ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 2 hours ago, Polygoon said: (en dus niet zoals een Jokke die elke week in een ander land zit om te werken). 2 hours ago, Jokke_vlo said: Meerdere keren per maand - Vorige week 4 dagen shortski gedaan (heb bewust mijn reistijd niet hier gezet) Grindewald (CH) - Morgenvroeg 5u vertrek naar Megeve voor een short ski (doel: om 13.30 op de piste), maandag ski tot 15u en dan terugreis - Laatste week februari: Spanje (1825km heen en 1825 terug) - 12-14 maart advisory Scott, naar Zwitserland (ik vertrek daar tussen 15-16u nog naar huis zodat ik in eigen bed kan slapen). Toch 1 op 4 allez 4 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 1 hour ago, Logic said: 9 op de 10 wil ik zo rap mogelijk op de eindbestemming toekomen. Altijd zal ik vloeken op een file. Altijd is er stress (en staat de zetel ventilatie op, lol). Ik geef dat grif toe en ik wou dat ik dat wat minder had. Verplicht moeten stoppen is dus tegelijk een zegen en een vloek, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is iets wat ik veel minder heb dan vroeger. EV of niet. Idem met achter tragere chauffeurs hangen. Je kan als je wil elke autorit van langer dan 10 minuten compleet opgefokt geraken en je constant zitten ergeren, maar op een gegeven moment moet je beseffen dat het allemaal niks opbrengt. Ik was vroeger ook degene die op een secundaire weg constant de gaten zat te zoeken om er overal voorbij te geraken (en gelukkig altijd de pks had waarmee dat makkelijk lukt). Uiteindelijk levert dat niks op, en vaak is het zelfs zo dat je gewoon van de ene taffelaar naar de andere rijdt dus je wint zelfs niet het gevoel van kunnen door te rijden afgezien van die 30 seconden tot aan de volgende, los van effectieve tijdswinst. Het is gewoon een hopeloze strijd. Idem met files. Nu, ik ga niet bewust vertrekken op een uur waarbij ik weet dat ik in Parijs de ganse ring mag doen om 17h. Zo een dingen daar plan je wel rond, maar ik zit mijn kas niet op te fretten in een file. Je staat niet in de file, je bent de file 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Aja, je moet maar gewoon 40 uur aan een stuk wakker blijven. Is een kwestie van mindset. Vandaar dat er regelmatig ene op een kaarsrechte weg tegen een boom plakt zeker? Je kan toch ook een hoop zever verkopen hoor. waarom zou ik een hoop zever verkopen als ik het altijd zo succesvol doe. En ik ben hier niet de enige. Mijn record is 45 uur wakker zijn. Heb in juni naar een trouwfeest geweest in Ivrea in Italie. Was om 3u 's nachts vertrokken, was er om 15u en om 17u begon het feest tot in de vroege uurtjes. Omdat ik ging drinken heb ik daar blijven slapen om dan terug te rijden en maandagmorgen weer op kantoor. Vele denken dat ze denken dat ze dan niet gaan kunnen en daarom het ook niet doen. Je moet ook wel een beetje geloven in jezelf he! Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari Wat is er met fuel gebeurd? Alles ok? Ergens zwaar met je fiets gevallen? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 2 minutes ago, Liquid Li0n said: Mijn record is 45 uur wakker zijn. Proficiat. Maar dan lopen verklaren dat dat de norm moet zijn en iedereen dat kan, dat is zever. We zijn niet gemaakt om 40h lang wakker te zijn. Het aantal mensen dat in slaapt valt achter een stuur valt niet bij te houden + als je zo vermoeid bent komt het neer op dronken rijden qua reactiesnelheid. Dus nee, 't is niet een kwestie van "mindset". 4 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 2 minutes ago, gewoon ik said: Wat is er met fuel gebeurd? Alles ok? Ergens zwaar met je fiets gevallen? Wat win je met je constant op te jagen? Of te zitten vloeken in een file? Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari Zojuist, ir_fuel zei: Proficiat. Maar dan lopen verklaren dat dat de norm moet zijn en iedereen dat kan, dat is zever. We zijn niet gemaakt om 40h lang wakker te zijn. Het aantal mensen dat in slaapt valt achter een stuur valt niet bij te houden + als je zo vermoeid bent komt het neer op dronken rijden qua reactiesnelheid. Dus nee, 't is niet een kwestie van "mindset". Ik zag dat goed vorig jaar ter hoogte van bordeaux. Het aantal slaaprijders met belgische en nederlandse platen was extreem. Gewoon plots van vak afwijken en dan een zwiep aan het stuur. Zie je daar een vent wat verdwaasd rondkijken en de rest in de auto allemaal aan het slapen. En je komt dan idd accidenten. Bijna altijd was er een vakantieganger bij. Of gewoon tegen de vangrail. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari Just now, gewoon ik said: Ik zag dat goed vorig jaar ter hoogte van bordeaux. Het aantal slaaprijders met belgische en nederlandse platen was extreem. Gewoon plots van vak afwijken en dan een zwiep aan het stuur. Zie je daar een vent wat verdwaasd rondkijken en de rest in de auto allemaal aan het slapen. En je komt dan idd accidenten. Bijna altijd was er een vakantieganger bij. Of gewoon tegen de vangrail. De meesten vallen blijkbaar in slaap op een paar kilometer van hun bestemming. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat win je met je constant op te jagen? Of te zitten vloeken in een file? Sinds de laatste 4 jaar ben ik het ook fameus aan het afleren. Helpt toch niet. Ik blijf me wel ergeren aan de file nodeloos langer maken (2 vakken blokeren bij ritsen bijvoorbeeld). Daar krijg ik nog altijd moordneigingen van. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 1 minuut geleden, ir_fuel zei: De meesten vallen blijkbaar in slaap op een paar kilometer van hun bestemming. Lijkt mij logisch. Dat is zoals je blaas die van "cva zu, ik kan nog wel 30min volhouden" naar "nu pissen" als je op 5min van je huis zit en voor een rood licht staat. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 1 minute ago, gewoon ik said: Sinds de laatste 4 jaar ben ik het ook fameus aan het afleren. Helpt toch niet. Ik blijf me wel ergeren aan de file nodeloos langer maken (2 vakken blokeren bij ritsen bijvoorbeeld). Daar krijg ik nog altijd moordneigingen van. Of gigantische gaten laten vallen omdat ze op de gsm bezig zijn. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Of gigantische gaten laten vallen omdat ze op de gsm bezig zijn. Die kan je vaak (bij meerdere vakken toch) vrij vlot voorbij. Maar idd, ergerlijk. Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 2 uren geleden, tuscani zei: Heb de indruk dat het vooral tijdens de skivakanties is, dat het probleem zich voordoet. Toevallig gisteren ook met iemand zitten praten en die had vorig jaar "hetzelfde" probleem. Veel palen bezet en moeten zoeken achter een vrije locatie. Combinatie met 3 kinderen is dan altijd stressvoller. Zijn oplossing was trouwens de vrouw en kinderen met de vlieger tot in Geneve laten vliegen en hij met de wagen, om ze dan op te pikken. Veel minder stres voor alle partijen. Bij Skivakanties zit je ook met die zeer lage temperaturen onderweg waardoor je terugvalt op 60% van je wltp. Ik vraag me wel af hoe de trip van Dawud met een Tesla verlopen zou zijn, volgens mij een heel pak beter. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 1 uur terug, ir_fuel zei: Dat is iets wat ik veel minder heb dan vroeger. EV of niet. Idem met achter tragere chauffeurs hangen. Je kan als je wil elke autorit van langer dan 10 minuten compleet opgefokt geraken en je constant zitten ergeren, maar op een gegeven moment moet je beseffen dat het allemaal niks opbrengt. Ik was vroeger ook degene die op een secundaire weg constant de gaten zat te zoeken om er overal voorbij te geraken (en gelukkig altijd de pks had waarmee dat makkelijk lukt). Uiteindelijk levert dat niks op, en vaak is het zelfs zo dat je gewoon van de ene taffelaar naar de andere rijdt dus je wint zelfs niet het gevoel van kunnen door te rijden afgezien van die 30 seconden tot aan de volgende, los van effectieve tijdswinst. Het is gewoon een hopeloze strijd. Idem met files. Nu, ik ga niet bewust vertrekken op een uur waarbij ik weet dat ik in Parijs de ganse ring mag doen om 17h. Zo een dingen daar plan je wel rond, maar ik zit mijn kas niet op te fretten in een file. Je staat niet in de file, je bent de file How how how wanneer mijn vrouw overneemt in de regen of tout court overneemt wanneer er geen file is, kost met dat een vol uur. Wat ik op 3 uur afhaspel, doet zij op DIK 4, al meermaals gezien (en al zeker met wat regen). Op onze rit naar Spanje (getest) scheelt dat toch 2 uur tot meer...... Ik ben van het type zich heel erg ergert aan files, dat beken ik Op lange afstanden bepaalt je ingesteldheid of tempo aan het stuur toch heel wat extra tijd. Ik ben zelf telkens verbaast hoor. Met ingesteldheid bedoel ik bv ook je route keuzes onderweg. Ik wacht niet tot waze een nieuwe route gaat berekenen maar check zo om het half uur de alternatieven, ook die op google maps bv. Ook daar kan je heel wat tijd mee besparen. Nu ik daaraan denk, lijkt met die geplande tussenstops moeilijker want je tankstops dienen dan ook aangepast...... 1 1 Quote
Populair bericht BMWMB 12.350 Geplaatst: 5 februari Populair bericht Geplaatst: 5 februari Conclusie: Beter een EV dan een vrouw aan het stuur. 1 9 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 47 minuten geleden, Liquid Li0n zei: waarom zou ik een hoop zever verkopen als ik het altijd zo succesvol doe. En ik ben hier niet de enige. Mijn record is 45 uur wakker zijn. Heb in juni naar een trouwfeest geweest in Ivrea in Italie. Was om 3u 's nachts vertrokken, was er om 15u en om 17u begon het feest tot in de vroege uurtjes. Omdat ik ging drinken heb ik daar blijven slapen om dan terug te rijden en maandagmorgen weer op kantoor. Vele denken dat ze denken dat ze dan niet gaan kunnen en daarom het ook niet doen. Je moet ook wel een beetje geloven in jezelf he! Dat een mens 40u wakker kan blijven, daar twijfel ik niet aan, maar veilig kan je dit toch niet noemen hoor, om niet te zeggen dat ik het compleet onverantwoord vind om na en met zo weinig nachtrust nog zo lang achter het stuur te zitten. 5 Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 3 minuten geleden, BMWMB zei: Conclusie: Beter een EV dan een vrouw aan het stuur. Dus ook sneller met de EV, met die langere stops om te laden ben je genoeg uitgerust en moet je het stuur niet meer afgeven Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 36 minuten geleden, BMWMB zei: Dat een mens 40u wakker kan blijven, daar twijfel ik niet aan, maar veilig kan je dit toch niet noemen hoor, om niet te zeggen dat ik het compleet onverantwoord vind om na en met zo weinig nachtrust nog zo lang achter het stuur te zitten. Allé BMWMB, toch een stoer toogverhaal! Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 35 minuten geleden, Polygoon zei: Allé BMWMB, toch een stoer toogverhaal! en bij gebrek aan een toog doen we het niet mondeling maar uitgeschreven hier aan de bureau Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari Dat wakker blijven wordt overduidelijk moeilijker met ouder worden. Vroeger kroop ik om 20u 's avonds nog achter het stuur en reed ik de nacht door op adrenaline. Vandaag moet ik toch eerst wat slapen voor ik rond 2-3u kan vertrekken. In 2024 ontdekt dat vertrekken direct na het werk wil zeggen dat ik me aan de kant moet zetten rond 3-4u. Slaap ik een uur of 4-5 voor vertrek lukt het nog wel. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 6 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Dat wakker blijven wordt overduidelijk moeilijker met ouder worden. Vroeger kroop ik om 20u 's avonds nog achter het stuur en reed ik de nacht door op adrenaline. Vandaag moet ik toch eerst wat slapen voor ik rond 2-3u kan vertrekken. In 2024 ontdekt dat vertrekken direct na het werk wil zeggen dat ik me aan de kant moet zetten rond 3-4u. Slaap ik een uur of 4-5 voor vertrek lukt het nog wel. ja, dat zal bij mij ook nog wel komen ze. nu gaat dat allemaal maar ben nog maar in de 40. Quote
Populair bericht ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 5 februari Populair bericht Geplaatst: 5 februari 2 uren geleden, Liquid Li0n zei: waarom zou ik een hoop zever verkopen als ik het altijd zo succesvol doe. En ik ben hier niet de enige. Mijn record is 45 uur wakker zijn. Heb in juni naar een trouwfeest geweest in Ivrea in Italie. Was om 3u 's nachts vertrokken, was er om 15u en om 17u begon het feest tot in de vroege uurtjes. Omdat ik ging drinken heb ik daar blijven slapen om dan terug te rijden en maandagmorgen weer op kantoor. Vele denken dat ze denken dat ze dan niet gaan kunnen en daarom het ook niet doen. Je moet ook wel een beetje geloven in jezelf he! Dat is niet geloven in jezelf, maar gewoon ontkennen dat je een vijs los hebt. Compleet onverantwoord. 4 7 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 13 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dat is niet geloven in jezelf, maar gewoon ontkennen dat je een vijs los hebt. Compleet onverantwoord. ik ga hier geen moraalridder uithangen of doekjes rond winden ook niet he. Het forum is nu geen familie feest waar je je woorden wat wikt en weegt. Dat dat compleet onverantwoord vind ik wel wat raar. Is gewoon rijden van A naar B he. en vele rijden 's nachts. Ik heb daarbij gewoon weinig slaap nodig, dus dat is mooi meegenomen. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 10 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ik heb daarbij gewoon weinig slaap nodig, dus dat is mooi meegenomen. Dit is echt een van de grootste fabeltjes die bestaan. Je eigen lichaam onderdrukt dat of gaat dingen weg filteren. Slaap is altijd nuttig en het is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat 7-8u slaap (of meer) echt zijn voordelen heeft voor de werking van de mens. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari 6 uren geleden, tuscani zei: Heb de indruk dat het vooral tijdens de skivakanties is, dat het probleem zich voordoet. Toevallig gisteren ook met iemand zitten praten en die had vorig jaar "hetzelfde" probleem. Veel palen bezet en moeten zoeken achter een vrije locatie. Combinatie met 3 kinderen is dan altijd stressvoller. Zijn oplossing was trouwens de vrouw en kinderen met de vlieger tot in Geneve laten vliegen en hij met de wagen, om ze dan op te pikken. Veel minder stres voor alle partijen. Logisch denk ik? Skivakanties zijn geconcentreerder qua periodes en allemaal dezelfde richting uit. Zomervakanties gaan in alle richtingen en zijn meer vespreid in tijd Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.