Populair bericht PJH 21.017 Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Populair bericht Geplaatst: 2 juli 2019 Ardennenrit 't was weer stressen om alles op tijd klaar te krijgen, zeker omdat het elk jaar wat meer wordt (een 2e lus, museumbezoek voor een kleine minderheid, stroomgroep om extra te koelen, startboog, enz). Maar het is toch gelukt Vrijdagavond ipv middag, door wat tijdverlies hier en daar, de laatste controle gereden. Ik stond pas om 15.00 aan het museum, wat niet ideaal is. Daar snel nog eens de afspraken overlopen en al snel was het 16.00 voor ik de parking afreed om er aan te beginnen. Na 2km was het al prijs Wegenwerken... echt niet te geloven dat dat dus ALTIJD het geval is. Oplossing gezocht, ook weer een half uurtje kwijt. Back to start en rijden maar tegen etenstijd zaten we 65km ver, 195 to go dus. Na een snelle hap dan maar verder doen and boy was it awesome lege wegen, zalige uitzichten, mooie kleuren omwille van de ondergaande zon Echt weer he-le-maal zot van de combo auto-roadbook-wegen. Eenmaal thuis wist ik: 't gaat goed zijn De zaterdag dan heel veel voorbereiding natuurlijk. Winkelen, koelwagen halen, camionet halen, vleesjes halen, brood halen, boekjes maken, ... een trouw moeten voor missen en dan nog was het laat eer alles klaar was een gevolg van het tijdverlies op vrijdag. Zondag dan vroeg opstaan om alles nog eens te checken. Eens goed bevonden koers gezet naar Bastogne. 3 uurtjes rijden later was ik er dan uiteindelijk, maar spijtig genoeg zo misselijk als wat. Ik kan zelf niet goed tegen de warmte, dus bij zo'n temperaturen kruip ik meestal ergens in een kelder met een wegenkaart en een fles water Het ging voor mij dus een lastige en een lange dag worden Op de parking aangekomen meteen de stroomgroep van een plaatsje voorzien waar hij niet te fel stoorde, en dan de Yokohama tent opgezet zodat de deelnemers ons makkelijk kunnen vinden. Dat bleek een goeie zet want er was een licht briesje en de tent + camionet beschermden mij tegen de zon. Ideaal Al snel stonden de eerste deelnemers daar, dus vanaf dan is het wat bijpraten, auto's bewonderen en inschrijvingen regelen. Na de formaliteiten en de briefing mochten jullie dan meteen vertrekken en dat was blijkbaar met volle goesting, en terecht Normaal volg ik de rally altijd van op een afstand en probeer ik wat pics te maken, maar dat was op deze editie helaas onmogelijk. De rondrit verliep vrij rechtdoor dus wachten tot de laatste om te vertrekken en dan nog iedereen inhalen met camionet en trailer...mission impossible vrees ik. Recht naar de finish dan maar Eens aangekomen zat er nog een andere groep. Hele vriendelijke mensen die voor ons het vuur aangelaten hebben EN alles netjes hebben achtergelaten, dat zijn we na al die jaren niet meer gewoon. Dat scheelt ook weer heel wat opzettijd, en dat is maar goed ook want wij mogen het terrein pas op om 17.00. Vandaar dat we ook vragen om ten vroegste om 18.00 aan te komen. Iets na 17.00 kwamen de VIP's toe (Alexis, Bert, Beau, ...) maar daarvan wist ik het gezien dat vrijwilligers zijn Perfect op tijd, en helpen hebben ze idd gedaan voor ik het wist stonden er tafels, werd het vuur aangeblazen, was er iemand aan het vegen, werd en bestek in die hoesjes gestoken, enz enz enz. Mega dankbaar daarvoor want als je het allemaal alleen moet doen is dat echt wel hard doordoen. Vanaf 18.00 begon iedereen binnen te druppelen en tegen 19.00 was het daar full house Zelf had ik de indruk dat iedereen plaats genoeg had aan de tafels, en dat de wachtrij voor vleesjes nooit echt zwaar is opgelopen dankzij masterchef @Wax-it.be. Zo moet het zijn Heel wat felicitaties gekregen over de route, het was blijkbaar één van, zo niet DE, beste rondrit die velen al gereden hebben. Dat maakt het het harde werken en zee van tijd natuurlijk wel waard. Ik ben het er zelf ook mee eens. Deze route is mijn favoriet, samen met de route uit 2015 en de route van 2017 voor Bimmerboard. Goed om te horen dus dat het publiek ook kan genieten van wat ik persoonlijke awesome vind, dat wil zeggen dat ik gewoon nog meer mijn ding moet doen en dan komt het van zelf wel goed Al bij al dus echt een goeie editie waar ik zeer tevreden op kan terug kijken. Er is ook niks echt fout gelopen (ok, dat ongeval, maar daar kan ik niks aan doen. Gelukkig geen deelnemers), wat ook al een zeldzaamheid is. On to the next Maar voor het tijd is voor the next: - Nogmaals dank aan @Wax-it.be voor het bakken van het vlees en het uitlenen van zijn camionet. Hij is één van de redenen dat het zo goed was, dus we mogen hem zeker niet vergeten. Ikzelf kan slecht tegen warmte, dus dan nog aan die gloeiende BBQ moeten staan bij 30°c is echt wel niet easy peasy. Hijzelf vond het blijkbaar leuk, maar ik heb er toch bergen respect voor. Zeker ook omdat de BBQ nu lager is dan andere jaren, waardoor je continue gebukt moet staan. - Overige helpers voor de overvloed aan hulp. Het lijkt een kleine geste als iemand gewoon wat bakken groenten op een tafel zet, en wat bestek in hoesjes duwt, maar dat maakt echt alle verschil voor ons. Mensen die betalen om mee te doen EN werken ter plaatse, zo ga je er niet veel vinden dus die zijn een extra vermelding ook zeker waard. Het is echt niet evident om alles te klaren, dus ook zij hebben bijgedragen aan het feit dat alles zo vlot ging. - Yokohama die er voor een deel voor zorgt dat het zo goedkoop kan. 19 5 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 7 uren geleden, Naish zei: Ik heb een bijkomende kweliteit gevonden van die Caterham... Ideale positie in die kar om rolling pics te maken We hebben nog gevraagd aan @Denniske om van uit de koffer wat foto's te nemen, met zijn benen boven de asfalt. Maar konden hem niet overtuigen... 1 3 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Telkens als ik @PJH zijn verslag van de dag lees krijg ik alweer zin om opnieuw de rit te rijden Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 35 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Telkens als ik @PJH zijn verslag van de dag lees krijg ik alweer zin om opnieuw de rit te rijden Tiens, ik ook. Ben het nog van plan. 1 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 1 uur terug, CAS zei: We hebben nog gevraagd aan @Denniske om van uit de koffer wat foto's te nemen, met zijn benen boven de asfalt. Maar konden hem niet overtuigen... Challenge accepted 4 1 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Geplaatst: 2 juli 2019 Net nog even zitten snuisteren. Ik lees af en toe dat heel wat mensen ook nog eens echt van hun auto hebben kunnen genieten. Dat is eigenlijk mijn opzet met Openroads, want ik vind dat we dat allemaal veel te weinig doen hier in ons belgenlandje. 6 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 6 minutes ago, PJH said: Net nog even zitten snuisteren. Ik lees af en toe dat heel wat mensen ook nog eens echt van hun auto hebben kunnen genieten. Dat is eigenlijk mijn opzet met Openroads, want ik vind dat we dat allemaal veel te weinig doen hier in ons belgenlandje. Of van anderman's auto Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Of van anderman's auto Bedankt daarvoor Quote
Pieterjan 45 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Felicitaties aan de organisatie! Ik kon zeggen dat mijn hersenpan goed warm heeft gekregen. Merci aan de toffe groep waar ik bij kon aansluiten aangezien ik geen co mee had. Is er eventueel een GPX beschikbaar? Ik zou het overwegen om die rit nog eens met de moto te doen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Ik vind het op de duur moeilijk te zegge welke roadbook nu beter was dan de andere. Ik vind eigenlijk elke editie wel goed. De route, de leuke omgeving om te stoppen voor een terraske, het vaak toch wel goede weer (al hebben we er vroeger echt nog in de koude gezeten aan de BBQ toen ook dat plexiglas nog niet geplaatst was), en de baantjes zijn vaak kalm en al zeker zonder wielerterroristen. Die hebben alle geluk de Ardennen of Luxemburg nog niet ontdekt. Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Ik vind het op de duur moeilijk te zegge welke roadbook nu beter was dan de andere. Ik vind eigenlijk elke editie wel goed. De route, de leuke omgeving om te stoppen voor een terraske, het vaak toch wel goede weer (al hebben we er vroeger echt nog in de koude gezeten aan de BBQ toen ook dat plexiglas nog niet geplaatst was), en de baantjes zijn vaak kalm en al zeker zonder wielerterroristen. Die hebben alle geluk de Ardennen of Luxemburg nog niet ontdekt.Ik vind dat er van alle Ardennen ritten één grote moet gemaakt worden.Overal de leuke stukken aan elkaar koppelen... 2 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 3 juli 2019 Auteur Geplaatst: 3 juli 2019 Ze klagen nu al dat het te lang is Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Ze klagen nu al dat het te lang is [emoji3] 'ze' hebben ongelijk.Nu ik moet zeggen, ik was savonds toch ook blij om thuis te zijn. (Om 9u in Diepenbeek vertrokken op de carpool om al een rondrit voor de Ardennen rit richting start te doen [emoji16]) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 20 minuten geleden, PJH zei: Ze klagen nu al dat het te lang is Correct, zeer blij dat er een korte route was Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 26 minuten geleden, dragonfly zei: Correct, zeer blij dat er een korte route was Zeer blij dat ik co was bij iemand die de lange deed. (zelf zou ik die niet doen) Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 (aangepast) 1 uur terug, HIM-250 zei: 'ze' hebben ongelijk. Nu ik moet zeggen, ik was savonds toch ook blij om thuis te zijn. (Om 9u in Diepenbeek vertrokken op de carpool om al een rondrit voor de Ardennen rit richting start te doen ) ja, als ge een pre-event op uw eigen organiseert...:P voor mij mag het eens een extreme edition zijn. om 10u vertrekken en pas na 18u aan de BBQ plek mogen aankomen. Dit was van thuis tot thuis zondag: 3 juli 2019 aangepast door Liquid Li0n 1 Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 Ik zat aan net geen 800 dakloze kilometers bij thuiskomst. Ook goed geslapen 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 21 hours ago, dragonfly said: Correct, zeer blij dat er een korte route was Zoveel schrik gehad? 1 2 Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 1 hour ago, ir_fuel said: Zoveel schrik gehad? Er was een bepaald kruispunt met een voorrangsweg dat Maverick ietsje te laat had opgemerkt Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 Er was een bepaald kruispunt met een voorrangsweg dat Maverick ietsje te laat had opgemerkt [emoji3] Nene, ik had die opgemerkt (weliswaar wat laat) maar draakje niet [emoji28]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 volgende keer naamkaartjes voorzien!!! 1 Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 5 juli 2019 Geplaatst: 5 juli 2019 15 uren geleden, Stephane zei: volgende keer naamkaartjes voorzien!!! Zie je dan wel de kruispunten met voorrangsweg? 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 6 juli 2019 Geplaatst: 6 juli 2019 18 uren geleden, Naish zei: Zie je dan wel de kruispunten met voorrangsweg? Makkelijker om de slachtoffers te identificeren. 3 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 juli 2019 Geplaatst: 6 juli 2019 Op 4/7/2019 om 21:12, Maverick zei: Nene, ik had die opgemerkt (weliswaar wat laat) maar draakje niet Ik had het gezien maar ben niet het type die dan begint te schreeuwen ofzo Voorrangswegen zou ik toch op de roadbook vermelden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.