gTa 28.019 Geplaatst: 12 mei 2023 Geplaatst: 12 mei 2023 Zou nog mooi passen bij m'n Griso (al heb ik daar al een bijpassende AGV SportModular voor) ... maar mijn schedelpan zelf is mogelijks groter dan de buitenschaal van die helm maatje S dus helaas Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 3 februari 2024 Geplaatst: 3 februari 2024 Ook in 2024 moet de collectie weer uitgebreid worden, dit keer met een in your face exemplaar. Was er al een tijdje naar op zoek, maar is nieuw niet meer verkrijgbaar. Kom ik er 2dehands op uit, blijkt de verkoper een oude bekende te zijn. Dus mooi wat bij kunnen praten 3 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 3 februari 2024 Geplaatst: 3 februari 2024 20 minuten geleden, msxx zei: Ook in 2024 moet de collectie weer uitgebreid worden, dit keer met een in your face exemplaar. Was er al een tijdje naar op zoek, maar is nieuw niet meer verkrijgbaar. Kom ik er 2dehands op uit, blijkt de verkoper een oude bekende te zijn. Dus mooi wat bij kunnen praten Retro . Ook nieuwe jas gekocht (ttz, al maand geleden). Rev’it trench 2 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 3 februari 2024 Geplaatst: 3 februari 2024 4 uren geleden, msxx zei: Veel ventilatie zo te zien! Jep, ik heb sowieso nog een doorwaaier in het assortiment. Voor de écht warme dagen Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Iets N+1 Paar nieuwe laarzen gekocht. Morgen eens testen met woonwerk 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 25 april 2024 Geplaatst: 25 april 2024 Omdat koude handen echt niet fijn zijn gisteren een setje tussenseizoenhandschoenen gekocht. Waterdicht was vooral een puntje met mijn zomerhandschoenen. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Op 3/2/2024 om 17:29, Jan zei: Retro . Ook nieuwe jas gekocht (ttz, al maand geleden). Rev’it trench Rij zelf al vijf jaar met deze. Tevreden van op paar punten na: - de kraag sluit te nauw af , duwt op de ademsappel. Dus dat knopje staat altijd los of schiet altijd los, waardoor het te weinig afsluit en er via daar waterinsijpeling is - de isolatie van de mouwen komt niet ver genoeg. Om de mauwen ruimer en smaller te maken is er onderaan de mauwen, zoals steeds, een knopje. Maar de extra stof die dan vrij komt is dus te weinig geïsoleerd. in de winter voel je daar echt een koude punt. - je kan die borst zaken open zetten voor ventilatie. Maar is optisch een absolute misser. Ziet eruit alsof je borstvoeding wilt geven. Dito met die twee tepels die ze erop gezet hebben... - de buitenzakken zitten ietsje te hoog en zijn daarom moeilijk toegankelijk. Is mss beter in een grotere maat (ik ben vrij klein). Maar bij mij zorgen de beschermstukken in de mouwen/op de schouders er dus voor dat ik veel te moeilijk in die buitenzakken kan. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Op 24/4/2024 om 21:27, msxx zei: Iets N+1 Paar nieuwe laarzen gekocht. Morgen eens testen met woonwerk Ik heb ze ook. De vorige/oudere versie, weliswaar. Het is absolute topkwaliteit, Daytona, maar dit is door z'n binnenschoen met bescherming helemaal het nec plus ultra. Jammer genoeg zijn de mijne in een nogal opvallende kleur (rood), wat niet strookt met de rest van de kleuren van m'n moto's en outfits. (Iets wat jou ook was opgevallen ) Moet er echt eens werk van maken die mooi helemaal in 't zwart te verven... Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 1 uur geleden, gTa zei: Ik heb ze ook. De vorige/oudere versie, weliswaar. Het is absolute topkwaliteit, Daytona, maar dit is door z'n binnenschoen met bescherming helemaal het nec plus ultra. Jammer genoeg zijn de mijne in een nogal opvallende kleur (rood), wat niet strookt met de rest van de kleuren van m'n moto's en outfits. (Iets wat jou ook was opgevallen ) Moet er echt eens werk van maken die mooi helemaal in 't zwart te verven... Jij hebt de Security Evo dacht ik? die hebben een carbonnen binnenschoen. Ik heb de Voltex GTX, dus geen carbon maar wel waterdicht Leer verven zal vast mogelijk zijn, maar je kan ook een nieuwe buitenschoen kopen bij Daytona. Heb je weer een nieuw/vers model, in de kleur welke je wilt. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 Paar ritjes mee gereden, maar knelt wat bij mijn grote teen. Nooit regen gezien, nieuw €399 Heb ze op 2dehands gezet voor €220 maar voor €200 mogen ze weg. Maat 45 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 3 mei 2024 Geplaatst: 3 mei 2024 Maar goed, want ik heb net een nieuw motorpak gekocht Het wordt nu wel tijd om wat te gaan rijden denk ik ..... Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 26 januari 2025 Geplaatst: 26 januari 2025 Op 24/4/2024 om 21:27, msxx zei: Iets N+1 Paar nieuwe laarzen gekocht. Morgen eens testen met woonwerk Deze hebben vooral in de kast gelegen afgelopen jaar... spijtig eigenlijk, maar ze zijn simpelweg een half maatje te klein. Misschien vijf keer gedragen. Mocht er iemand een zuivere maat 44 hebben, dan kan het weleens interessant zijn om hiernaar te kijken. Eigenlijk de best denkbare laars welke er is. Waterdicht, aparte binnenschoenen. Alles vervangbaar, zou een laars voor 10jaar of langer moeten zijn. Maar bij mij dus helaas maar 5 ritjes. Nieuwprijs nu tussen de 600 en 720 euro. Deze mag je voor de helft komen halen. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 27 januari 2025 Geplaatst: 27 januari 2025 18 uren geleden, msxx zei: Deze hebben vooral in de kast gelegen afgelopen jaar... spijtig eigenlijk, maar ze zijn simpelweg een half maatje te klein. Misschien vijf keer gedragen. Mocht er iemand een zuivere maat 44 hebben, dan kan het weleens interessant zijn om hiernaar te kijken. Eigenlijk de best denkbare laars welke er is. Waterdicht, aparte binnenschoenen. Alles vervangbaar, zou een laars voor 10jaar of langer moeten zijn. Maar bij mij dus helaas maar 5 ritjes. Nieuwprijs nu tussen de 600 en 720 euro. Deze mag je voor de helft komen halen. Zeer goed gerief. Ik kan enkel maar aanbevelen. 't Is mijn maat ook, maar ik heb zelf nog een paar dienstige Security Evo G3's die nog niet versleten zijn. 1 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 Opruiming van de kast, mag weleens .... Dainese Racing D1 Leather jacket maat 104 (= 54 voor slanke mensen, oftewel een 52 van maat maar dan iets langer uitgevoerd) Paar dagritten mee gereden, denk niet dat hij ooit regen gezien heeft en hangt nu al even in de kast. (220 euro) Dainese Carbon D1 Race Long, maat XXL of maat 10 -> Effectief nooit gebruikt! (75 euro) Dainese Super Rider D-dry, maat 54 (en bijpassende broek maat 56). Doorwaaijas met veel protectie en deels uitgevoerd in leder. Daarnaast een waterdichte voering welke uitneembaar is. (300 euro of 200 voor de jas apart) Alles onbeschadigd, nooit mee gevallen en slechts weinig gedragen. Als bewijs kan ik altijd de rest van de motorkleding eens tonen, mocht je het komen halen/passen Heb wat teveel gekocht op dat vlak, nu ja iedere gek zijn gebrek zeker Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 9 uren geleden, msxx zei: Dainese Carbon D1 Race Long, maat XXL of maat 10 -> Effectief nooit gebruikt! (75 euro) Dainese Super Rider D-dry, maat 54 (en bijpassende broek maat 56). Doorwaaijas met veel protectie en deels uitgevoerd in leder. Daarnaast een waterdichte voering welke uitneembaar is. (300 euro of 200 voor de jas apart) Hmmm, I really shouldn't, maar mogelijks interesse in de doorwaaiset. Ik bedenk dat vanavond eens tegoei (verkoop ondertussen gerust mochten anderen sneller beslissen) Wanneer moet het effectief buiten? Ik geraak niet zo héél binnenkort bij je, namelijk. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 2 uren geleden, gTa zei: Hmmm, I really shouldn't, maar mogelijks interesse in de doorwaaiset. Ik bedenk dat vanavond eens tegoei (verkoop ondertussen gerust mochten anderen sneller beslissen) Wanneer moet het effectief buiten? Ik geraak niet zo héél binnenkort bij je, namelijk. Dat heeft geen grote haast Forumprijsje: voor €250 is hij voor jou 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 @gTa @msxx ik rij vrijwel wekelijks Hasselt - Wilrijk om mijn studerende dochter te halen/brengen. Mocht dat helpen om iets korter bij te kunnen oppikken 2 Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Dankjewel, da's vriendelijk! Maar zoiets ga ik toch liever passen. En ondertussen zuip ik @msxx zijn koffiemachine leeg. En babbelen we nog 4 uur over moto's. En mogelijks over onze volgende endeavour, wie weet. Als ik 'm neem, want eigenlijk ... waar msxx aan lijdt, dat ken ik ook. :oops: Vanavond bekijk ik eens hoe 't met mijn doorwaaipak is gesteld en beslis ik. 1 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Ik hoor het wel of je langs komt, ik zorg voor 1kg extra bonen 1 Quote
Jantes 135 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Ik heb ook dezelfde nog hangen. Maar dan in maatje 52, een broek en 'Dainese Torque D1 in' boots erbij. Broek en laarzen amper gedragen. Iemand interesse in het geheel? Draag nu een jeansbroek met kevlar inleg, Gianni Falco Ranger bottines en een John Doe Storm vest. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Kevlarjeans draag ik ook 't meest, toch op de kortere ritten. Heb een blauwe en een zwarte (allebei Rev-it). Daarbovenop een lederen jack (een bruine met hoodie, denk dat die Bad Eddie heet oid; alsook een zwarte). Heb 'n "full" lederen doorwaaiset van Rev-it, dat draag ik bijna 't ganse jaar door. (Er zitten under-inserts bij die 't een pak warmer en redelijk waterdicht maken.) Heb nog een oudere doorwaaiset in textiel, weet niet meer exact welk merk, ook bij RAD gekocht en dat was zeker OK. Nog niet versleten. Heb ook nog een lederen "racepak" van Richa, deels doorwaai en geen isolatie dus enkel voor de zeer sportieve dagen in de warmere helft van 't jaar. De facto heb ik dat enkel nog maar gedragen op trackdays en 1 stevige bochtendag in Luxemburg. En dan nog m'n gouwe ouwe BMW Atlantis in nubuck-leder. Helaas te groot geworden, eigenlijk draag ik dat zga nooit meer, behalve als ik 's winters een langere rit wil doen. Ben zo ooit eens met m'n BMW nog naar Boot Düsseldorf gereden toen half België en gans Duitsland wit lag (gelukkig niet op de wegen), gewoon om te testen wat dat gaf. Daar een hele nest warme kledij onder en dat ging. Enkel de handen en de tenen werden koud. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.