Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 12/8/2024 om 19:02, tuscani zei:

Mooi gemiddelde.  Ik ben net terug van Saint-tropez en had een gemiddelde van 180Wh/km.( Acc steeds op 135 gezet. )

@Liquid Li0n nu ook weer zo een mooi vb. Vertrokken in Beaune ( @Rabbit het kasteel met de race Abarth en vliegtuigen collectie bezocht? ) met volgens de bc een eerste stop in Reims met 14% over. Na een paar km´s zakt dat direct naar 8% en uiteindelijk nog naar 3% in een automatische herberekende  vroegere stop. En dan zegt hij " bij een constante snelheid onder de 110km/u had u 80km verder kunnen rijden "

dwaze computer.  :D

Maar dus mooi overal kunnen laden, zonder problemen.  Ook ter plaatse geen problemen gehad, en zelfs voordeel uit gehaald. ( kennis die mee was, moesten in Port Grimaud een betaalparking op,  en wij mochten op een bewaakte hotelparking laden. En tijdens de buggy tocht stonden we ook net azn de ingang, terwijl hetzelfde koppel ook weer een parking moest gaan zoeken.) 

Nee, weinig voorbereiding gedaan over Beaune. En we hadden toch maar een paar uur.

Geplaatst:

image.webp

Abarth.jpg?1687882701

600_voiture_5.jpg

En nog een verdieping vol motoren

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
10 uren geleden, tuscani zei:

Hij zegt 110km/u omdat dat zijn zuinigste momentum is. Al hetgeen je sneller gaat zit je dus onder zijn officiële verbruik.  Maar daar hou ik dus geen rekening mee, en neem gewoon de max toegelaten snelheid + wat marge. Daarmee dat ik dus nooit op zijn start% mag voortgaan, maar pas na een paar km. Nog zo´n grap is dat als je een adres ingeeft hij zegt x-aantal km´s. "Oh dat valt goed mee" dan duw je op start en krijg je opeens een klets erbij. ?? Vraag me dus niet waarom maar die geeft eerst de km´s in vogelvlucht. 

Oja en hij/zij blijft met een Spaans of Italiaanse tongval spreken. :lolz:

ik krijg nog steeds "numero" te horen bij een afrit. En @ir_fuel de mijne spreekt Franse straatnamen met een Spaans/Italiaans accent uit. Daar versta je dus soms de kloten van. :D

Mijn BMW-madam blijft de (snel)wegen in het frans uitspreken, gisteren in Oostende ineens duits ‘R einunddreissig’. Kalle :lolz:

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 13/8/2024 om 08:56, tuscani zei:

Een 3 is idd zuiniger, zeker ook in rwd.  De Y rwd is dat ook al tegenover onze awd. Maar het sneller weg zijn aan de tolpoortjes is tijdens de vakantiekm´s voor mij altijd iets waar ik naar uitkijk. :D

Ik krijg altijd een smile als ik het bord peage zie staan na zoveel km´s. 

https://www.vakantieweb.be/artikel/frankrijk-hard-optrekken-na-de-peage?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=actu_nl&fbclid=IwY2xjawEp-SdleHRuA2FlbQEwAAEdndfF10KFhPDcXKZd1rARmX0cI1UzqDMhlqmfHil6nQVyeulityPlws0n_aem_kia8pIVf9zoR-ypv0iBhVw

Lap

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 13/8/2024 om 20:51, Ugeken zei:

Mijn BMW-madam blijft de (snel)wegen in het frans uitspreken, gisteren in Oostende ineens duits ‘R einunddreissig’. Kalle :lolz:

Heb ik ook al gehad

Wij hebben iets nieuws (maar het kan ook Waze zijn, die een krulleke gekregen heeft, want ik gebruik die door elkaar).  De pijltjes tussen steden spreekt die nu steevast uit als ‘groter dan’.  (Bv een snelweg die door verschillende steden loopt, bv, eerst passeert die Turijn, dan Milaan,..) en dat staat ook zo op de borden,

dan zegt die Kalle, ‘sla af richting Turijn, groter dan Milaan,…’

• Grappig 3
Geplaatst:

‘t is dus inderdaad Waze die die ‘groter dan’ uitkraamt

Geplaatst:

Ondertussen nog eens mijn superchargen nagekeken, tijdens onze vakantietrek.  150€ voor 2500km. blijft toch meevallen qua verbruik, temeer ik mij niet speciaal aanpas aan snelheid tegenover vroeger.

• 1 maand later...
  • 5 weken later...
Geplaatst:

Kheb eindelijk er eens aan gedacht om mijn km´s na te kijken,  bij een weekendtrip.  

Vrijdagmorgen vertrokken met 100%,  498km op het scherm, richting de ardennen. ( regio Durbuy ) 

Vandaag terug thuis met 5%, 22km op het scherm en 395km gereden.

