Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is het standaard BMW-Dakotaleder.

Geplaatst:

Dat is het standaard BMW-Dakotaleder.

trekt op niets, dan is Audi toch beter afgewerkt

Geplaatst:

Meeste standaard leder is kut tegenwoordig, niet enkel bmw

• 1 maand later...
Geplaatst:

Was me dat een kar. :inlove: Rijdt die nog rond in Be?

6368410635_f225c73aaf_o.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Inderdaad, is van de pa van maat van me. Inderdaad een geschikt lekkere B3S.

Reed voordien met een witte E92 PFL 335d

Geplaatst:

Inderdaad, is van de pa van maat van me. Inderdaad een geschikt lekkere B3S.

Reed voordien met een witte E92 PFL 335d

... welke 335d nu van Gilles S. is, niet?

• 2 weken later...
Geplaatst:

... welke 335d nu van Gilles S. is, niet?

Klopt! Ken je hem mss?

Geplaatst:

Hij heeft bij mij in 't jaar gezeten, toffe peet!

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jip! Is hier klant :-)

Geplaatst:

omgwtf

1064_81_alpina_06.jpg

> <

Laat me denken aan een auto interieur in 90's computergraphics. Not a good thing :D

Geplaatst:

Gisteren dit pareltje meegekregen als vervangwagen voor mijn vader zijn 535d.

3TX7cyh.jpg

ihQ1oOJ.jpg

1 woord: wat een perfect totaalplaatje!

Auto zat goed in de opties met als leuke extra's HUD, comfortzetels, panoramisch schuifdak, comfort toegang,...

Maar het ging hem voornamelijk om de wegligging en prestaties van die wagen.

Aan vermogen komt ie zeker niet te kort! Kan ook moeilijk anders met 350 bhp en 700 Nm koppel wat goed is voor een sprint van 0-100 in 5.2 sec voor de touring variant. 

Voor de rest kan ik maar blijven benadrukken hoe goed ik die 8 traps ZF automaat vind, vooral ook in combinatie met de leuke subtiele drukknopen achter het stuur. Supersmooth, net als de wegligging eigenlijk. 

Hier liggen standaard 20 inch velgen op met michelin pilot super sport banden onder, maar dit voel je in comfort stand echt nauwelijks; ideale lange afstandscruiser.

Wil je sportief rijden, zet je hem in sport modus en voel je hem bruusker schakelen, maar voornamelijk ook minder doorwegen in de transities. Ik heb indertijd nog met een F11 535d met m-pack gereden en vond toen dat ie nogal de tendens had om door te zwalpen in de bochten/transities. Gisteren had ik dat gevoel veel minder.

Ook de remmen doen het voortreffelijk. Om een totaalgewicht van 2.6 ton zo voortreffelijk stil te zetten is toch wel opmerkelijk. Al waren ze wel 'piep' gevoelig na een tijdje.

Wat betreft het verbruik; de wagen werd uiteraard getest gedurende de dag wat het verbruik natuurlijk niet ten goede kwam, maar gemiddeld 8-9l/100 km moet toch mogelijk zijn.

IIjK9u6.jpg

Uiteindelijk ook aan de lichten de lokale kinesist naast me gehad die een Porsche Boxster S (981) rijdt. Heerlijke run gehad, waar hij uiteindelijk het onderspit heeft mogen delven. Wel een thumbsup gekregen nadien; geen idee of ie wist dat ik het was die er mee reed :D Best lachen eigenlijk...

8HLJRPV.jpg

En dan dat kleur; imperialblauw. Ik had nog nooit een alpina in dit kleur gezien en ik moet zeggen; heerlijk!

Kortom; kanshebber als vervanger van de E60 535d van m'n vader, hij was alvast razend overtuigd over de wagen...

Bij deze ook nogmaals m'n dank aan @@Maxime S en garage Monserez voor de testrit!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Zo'n D5 is inderdaad een zalig totaalpakket. Zelfs voor het bochtenwerk in de Ardennenrit vorig jaar vond ik dat de max :inlove:

Geplaatst:

Had het al gezien, dat is echt zalige kar :D

Geplaatst:

Krijg ik dat ook als vervangwagen als ik mijn ouwe kist eens binnensmijt voor een reparatie?  :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Om een totaalgewicht van 2.6 ton zo voortreffelijk stil te zetten is toch wel opmerkelijk. 

Say what?

Geplaatst:

2.6 ton is het maximale gewicht. 

Weegt leeg 1990kg  ;)

Geplaatst:

Zo'n D5 is inderdaad een zalig totaalpakket. Zelfs voor het bochtenwerk in de Ardennenrit vorig jaar vond ik dat de max :inlove:

Kan ik best geloven; heb je een idee van het verbruik dat je toen zat?

Krijg ik dat ook als vervangwagen als ik mijn ouwe kist eens binnensmijt voor een reparatie?  :D

hehe, waarschijnlijk niet voor lang meer  :ninja: #wishfulthinking

2.6 ton is het maximale gewicht. 

Weegt leeg 1990kg  ;)

Klopt, my bad. Ik had me op verkeerde technische fiche gebaseerd

Geplaatst:

Kan ik best geloven; heb je een idee van het verbruik dat je toen zat?

Nee, niet echt op gelet toen, gewoon genoten :D

hehe, waarschijnlijk niet voor lang meer  :ninja: #wishfulthinking

:up:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid