timvan 34 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 DuDe ik was met de zwarte gti en zoals flupke73 aangeeft was het meer fun met de clio RS. De gti is niet zo bewegelijk/vinnig als de RS die volledig tot zijn recht kwam op dit circuit. Op de gti liggen dan nog eens gewone straatbanden dus na enkele ronden begon ik langs alle kanten te glijden. Maar vond het toch leuk. Voor volgend jaar semi's aanschaffen en er zal al wat meer plezier te beleven zijn . Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 toeme ik mis dat circuit ziede ons al gaan met ons 3'en (aja, alexis heeft nu ook trackvirus), zo sideways als iets in die lange doordraaier Quote
GinoV 25 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Het was een mooie afsluiter van het seizoen. Heb een paar foto's op picasa geplaatst: KLIK 7 november 2011 aangepast door GinoV Quote
Denthrax 69 Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Geplaatst: 7 november 2011 Deze link werkt beter Gino https://picasaweb.google.com/116620554554591812871/VIPEcuyers Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Het was een mooie afsluiter van het seizoen. Heb een paar foto's op picasa geplaatst: KLIK dikke merci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zo ver rijden om foto's te maken, chapeau mannen!!!!!!!!!!! Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 we missed you!!!!no shit charly: echt lachen!!! 5keer in 't gras gezeten, waarvan 1 keer FERM in de eerste na de rechte lijn zelfs een GT3'ke zien glijden:up: @Dude: 2 zwarte en ene witte GTI present maar de ClioRS had duidelijk meer fun!!!! Ik heb nog nooit in het gras gezeten gdv, ipv mij zat te drinken en een ganse zondag slecht te wezen was ik beter komen driften >_< duodriftje met de 1M zetten fzo Quote
GinoV 25 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Dingen die me zeker bijblijven: - GT2 zijn turbosound - Jerain die met zijn GT3 driftjes was aan het zetten. - (driftjes) van de 1M en de 130i. - Werner zijn stunten. - De Csl zijn scherpe maar knappe sound Op het einde was bijna iedereen zijn wagen aan het laten uitbreken. http://www.youtube.com/watch?v=ZM71JFIW8RY 7 november 2011 aangepast door GinoV Quote
Den Billie 10 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Zo, dat was leuk :-) Voor mij was het mijn eerste trackday, en dat was toch even stressen zaterdagavond en zondagmorgen. Amper een oog dichtgedaan in het hotel, en het ontbijt ging er ook maar moeilijk in (dat was misschien ook omdat ik die chocoladekoeken niet echt lekker vond...). Mijn persoonlijke coach/garagist van de dag (Guy, zilvergrijze E30 M3) had mij op voorhand wel wat proberen geruststellen, maar toch, de schrik zat er een beetje in. Wat zou dat geven met mijn 'simpele' E36 tussen al dat Porsche-geweld? Zouden mijn remmen het houden? Zou ik niet teveel naast de baan landen? Zou ik meer in mijn spiegels moeten kijken en uitwijken dan iets anders? Het was bang afwachten. Eens aan het circuit werd het er niet beter op. "Dat ziet er precies niet zo vlak uit" en "Al die bochten, dat komt niet goed" waren mijn eerste gedachten. Dan de pacecar-rondjes, dat ging naar mijn gevoel ook al vlot. Even pauzeren dan maar en toen het 10u00 werd teken naar mijn vriendin "gaan we eens proberen?". Ik kon al vrij snel rijden met de kar zoals ik er nooit eerder mee had gereden (en ik heb hem al bijna 2 jaar) en dat stemde mij gelukkig, tot ik na drie rondes al heel wat rook rondom mij zag. "Fuck wa's da?" en meteen de pits in. Bleek dat de voorremmen gloeiend heet stonden en gelukkig kreeg ik snel het advies om zo snel mogelijk een rustig toerke te rijden om alles te laten afkoelen. Tja, als beginner met 0 ervaring op circuit kom je zulke dingen tegen, zeker? Guy vond het niet normaal en besloot om eens met mij mee te rijden. En het probleem was al na 2 bochten duidelijk. Mijn rampzalige remtechniek... Veel te zacht en veel te lang remmen, waardoor de temperaturen veel te hoog opliepen. Korter en harder remmen was het advies, en dat bleek voor de rest van de dag goed te werken. 