dragonfly 15.030 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Kortom, hij weet het nog niet Hier kan je een topic openen als je advies wil. Dan blijft deze wat "cleaner" https://www.autominded.be/forums/forum/16-die-of-dat/ Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 1 uur geleden zei BelgianTriple: Hi, ik ben hier terecht gekomen op zoek naar informatie over Alpina's. Meestal lees ik mee op autoforum.be Ik probeer mijn vader een Alpina aan te smeren (B4 cabrio of XD3). Ga ik best eens in Anderlcht langs of bij Monserez? Wie heeft het meest aantal Alpina's staan in de showroom? Check PM! Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 3 uur geleden zei BelgianTriple: Tja, hij denkt ook nog aan BMW Gran Coupe BMW 6 cabrio, Jaguar F-pace 3.0 benz heeft hij geschrapt want net te breed voor de garage. Jaguar XF 3.0 benz ook geschrapt wegens niet speciaal genoeg. Momenteel rijdt hij Audi A5 3.0tdi quattro. Voordien: BMW X5 3.0d, Porsche 911, Jaguar XJR (carjacking), BMW 735i,... Net als vroeger, als jonge knaap, help ik hem bij de keuze en zeker de samenstelling van de auto Met alle respect uiteraard voor je vader zijn keuzes maar het is er dus enkel maar op achteruit gegaan :-D Met een B4 Cabrio ben je wel al terug beter op weg ;-) Quote
Gast exTB Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 (aangepast) 8 hours ago, BelgianTriple said: Tja, hij denkt ook nog aan BMW Gran Coupe BMW 6 cabrio, Jaguar F-pace 3.0 benz heeft hij geschrapt want net te breed voor de garage. Jaguar XF 3.0 benz ook geschrapt wegens niet speciaal genoeg. Momenteel rijdt hij Audi A5 3.0tdi quattro. Voordien: BMW X5 3.0d, Porsche 911, Jaguar XJR (carjacking), BMW 735i,... Net als vroeger, als jonge knaap, help ik hem bij de keuze en zeker de samenstelling van de auto Een midlifecrisis om U tegen te zeggen Mijn advies: S400 Coupe en nooit meer achteromkijken. 16 augustus 2016 aangepast door exTB Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 14 hours ago, BelgianTriple said: Tja, hij denkt ook nog aan BMW Gran Coupe BMW 6 cabrio, Jaguar F-pace 3.0 benz heeft hij geschrapt want net te breed voor de garage. Jaguar XF 3.0 benz ook geschrapt wegens niet speciaal genoeg. Momenteel rijdt hij Audi A5 3.0tdi quattro. Voordien: BMW X5 3.0d, Porsche 911, Jaguar XJR (carjacking), BMW 735i,... Net als vroeger, als jonge knaap, help ik hem bij de keuze en zeker de samenstelling van de auto @The Swede Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 7 uur geleden zei Tom Bentley: Een midlifecrisis om U tegen te zeggen Mijn advies: S400 Coupe en nooit meer achteromkijken. Heerlijk ding. 3-liter V6 (met erg knappe, edele sound), voldoende power, subliem comfort, best wel een prijzig beestje. Nadeel: enkel verkrijgbaar met 4matic (al vraag ik me af of je daar in zo'n schip nadeel van ondervindt...), wat maakt dat 'ie even veel co² uitstoot als de S 500 Coupé. Qua belastingen (BIV en jaarlijkse rijtax) is er nog een verschil uiteraard, maar er is ook een gigantisch verschil in power tussen de 2 motorisaties. De V6 mag dan een toffe motor zijn, die V8 is nog een ander paar mouwen. De 500 heeft ook de nieuwere 9G-versnellingsbak, de 400 4matic krijgt vreemd genoeg nog de ouwe 7G aangemeten (nochtans heeft de 500 4matic wél recht op de 9G). Fiscaal is er al bij al weinig verschil, gemeten aan de best stevige nieuwprijs van die dingen en de 500 is ook beter uitgerust af fabriek waardoor het prijsverschil tussen de 400 4matic en de 500 niet zo groot is als op 't eerste zicht lijkt. En: de 500 is met Magic Body Control verkrijgbaar, de 400 4matic niet. Ik denk dat je dat wil, in zo'n ding. Ik zou dat alvast willen. Hoe gek ook: ik denk dat de 500 (rwd) de zo veel betere auto is dan de 400 4matic. (Qua imago nu ook niet meteen van de categorie BMW '3 of X3 o.i.d., dus indien van belang moet toch enigszins "passen" voor je klanten/leveranciers. Edit: hmmm Ausstattungsbereinigt en met de MBC op de 500 zit er toch nog een verschil van een dikke 25.000 EUR tussen de twee. Da's, zelfs in die prijsklasse, geen klein bier. Nog 'es de hogere taksen erbij ... I stand corrected: de 400 makes sense. Wel jammer dat die niet als rwd komt. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 17 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2016 Een 400 in zo'n ding, of alles minder dan een V8 zouden ze moeten verbieden in zo'n ding. Quote
Gast exTB Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 2 hours ago, Phil said: Een 400 in zo'n ding, of alles minder dan een V8 zouden ze moeten verbieden in zo'n ding. 376 pk & 500 Nm, 0-100: 5,6s en een begrensde topsnelheid lijken mij ruim voldoende. En hoe langer hoe meer heb je bij de grote motoren in die klasse cylinder-deactivation of hybride-gefoefel om verbruik te dempen. Dan lijkt mij deze 6-cilinder een (h)eerlijk alternatief. Gaat nog vechten worden voor een goed exemplaar op tweedehandsmarkt binnen aantal jaar, zo rond de tijd dat de overheid gratis Tesla's begint uit te delen Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Is de motor die ik ook in mijn C450 heb. Is een zeer krachtige motor die van de C450 een ware raket maakt. Voor zo's S400 coupé gaat deze motor zeker meer dan voldoende zijn, temeer het een koppelrijke motor is. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Een 400 in zo'n ding, of alles minder dan een V8 zouden ze moeten verbieden in zo'n ding. [emoji3]Dat is toch anders sinds er stevige turbo's aan de motoren hangen. Mijn schoonvader heeft een CL500 nog met de 5.5 V8, en dat mist ademruimte in de lage toeren. Als je wil dat het vooruit gaat, dan moet je 'm boven de 4000 toeren houden. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Niet helemaal akkoord. We zijn "miskweekt" door al dat drukgevoed gedoe. Zo'n 5,5-liter V8 mist helemaal geen ademruimte, maar je moet daar mee kunnen/willen rijden op de manier waarop die motor is geconcipieerd. Zo'n ding is gemaakt om in lage toeren te waften (zoals ze dat bij Rolls zeggen), dat hoeft helemaal de kasseistenen niet uit de grond te trekken aan 2.000 toeren per minuut. En dan nog kan je allerminst zeggen dat zo'n ding niet vooruit gaat: als ge die in z'n 3 steekt en uit 1.500 tpm (zonder terugschakelen) op koppel herneemt, dan gaat dat echt gezwind. Alleen mis je dan alle drama of bonkers emoties die je b.v. bij een AMG 6.2 hebt. Maar die kon je ook krijgen dus als je dat wou, moest je dat maar kopen. En zelfs de ouwe 500 gaat echt hard vooruit als je 'm inderdaad hoger in toeren laat gaan. Da's net de kracht van zo'n motoren: ze hebben meerdere karakters parallel naast elkaar. Ik vind het jammer dat die grotere niet-geblazen motoren verdwijnen. Die hebben net dat verfijnde karakter dan een nieuwere, geblazen motor (vaak met kleinere cilinderinhoud) niet of nauwelijks kan evenaren. Edit: eenzelfde vergelijking kan je ook perfect maken met de "50i" bij BMW. De atmosferische versie zoals Zwöd die heeft in z'n Siebanah of zoals die in de E60 lag, heeft (naar mijn mening) een pak méér karakter en finesse en emotie dan de opvolger met dubbele turbo, zoals die in de F10 550i lag van Salkonijn. Alhoewel die latere motor op papier álles beter deed (kracht, vermogen, verbruik, prestaties, uitstoot, ...) was het in realiteit evenwel 't omgekeerde. OK, 'ie was voelbaar sneller, zeker onderin, maar daarmee is ook alles gezegd. De atmosferische versie was simpelweg zoveel emotioneler en had karakter zonder einde. 1 Quote
Gast exTB Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 (aangepast) Maar in dit geval, waarbij zowel de V6 als de V8 biturbo zijn, heeft de V8 dan zoveel meerwaarde? Geloof best dat in de toeren de V8 een betere klank heeft, maar denk dat zoals jij zegt deze auto vooral gebruikt wordt om geruisloos te cruisen. 17 augustus 2016 aangepast door exTB Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Ik ging er eerst van uit dat het prijsverschil tussen de twee maximaal 10% zou bedragen, en dan zou ik "absoluut!" antwoorden. Maar 't is eerder 20% en dan tikt toch behoorlijk door. Niettemin: de V8 zal een heel pakske vlotter zijn, ja. Je hebt 'm in RWD dus de verliezen zijn kleiner, én 'ie is een pak krachtiger (bijna 100pk) en soepeler (200 Nm dacht ik). Een dikke 350 pk en 500 Nm is geen asthma-spel meer, zelfs niet in een boot van meer dan 2 ton, maar de V8 met bijna 450 pk en 700 Nm maakt er pas echt iets speciaals van, denk ik. En ja: de klank. (Al klinkt die V6, eerlijk waar, echt knap. Allez, toch in de C, geen idee of 'ie even vrij mag briesen in de S. Zou me ergens wel verwonderen, 'k denk dat die in die auto een pak meer ingekapseld en beschaafder zal moeten klinken.) Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 17 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2016 Een V8 past gewoon beter in zo'n auto, punt. Zoals een zescilinder diesel ook veel beter past dan een viercilinder in een 5 Reeks, bijvoorbeeld. Gewoon qua klank alleen al. Zal het slecht zijn? Zeker niet. 1 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 17 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2016 On topic: WTF happened... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Diene nieuwe '7 is toch m'n ding echt niet. In 't begin kon ik 'm wel smaken, maar nu. Hmmm. Ook niet als Alpina. Die velgen, zijn dat niet de 50 years editions? Of krijgt de nieuwe B7 echt die styling? Wel knapper dan wat ze de voorbije 6-8 jaar hebben aangeboden, imo. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 17 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2016 Bwa, de nieuwe 7 kan wel subliem zijn hoor, mits de juiste aankleding. Alpina zet er gewoon veel te zwaar bumpers onder, en veel te kleine velgen. Trekt gewoon op niks. Kleur vind ik ook niets voor een 7. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Ja dat snap ik niet, op een 3 zetten ze karrewielen en dan op een 7 van die iele wieltjes(die wss ook wel 20" zullen zijn ofzo) Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Er komen nog 21" velgen op de B7 maar die zijn nog niet gehomologeerd. De B7 die ik verkocht heb zal ook op die 21ers staan. Dat heeft die auto inderdaad wel nodig! Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Op 17/08/2016 om 22:48 zei Phil: On topic: WTF happened... Ik denk dat ie hier uit zijn minst flatterende hoek op plaat is gezet. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Alpina B10 3.5 The good old days Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 21 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2016 On 20 augustus 2016 at 10:24 AM, Maxime S said: Ik denk dat ie hier uit zijn minst flatterende hoek op plaat is gezet. Los van het feit dat de velgen vanuit alle hoeken te klein lijken. Optisch denk ik dat hij 22 inch nodig heeft om echt 'dik' te zijn. Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 10 uur geleden zei Phil: Los van het feit dat de velgen vanuit alle hoeken te klein lijken. Optisch denk ik dat hij 22 inch nodig heeft om echt 'dik' te zijn. Komt sowieso goed met die nieuwe velgen! Let op mijn woorden! Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 24 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2016 21 inch op een gewone is wel dik, maar de bumpers zijn ook minder zwaar. 1 Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Dat zjin echt dikke velgen. Niet in deze totaalspec, maar 't zijn echt wel dikke zjanten ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.