Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Maxime S zei:

Toevallig had ik het er gisteren nog over met een maat, die exact hetzelfde voor had tijdens zijn skitrip met zijn nieuwe i5 afgelopen Kerstvakantie: is thuis gekomen van skireis en naar andere auto's beginnen zoeken (geen idee of hij al iets gevonden heeft). Had het gewoon volledig gehad. 

Volgens mij spelen daar andere problemen en zou hij beter eens met een psycholoog gaan praten. Want om het volledig gehad te hebben omdat meneer een paar ritten per jaar eens wat langer onderweg is ..

Verder is het toch gewoon wat @Polygoon zegt, het lijkt wel alsof dergelijk probleem pas echt een probleem geworden is sinds mensen EV rijden. Ik kreeg in mijn A45 nog geen deftige buggy in, dus uitstapjes met de kinderen kon ik daarmee wel vergeten. Containerpark kon ik de zetels nog plat leggen, maar dan nog. Zelf als ik naar de Colruyt ging en er zat veel water / cola / ... bij moest ik mijn zetels platleggen. Dus kinderstoelen er uit, zetels plat, naar de winkel, uitladen, kinderstoelen er opnieuw in. En dan was meerdere keren per jaar. Nooit ben ik daarna op zoek beginnen gaan naar een andere auto. Vreemde kronkels allemaal.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
29 minuten geleden, Roger zei:

Volgens mij spelen daar andere problemen en zou hij beter eens met een psycholoog gaan praten. Want om het volledig gehad te hebben omdat meneer een paar ritten per jaar eens wat langer onderweg is ..

Verder is het toch gewoon wat @Polygoon zegt, het lijkt wel alsof dergelijk probleem pas echt een probleem geworden is sinds mensen EV rijden. Ik kreeg in mijn A45 nog geen deftige buggy in, dus uitstapjes met de kinderen kon ik daarmee wel vergeten. Containerpark kon ik de zetels nog plat leggen, maar dan nog. Zelf als ik naar de Colruyt ging en er zat veel water / cola / ... bij moest ik mijn zetels platleggen. Dus kinderstoelen er uit, zetels plat, naar de winkel, uitladen, kinderstoelen er opnieuw in. En dan was meerdere keren per jaar. Nooit ben ik daarna op zoek beginnen gaan naar een andere auto. Vreemde kronkels allemaal.

Vreemde opmerking toch? 

Hij heeft een elektrische auto moeten kiezen omwille van zijn werk, zoals de meeste werknemers in België. Wat heeft dat te maken met jij die bewust kiest voor een kleine sportieve auto? 
En ooit al eens met kleine kindjes een rit van 1000 km gedaan? Die begrijpen dat niet hoor als je 's nachts op de parking van een supermarkt een half uur moet gaan tureluren omdat Europa vindt dat dat de mobiliteit van de 21e eeuw is... ja dan zou je het wel eens gehad kunnen hebben! 

• Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
27 minuten geleden, Maxime S zei:

En ooit al eens met kleine kindjes een rit van 1000 km gedaan? Die begrijpen dat niet hoor als je 's nachts op de parking van een supermarkt een half uur moet gaan tureluren omdat Europa vindt dat dat de mobiliteit van de 21e eeuw is... ja dan zou je het wel eens gehad kunnen hebben! 

@Polygoon

Geplaatst:
Zojuist, Tommie zei:

Nee nee, we nemen niks aan van autoliefhebbers die EV reden.
Enkel van collega's en vrienden waar je voorheen geen auto advies van zou aanpakken!

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Enkel van collega's en vrienden waar je voorheen geen auto advies van zou aanpakken!

misschien komt dat omv het verschil in mensen die een EV uitkiezen omdat ze het zelf willen versus hoe dat is als werknemerke met een basis EV als enige auto en niet in mogelijkheid zijn te kunnen thuisladen.

Je wil tenslotte beide verhalen en situaties delen en aanhoren.

Geplaatst:

Het gaat hier over reizen, niet over thuisladen.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Polygoon zei:

Het gaat hier over reizen, niet over thuisladen.

ja klopt. terug on topic met reactie op je vorige bericht:

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Als ik het hier zo lees is een i5 een allesbehalve basis-EV en van iemand hier op het forum --> resultaat --> niet tevreden

Zoals ik zei van collega's en vrienden met wél een basis-EV --> resultaat --> niet tevreden

Geplaatst:
50 minuten geleden, Maxime S zei:

Vreemde opmerking toch? 

Hij heeft een elektrische auto moeten kiezen omwille van zijn werk, zoals de meeste werknemers in België. Wat heeft dat te maken met jij die bewust kiest voor een kleine sportieve auto? 

Weet je wat vreemd is? Een auto van het werk, maar wel bij thuiskomst een andere auto beginnen zoeken? Dit slaat toch werkelijk op niets? Of gaat iemand een auto van het werk weigeren voor die enkele keren reizen, en dan maar een auto zelf bekostigen? 🙃

Ik heb al een rit met kleine kindjes van 1000 km gedaan ja. En aangezien het midden in de nacht is, vermoed ik dat ze slapen. En indien niet, dan maakt dat voor hen geen zier uit of ze nu in een rijdende auto zitten of niet. En met kinderen die 's nachts tijdens een rit niet slapen zou ik sowieso al niet 's nachts rijden, dat staat los van gelijk welke auto.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Roger zei:

Weet je wat vreemd is? Een auto van het werk, maar wel bij thuiskomst een andere auto beginnen zoeken? Dit slaat toch werkelijk op niets? Of gaat iemand een auto van het werk weigeren voor die enkele keren reizen, en dan maar een auto zelf bekostigen? 🙃

Ik heb al een rit met kleine kindjes van 1000 km gedaan ja. En aangezien het midden in de nacht is, vermoed ik dat ze slapen. En indien niet, dan maakt dat voor hen geen zier uit of ze nu in een rijdende auto zitten of niet. En met kinderen die 's nachts tijdens een rit niet slapen zou ik sowieso al niet 's nachts rijden, dat staat los van gelijk welke auto.

Je kan ook zoiets als een vrouw / partner hebben waarvoor je een andere auto kan kiezen toch? 

En als je EV rit +15u duurt door omstandigheden zoals @Dawud zo mooi omschrijft in zijn ervaring, dan kom je vroeg of laat wel in de nacht terecht en worden die kinderen vroeg of laat wel eens wakker. 

Je voelt je precies persoonlijk aangevallen omdat ik de eerlijke ervaring van een maat deel? Of mogen er alleen maar positieve, ideale wereld verhalen gedeeld worden over EV's? 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

De enige die hier als een wesp gestoken reageert .. Het is hier al meermaals gezegd dat het zeker niet allemaal positief is, maar dat overdreven negatief gedoe, meestal dan nog via via, mag ook eens ophouden. Zeker als het wat met haken en ogen aan elkaar hangt (my 2 cents).

En nu onthoud ik mij van deze specifieke discussie.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Roger zei:

De enige die hier als een wesp gestoken reageert .. Het is hier al meermaals gezegd dat het zeker niet allemaal positief is, maar dat overdreven negatief gedoe, meestal dan nog via via, mag ook eens ophouden. Zeker als het wat met haken en ogen aan elkaar hangt (my 2 cents).

En nu onthoud ik mij van deze specifieke discussie.

Ik begrijp het gewoon niet. Het verhaal hangt helemaal niet met haken en ogen aan elkaar. Die maat van me, heeft zeer vergelijkbaar meegemaakt wat Dawud omschreef en daar heb ik op ingepikt. Is toch helemaal niet bizar of overdreven negatief gedoe? En ook niet via via, maar gisteren face to face besproken. 

Je reageert met een sneer dat iemand een psycholoog moet gaan opzoeken omdat hij de rit die hij vorig jaar in 9u aflegde, dit jaar in meer dan 15u heeft moeten doen en 6 keer heeft moeten tanken. Dan kan een mens toch al eens horendol worden? Of mag dit niet gezegd worden? 

Even komen brullen dat het allemaal niet kan kloppen en je dan otnhouden van deze specifieke discussie heeft meer weg van een dramaqueen, dan iemand die de ervaring van een kennis deelt. Of niet? 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

De nieuwe generatie met een pak meer reikwijdte gaan heel wat mensen overtuigen. Als ik hoor hoe de BMW iX3 bestellingen de pan uit swingen en er straks ook een iX1 met long range batterij komt......... dan heb je en plaats en reikwijdte. 

Dan benader je, zeker als werknemer, wel best of both worlds. (Voor mezelf, met totaal vrije keuze, blijft het bij diesel of nen dikke V8). 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Maxime S zei:

jaar in 9u aflegde, dit jaar in meer dan 15u heeft moeten doen en 6 keer heeft moeten tanken.  

Reken op 1000km 2u laden. 
De overige tijd hebben we verspeeld aan traag verkeer, omrijden naar de laadpaal en aansluiten, dat was nog eens dikke 2u. 

Bij ons was het dus de combi eerste keer overdag zo een trip doen (omdat ik zoals je zei niet nodeloos in de nacht wou zitten wachten aan een laadstation en de kinderen dan sowieso wakker worden) en dat laden waardoor we hetzelfde gevoel hadden als uw maat bij thuiskomst :). Maar bij ons komt geen extra of andere auto.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hangt er toch ook volledig vanaf wat je referentiekader is. Als je gewend bent om 1.000km in één keer zonder stoppen af te leggen terwijl je je boterhammen al rijdend aan het opeten bent... Dan snap ik dat een EV opeens ongelooflijk irritant is... Met 3 kleine kinderen (geen pamperbaby's maar echt kleuters of lagere schoolkinderen) is dat nooit een mogelijkheid geweest. Hun blaas is trouwens sneller vol dan mijn batterij leeg... Dus wij zijn gewoon even lang onderweg dan vroeger.

Vorig jaar trouwens met een collega van Amsterdam naar Zell Am Zee gereden voor de ski van het werk. Hebben 3 keer moeten laden (15min voormiddag) 25min (middageten) en 10min in de avond. Laadpaal aanwezig in het hotel. en op de terugweg ongeveer hetzelfde...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

De nieuwe generatie met een pak meer reikwijdte gaan heel wat mensen overtuigen. Als ik hoor hoe de BMW iX3 bestellingen de pan uit swingen en er straks ook een iX1 met long range batterij komt......... dan heb je en plaats en reikwijdte. 

Dan benader je, zeker als werknemer, wel best of both worlds. (Voor mezelf, met totaal vrije keuze, blijft het bij diesel of nen dikke V8). 

Ix5 bedoel je? Want de ix1 is kleiner dan een ix3.

Geplaatst:
42 minuten geleden, tuscani zei:

Ix5 bedoel je? Want de ix1 is kleiner dan een ix3.

Nee, iX1 krijgt volgend jaar ook battery upgrade, net als i5. i7 dit jaar nog.

• Vind ik leuk 3
  • Whut?! 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Liquid Li0n zei:

soms worden er oplossingen gevonden of problemen gecreëerd voor zaken die goed gingen.

Als je nu bv de cruise schepen of scheepvaart in het algemeen al eens aanpast. Of iets doet aan de ontbossing, dat zou een grotere impact hebben.

De overheid heeft met de EV een hele economie achter de hand. Nieuwe soort auto's, nieuwe infrastructuur...In 2040 of later begint dat spelletje opnieuw maar dan met waterstof. Nieuwe soort auto's, nieuwe infrastructuur...

Zijn ze mee bezig ventje. Als trump niet zo een angsthaas was omdat hun eigen scheepsvaart nog in 1960 vastzit, was er een opnieuw een flinke stap voorwaarts gezet.

En het ziet er naar uit dat de grote europeese rederijen het zelf toch een stuk gaan invoeren.

Cmb_tech investeert niet voor niets in alternatieven, ze zijn er nu al bijna 10 jaar mee bezig. Ze geloven erin.

Heel veel cruiseschepen draaiem op lng, er zijn masaal scrubbers geinstalleerd, de zwavel is uit de zware stookolie, ...

Maar goed. Je goedkope wegwerphandschoenen uit china omdat jij je handjes niet wil afkuisen aan een vodje, komen nu eenmaal met zo een vieze vervuilende boot.

En de scheepsvaart is per ton, een van de properste transportmiddelen als je kijkt naar uitstoot. 

Waterstof voor kleine verbruikers geloof ik niet. Krijg je nooit rendabel genoeg. Iets groots om je containers vol wegwerptroep te verschepen dat wel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dan snap ik dat… misschien een verschil dat het hier 3 meisjes zijn… ik kan met een batterijlading ongeveer 3u rijden op de snelweg tegen 160 - 180km/u afgewisseld met de typische baustelle… en ben dan 390km verder… dan heeft bij ons iedereen het wel gehad met in de auto te zitten.

