ir_fuel 51.995 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Idd, al zijn nadelen ten spijt was zo een 350Z wel een "eerlijke" sportwagen. Manuele 6-bak, atmo V6 vooraan, aandrijving achteraan, sperdiff. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 551 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Ik juich die downsizing en het verdwijnen van zescilinders nu niet meteen toe. 100% mee akkoord! Ik verkies ook atmo en 6-cilinder, het enige voordeel aan de downsizing zijn de lagere BIV en taksen.Maar het neemt een hele hoop beleving en plezier weg.Ik verkies nog altijd mijn ex-E46 M3 motor (met Carbon airbox) boven mijn M140i motor. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 568 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Allemaal leuk natuurlijk, een atmo zescilinder, maar de EU en co maken die dingen onbetaalbaar. Het staat hier nog in het topic: net geen 14.000 euro aan belastingen moet je betalen als je een 350/ 370Z wilt kopen, dat kan de overgrote meerderheid simpelweg niet betalen. En degene die het wel kunnen betalen kopen simpelweg iets anders dan een Nissan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 1 juni 2020 Delen Geplaatst: 1 juni 2020 Op 28/5/2020 om 18:17, ir_fuel zei: En klinken deed dat spel toch echt wel ze. Geen gezever met kleppen enzo. Ik had er trouwens een Nismo uitlaat laten onder steken. idd die VQ-blokken klinken zalig goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 On 5/29/2020 at 12:30 PM, Capitol said: 100% mee akkoord! Ik verkies ook atmo en 6-cilinder, het enige voordeel aan de downsizing zijn de lagere BIV en taksen. Maar het neemt een hele hoop beleving en plezier weg. Ik verkies nog altijd mijn ex-E46 M3 motor (met Carbon airbox) boven mijn M140i motor. Ik heb ook geen probleem met een kleinere 6-cilinder turbo (zo lang er geen artificiele sound bij te pas komt). Een viercilinder is echter een veel poverder ervaring dan een 6-cilinder. On 5/29/2020 at 1:51 PM, Dimitri said: Allemaal leuk natuurlijk, een atmo zescilinder, maar de EU en co maken die dingen onbetaalbaar. EU en co? Dit is helemaal geen EU en co probleem. In de EU zijn er meer landen waar de fiscaliteit dit wel nog toelaten dan landen waar dit niet meer betaalbaar is. Landen als UK en Duitsland, maar ook Zweden, Polen, Tsjechie, etc. Ook Frankrijk is redelijk betaalbaar. Jawel, in al die landen is er een zekere "ontmoediging" om met "vervuilende" wagens te rijden, maar de meerkost is nog steeds redelijk (in de orde van enkele honderden Euros, geen >5000 Euro). Zelfs in landen als Finland of Denemarken, vallen de extra taksen voor dergelijke wagens mee. Daar is de taks op alle wagens gewoon hoog. Een wagen met grotere motor kopen wordt niet onredelijk meer afgestraft. En in de "co" landen, zie ik al helemaal geen probleem. Welke landen zijn dat dan? USA? Rusland? Zwitserland? Het is enkel in linkse rakker landen als Belgie of Holland dat ge dit probleem hebt. Kleine markten dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.995 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 15 minutes ago, The Swede said: Ook Frankrijk is redelijk betaalbaar. Weet gij eigenlijk wel waar ge het over hebt? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.995 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 Gelukkig is het in Frankrijk maar in de grootte-orde van enkele honderden euro's ... Links de CO2 uitstoot, rechts de BIV malus. 170 g 2 205 € 171 g 2 370 € 172 g 2 544 € 173 g 2 726 € 174 g 2 918 € 175 g 3 119 € 176 g 3 331 € 177 g 3 552 € 178 g 3 784 € 179 g 4 026 € 180 g 4 279 € 181 g 4 543 € 182 g 4 818 € 183 g 5 105 € 184 g 5 404 € 185 g 5 715 € 186 g 6 039 € 187 g 6 375 € 188 g 6 724 € 189 g 7 086 € 190 g 7 462 € 191 g 7 851 € 192 g 8 254 € 193 g 8 671 € 194 g 9103 € 195 g 9 550 € 196 g 10 011 € 197 g 10 488 € 198 g 10 980 € 199 g 11 488 € 200 g 12 012 € 201 g 12 552 € 202 g 13 109 € 203 g 13 682 € 204 g 14 273 € 205 g 14 881 € 206 g 15 506 € 207 g 16 149 € 208 g 16 810 € 209 g 17 490 € 210 g 18 188 € 211 g 18 905 € 212 g 19 641 € Supérieur à 212 g 20 000 € 2 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.152 Geplaatst: 5 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2020 3 minutes ago, ir_fuel said: Gelukkig is het in Frankrijk maar in de grootte-orde van enkele honderden euro's ... Links de CO2 uitstoot, rechts de BIV malus. 170 g 2 205 € 171 g 2 370 € 172 g 2 544 € 173 g 2 726 € 174 g 2 918 € 175 g 3 119 € 176 g 3 331 € 177 g 3 552 € 178 g 3 784 € 179 g 4 026 € 180 g 4 279 € 181 g 4 543 € 182 g 4 818 € 183 g 5 105 € 184 g 5 404 € 185 g 5 715 € 186 g 6 039 € 187 g 6 375 € 188 g 6 724 € 189 g 7 086 € 190 g 7 462 € 191 g 7 851 € 192 g 8 254 € 193 g 8 671 € 194 g 9103 € 195 g 9 550 € 196 g 10 011 € 197 g 10 488 € 198 g 10 980 € 199 g 11 488 € 200 g 12 012 € 201 g 12 552 € 202 g 13 109 € 203 g 13 682 € 204 g 14 273 € 205 g 14 881 € 206 g 15 506 € 207 g 16 149 € 208 g 16 810 € 209 g 17 490 € 210 g 18 188 € 211 g 18 905 € 212 g 19 641 € Supérieur à 212 g 20 000 € Klopt, als ik het goed heb is dit sinds begin dit jaar aangepast. Geen klucht daar! Frankrijk was normaal een grote markt voor die GR Yaris, maar de ongunstige CO2 (184gr NEDC2.0) zal dat een ander verhaal maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.937 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 Maar in FR is de BIV wel éénmalig als ik het goed herinner? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.513 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 8 minuten geleden, dragonfly zei: Maar in FR is de BIV wel éénmalig als ik het goed herinner? Hier ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.995 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 6 minutes ago, Tommie said: Hier ook? in Fr. hebben ze geen jaarlijkse taks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 Voor tweedehandswagens gaat er 10% af per jaar. Dus eentje van 10j oud moet die ecomalus toestand niet betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.707 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 2 uren geleden, ir_fuel zei: in Fr. hebben ze geen jaarlijkse taks. Dus dat bedrag dok je eenmalig? Moedigt oprijden van autos wel aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 Verklaart de vele blutsbakken die met haken en ogen een mekaar hangen in Frankrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 5 minuten geleden, Jenkins zei: Verklaart de vele blutsbakken die met haken en ogen een mekaar hangen in Frankrijk. Dat is omdat er geen, of toch niet zoals hier, autokeuring is dacht ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
denElias 72 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 Zolang hij 6 cylinders heeft ben ik al tevreden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 568 Geplaatst: 1 september 2020 Delen Geplaatst: 1 september 2020 Prototype word binnenkort getoond! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.479 Geplaatst: 2 september 2020 Delen Geplaatst: 2 september 2020 Op 8/6/2020 om 20:07, tuscani zei: Dat is omdat er geen, of toch niet zoals hier, autokeuring is dacht ik? Periodieke keuring is om de 2j in FR. Eerste keuring zoals bij ons: net voor de wagen 4j wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 568 Geplaatst: 2 september 2020 Delen Geplaatst: 2 september 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 568 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 Nieuwe teaser, word duidelijk dat het design vooral is geïnspireerd op de voorgangers (240Z, 300ZX), en dat er een manuele variant komt. https://www.instagram.com/p/CE1FpofA4Tg/?igshid=1tqkqui0o2q61 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 (aangepast) 16 september 2020 aangepast door fuxhound Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 Render van een Nismo variant: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 Redelijk bizar, de achterkant is vloeiend en dan steken ze van voor zo'n rechthoekig gat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 't Is een retro design, dus nemen ze dat over. Zo gaat dat. Maar het past idd niet. 't Is ook maar een concept natuurlijk. Zal nog wel aangepast worden tegen dat productie er komt. En dan nog: hij komt niet naar Europa dus ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 En zelfs minder ver terug in de tijd: 370Z: https://www.netcarshow.com/nissan/2013-370z/1280x960/wallpaper_06.htm 350Z: https://www.netcarshow.com/nissan/2006-350z/1280x960/wallpaper_01.htm Weliswaar iets kleiner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.