'k Heb nadien geen last meer gehad van rokende remmen. De rest van de dag was dan ook dikke fun. Eindelijk eens voelen hoe de wagen reageert op hoge snelheid, af en toe dat kontje eens een beetje laten komen bij het uitkomen van een bocht (écht driften is nog niet aan mij besteed) , onderstuur eens aan den lijve ondervinden, ... Het was een absoluut leerrijke ervaring! Af en toe ook zitten vloeken op mijn eigen als ik weer eens een bocht verkeerd genomen had en veel te veel snelheid verloor, maar tegelijkertijd ook voldoening als de volgende bocht alweer veel beter aanvoelde. De ideale lijn volgen lukte niet altijd én ik ken er momenteel ook te weinig van om mijn wagen correct te 'zetten', maar ik heb me wel kostelijk geamuseerd, ook al was ik bij de traagsten. Achteraf bekeken was mijn schrik ongegrond. Uiteraard waren de Porsches en lightweight-bakjes veel sneller dan ik, maar niet in die mate dat ze mij continu langs alle kanten voorbijvlogen. Ook mijn eigen wagen heeft niet teleurgesteld. Ik was een beetje het vertrouwen kwijt omdat hij de laatste tijd niet goed aanvoelde op de openbare weg, maar nu weet ik dat dit een schitterende budget-sportkar is waarmee je leuke dingen kan doen op circuit. Gevolg: binnenkort een afspraak met de garagist om een andere remmensetup te bespreken (nu standaard E36 M3 remschijven i.c.m. Ferodo blokjes) en ik ga me eens kijken voor een beter circuitbandje (nu reed ik op Michelin Pilot Sport 2 banden die al op de kar liggen sinds aankoop en wellicht nog dienst deden op circuit bij de vorige eigenaar...) . Ik ben niet van de baan gegaan, wel is de kont 2x beginnen schuiven terwijl het niet de bedoeling was, maar dan bleek mijn E36 vrij vergevingsgezind en kon hij vrij makkelijk opgevangen worden. Supertoffe dag, superdikke bakken gezien én gehoord, aangename mensen ontmoet die respect hebben voor hun materiaal en de andere rijders, én geleerd dat ik liever achter het stuur zit dan in de passagierszetel. 3 rondjes met Guy aan het stuur van mijn eigen kar was voldoende om dat te beseffen :-). Jammer dat ik er niet zo goed tegen kan, want ik had graag eens met zo'n Porsche GT3 meegevlogen. Dank aan VIP Trackdays, aan Guy, aan al wie mij tips heeft bezorgd en aan de fotografen (mooie actiefoto's, GinoV! ). Ik heb zelf nog enkele foto's van in de pits, en zal die een dezer ook online zetten. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Zo, dat was leuk :-)Voor mij was het mijn eerste trackday, en dat was toch even stressen zaterdagavond en zondagmorgen. Amper een oog dichtgedaan in het hotel, en het ontbijt ging er ook maar moeilijk in (dat was misschien ook omdat ik die chocoladekoeken niet echt lekker vond...). Mijn persoonlijke coach/garagist van de dag (Guy, zilvergrijze E30 M3) had mij op voorhand wel wat proberen geruststellen, maar toch, de schrik zat er een beetje in. Wat zou dat geven met mijn 'simpele' E36 tussen al dat Porsche-geweld? Zouden mijn remmen het houden? Zou ik niet teveel naast de baan landen? Zou ik meer in mijn spiegels moeten kijken en uitwijken dan iets anders? Het was bang afwachten. Eens aan het circuit werd het er niet beter op. "Dat ziet er precies niet zo vlak uit" en "Al die bochten, dat komt niet goed" waren mijn eerste gedachten. Dan de pacecar-rondjes, dat ging naar mijn gevoel ook al vlot. Even pauzeren dan maar en toen het 10u00 werd teken naar mijn vriendin "gaan we eens proberen?". Ik kon al vrij snel rijden met de kar zoals ik er nooit eerder mee had gereden (en ik heb hem al bijna 2 jaar) en dat stemde mij gelukkig, tot ik na drie rondes al heel wat rook rondom mij zag. "Fuck wa's da?" en meteen de pits in. Bleek dat de voorremmen gloeiend heet stonden en gelukkig kreeg ik snel het advies om zo snel mogelijk een rustig toerke te rijden om alles te laten afkoelen. Tja, als beginner met 0 ervaring op circuit kom je zulke dingen tegen, zeker? Guy vond het niet normaal en besloot om eens met mij mee te rijden. En het probleem was al na 2 bochten duidelijk. Mijn rampzalige remtechniek... Veel te zacht en veel te lang remmen, waardoor de temperaturen veel te hoog opliepen. Korter en harder remmen was het advies, en dat bleek voor de rest van de dag goed te werken. 'k Heb nadien geen last meer gehad van rokende remmen. De rest van de dag was dan ook dikke fun. Eindelijk eens voelen hoe de wagen reageert op hoge snelheid, af en toe dat kontje eens een beetje laten komen bij het uitkomen van een bocht (écht driften is nog niet aan mij besteed) , onderstuur eens aan den lijve ondervinden, ... Het was een absoluut leerrijke ervaring! Af en toe ook zitten vloeken op mijn eigen als ik weer eens een bocht verkeerd genomen had en veel te veel snelheid verloor, maar tegelijkertijd ook voldoening als de volgende bocht alweer veel beter aanvoelde. De ideale lijn volgen lukte niet altijd én ik ken er momenteel ook te weinig van om mijn wagen correct te 'zetten', maar ik heb me wel kostelijk geamuseerd, ook al was ik bij de traagsten. Achteraf bekeken was mijn schrik ongegrond. Uiteraard waren de Porsches en lightweight-bakjes veel sneller dan ik, maar niet in die mate dat ze mij continu langs alle kanten voorbijvlogen. Ook