Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Gedurende een maand biedt BMW u gratis X-drive aan bij aankoop van de BMW naar uw keuze (indien optioneel beschikbaar, duh). Er is een poll, maar de discussie vind ik interessanter... Go! Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Neen, ik ga nog steeds voor een achterwiel aangedreven exemplaar. Zoals het een BMW betaamt, tenzij het een X is. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Ik kan RRD volgen, alleen zie je geen echte BMW's meer rijden. Dus als je toch een overgeciviliseerd (diesel)mormel koopt, waarom dan geen x-drive als het gratis is. Vraag is wel, waarom eerder niet gratis opties geven of meer korting. Een RWD BMW met deftige winterbanden is een stuk handiger in de winter dan een x-drive op zomersloffen. Kunnen ze geen gratis velgen en winterbanden geven op een RWD?? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2011 Vraag is wel, waarom eerder niet gratis opties geven of meer korting. Een RWD BMW met deftige winterbanden is een stuk handiger in de winter dan een x-drive op zomersloffen. Kunnen ze geen gratis velgen en winterbanden geven op een RWD?? Zeer goeie opmerking die ik ook in gedachten had :wink: MX-5 + winterbanden >>>>> Merc ML met zomers Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2011 Poll-optie voor TCT: Ik wacht tot X-drive terug betalend is. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Ik zou liever een sperdif hebben op m'n BMW dan x-drive. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Poll-optie voor TCT: Ik wacht tot X-drive terug betalend is. TCT is nochtans héél gierig... Behalve met virtueel geld natuurlijk Quote
stradge 447 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Neen. Als ik een BMW koop is dat om RWD te hebben met een evenwichtig chassis en een pittig blok. 4WD op een BMW geeft vooral nadelen tov standaard RWD vind ik; meer gewicht, wrijving, verbruik, onderhoud, minder "beweegelijkheid" en zoals gezegd zullen goede winterbanden wel volstaan in sneeuw. Ik zou enkel 4WD willen als dat een verbetering is tov het standaardmodel: FWD met te veel vermogen om het aan te kunnen(een Audi bvb), en dan nog. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Liever niet eigenlijk. Al die AWD-prul is voor hetgeen ik een auto gebruik overbodig. Die 3 dagen in het jaar dat er in Belgie een pak sneeuw ligt waar je met een RWD op winterbanden niet doorgeraakt, blijf ik wel weg uit de Ardennen. Echter, als het alternatief FWD is zoals bij Audi, zie ik er wel nut in, gewoon om niet met FWD te moeten rijden. Hoewel je dat niet voelt als je rechtdoor gaat, dus het zal wel tussen de oren zitten Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Tja, enkel omdat het gratis is. Bij de weg, ik zou nooit een BMW nieuw (moet er nu dus wel bijgezet worden...) uit eigen zak kopen. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik liet vorige week een offerte maken voor een nieuwe en die verkoper kwam daar ook mee af. Nu ik eens voor RWD wil gaan smeren ze me daar een AWD aan. Het was zelfs zo dat als hij een offerte maakte die gebaseerd was op de gewone 320d ipv de x-drive dat die duurder uitkwam op het einde. Andere opties/kortingen krijgen omdat je de X-drive niet wil zit er niet in denk ik. Als je ziet wat voor voorwaarden er voor de moment zijn op de 3-reeks. Dus die X-drive voor mij niet omdat ik mijn gedachten op een RWD gezet heb...maar misschien kan een testrit of de ervaringen van anderen mij wel overtuigen. Ik heb met geen van beiden al gereden, dus kan er geen objectief oordeel over vellen. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 ik zou het wel aankruisen ... AWD is fun, en een xDrive blijft een RWD waarbij de voorwielen es meedoen indien nodig, nee? Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Nu hopen dat BMWMB dit topic niet ziet, of hij begint te twijfelen of ie wel de juiste keuze heeft gemaakt met zijn X-drive Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Nu hopen dat BMWMB dit topic niet ziet, of hij begint te twijfelen of ie wel de juiste keuze heeft gemaakt met zijn X-drive hij kan 'm inruilen voor een 3 zonder xDrive, want zo een 5 is toch wel groot hé Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 het hangt er van af: zoals eerder gezegd bij 'tamme' motoren: ja. Bij compacte wagens als de 1 en 3 met een beter blok in: neen bij de 5: hangt er vanaf: indien je hem als bergkar wilt gebruiken: ja, anders niet. Bij de 7 wel: het is niet dat de doorsnee klant met zo'n tank scheef door de bochten wilt gaan. X1: sowieso wel, anders kan je even goed een 3 kopen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 xdrive op winterbanden > rwd op winterbanden > xdrive op zomerbanden > rwd op zomerbanden. Ik zou nu voor een xDrive gaan, maar dat ligt er eerder aan omdat ik al een rwd heb, en ik in de winter toch merk dat rwd met winterbanden toch nog stresserend is. Niet zo in de X5en en de X6en die me voorbij gingen. xDrive is veel meer dan simpel vierwielaandrijving, en als je niet te vaak doelmatig dwars wil gaan zie ik er de meerwaarde van in. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Jah, mijn winterkar is een Z4M en ik heb al een voorhistorie Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Moesten ze nu een gratis automaat geven, dan... Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Moesten ze nu een gratis automaat geven, dan... Ja, wat dan? Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Dan bel ik jou ! Quote
Phil 12.492 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 (aangepast) xDrive moet fantastisch zijn, en leuk dat ze dat inderdaad tijdelijk erbij geven, maar een BMW hoort gewoon achterwielaangedreven te zijn op zo'n model imo. Toch zeker als je in België woont. 19 oktober 2011 aangepast door Phil Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Ja ik zou het er bij nemen. Het is gratis en daarmee ben ik eens een ervaring rijker door met een bmw met vierwielaandrijving te rijden, opties vind ik leuk en al zeker als er niet voor betaald dient te worden. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 xDrive moet fantastisch zijn, en leuk dat ze dat inderdaad tijdelijk erbij geven, maar een BMW hoort gewoon achterwielaangedreven te zijn op zo'n model imo. Toch zeker als je in België woont. Xdrive is een geweldig systeem ja. Maar Crocks zijn ook geweldig comfortabele schoenen. Alleen klopt het plaatje dan niet meer. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Maar Crocks zijn ook geweldig comfortabele schoenen. Dat je dat weet gaat opzich al te ver. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.