Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, Jokke_vlo zei:

Volvo en elektrisch........ 🥲 .............. wat een miserie is dat hier al geweest met die (EX-30's) dat we hebben. Miljaar. 

Vertel. 

Geplaatst:
37 minuten geleden, The Swede zei:

Vertel. 

Gezaag over range en laden zeker?

• Grappig 2
Geplaatst:
1 uur terug, tuscani zei:

Los daarvan. Die EX30's werden/worden momenteel ook echt wel geplaagd door serieus wat softwareproblemen. Kist is niet volledig ontwikkeld op de markt gekomen. Zijn nogal wat problemen mee.

Is ook de reden dat de lancering van de EX90 bijna anderhalf jaar is uitgesteld. En ze zijn er nog niet 100%

Geplaatst:
Op 4/1/2025 om 10:49, The Swede zei:

Geen slecht uitziende auto. Vraag is hoeveel van de 580km je realistisch haalt.

Op 5/1/2025 om 12:36, Speedhunter zei:

60%. 

Voor het topmodel (twin motor performance):

image.png.c63ca71bf76b05b90fb82fc7be62fc84.png

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Waarom is dat "gezaag" ?

Misschien dat er echt reden tot klagen is. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
59 minuten geleden, Polygoon zei:

Met dank, @Polygoon. Dit is de eerste keer dat ik eerlijke info zie over hoe het is om in de reële wereld met deze EV te leven. 

Dus de zomervakantie, da's maximaal 405km.
Voeg daarbij het feit dat je volgeladen bent met rommel (= extra verbruik), en dat je altijd wel laadt VOOR dat je leeg staat (eerder 50km eerder), plus het feit dat je op de snelweg niet om de 5km een laadstation hebt en je dus nog wat meer reserve gaat inbouwen om te laden => minstens om de 300km laden. Da's 4 keer een lange stop op weg naar het Zuiden.
En ja, ik ken het verhaal hier ondertussen al van "je stopt zowieso elke 300km" en "je kan op 25min voor 80% laden". Alleen, als ik maar 80% laad, dan moet ik 5 keer laden onderweg want ik haal dan die 300km niet meer. En je gaat met een normale kist idd ook om de 300km stoppen, maar dat hoeft geen drie kwartier elke keer te zijn.  

De normale zomerrit van "we stappen 's ochtends in de wagen en zitten 's avonds op een terras bij de zee te eten", is hier niet meer haalbaar.

En als we willen gaan wintersporten in Oostenrijk, dan doen we er nog een hele slok kilometers aan af wegens de koude, en dan de skibox op het dak... Zijt ge verdomme 2 dagen op gang in beide richtingen 😕  

Spijtig eigenlijk want voor een recente EV die zich als reiswagen profileert, had in ondertussen toch wel al meer verwacht.

Edit: Highway at constant speed of 110km/u 🤪 :fp: 

Geplaatst:

Misschien moet er nog eens iemand een betoog afsteken dat een EV niet voor iedereen de meest gepaste oplossing is.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 3
  • Grappig 3
Geplaatst:
8 minuten geleden, Hazen zei:

Misschien moet er nog eens iemand een betoog afsteken dat een EV niet voor iedereen de meest gepaste oplossing is.

Ik spreek niet over veelrijders die regelmatig lange ritten in 1 trok doen, maar over de gewone Vlaming die op conge wil.

Als ik er hier veel hun betoog volg, dan gaan ze allemaal skien, en allemaal met de auto naar St Tropez, Toscane (of Benidorm). En ze willen allemaal op de Autobahn vlammen (we zijn uiteindelijk toch autominded) of met Waze aan net 10km/u teveel door Frankrijk (i.e. aan 140 ipv de 110 van hierboven). ... nou, dan is zo een EX90 een toch wel ERG dure reiswagen die niet super practisch is. 

Ik herinner me er hier ene die destijds die op AM (of kon nog AF zijn) met de kwaliteiten van diesels zat te zwaaien en zei dat hij met zijn 740d met 4 man en gemiddeld 140km/u op reis was geweest en maar 6.6L/100km had verbruikt. 
Sorry, maar dan zijn we er niet op vooruit aan het gaan. Voor 120k Euro of meer, verwacht ik een wagen die meer levert dan een stadwagen.

Geplaatst:
37 minuten geleden, The Swede zei:

Met dank, @Polygoon. Dit is de eerste keer dat ik eerlijke info zie over hoe het is om in de reële wereld met deze EV te leven. 

Dus de zomervakantie, da's maximaal 405km.
Voeg daarbij het feit dat je volgeladen bent met rommel (= extra verbruik), en dat je altijd wel laadt VOOR dat je leeg staat (eerder 50km eerder), plus het feit dat je op de snelweg niet om de 5km een laadstation hebt en je dus nog wat meer reserve gaat inbouwen om te laden => minstens om de 300km laden. Da's 4 keer een lange stop op weg naar het Zuiden.
En ja, ik ken het verhaal hier ondertussen al van "je stopt zowieso elke 300km" en "je kan op 25min voor 80% laden". Alleen, als ik maar 80% laad, dan moet ik 5 keer laden onderweg want ik haal dan die 300km niet meer. En je gaat met een normale kist idd ook om de 300km stoppen, maar dat hoeft geen drie kwartier elke keer te zijn.  

De normale zomerrit van "we stappen 's ochtends in de wagen en zitten 's avonds op een terras bij de zee te eten", is hier niet meer haalbaar.

En als we willen gaan wintersporten in Oostenrijk, dan doen we er nog een hele slok kilometers aan af wegens de koude, en dan de skibox op het dak... Zijt ge verdomme 2 dagen op gang in beide richtingen 😕  

Spijtig eigenlijk want voor een recente EV die zich als reiswagen profileert, had in ondertussen toch wel al meer verwacht.

Edit: Highway at constant speed of 110km/u 🤪 :fp: 

vergelijk die 110km/u met 130 rijden zonder dakkoffer bv.

En in de winter- of zomervakantie mag je, vanwege enkele files hier en daar (Lyon bv) al blij zijn met een gemiddelde snelheid van 100 a 110 km/u.

Geplaatst:
1 uur terug, The Swede zei:

Ik spreek niet over veelrijders die regelmatig lange ritten in 1 trok doen, maar over de gewone Vlaming die op conge wil.

Als ik er hier veel hun betoog volg, dan gaan ze allemaal skien, en allemaal met de auto naar St Tropez, Toscane (of Benidorm). En ze willen allemaal op de Autobahn vlammen (we zijn uiteindelijk toch autominded) of met Waze aan net 10km/u teveel door Frankrijk (i.e. aan 140 ipv de 110 van hierboven). ... nou, dan is zo een EX90 een toch wel ERG dure reiswagen die niet super practisch is. 

Ik herinner me er hier ene die destijds die op AM (of kon nog AF zijn) met de kwaliteiten van diesels zat te zwaaien en zei dat hij met zijn 740d met 4 man en gemiddeld 140km/u op reis was geweest en maar 6.6L/100km had verbruikt. 
Sorry, maar dan zijn we er niet op vooruit aan het gaan. Voor 120k Euro of meer, verwacht ik een wagen die meer levert dan een stadwagen.

Als je €120k budget hebt om een auto te kopen die 2x per jaar comfortabel een enkele rit van 1500km aan kan heb je volgens mij best nog wat opties.

Er heeft nog nooit iemand gezegd dat de range van een EV een vooruitgang is ten opzichte van een diesel. Niemand.

Geplaatst:
2 uren geleden, The Swede zei:

Waarom is dat "gezaag" ?

Misschien dat er echt reden tot klagen is. 

Miij ook een raadsel. Ik heb nu 7 ev’s rondrijden waarvan de Volvo’s een miserie bakken zijn. Maar goed blijkbaar zeggen forumregels dat iemand die niet blind pro ev is zaagt. 

4 uren geleden, tuscani zei:

Ach ja man ik zwijg al, wat de problemen ook zijn al. Blij nu?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Miij ook een raadsel. Ik heb nu 7 ev’s rondrijden waarvan de Volvo’s een miserie bakken zijn. Maar goed blijkbaar zeggen forumregels dat iemand die niet blind pro ev is zaagt. 

😂

allez jokke,

jij mag altijd opmerkingen schrijven en nu zit je direct op je paard.

ik heb/had niet direct weet over mankementen bij een cx30 (wel bij de hybride CX90 bv dus volvo is voor mij zeker niet heilig), dus ik doelde op je personeel zoals je eerder zelf al schreef. (dat ze kwamen zagen dat ze niet kunnen laden thuis)

Geplaatst:

Ik moet zeggen dat wij toch ook een 5-tal EX30's hebben rijden waar we geen problemen mee hebben(hadden wel, maar dat was dan eigenlijk enkel de eerste maand na levering).

Geplaatst:
15 minuten geleden, DRIVER-W zei:

Ik moet zeggen dat wij toch ook een 5-tal EX30's hebben rijden waar we geen problemen mee hebben(hadden wel, maar dat was dan eigenlijk enkel de eerste maand na levering).

Je schrijft dat alsof dat de norm en ok is? 

'hier is uw nieuwe wagen, kom binnen paar weken maar nog eens terug, dan werken we hem volledig af'

Geplaatst:
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

vergelijk die 110km/u met 130 rijden zonder dakkoffer bv.

En in de winter- of zomervakantie mag je, vanwege enkele files hier en daar (Lyon bv) al blij zijn met een gemiddelde snelheid van 100 a 110 km/u.

We hebben het over 110 rijden = 90 gemiddeld. 

30 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Oeioei! @Jokke_vlo! Zo vroeg op het jaar u al een forumban riskeren en de toorn van de moraalridders over u krijgen! 

Rustig, rustig. Verteltekeer aan nonkel welke miserie er typisch is met die EX30’s? (mijne kleine hebben ze ook met zo een firmakrel opgezadeld)

Geplaatst:
6 minuten geleden, Tjeu zei:

'hier is uw nieuwe wagen, kom binnen paar weken maar nog eens terug, dan werken we hem volledig af'

Nee, dat schrijf ik niet. Ik schrijf wel dat die auto's bij ons in het begin problemen hadden en daarna niet meer.

Geplaatst:
19 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat is tegenwoordig toch met alle merken. :D

Was het bij bmw ´s  niet de camera's die niet konden geleverd worden en nadien werden nageplaatst? Heb dat verhaal ook gehoord bij fietsen. ( geen camera's dan natuurlijk :D )

Geplaatst:
16 uren geleden, Polygoon zei:

EV9 doet niet beter en Kia is toch qua verbruik de laatste jaren steeds aan de top geweest. Dus dat is geen slechte prestatie van Volvo vrees ik.

Voor het dubbel van de prijs van onze EX40 blijf ik daar toch ook wat op mijn honger zitten. En ja het prijsverschil zit niet enkel in die range maar voor mijn gevoel zou daar in de winter 100 km bij moeten om die meerprijs te verantwoorden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, josenjef zei:

EV9 doet niet beter en Kia is toch qua verbruik de laatste jaren steeds aan de top geweest. Dus dat is geen slechte prestatie van Volvo vrees ik.

Voor het dubbel van de prijs van onze EX40 blijf ik daar toch ook wat op mijn honger zitten. En ja het prijsverschil zit niet enkel in die range maar voor mijn gevoel zou daar in de winter 100 km bij moeten om die meerprijs te verantwoorden.

De EV9 scoort in iedere test goed, behalve op verbruik. Verbruikt echt wel veel. Dus deze vormt in deze niet het beste referentiekader. 

Geplaatst:

Hebben jullie die auto's gekocht?

Geplaatst:

Kleine bloemlezing. Van de 3 EX-30's zijn er al twee getakeld geweest. Oa wegens absoluut niet meer willen open gaan........ Ik ga niet elke probleem in detail neerpennen. Ik zuig dat niet uit mijn duim he. Die EX-30's zijn, voor ons, een drama als auto.

Hebben ook 2 ID bus en nu ook ID4 , die mannen zijn (voorlopig althans) zeer tevreden. Al klaagt ene nu met de ID bus (een rep) over het veelvuldig laden in de winter. Hij doet toch (naar eigen zeggen) minimum 100 km minder en voor een sales is dat al wat meer problematisch. 

Lease wagens. 

• Thanks Friendly 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:

Tja... Iedereen denkt dat de chinezen op 2 jaar tijd hebben leren autos maken terwijl het tot voor kort nog 4 jaar duurde om een nieuwe auto te ontwikkelen, mede omdat elke auto langdurige testen moest ondergaan. 

Ik dacht niet dat die mannen een wintertje gingen rondrijden in de pool-regio en nog wat remtesten doen op de Stelvio. 

Geplaatst:
2 uren geleden, josenjef zei:

Die prijs is echt wel erover. Als ik hier lees dat iemand hem specte en op 135k kwam... da's de prijs van een BMW 7 of Mercedes S.

Geplaatst:
Op 7/1/2025 om 09:54, Jokke_vlo zei:

Kleine bloemlezing. Van de 3 EX-30's zijn er al twee getakeld geweest. Oa wegens absoluut niet meer willen open gaan........ Ik ga niet elke probleem in detail neerpennen. Ik zuig dat niet uit mijn duim he. Die EX-30's zijn, voor ons, een drama als auto.

Hebben ook 2 ID bus en nu ook ID4 , die mannen zijn (voorlopig althans) zeer tevreden. Al klaagt ene nu met de ID bus (een rep) over het veelvuldig laden in de winter. Hij doet toch (naar eigen zeggen) minimum 100 km minder en voor een sales is dat al wat meer problematisch. 

Lease wagens. 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid