Ga naar inhoud

Openroads - Ardennenrit - 26/07/2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

This just in :o

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:
34 minutes ago, PJH said:
This just in :o

Dus niet alleen de BBQ is een probleem voor 1/07, maar ook de rondrit zelf in groep.. Ik denk dat we beter een betogingsrit gaan doen in Brussel, mag zeker wel!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou dat liever uitstellen. BBQ is een must have en tegelijk zie ik het als een gelegenheid om hier veel mensen te leren kennen.

Geplaatst:

Desnoods zeg je dat we de 28ste een dry run komen doen voor de nieuwe maatregelen, en dat het de week erop "for real" is (en dan niet komen opdagen). :D

• Grappig 1
Geplaatst:

Inmiddels gemailed naar de BFOV om te vragen naar hun bron want ik heb alvast niks gehoord.

Ik wil weten of er een limiet is op deelnemers en wat de andere zaken zijn waar ik moet aan voldoen.

Geplaatst:
Op 10/6/2020 om 13:46, PJH zei:

Inmiddels gemailed naar de BFOV om te vragen naar hun bron want ik heb alvast niks gehoord.

Ik wil weten of er een limiet is op deelnemers en wat de andere zaken zijn waar ik moet aan voldoen.

Inmiddels is de kogel door de kerk en is de lijst met regels volledig gepubliceerd. Deze houdt helaas in dat de Ardennenrit NIET kan doorgaan op het voorziene tijdstip.

Vanaf 1/7/2020 mag er opnieuw gereden worden, dus wij zullen sowieso moeten verzetten gezien we daar NET voor zitten. Ik heb reeds contact opgenomen met de BBQ plaats, de verhuurders van alles wat ik nodig heb, de startplaats enz. Van zodra er een nieuwe mogelijke datum is, vernemen jullie deze hier en via mail.

Wat social distancing betreft:
- Mondmasker zal noodzakelijk zijn
- Volgens de regels mag de groep maximaal 50 personen zijn, daarom zullen we starten in 2 groepen met 30 of 60 min er tussen. Dat is wel toegelaten volgens de gids: https://www.bfov-fbva.be/download/d1c6d7dc5524d7ed27257ca4f68668d1.pdf
- Een buffet is nog altijd verboden volgens de algemene horeca regels. De BBQ zal er daarom anders uit zien dan normaal, . We zullen proberen om een waardig alternatief te voorzien.
- Hoogst waarschijnlijk zal de briefing niet mogen doorgaan, ook hiervoor zoeken wij een oplossing

Verder streven wij er naar de route, omkadering en ervaring zo goed mogelijk te brengen, maar wij rekenen op enig begrip gezien dit een situatie is waar wij zelf zeer flexibel moeten zijn. Onze voorbereiding is immers zo goed als in het water gevallen wegens de sluiting van de grenzen, de regels mbt samenkomst zijn nog vrij strict, enz enz. Van zodra alles beslist is volgt een mail en een aanpassing van dit topic.

Groeten,
PJH

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 5
Geplaatst:

Is het niet beter van te wachten om een datum te prikken en te zeggen dat het kan doorgaan tot de regels genoeg versoepeld zijn op het evenement op een redelijke manier te kunnen laten doorgaan?

Je kan wel in kleinere groepjes rijden. Maar wat ga je doen met je BBQ? Ook de groep verdelen? 

Just a question.

Geplaatst:
11 minuten geleden, The Swede zei:

Is het niet beter van te wachten om een datum te prikken en te zeggen dat het kan doorgaan tot de regels genoeg versoepeld zijn op het evenement op een redelijke manier te kunnen laten doorgaan?

Je kan wel in kleinere groepjes rijden. Maar wat ga je doen met je BBQ? Ook de groep verdelen? 

Just a question.

Dat kan 2022 zijn... er bestaat een kans dat dit virus nog even blijft gezien er geen vaccin voor is. Sowieso is het wachten tot na september eer de grotere events terug mogen, en zelfs dan zal het met regels zijn. Het sop is me de kolen dus niet waard om uit te stellen.

Ik denk ook dat de deelnemers liever gaan rijden met wat aanpassingen aan het concept, ipv weer thuis te zitten kijken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Gewoon, de route op iracing zetten inclusief de barbecue op het eind :) 't Is de toekomst !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben er tamelijk gerust in dat er een vaccin komt.  Ge gaat er misschien wat ziek van zijn, en het gaat misschien maar half werken, maar dat is genoeg om een epidemie in te dijken.

Geplaatst:

Da's natuurlijk jammer dat de regels net 3 dagen later versoepelen. Maar dat kun je natuurlijk niet op voorhand weten.

@PJH hoe dacht je de BBQ volgens de social distancing regels te organiseren?

Geplaatst:
Just now, Wutputt said:

hoe dacht je de BBQ volgens de social distancing regels te organiseren?

Zoals men het op een ander doet.

Zwaaien met mondmaskers, verplicht afstand houden en ontsmettingsgel in alle schriftelijke communicatie, en in de praktijk gewoon doen zoals anders.

• Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Geplaatst:

Handgel in combo met BBQ :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Handgel in combo met BBQ default_wub.png

Dat wordt knallen [emoji28]
Geplaatst: (aangepast)
Op 12/6/2020 om 16:28, ir_fuel zei:

Zoals men het op een ander doet.

Zwaaien met mondmaskers, verplicht afstand houden en ontsmettingsgel in alle schriftelijke communicatie, en in de praktijk gewoon doen zoals anders.

it's funny cause it is true.

Wat we kunnen doen is met degene die hun stalen ros van stal willen halen een roadbook herrijden van vorige edities en dan is dit niet gelinkt aan OpenRoads en zijn we gewoon vreemden die toevallig op dezelfde baan rijden. Toen ik 2 weken geleden ben gaan rijden kon je probleemloos over de grens met Luxemburg.

En dan in juli, na de versoepeling dus, kunnen we de ardennenrit 2020 editie van open roads incl BBQ houden.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

it's funny cause it is true.

Wat we kunnen doen is met degene die hun stalen ros van stal willen halen een roadbook herrijden van vorige edities en dan is dit niet gelinkt aan open roads en zijn we gewoon vreemden die toevallig op dezelfde baan rijden. Toen ik 2 weken geleden ben gaan rijden kon je probleemloos over de grens met luxemburg.

En dan in juli, na de versoepeling dus, kunnen we de ardennenrit 2020 editie van openroads incl BBQ houden.

De grenzen zijn vandaag opengegaan, dus je kan legaal individueel de route rijden. Maar dat maakt het dus geen event vanuit de spirit waar PJH voor staat?

Geplaatst:
5 minuten geleden, msxx zei:

De grenzen zijn vandaag opengegaan, dus je kan legaal individueel de route rijden. Maar dat maakt het dus geen event vanuit de spirit waar PJH voor staat?

Klopt en dat is wel spijtig want het sociale aspect is net het leuke, en die BBQ is wel elk jaar goed van kwaliteit. Maar die kan dan misschien volgende maand doorgaan. Mijn agenda is - thanks corona ?- leeg en als ik zo hoor bij vele is dit hetzelfde geval...

Geplaatst:

Mijn onderneming op papier is een event bureau en een sportclub :D HEt feit dat ik een event bureau ben, wil zeggen dat ik gebonden ben aan de regels voor events en die zijn vanaf 1/7/2020 soepeler. Ik vind het vooral extreem kut dat ik het moet verzetten voor die 2 dagen... alles is geregeld dus dat vereist weer schuiven met planningen voor mij en iedereen die er vanaf hangt. De boete is 250€ per persoon aanwezig op mijn event, dus da's een risico van 25k. Daar heb ik geen zin in :D

Als jullie zelf afspreken om de route van vorig jaar te gaan rijden, dan is dat geen event van mij maar gewoon een groep enthousiastelingen. Dan mag ik in theorie zelfs meegaan, gezien het gewoon rondrijden is als vriendengroep.

Stom hoe het allemaal werkt, maar er moet ergens een grens getrokken worden zeker...

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Op 15/6/2020 om 10:25, PJH zei:

Mijn onderneming op papier is een event bureau en een sportclub :D HEt feit dat ik een event bureau ben, wil zeggen dat ik gebonden ben aan de regels voor events en die zijn vanaf 1/7/2020 soepeler. Ik vind het vooral extreem kut dat ik het moet verzetten voor die 2 dagen... alles is geregeld dus dat vereist weer schuiven met planningen voor mij en iedereen die er vanaf hangt. De boete is 250€ per persoon aanwezig op mijn event, dus da's een risico van 25k. Daar heb ik geen zin in :D

Als jullie zelf afspreken om de route van vorig jaar te gaan rijden, dan is dat geen event van mij maar gewoon een groep enthousiastelingen. Dan mag ik in theorie zelfs meegaan, gezien het gewoon rondrijden is als vriendengroep.

Stom hoe het allemaal werkt, maar er moet ergens een grens getrokken worden zeker...

Dus, je gaat mee?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

nu serieus, worden er nog plannen gemaakt voor zondag?

Geplaatst:
10 uren geleden, Stephane zei:

nu serieus, worden er nog plannen gemaakt voor zondag?

als het van mij afhangt is dat goed, ik ga da van de week kunnen zeggen want hangt er wa vanaf wa ik zaterdagavond/nacht ga doen ?

Geplaatst:

Wij hebben ondertussen zaterdag een andere rondrit, dus ik denk niet dat ik zondag nog eens ga rijden.

Geplaatst:

ik heb wel nog zin om zondag een rondrit te maken

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

@PJH evenementen tot 400 man buiten terug toe gelaten? 

Wanneer zou deze doorgaan? 

Geplaatst:

De gevraagde datum momenteel is 26/7. Opgelet: dit is nog niet door alle partijen bevestigd, dus nog niet TE hard in uwen agenda zetten.

Het zal wel de 1e rally van Openroads zijn dit seizoen dus ik kijk er naar uit :)

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in