Ga naar inhoud

Morgen 1 november Nürburgring?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zalig :inlove:

Als ik die foto zie -en das met alle respect gezegd- kies ik toch radicaal voor de taxi :inlove:

Geplaatst:
probeer het eens en laat me weten wat je bevindingen zijn :ninja:

260 op teller, ik zeg het toch? :D

Geplaatst:
Ik durf dat gewoon niet. brrr, stel je voor dat ie op dat punt uitbreekt :schrik:

Als je de juiste lijn pakt kan dat niet, je hebt daar een hele kleine stuurhoek en gigantisch veel druk

Geplaatst:
Volgens mij zou jij met een RWD ook zeer snel zijn maar mss iets meer marge moeten inbouwen:D Ik herinner me het rondje als passagier bij jou nog toen je die megane pas had. Qua smijten en sleuren kon dat toen al tellen hoe zou dat nu wel niet zijn. :) Je was echt snel LL!

Dat lijkt me inddd een bijzonder gezond idee :D

260 op teller, ik zeg het toch? :D

Dat rechtdoor rijden bedoel ik!

Geplaatst:

Dat rechtdoor rijden bedoel ik!

Gisteren nog gedaan op de E42. Niks aan joh!

Geplaatst:

Kent er iemand deze kerel? Wat een held, kerel reed echt goed met dat ding. Ga ik zeker eens aanspreken als ik 'm zie, moet gigantisch pikken bij sommigen die hij voorbij ging :cool:

Ring_202.jpg

Geplaatst:

Die kerel reed idd erg goed!

Geplaatst:

Over heel de dag 3 keer ingehaald geweest. GT2 waar Jerain over praat én deze Fabia.. WTF Kerel reed geschift goed met die Fabia. Respect

Geplaatst:

Zou me niet verwonderen als die een jaarkaart heeft. Is er veel en rijdt de hele dag door.

Kent er iemand deze kerel? Wat een held, kerel reed echt goed met dat ding. Ga ik zeker eens aanspreken als ik 'm zie, moet gigantisch pikken bij sommigen die hij voorbij ging :cool:

Thumb resize.

Geplaatst:

Die reed inderdaad behoorlijk door.

Lekkere Fabia:inlove:

Geplaatst:
Over heel de dag 3 keer ingehaald geweest. GT2 waar Jerain over praat én deze Fabia.. WTF Kerel reed geschift goed met die Fabia. Respect

mjah, tijdens da rondje reed je ook rustig

spijtig dat ik hem niet tegengekomen ben, volgens mij zijn we aan elkaar gewaagd :D

Geplaatst:

Jij moet serieus hard gaan! :shock:

Op dinsdag trouwens een bijzonder hairy moment meegemaakt, twee laps na mekaar in tandem aan het rijden met een franse E92 M3, tijdens de tweede lap voegde er zich nog een groene 997 GT3 bij dat treintje. Heerlijk respectvol bumper aan bumper knallen, E92 M3 op kop, dan GT3 en ik als laatste. Plots in Galgenkopf die E92 M3 plots volledig dwars, meteen erna die GT3 ook en ik erna ook volledig in full-lock richting de vangrail aan het glijden. Alledrie net op het randje de boel kunnen redden daarna op het rechte stuk de drie karren naast mekaar en thumbs-up naar mekaar, zelden zo'n close-call gehad op circuit.

Opgepast voor olieplekken dus!

Geplaatst:
mjah, tijdens da rondje reed je ook rustig

spijtig dat ik hem niet tegengekomen ben, volgens mij zijn we aan elkaar gewaagd :D

Mini zo snel ?

Geplaatst:
Opgepast voor olieplekken dus!

Tja....valt weinig voor op te passen vrees ik, zoiets overkomt je. Angst van elke TF'er met die onbestaande uitloopstroken.

Geplaatst:
Tja....valt weinig voor op te passen vrees ik, zoiets overkomt je. Angst van elke TF'er met die onbestaande uitloopstroken.

Inderdaad.

Dan ben je blij dat je niet op een moto zit.

Geplaatst:

Er was veel volk bekend volk aanwezig!

Met verschillende mensen meegereden en het begon toch te kriebelen om zelf eens een rondje te rijden...

Dus snel voor sluitingstijd een rondje gereden en dat was blijkbaar het ideale moment... ik mocht als laatste op de ring! :D Geen auto voor of achter mij, zalig :inlove:

Ik heb niet op de limiet gereden, gewoon vlot men lijnen gereden en ik moet zeggen dat het zeer goed meeviel.

Man man, zalig circuit om zelf te doen :oops::inlove:

Geplaatst:
t

Thumb resize.

denniske denniske toch

ferm een bocht doorsleuren en dan nog terzelfdertijd je hand in de lucht steken.

en dat van iemand die op de ring al overkop gegaan is.

*zaagmodus uit*

:D

Geplaatst:

't zag er wel ferm uit. spijtig da tik verplichtingen had

Geplaatst: (aangepast)

Mijn eerste post hier! (op aanraden van PJH)

Relaas van de dag voor mij:

Gisteren met Asserti, Mayo, Wsam, PJH, C_X en Pepijn naar de Nürburgring getrokken. Afspraak in Groot-Bijgaarden om 7:30 om van daaruit in colonne richting de B258 te rijden, weliswaar langs de ‘rodageroute’. Dit omdat Mayo zijn kar nog in rodage is en we dus liever over de glooiende wegen wouden rijden dan constant autosnelweg (en omdat het zoveel leuker is!). Hier en daar wat slechte wegen maar viel al bij al goed mee, veel mooie bochten kunnen meepikken!

Daardoor hebben we er natuurlijk wel iets langer over gedaan, dus tegen half twaalf vermoed ik aangekomen aan de Nürburgring, waar het (achteraf gebleken) heel rustig was. Maar direct mee met Asserti in z’n 318is gesprongen voor het eerste rondje van de dag! En tjah.. Wat een circuit! Zoveel leuker, spannender, zotter dan het er uit ziet op filmpjes en op de playstation.. Eerste rondje met Asserti opt gemak gereden om te kijken hoe het circuit er bij lag, tweede rondje al ietsje sneller. Ik zag het direct zitten!

Dan maar twee rondjes gekocht en na wat rondgekeken te hebben op de parking besloten mijn eerste rondje ring, en daarboven mijn eerste circuitervaring ooit, te gaan beleven.

Ik vroeg Asserti mee als co-piloot omdat de tips die hij me dan zou geven consistenter zouden zijn met de uitleg die hij me gaf in de eerste twee ronden. Het plan was om de auto en de banden (waarover straks meer) eerst op te warmen door wat in de buurt te gaan rijden. Echter rats vergeten door de spanning en gewoon opgereden. Na een paar snelle flauwe bochtjes kwamen we aan wat ik denk T13 te zijn (eerste scherpe bocht naar rechts, vlakbij en vangrail). Door de zenuwen in zonder er bij na te denken bij het insturen van de bocht teruggeschakeld naar tweede met als resultaat dat de achterkant (koude banden) mij inhaalde. Reflexmatig het stuur omgegooid en mooi met de neus naar de vangrail wijzend al schuivend tot stilstand gekomen. De eerste reactie van “oef niets geraakt” werd al snel opgevolgd door “Miljaar we staan stil en omgekeerd net om de hoek van een blinde bocht, wegwezen hier!!”. Net op dat moment kwam er een rode Alfa op ons af die gelukkig de goede reflex had van rechtdoor te rijden op de uitloopstrook (één van de weinigen van het circuit!). Ik heb mij daar even gezet om te bekomen van de schrik, en al snel kwam de ring-safetycar kwaad kijkend naast ons staan.. Asserti in zijn beste Duits: “Wir .. euhm.. haben gerutscht! Aber.. euh.. alles ist OK!”. *droge Duitse stem* “Weiter fahren bitte.”

Zo gezegd zo gedaan, maar nadat ik heel snel heel hard verschoten was en aan de levende lijve ondervonden had dat je er echt wel met je verstand bij moet blijven werd de rest van de lap toch met een klein hartje afgewerkt. Veel te veel en snel geremd, te laat ingestuurd, slechte lijnen gereden, etc.. Nuja, op zich was ik toen al blij dat ik heelhuids terug op de parking stond! (Zeker na onderweg een RS4 in de vangrail geprakt te zien staan).

Na de rest van de namiddag nog meegereden te hebben met Wsam zijn krachtige 328i en nog een rondje gedaan te hebben met Asserti in full attack mode (filmpje binnenkort online), besloot ik tegen half vijf dat ik het nog eens ging proberen. Ik ging er van uit dat als ik die dag niet meer ging rijden ik de volgende keer nog meer schrik ging hebben. Zo gezegd, zo gedaan. PJH als beifahrer annex instructeur geregeld, rondje gekocht en de ring op!

Deze keer mij veel meer geamuseerd, het vertrouwen in de banden kwam terug en ik voelde beter de wagen alsook het circuit aan (natuurlijk zonder te beweren dat ik het ‘ken’). Na voltooiing direct nog een ronde gekocht net voor sluitingstijd omdat ik het zo wijs vond! Deze keer begon ik al heel wat meer bochten te herkennen (al was ik ongelooflijk dankbaar dat PJH naast mij zat om mij over het circuit te gidsen.. Als je curbstones op een heuvel in de diepte ziet verdwijnen zonder te weten of je langs links of rechts moet doe je wel lichtjes in je broek..)

Na sluiting van de ring lekkere pizza gaan eten en via de Duitse wegen huiswaarts gekeerd. Richting grens lacherig zitten doen met PJH over hoe we eens in België goed door elkaar geschud gingen worden.. en zeg wel! Van zodra in België overal bordjes ‘Route dégradée’, zo abominabel, je houdt het niet voor mogelijk!

Op ongeveer 100 kilometer van Gent begon het wat te druppelen, en dat ging al snel over in een ware regenbui. De dag ervoor had ik nog heel lang zitten twijfelen op welke banden ik ging gaan. Natuurlijk wou ik voor de ring liefst op m’n semi slicks gaan, maar die hebben zo goed als geen profiel meer (en zijn op sommige plekken volledig kaal). Langs de andere kant had ik sinds mijn recente slechte ervaring met de Toyo T1R’s ook geen zin om daarmee te rijden. Besloten om toch maar voor de semi’s te gaa, wat de hele dag een goeie keuze bleek te zijn, tot als we in de regen verzeilden natuurlijk..

Eens op de drukke E40 deed ik niets anders dan nerveus naar het wegdek kijken om eventuele plassen of spoorvorming te ontwijken, met een serieus ei in mijn broek.

Gelukkig heelhuids thuis geraakt en heel tevreden van de dag en mijn kar die het uitstekend gedaan heeft. En zelf ben ik helemaal gebeten door de ring, ik ga zeker binnenkort nog eens terug!

Leuk ook om mensen eens in het echt te zien zoals Philippe6 en Bert_E39, knappe kar waar jullie mee reden hoor ;-)

aangepast door Alexis
Geplaatst:
Hij lag bijna opnieuw overkop in zijn eerste rondje :ninja:

echt? :lol:

niet om mee te lachen feitelijk.

Geplaatst:
Hij lag bijna opnieuw overkop in zijn eerste rondje :ninja:
echt? :lol:

niet om mee te lachen feitelijk.

Ho ho, tweede he!

Is erger dan het lijkt. Was erg rustig aan het rijden maar het lag ergens (rechtse na hatzenbach) behoorlijk vettig waarbij de auto onverwacht uitbrak. Kunnen opvangen maar was niet al te subtiel :)

Geplaatst:

idd, ik had ook verf van de curbs onderaan op men sleepoog hangen na een rondje. was met bleken william bij mij dacht ik. ik had onze postbode met de gti ingehaald en was overmoedig geworden. 't kan verdorie snel gaan

Geplaatst:
Iedereen heeft wel eens een "momentje" op de Ring, dat houdt je alert :)

Tuurlijk, maar vaak omdat ze te hard gaan ofzo. Veel mensen zeiden dat hun esp fel ingreep daar, maar daar ik geen esp heb... :) Niet echt te voorzien zoiets, beetje zoals een oliespoor. Dat kan je ook niet voorzien en daar heb je ook niks op te zeggen. :)

Geplaatst:

De club van zij die al veel geluk hebben gehad op de ring 8)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in