Coole startlocatie! Eigenlijk jammer dat ik de tijd niet genomen heb om eens binnen te gaan Niet heel mint, maar wat een cool ding zo'n Accord Type R. Iemand een idee van wie die was? Vermoed team limburg? Deze extreem dikke E30 ken ik van op E30.be.. Kailine kit en aangepakte M20B25, forumnaam 'lestat'. Zowat de dikste vierdeurs die ik al gezien heb! Eerste keer dat ik voor een petje opteerde. Wat een verschil! Was nog steeds erg warm maar tenminste geen gebakken hersens en gebraden voorhoofd Aankomst bij de BBQ locatie, dit jaar met Yokohama addenda! "Wie wil er een worst?" Bekende plekje Mayo verzorg op gezette tijdstippen doorheen de dag een aangename pauze waarin we mopjes konden maken Bij het naar huis rijden nog getrakteerd op een prachtige zonsondergang En nog twee fotootjes van @CAS vanuit de Caterham! 8 Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Na alle jaren telkens de lovende commentaar te moeten lezen, werd het dringend tijd om zelf mee te rijden. Als eerste ardennenrit was dit echt de max! Een dag puur rijplezier. Wil iedereen bedanken die deze rit mogelijk heeft gemaakt. 1 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Die off-camber bocht ben ik ook doorgeschoven met toegeknepen billen @Alexis 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 De @Wax-it.be kist: @ir_fuel zijn kist: Dak blijkbaar wel stuk . 2 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 @spyker zijn kist: Samen met @Alexis: En dan nog deze combo, iemand van het forum? 7 1 Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Ik heb een bijkomende kweliteit gevonden van die Caterham... Ideale positie in die kar om rolling pics te maken 1 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Het was weer zalig! Ik denk één van de (zoniet dé) mooiste route die ik al heb gereden tijdens een Ardennenrit. Grotendeels samen gereden met een MX-5 NA en MX-5 ND, beide kameraden en beide doof van mijn inlaatgeluid. Aangezien we vaak fout gereden zijn hebben we de korte route gedaan, maar we gaan zeker nog eens terug om de lange route te rijden. Ook fijn om weer bij te praten met velen, helaas ook weer veel mensen niét kunnen spreken. Te veul bekend volk! Merci @PJH @Wax-it.be etc voor de zalige rit én BBQ. Heb mijn camera ook nog boven gehaald en heb enkele foto's bij de begin- en eindlocatie gemaakt. Online tegen de ardennenrit van volgend jaar! 2 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 (aangepast) 56 minuten geleden, Naish zei: Ik heb een bijkomende kweliteit gevonden van die Caterham... Ideale positie in die kar om rolling pics te maken idd, zijn unieke foto's. Ik vind dat je volgend jaar van iedere deelnemer zulk een foto moet nemen! @PJH voorzie even een kort stukje autostrade in je route 43 minuten geleden, Denniske zei: Aangezien we vaak fout gereden zijn hebben we de korte route gedaan, maar we gaan zeker nog eens terug om de lange route te rijden. Als je een re-run doet, geef maar een seintje 2 juli 2019 aangepast door Liquid Li0n Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 49 minuten geleden, Denniske zei: Het was weer zalig! Ik denk één van de (zoniet dé) mooiste route die ik al heb gereden tijdens een Ardennenrit. Grotendeels samen gereden met een MX-5 NA en MX-5 ND, beide kameraden en beide doof van mijn inlaatgeluid. Aangezien we vaak fout gereden zijn hebben we de korte route gedaan, maar we gaan zeker nog eens terug om de lange route te rijden. Ook fijn om weer bij te praten met velen, helaas ook weer veel mensen niét kunnen spreken. Te veul bekend volk! Merci @PJH @Wax-it.be etc voor de zalige rit én BBQ. Heb mijn camera ook nog boven gehaald en heb enkele foto's bij de begin- en eindlocatie gemaakt. Online tegen de ardennenrit van volgend jaar! Ik zal helpen. 2 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Ik ga deze route ook nog wel eens opnieuw rijden. Iets vroeger vertrekken en onderweg een paar keer extra stoppen. 1 Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Even een mooi terugblikmoment dat mij bijblijft. Bij de tussenstop even de uitkijktoren beklommen en genoten van het stralende zonneschijn, het heuvelachtige landschap, de stilte,... Wat het idyllische tafereel compleet maakte was het geluid van een zingende 6 cilinder terwijl de Boxster Spyder voorbij reed. Hoe simpel het ook klinkt, dat was een prachtig moment. Wanneer alles dan toch elektrisch moet zijn, ben ik blij dit nog meegemaakt te mogen hebben. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.