mijn eigen wagen heeft niet teleurgesteld. Ik was een beetje het vertrouwen kwijt omdat hij de laatste tijd niet goed aanvoelde op de openbare weg, maar nu weet ik dat dit een schitterende budget-sportkar is waarmee je leuke dingen kan doen op circuit. Gevolg: binnenkort een afspraak met de garagist om een andere remmensetup te bespreken (nu standaard E36 M3 remschijven i.c.m. Ferodo blokjes) en ik ga me eens kijken voor een beter circuitbandje (nu reed ik op Michelin Pilot Sport 2 banden die al op de kar liggen sinds aankoop en wellicht nog dienst deden op circuit bij de vorige eigenaar...) . Ik ben niet van de baan gegaan, wel is de kont 2x beginnen schuiven terwijl het niet de bedoeling was, maar dan bleek mijn E36 vrij vergevingsgezind en kon hij vrij makkelijk opgevangen worden. Supertoffe dag, superdikke bakken gezien én gehoord, aangename mensen ontmoet die respect hebben voor hun materiaal en de andere rijders, én geleerd dat ik liever achter het stuur zit dan in de passagierszetel. 3 rondjes met Guy aan het stuur van mijn eigen kar was voldoende om dat te beseffen :-). Jammer dat ik er niet zo goed tegen kan, want ik had graag eens met zo'n Porsche GT3 meegevlogen. Dank aan VIP Trackdays, aan Guy, aan al wie mij tips heeft bezorgd en aan de fotografen (mooie actiefoto's, GinoV! ). Ik heb zelf nog enkele foto's van in de pits, en zal die een dezer ook online zetten. Wat een mooi en eerlijk verslag!! Ik denk dat ik me net hetzelfde zou voelen als ik de eerste keer op circuit zou gaan. Voor al die mannen hier lijkt dat kinderspel, hier en daar nog een seconde sneller kunnen gaan...ik zou al heel blij zijn als ik op het asfalt zou blijven... Quote
MMVV 280 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Weer was super, deelnemersveld dik in orde en qua drukte op de baan viel het heel goed mee. Meer van dat!Mijn snelste rondje van de dag (en mijn laatste rondje van de dag ) 1:58.67 http://www.vimeo.com/31717552 Straks nog een filmpje samen met een collega-gt3-piloot online gooien. Was ook eens leuk om van mekaar wat te kunnen "pikken". Hartslagmetertje niet getest? (en wat is die tekst op dat scherm daar?) Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Hartslagmetertje niet getest? (en wat is die tekst op dat scherm daar?) Ik heb er nog aan gedacht. Het polshorloge had ik mee, maar de meter zelf niet De tekst op dat scherm is de standaard GPS disclaimer die je ziet iedere keer je de auto start. Je moet dan OK klikken om de kaart te krijgen, maar die kaart boeit niet echt on-track Quote
Denthrax 69 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 Hartslagmeter gekoppeld aan zo een datalogger zou nog interessant zijn omdat eens te analyseren. Quote
GinoV 25 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 maar ook... Uw bandjes hebben afgezien. Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 DuDe ik was met de zwarte gti en zoals flupke73 aangeeft was het meer fun met de clio RS. De gti is niet zo bewegelijk/vinnig als de RS die volledig tot zijn recht kwam op dit circuit. Op de gti liggen dan nog eens gewone straatbanden dus na enkele ronden begon ik langs alle kanten te glijden. Maar vond het toch leuk. Voor volgend jaar semi's aanschaffen en er zal al wat meer plezier te beleven zijn . Ja de rs is dan ook meer geschikt voor op het circuit. Maar ik vroeg me inderdaad af of de gti het daar ook een beetje te baas kon. Of dat ie eerder geschikt voor de openbare weg. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 maar ook... rondgaan en gewoon op de gas blijven staan Quote
STA911 5.729 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Ja mannen, dat pikt hier toch ook wat, dat ik er niet mee kan bij zijn, mét auto bedoel ik dan! Heerlijke tijden beleefd op dat circuit! Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Ja mannen, dat pikt hier toch ook wat, dat ik er niet mee kan bij zijn, mét auto bedoel ik dan!Heerlijke tijden beleefd op dat circuit! ik heb hier ergens nog wat incar video staan van u ma mijn pc is te traag en moet eerst geformateerd worden én én én voor ik dat eens kan bewerken :$ Quote
Jurn 10 Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 't was dikke fun, banden wel zwaar afgezien Some pics: Quote
STA911 5.729 Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 ik heb hier ergens nog wat incar video staan van u ma mijn pc is te traag en moet eerst geformateerd worden én én én voor ik dat eens kan bewerken :$ Ja maar..... Nee serieus, als je ooit tijd vindt, 'k ben er zeer benieuwd naar. En dan hoor ik het wel! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.