Net gepast met 1 lading dus, had gedacht dat er er een stop zou komen in het naar huis rijden. Maar het is dus zo gelukt. Moet juist nog eens nakijken wat nu eigenlijk de geschatte km´s voor een Y LR zijn. ( of er een degeneratie sinds de aankoop)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren tot 100% geladen op brussels airport, naar Antwerpen gereden en terug naar Oostduinkerke zonder te moeten bijladen. Een hele prestatie met mijn 58kwh batterij :D 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 hour ago, Speedhunter said:

Gisteren tot 100% geladen op brussels airport, 

Mixed Martial Arts Wow GIF by UFC

• Grappig 1
Geplaatst:

Viel me net op dat superchargers in NL (off-peak) in vele gevallen tussen de 0,22 en 0,26 €/kWh kosten met een Tesla.

Dat is quasi goedkoper dan hier in BE thuis laden van het net (zonnepanelen buiten beschouwing gelaten).

Geplaatst:

Heeft er hier iemand al geladen in Kruibeke langs de E17 richting Gent? Mij is het niet gelukt gisteren, zijn snel laders van EV point, app gedownload maar ik kon de locatie niet aanduiden op de kaart. Je kon daar nergens je laadpas swipen of een bankkaart. Dan maar in Lokeren afgereden voor bij Tesla te gaan laden maar daar alles ingenomen door Tesla's, gelukkig is er een Allego station aan de overkant van de straat, daar kunnen laden. 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Speedhunter zei:

Heeft er hier iemand al geladen in Kruibeke langs de E17 richting Gent? Mij is het niet gelukt gisteren, zijn snel laders van EV point, app gedownload maar ik kon de locatie niet aanduiden op de kaart. Je kon daar nergens je laadpas swipen of een bankkaart. Dan maar in Lokeren afgereden voor bij Tesla te gaan laden maar daar alles ingenomen door Tesla's, gelukkig is er een Allego station aan de overkant van de straat, daar kunnen laden. 

image.png.956757b4b3886ee463ae7183ce730359.png

Gewoon je laadpas scannen aan dat scherm?

Geplaatst:

Die laders (niet daar) heb ik toch ook al gebruikt met mijn laadpas.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Polygoon zei:

image.png.956757b4b3886ee463ae7183ce730359.png

Gewoon je laadpas scannen aan dat scherm?

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die laders (niet daar) heb ik toch ook al gebruikt met mijn laadpas.

Oeps ik heb daar overgekeken op dat scherm, niet gezien :ninja::D 

• Grappig 1
  • Omhelzing 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik ging die eerste avond al terug gekeerd zijn naar huis 🙂

Ieder uur laden wtf..  chapeau dat je het doet.

Je laadpalen waren wellicht wel vrij omdat je voornamelijk 's nachts hebt gereden, overdag had je wellicht hier en daar wel eens mogen wachten op een vrij paal.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, mrbbs zei:

Ik ging die eerste avond al terug gekeerd zijn naar huis 🙂

Ieder uur laden wtf..  chapeau dat je het doet.

Je laadpalen waren wellicht wel vrij omdat je voornamelijk 's nachts hebt gereden, overdag had je wellicht hier en daar wel eens mogen wachten op een vrij paal.

Ik heb nu toch ook al een paar trips door Frankrijk gedaan, en overdag nog nooit moeten wachten buiten op de typische zwarte weekends. 

Er is echt een overaanbod in Frankrijk imo. In Frankrijk is er echt véél EV infrastructuur, en maar weinig fransen rijden elektrisch. Als je dan een EV tegenkomt, is het meestal een NL/BE/... nummerplaat.

Meestal sta je er gewoon alleen, buiten de laadstations aan een klassiek tankstation tijdens middag stop enzo (wanneer vele mensen stoppen om te lunchen etc.).
Zie: duidelijk niet middernacht ofzo...
image.thumb.png.0da744c5ba03b95b93f6afb1fdd63151.png

Stoppen om het uur vind ik er ook wat over, net daarom dat onze zomer reizen met de caravan wel nog met de benzine auto is van mijn vrouw (want met sleurhut zal elk uur stoppen ook een noodzaak zijn schat ik, zelfs in de zomer bij 90 a 100 km/u). Maar goed, als je tijd hebt, en op je alleen in alle rust aan het reizen bent dan valt dat allemaal wel mee lijkt me.

Leuk verslag

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minutes ago, mrbbs said:

Je bent het stuk vergeten waar ik 2 keer overdag van 10 tot 16h heb gereden?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je bent het stuk vergeten waar ik 2 keer overdag van 10 tot 16h heb gereden?

ok, te vlug door de screenshots gescrold dus, ik zou het nog altijd niet zien zitten 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid