Ga naar inhoud

Tijdelijk X-Drive zonder meerprijs op BMW's. Ja of neen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

_MG_4008.jpg

end of discussion :D

RWD :inlove:

Geplaatst:

Er zijn nochtans foto's waarop een 4x4 nog dwarser gaat...

Geplaatst:
ik zou het wel aankruisen ... AWD is fun, en een xDrive blijft een RWD waarbij de voorwielen es meedoen indien nodig, nee?

ik stem ook ja voor dezelfde reden.

men peter heeft een 530xd en je kan op een scherm zien wanneer hij echt overschakelt op 4wd. en dat is bijzonder laat.

enkel bij skiverolf heeft hij het al opgemerkt dat het ingeschakeld was. lijkt me dus een mooie meerwaarde

volgens mij geeft bmw trouwens die gratis optie omdat de winter er aankomt, en ze het beu zijn dat het bijna steeds bmw's zijn die langs de kant van de weg staan met tractie problemen. :D

Geplaatst:

Ik denk dat ik het zou nemen OMDAT het gratis is,anders nooit vermoed ik.

Geplaatst:

Mijn pa zou het nemen, zo'n 525d xDrive staat hem wel aan.

Geplaatst:
Nu hopen dat BMWMB dit topic niet ziet, of hij begint te twijfelen of ie wel de juiste keuze heeft gemaakt met zijn X-drive :D[/QUote]

Ik heb nu 10.000km op de teller en ben echt supertevreden. Ok, voor 90% is het omdat de 5 mij meer ligt dan de 7, is het voor de heerlijke motor en versnellingsbak, het sportievere karakter tov een 7. De overige 10% is voor de xDrive. Naar mijn gevoel verliest de 5 weinig of niets van z'n beweeglijkheid en levendigheid door deze xDrive. Wel heb ik nu een fenomenale tractie die hier in het natte België zeker van pas komt. Bij nat weer kan je full pull vertrekken zonder enige wielspin, kan je in bochten volgas geven zonder dat de wagen uit z'n spoor breekt. Iedereen zal een andere rijstijl hebben, maar naar mijn rijstijl is deze xDrive absoluut een meerwaarde. ;)

Geplaatst:
xDrive moet fantastisch zijn, en leuk dat ze dat inderdaad tijdelijk erbij geven, maar een BMW hoort gewoon achterwielaangedreven te zijn op zo'n model imo. Toch zeker als je in België woont.

Ik ben volledig akkoord, maar het hangt ervan af over welk model het gaat, hoeveel kilometer je per jaar rijdt, en hoe krachtig de motor is. Zo zou ik bijvoorbeeld nooit RWD nemen op een BMW 1 of een Z4, en al zeker niet op een M3.

Geplaatst:
xdrive op winterbanden > rwd op winterbanden > xdrive op zomerbanden > rwd op zomerbanden.

Ik zou nu voor een xDrive gaan, maar dat ligt er eerder aan omdat ik al een rwd heb, en ik in de winter toch merk dat rwd met winterbanden toch nog stresserend is. Niet zo in de X5en en de X6en die me voorbij gingen.

xDrive is veel meer dan simpel vierwielaandrijving, en als je niet te vaak doelmatig dwars wil gaan zie ik er de meerwaarde van in.

Dat is ook mijn mening. En ik heb ook al een RWD met sper, een FWD met sper, en nu dus ook een AWD.:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in