Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 hours ago, Liquid Li0n said:

ik ga hier geen moraalridder uithangen of doekjes rond winden ook niet he. Het forum is nu geen familie feest waar je je woorden wat wikt en weegt. Dat dat compleet onverantwoord vind ik wel wat raar. Is gewoon rijden van A naar B he. en vele rijden 's nachts. Ik heb daarbij gewoon weinig slaap nodig, dus dat is mooi meegenomen.

Weinig slaap nodig? Dat kan ik geloven. Er zijn mensen die met 5 uur per nacht toekomen, al zijn die niet dik gezaaid. Maar dat is niet hetzelfde als nachten doortrekken en nog achter een stuur kruipen voor 1500km.

Geplaatst:
1 hour ago, Maxime S said:

Zomervakanties gaan in alle richtingen

Vraag ze dat eens in de Rhonevallei :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
5 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik wacht niet tot waze een nieuwe route gaat berekenen maar check zo om het half uur de alternatieven, ook die op google maps bv. Ook daar kan je heel wat tijd mee besparen. 

Ik krijg kop noch staart aan mijn GPS soms. Van 't weekend nog. Stelt een route voor. Ik kijk naar de alternatieven. De 2e in de lijst is 5 minuten sneller. En nee ik heb niks van "dynamische routes" of whatnot gekozen. In principe moet die gewoon de snelste geven. En 't was ook niet om batterij te sparen want ik had nog meer dan genoeg in alle gevallen.

Geplaatst:

Ik kom eerder van het feit dat waze tegenwoordig ala google "alternatieven" voorstelt als 30km extra em 30min langer. 

Ja graag, wamt ik wil vrijwillig in een file staan aanschuiven en nog later toekomen.

Geplaatst:

Ik rijd bijna altijd op Waze. Werkt perfect imo.

Geplaatst:
54 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik rijd bijna altijd op Waze. Werkt perfect imo.

Nee echt niet ! Ik beaam Fuel zijn ervaringen toch ook. 
Maar vooral dit : wanneer op de oorspronkelijle route (bij lange afstanden) er file of ongelukken ontstaan reageert Waze vele te traag of soms fout. Refreshen en laten herberekenen is dan key ! Want met dezelfde waze scheelt dat plots behoorlijk wat tijd. 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Welke navigatie gebruiken jullie dan? Die van de auto zelf, of van een andere app?

Geplaatst:

Waze trekt op geen hol meer de laatste tijd. Googlemaps is vele sneller in alternatieve routes berekenen ivm files.

Waze laat je gewoon aanschuiven en begint dan rustig bij de ETA bij te tellen 🤦‍♂️ Ik rij tegenwoordig met beide, maps voor de files en Waze voor de flitspalen etc.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
10 hours ago, ir_fuel said:

De meesten vallen blijkbaar in slaap op een paar kilometer van hun bestemming.

Da's zoals de meeste mensen die in hun broek kakken het doen als ze thuis komen, op 5 meter van de pot (latchkey incontinence).

• Grappig 1
Geplaatst:
9 hours ago, BMWMB said:

Dat een mens 40u wakker kan blijven, daar twijfel ik niet aan, maar veilig kan je dit toch niet noemen hoor, om niet te zeggen dat ik het compleet onverantwoord vind om na en met zo weinig nachtrust nog zo lang achter het stuur te zitten. 

Ik heb dat ooit gedaan om mijn eindwerk af te krijgen voor de deadline, naar het einde toe begon ik echt te trippen en zag ik in mijn ooghoeken vanalles bewegen dat er niet was. Da's echt niet verantwoord om dan nog achter het stuur te kruipen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, janvkn zei:

Ik heb dat ooit gedaan om mijn eindwerk af te krijgen voor de deadline, naar het einde toe begon ik echt te trippen en zag ik in mijn ooghoeken vanalles bewegen dat er niet was. Da's echt niet verantwoord om dan nog achter het stuur te kruipen.

Verkeerde mindset

• Grappig 9
Geplaatst:
10 hours ago, Greg said:

Waze trekt op geen hol meer de laatste tijd. Googlemaps is vele sneller in alternatieve routes berekenen ivm files.

Waze laat je gewoon aanschuiven en begint dan rustig bij de ETA bij te tellen 🤦‍♂️ Ik rij tegenwoordig met beide, maps voor de files en Waze voor de flitspalen etc.

Heb ook al ondervonden dat die gigantisch slecht is in schatten hoeveel tijd je gaat verliezen in een file.

Geplaatst:
11 uren geleden, Greg zei:

Dan ga ik vanaf nu ook eens wat meer Google Maps gebruiken.

Voor de flitspalen en trajectcontroles gebruik ik Flitsmeister. Abonnement van €2.99 per maand, en deze werkt perfect op Carplay, en springt vanzelf op boven de 30km/u.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Flitsmeister gebruik ik ook, de gratis versie, maar die is vaak foutief met snelheden of trajectcontrole locaties. 

Dat is ook de reden waarom ik met coyote gestopt ben.

Geplaatst:
12 uren geleden, BMWMB zei:

Welke navigatie gebruiken jullie dan? Die van de auto zelf, of van een andere app?

Kaarten of Google maps altijd. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik gebruik Waze en ben er nog steeds content van.
Ik gebruik de alternatieve route knop wel meerdere keren per rit.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik gebruik Waze en ben er nog steeds content van.
Ik gebruik de alternatieve route knop wel meerdere keren per rit.

Ik doe hetzelfde als u. 👍

Al heb ik wel gemerkt dat ik van de 3 routes in Waze dan bv eentje kies die via Luxemburg gaat en nadien merk ik, wanneer ik nog eens kijk, dat die dan toch een andere route heeft geselecteerd, met bv duurdere péage.

Google Maps vind ik minder in de zin dat je daar niet kan zien hoeveel je moet aftikken voor péage. Er staat dan gewoon tolweg.

Geplaatst:

Ik ben aan het twijfelen. Ik gebruik al Coyote sinds het begin, maar loop nu tegen problemen aan (ik gebruik het in Carplay).
En ook vind ik het niet meer zo goed als vroeger. Ben aan het twijfelen tussen WAZE of Flitsmeister.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ik doe hetzelfde als u. 👍

Al heb ik wel gemerkt dat ik van de 3 routes in Waze dan bv eentje kies die via Luxemburg gaat en nadien merk ik, wanneer ik nog eens kijk, dat die dan toch een andere route heeft geselecteerd, met bv duurdere péage.

Google Maps vind ik minder in de zin dat je daar niet kan zien hoeveel je moet aftikken voor péage. Er staat dan gewoon tolweg.

Nu begrijp ik waarom je 45u wakker bent, en heel de nacht zit te rijden zonder stoppen. Je zit gewoon route nationale af te rijden ipv af te tikken voor de tolwegen.  

:D

• Grappig 2
Geplaatst:
2 minuten geleden, DDke zei:

Ik ben aan het twijfelen. Ik gebruik al Coyote sinds het begin, maar loop nu tegen problemen aan (ik gebruik het in Carplay).
En ook vind ik het niet meer zo goed als vroeger. Ben aan het twijfelen tussen WAZE of Flitsmeister.

toevallig kreeg ik gisteren reclame van dit

https://www.bol.com/be/nl/p/tom-by-tomtom-jouw-slimme-rij-assistent-voor-flitsers-files-en-gevaren-op-de-weg/9300000239106576/?Referrer=ADVNLGOO002020-S--9300000239106576-PMAX-C-22294143100&gad_source=1&gad_campaignid=22294147828&gclid=CjwKCAiAv5bMBhAIEiwAqP9GuPp3GB7k_-Z82t85qzJF50hDNn195j0ZG4Wk-YtXWyLgfM5qLOae4hoCm54QAvD_BwE

(ik gebruik dat niet, want zit op google maps met flitspaalmeldingen via Tesla, maar het kan misschien iets zijn voor sommige)

Geplaatst:

Is zoiets als de Flitsmeister DOT die ik gisteren postte.

Geplaatst:
48 minutes ago, Liquid Li0n said:

Zou je dan omrijden als de péage te veel is?

Geplaatst: (aangepast)
47 minuten geleden, tuscani zei:

is zoals we in het flitsmeister DOT topic zegde...deze Tom van TomTom is nog duurder en vermoedelijk even nutteloos.

8 minuten geleden, janvkn zei:

in principe niet want ik ga geen boterham minder eten als we wat meer brandstof of péage betalen. Maar het is wel gek dat Waze dat aanduidt. Langer en duurder maar toch selecteert hij die route van de 3.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
42 minuten geleden, janvkn zei:

goh, afgelopen zomer gedaan. Verschil in tijd en afstand was verwaarloosbaar, maar in tol was het 40 euro extra. En ik denk dat ik spreek over 5min en 10km in verschil.

Zo naar Bordeaux, afrijden in Poitier scheelt een hoop geld, maar nauwelijks in tijd en afstand. Maar zowat alle gpsen sturen je standaard over de tolweg, als je het niet weet, dan betaal je ze.

en als je parijs uitkomt ipv in de file te staan naar bordaux richting Orleans, pak je de route national. 

En beide stukken zaten niet tjokvol hollanders met caravan afgelopen zomer. Die stonden in de file of waren al anders aan het rondrijden omde rest van de peages te ontwijken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minutes ago, gewoon ik said:

goh, afgelopen zomer gedaan. Verschil in tijd en afstand was verwaarloosbaar, maar in tol was het 40 euro extra. En ik denk dat ik spreek over 5min en 10km in verschil.

Zo naar Bordeaux, afrijden in Poitier scheelt een hoop geld, maar nauwelijks in tijd en afstand. Maar zowat alle gpsen sturen je standaard over de tolweg, als je het niet weet, dan betaal je ze.

en als je parijs uitkomt ipv in de file te staan naar bordaux richting Orleans, pak je de route national. 

En beide stukken zaten niet tjokvol hollanders met caravan afgelopen zomer. Die stonden in de file of waren al anders aan het rondrijden omde rest van de peages te ontwijken.

Dan moet je het toch al goed kennen daar?

Ik gebruik net GPS omdat ik mijn weg niet ken daar. Ik ga onderweg op vakantie dan ook nooit zeggen: goh, da's precies wel veel péage, is er geen andere route? Dus dat bedrag is dan informatie waar ik toch niks mee doe.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid