Roger 310 Geplaatst: 1 juli 2025 Geplaatst: 1 juli 2025 Ja kijk, ik moest toch kunnen oordelen over wat de collega's gemaakt hebben Quote
Super95 410 Geplaatst: 18 december 2025 Geplaatst: 18 december 2025 Na 6 maanden en 7000 km. Het ev rijden is een kleine extra moeite tov benzine/diesel, maar is verwaarloosbaar vind ik. In FR/NL/DE/BE staan er zo veel laadpalen dat je nooit ver om moet. Snelladers hebben hun naam ook niet gestolen. Als ik opnieuw zou bestellen zou ik overwegen om voor een 35 te gaan ipv een 40. Qua range en acceleratie is dit volgens mij ook voldoende. Het rijplezier is voor mij een stuk minder dan een benzine. Ik merk dat ik deze auto weinig neem om voor mijn plezier te gaan rijden, met mijn vorige auto deed ik dit veel meer. Hij mist speelsheid. Het voelt voor mij aan alsof de gripgrens een dunne lijn is waar je onder of boven zit en waar het dus saai of gevaarlijk is. Comfort en ruimte zijn wel top. Ik ben fan geworden van het 4-deurs coupe concept. Het is praktischer dan een sedan en imo mooier. Ik vind hem qua uiterlijk super knap, vooral de fire red kleur doet veel. In de zomer heb je een diep kersen rood dat speelt met het licht, in de winter neigt het wat meer naar bordeaux. De grill stoort mij ook niet meer. 2 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 18 december 2025 Geplaatst: 18 december 2025 Wat bedoel je met gevaarlijk? Je moet al echt gekke dingen doen met een moderne wagen voor je er iets ‘gevaarlijks’ mee kan voorhebben. Buiten overdreven snelheid uiteraard. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 5 uren geleden, Tommie zei: Wat bedoel je met gevaarlijk? Je moet al echt gekke dingen doen met een moderne wagen voor je er iets ‘gevaarlijks’ mee kan voorhebben. Buiten overdreven snelheid uiteraard. Ook mijn indruk, door minder snelheidsgevoel en geluid rijd je vaak sneller dan je denkt. Dan speelt het gewicht in het nadeel en is het een dunne lijn Zeker bij een bocht die toe knijpt en als het wat nat is. Banden doen ook veel. Anyway, fire red 7 Quote
Super95 410 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 7 uren geleden, Tommie zei: Wat bedoel je met gevaarlijk? Je moet al echt gekke dingen doen met een moderne wagen voor je er iets ‘gevaarlijks’ mee kan voorhebben. Buiten overdreven snelheid uiteraard. Ik ga vaak op vakantie met de wagen naar de bergen, natuurgebieden... plaatsen waar je mooie wegen hebt en waar je 90/100 mag. Je kan daar tegen legale snelheden rijden op een manier dat je wat licht over- en onderstuur hebt zonder dat je wagen massaal begint te glijden. Voor mij is dit rijplezier. Je kan dit 'gekke dingen' / 'overdreven snelheid' noemen, dat moet je zelf uitmaken. Met een i4 kan je moeilijk op deze manier rijden. Hij heeft geen zone op de gripgrens waar hij beweegt rond zijn as, speels wordt, lichtjes schuift, je moet voelen wat hij doet om hem bij te sturen. Andere wagens hebben dit wel en meestal bij snelheden die niet al te zot zijn. Als je een i4 wat wilt laten bewegen moet je hem forceren en sneller gaan / meer gas geven dan je zou willen. En dan reageert hij onvoorspelbaar. Het is dat wat ik bedoel met hij is of saai of gevaarlijk. 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 Ik herken hetgeen jullie beschrijven of kan het me wel inbeelden. Oneindig veel grip, tot het er niet meer is, de massa van het voertuig stelt die grens scherper. Ook een oneffenheid (in een bocht) kan de massa van het voertuig verraden, wat heel contrair lijkt tov het feit dat diezelfde massa de wielen doorgaans zeer goed aan de grond houden, maar niet altijd… en dan schrik je plots met welke massa je onderweg bent. Ook de acceleratie is sneller en tegelijk gevoellozer doordat je minder referentiepunten hebt… prima voor het comfort, iets minder duidelijk op die speelse grens. Afijn, ik ben het allemaal ontgroeid en rijd meestal nogal gezapig rond, ietwat ironisch met mijn 305 brede achterbanden. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 4 hours ago, Super95 said: Ik ga vaak op vakantie met de wagen naar de bergen, natuurgebieden... plaatsen waar je mooie wegen hebt en waar je 90/100 mag. Je kan daar tegen legale snelheden rijden op een manier dat je wat licht over- en onderstuur hebt zonder dat je wagen massaal begint te glijden. Voor mij is dit rijplezier. Je kan dit 'gekke dingen' / 'overdreven snelheid' noemen, dat moet je zelf uitmaken. Met een i4 kan je moeilijk op deze manier rijden. Hij heeft geen zone op de gripgrens waar hij beweegt rond zijn as, speels wordt, lichtjes schuift, je moet voelen wat hij doet om hem bij te sturen. Andere wagens hebben dit wel en meestal bij snelheden die niet al te zot zijn. Als je een i4 wat wilt laten bewegen moet je hem forceren en sneller gaan / meer gas geven dan je zou willen. En dan reageert hij onvoorspelbaar. Het is dat wat ik bedoel met hij is of saai of gevaarlijk. Je bent met meer dan 2 ton onderweg. Dat helpt uiteraard niet. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 Vlak voor de switch naar winterbanden begon ik te voelen dat de kont wat losser werd, zomerbanden zaten ook net niet op de blokjes. Voor de rest ligt dat toch stevig op de baan? Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 Flink in de patatten deze… https://www.instagram.com/reel/DScU9GLiFgE/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ== Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 7 hours ago, Ugeken said: Vlak voor de switch naar winterbanden begon ik te voelen dat de kont wat losser werd, zomerbanden zaten ook net niet op de blokjes. Voor de rest ligt dat toch stevig op de baan? 't Gaat niet over stevig op de baan liggen. 't Gaat over het gedrag bij het naderen van de griplimiet. 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 34 minuten geleden, Ugeken zei: Flink in de patatten deze… https://www.instagram.com/reel/DScU9GLiFgE/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ== Die zit inderdaad in de puree. 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 20 december 2025 Geplaatst: 20 december 2025 Op 19/12/2025 om 09:27, Super95 zei: Ik ga vaak op vakantie met de wagen naar de bergen, natuurgebieden... plaatsen waar je mooie wegen hebt en waar je 90/100 mag. Je kan daar tegen legale snelheden rijden op een manier dat je wat licht over- en onderstuur hebt zonder dat je wagen massaal begint te glijden. Voor mij is dit rijplezier. Je kan dit 'gekke dingen' / 'overdreven snelheid' noemen, dat moet je zelf uitmaken. Met een i4 kan je moeilijk op deze manier rijden. Hij heeft geen zone op de gripgrens waar hij beweegt rond zijn as, speels wordt, lichtjes schuift, je moet voelen wat hij doet om hem bij te sturen. Andere wagens hebben dit wel en meestal bij snelheden die niet al te zot zijn. Als je een i4 wat wilt laten bewegen moet je hem forceren en sneller gaan / meer gas geven dan je zou willen. En dan reageert hij onvoorspelbaar. Het is dat wat ik bedoel met hij is of saai of gevaarlijk. Is dat niet met elke EV? Zwaar, maar laag zwaartepunt, massa koppel ogenblikkelijk beschikbaar. Zo dat 'balanceren' is er inderdaad niet bij. 't Zijn point-and-shoot auto's. Quote
josenjef 435 Geplaatst: 20 december 2025 Geplaatst: 20 december 2025 28 minuten geleden, Lotuzzz zei: Is dat niet met elke EV? Zwaar, maar laag zwaartepunt, massa koppel ogenblikkelijk beschikbaar. Zo dat 'balanceren' is er inderdaad niet bij. 't Zijn point-and-shoot auto's. Ik heb minieme skills voor zo een dingen maar mijn Honda kan ik met het gaspedaal wel sturen, is natuurlijk "maar" 1600 kilo, 150 pk en 50/50 gewichtsverdeling. XC40 is niet te voorspellen als je daar iets wil uithalen. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 20 december 2025 Geplaatst: 20 december 2025 2 hours ago, josenjef said: "maar" 1600 kilo Dat zijn er ook "maar" 600 minder Quote
3000 1.080 Geplaatst: 21 december 2025 Geplaatst: 21 december 2025 Op 8/6/2025 om 12:09, 3000 zei: https://www.pistonheads.com/buy/listing/18209410 Welke kleur zou dit zijn? Link is duud Quote
Roger 310 Geplaatst: 21 december 2025 Geplaatst: 21 december 2025 De mijne is ondertussen ook 8 maand, tijd gaat snel. Het gebruik ziet er elke week hetzelfde uit, op maandag naar Antwerpen (vanuit Zemst) en de rest van de week thuis dus enkel de kinderen naar school / hobby's doen, en eens richting het voetbal. Daardoor valt het samen te vatten tot: ofwel snelweg, ofwel korte afstanden (minder dan 15km). Wagen is top. Ik geniet van de uitstraling, kleurtje, interieur, .. Ben heel blij dat ik voor een Individual-kleur gegaan ben en de extra centen in het interieur heb gestoken. Ook om mee te rijden is het gewoon heel leuk voor dagdagelijks gebruik. De wagen echt uitdagen heb ik nog niet gedaan. Verbruikt valt (vermoedelijk door het specifiek gebruik) wat tegen, in november zat ik bv aan 25,5 kWh/100 km voor een totale afstand van 848 km (113 ritten). Enkel op de snelweg rijd ik wat sneller dan wat eigenlijk mag, lokale wegen houd ik mij aan de snelheid en in eco pro. De deur links achteraan doet wel heel nukkig. Maar net niet nukkig genoeg om een afspraak te maken en de wagen eventueel enkele dagen kwijt te zijn. Bij het ontgrendelen van de wagen is er 70% kans dat ze niet open gaat langs buiten. Of zo enkel een beetje, en dan niets. Dan moet ik mijn voordeur openen, en dan is er opnieuw een kans dat het toch lukt. Indien niet, opnieuw vergrendelen en ontgrendelen tot het lukt. En aangezien het kinderslot op staat is het langs binnen ook niet mogelijk. Het leven zonder laadpaal valt voor mijn gebruik tot nu toe heel goed mee. Het aantal keren dat ik de wagen thuis even in het stopcontact heb gestoken is op 1 hand te tellen. Meestal is het voldoende om die ene keer op het werk volledig op te laden, en dan tijdens de week (afhankelijk van het gebruik) steek ik af en toe eens ergens in als ik bv toch moet wachten (hobby's, uitgebreid winkelen, ..). Ik vind het wel nog steeds jammer van die geblindeerde ruiten 7 Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 21 december 2025 Geplaatst: 21 december 2025 Op 20/12/2025 om 10:03, Lotuzzz zei: Is dat niet met elke EV? Zwaar, maar laag zwaartepunt, massa koppel ogenblikkelijk beschikbaar. Zo dat 'balanceren' is er inderdaad niet bij. 't Zijn point-and-shoot auto's. Mijn i4 werd geleverd op Hankook banden waarbij de griplimiet beduidend lager lag dan bij de Michelin PS4. Ik herinner me nog dat ik het gevoel had met een gans andere wagen te rijden. Quote
Geertt 4.017 Geplaatst: 21 december 2025 Geplaatst: 21 december 2025 11 uren geleden, 3000 zei: Welke kleur zou dit zijn? Link is duud Tanzanit veronderstel ik. Welke velgen heeft men hier zilver laten lakken? Quote
3000 1.080 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 (aangepast) Op 12/6/2025 om 22:22, BMWMB zei: Inderdaad, het zijn de 20" wielen M868. @Geertt deze 22 december 2025 aangepast door 3000 Quote
3000 1.080 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 Iemand al zilvere style 552’s gezien? Zijnde de 19” velg van de F40. Zijnde de BMW 1, niet de Ferrari Quote
Roger 310 Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Iemand dit al voorgehad? Het geluid op het einde. https://jumpshare.com/s/UbKztPaUJmvU3njcqgwv Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari 3 minuten geleden, Roger zei: Iemand dit al voorgehad? Het geluid op het einde. https://jumpshare.com/s/UbKztPaUJmvU3njcqgwv Ik heb een Tesla, die maakt altijd dat soort van geluiden Zouden dat gewoon geen koude rubbers kunnen zijn, die samengeduwd worden door de sluiting van de deur? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari 20 hours ago, Roger said: Iemand dit al voorgehad? Het geluid op het einde. https://jumpshare.com/s/UbKztPaUJmvU3njcqgwv Ja. Was vrij simpel op te lossen. Was als ik me niet vergis vlak voor mijn auto binnen moest voor onderhoud begonnen dus ze hebben dat daar gefixt. Vraag me niet meer exact wat het was, dat herinner ik me niet meer. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Nope, nog niet gehad. Ik hoor wel een verwarmingsventilator rammelen in het interieur, lijkt een gekend iets te zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.