Bij ons wel geen schermen (anders kotsen ze de Hele auto onder) en een familliepack aan ADHD diagnoses. Langer dan dat krijg je ons gezin niet in de auto 🫠

Daarnaast ben ik de enige die met de auto aan het rijden is. Mijn vrouw rijdt nooit.

Zomervakanties zijn hier ook 5 weken. Dan heb je natuurlijk meer tijd. Langs de andere kant. Ooit eens in 1 trok van thuis naar Italië gereden (Bagnoregio)…. Dat doe ik nooit meer. Was 1.500km + Alpen over (fernpass en Brenner)… levensgevaarlijk 

Geplaatst:
53 minutes ago, Dawud said:

"Je moet toch iets eten of naar het wc"

Dat lukt vast en zeker aan een snellader op een industrieterrein :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Maxime S zei:

Ja. En waarom zou dat een probleem moeten zijn? Nog nooit gezaag over gehad. Ter info; het scherm achteraan staat gewoon uit. Het is dus niet zo dat we ze tijdens laadbeurten zoet moeten houden met wat extra schermtijd. 

Geplaatst:
7 hours ago, Liquid Li0n said:

soms worden er oplossingen gevonden of problemen gecreëerd voor zaken die goed gingen.

Als je nu bv de cruise schepen of scheepvaart in het algemeen al eens aanpast. Of iets doet aan de ontbossing, dat zou een grotere impact hebben.

Dat is een hoop gelul.

Zorg ervoor dat morgen in gans Antwerpen en Brussel Centrum niks nog mag rondrijden dat iets uitstoot en je zal het verschil merken, en geen klein beetje. Zowel qua luchtkwaliteit als geluid (of gebrek aan). Je bent er zo aan gewoon dat je je geen stad kunt voorstellen zonder ratelende bussen en pruttelende auto's voor het rode licht (want start-stop is voor jeanetten en dat zetten we af). Als je bij temperaturen onder de 10 graden buiten loopt / fietst / wandelt waar er autoverkeer is word je om de X minuten geconfronteerd met eoa stinkdiesel. Blijkbaar is er iets met die voertuigen waarbij ze de eerste 5 jaar perfect functioneren en vanaf dan aftakelen en walgelijke dampen beginnen uitstoten. 't Is echt frappant.

Vraag me af moest er destijds internet zijn geweest of we ook zo een dingen zouden gelezen hebben toen ze loodhoudende benzine hebben afgeschaft.

Als je morgen de ontbossing stopt gaat dat nougaballen uitmaken voor de lokale luchtkwaliteit. 

7 hours ago, Liquid Li0n said:

De overheid heeft met de EV een hele economie achter de hand. Nieuwe soort auto's, nieuwe infrastructuur...In 2040 of later begint dat spelletje opnieuw maar dan met waterstof. Nieuwe soort auto's, nieuwe infrastructuur...

Ah, we zitten met een "free thinker" die zijn "own research" doet.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
5 hours ago, Maxime S said:

En ooit al eens met kleine kindjes een rit van 1000 km gedaan? Die begrijpen dat niet hoor

1 hour ago, Dawud said:

"Als je kinderen hebt moet je toch om de zoveel tijd stoppen" -> We doen het al zoveel jaar...

42 minutes ago, Parsifal said:

Dan snap ik dat… misschien een verschil dat het hier 3 meisjes zijn… ik kan met een batterijlading ongeveer 3u rijden op de snelweg tegen 160 - 180km/u afgewisseld met de typische baustelle… en ben dan 390km verder… dan heeft bij ons iedereen het wel gehad met in de auto te zitten.

2 minutes ago, thiva said:

Ja. En waarom zou dat een probleem moeten zijn? Nog nooit gezaag over gehad.

't Is maar een gedacht he mannen, maar misschien ... is het ene kind het andere niet? :D 

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
7 hours ago, Monterey Jack said:

Ik ben daar niet van overtuigd. Objectief gezien is mijn i4 m50 een betere auto dan een m40i, zeker voor de manier waarop ik hem gebruik. Instant power, veel stiller, zelfs zonder incentives goedkoper dan het alternatief op brandstof. Het feit dat ik regelmatig eens moet stoppen om te laden zou dat niet veranderen. Zelfs zonder het fiscale is die TCO gewoon goed.

Idem hier. Teruggaan zou voor mij achteruitgang zijn.

Geplaatst:

Wat zeg jij nu? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid