tuscani 11.787 Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 Blijkbaar nog geen enkel topic over BYD modellen? Stonden op het autosalon en ik vond de afwerking ook wat pover tegenover de prijs.... 70k voor de Tang 7zitter. Maar nu lees ik opeens dit artikel... serieus met de grond gelijk gemaakt ... https://www.ev-olution.be/2023/08/23/hoe-build-your-dreams-een-ware-nachtmerrie-werd/?fbclid=IwAR1vQ1v-nr-JJHVcCe3GArIAlbmmg4BuaiRlCvKWsNYRPW95RpiWeaRHYvA Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 15 minuten geleden, tuscani zei: Blijkbaar nog geen enkel topic over BYD modellen? Stonden op het autosalon en ik vond de afwerking ook wat pover tegenover de prijs.... 70k voor de Tang 7zitter. Maar nu lees ik opeens dit artikel... serieus met de grond gelijk gemaakt ... https://www.ev-olution.be/2023/08/23/hoe-build-your-dreams-een-ware-nachtmerrie-werd/?fbclid=IwAR1vQ1v-nr-JJHVcCe3GArIAlbmmg4BuaiRlCvKWsNYRPW95RpiWeaRHYvA Er zijn nog Chinese zekerheden blijkbaar. Hoewel ik wel in de evolutie van Chinese producten geloof, qua kwaliteit, valt er hier nog een lange weg te gaan blijkbaar. Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 72.000 voor een hoop stront 1 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 23 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2023 Ik wist eerst niet wat dat wilde zeggen BYD. tot je er hier wat ziet rondrijden. ( de kleinere versie) Er staat dus voluit BUILD YOUR DREAMS op de kofferklep in chromen letters. Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Op 23/8/2023 om 14:36, binnenmuisarchitekt zei: 72.000 voor een hoop stront "Een emmer kak" - @PJH 1 2 Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Er reed vanmorgen zo'n ding voor me, zelfs de dynamische pinkers zagen er om één of andere reden extreem cheap uit. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 15 januari 2025 Geplaatst: 15 januari 2025 Even dit topic gebruiken. Ik vind dat je de BYD modellen echt al wel veel ziet, anderhalf jaar later. Heb zelf op het salon ook in de Tang gezeten en alle snufjes zitten er in. Zetelventilatie, stoelmassage, en verder nog loaded qua opties voor 70. Doe dat bij een BMW of Audi en je zit boven de 100k Er stond op het salon bv een BMW 318i met niet veel opties voor 52 000 Zondag ga ik alvast naar de winkel in Wijnegem en eens een proefritje doen uit interesse. Quote
stradge 447 Geplaatst: 15 januari 2025 Geplaatst: 15 januari 2025 Het zotte is vooral dat de interieurs van de Chinezen algemeen veel mooier afgewerkt zijn dan vele duurdere Duitsers, vooral bij Audi en BMW was het maar triestig na een paar Chinezen op het salon. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 Als je nu de recente posts vergelijkt met de eerste posts in dit topic, dan hebben ze precies wel een evolutie doorgemaakt 2 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 45 minuten geleden, GTX zei: Als je nu de recente posts vergelijkt met de eerste posts in dit topic, dan hebben ze precies wel een evolutie doorgemaakt Viel mij ook op Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 BYD" is the pinyin initials of the company's Chinese name Biyadi. The company was originally known as Yadi Electronics (亚迪电子), named after the Yadi Road in Dapeng New District, where the company was once based.[23] According to Wang Chuanfu, when the company was registered, the character "Bi" (比) was added to the name to prevent duplication, and to provide the company with an alphabetical advantage in trade shows.[24]As the name "BYD" had no particular meaning, BYD started adopting a backronymic slogan "Build Your Dreams" when it participated at the 2008 North American International Auto Showin the US.[25][26][27] Never forget 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 16 januari 2025 Auteur Geplaatst: 16 januari 2025 Ik heb er eens naar gaan kijken en hun suv ( de seal u) is heel mooi gelijnd ook binnenin. Maar wat mij opviel was de lage draagarmen ( correct?) Vandaag de wagen. Je zag die heel goed zitten en die zitten niet hoger dan een sedan denk ik. Dus qua bodemvrijheid is dat ook niet voor eens in het veld of bosweg te zitten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 24 minuten geleden, tuscani zei: Ik heb er eens naar gaan kijken en hun suv ( de seal u) is heel mooi gelijnd ook binnenin. Maar wat mij opviel was de lage draagarmen ( correct?) Vandaag de wagen. Je zag die heel goed zitten en die zitten niet hoger dan een sedan denk ik. Dus qua bodemvrijheid is dat ook niet voor eens in het veld of bosweg te zitten. En zijn ze nu op een jaar tijd zoveel beter afgewerkt geraakt? Of was jouw oordeel in eerste post niet correct? In testverslagen, ook van anderhalf jaar terug, lees je steeds dat afwerking wel op punt staat. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 (aangepast) 37 minuten geleden, tuscani zei: Ik heb er eens naar gaan kijken en hun suv ( de seal u) is heel mooi gelijnd ook binnenin. Maar wat mij opviel was de lage draagarmen ( correct?) Vandaag de wagen. Je zag die heel goed zitten en die zitten niet hoger dan een sedan denk ik. Dus qua bodemvrijheid is dat ook niet voor eens in het veld of bosweg te zitten. Goede vraag eigenlijk. Maar als je eens filmpjes opzoekt van die Chinese "Bentley Bentayga", namelijk de BYD YangWang U8 dan is dat toch wel straf, zeker het feit dat deze ook half amfibie voertuig is. Misschien moeten de Mods anders een topic maken voor BYD of deze titel aanpassen van BYD Tang naar BYD modellen ofzo. 16 januari 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 16 januari 2025 Auteur Geplaatst: 16 januari 2025 1 uur geleden, Tjeu zei: En zijn ze nu op een jaar tijd zoveel beter afgewerkt geraakt? Of was jouw oordeel in eerste post niet correct? In testverslagen, ook van anderhalf jaar terug, lees je steeds dat afwerking wel op punt staat. Als ik de helft van het forum wil voor zijn..... ik rij momenteel met een Tesla..... Ik vond hem mooi en degelijk afgewerkt. (ben hem vorige zomer gaan bekijken toen ik bij Tesla Sint-Martens-Latem was en BYD zit er juist naast. Parking stond vol met Seal U's voor uit te leveren. Zowel vanbinnen als vanbuiten had ik Audi-vibes. Enkel vond ik de kofferruimte wat krap. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 6 minuten geleden, tuscani zei: Als ik de helft van het forum wil voor zijn..... ik rij momenteel met een Tesla..... Ik vond hem mooi en degelijk afgewerkt. (ben hem vorige zomer gaan bekijken toen ik bij Tesla Sint-Martens-Latem was en BYD zit er juist naast. Parking stond vol met Seal U's voor uit te leveren. Zowel vanbinnen als vanbuiten had ik Audi-vibes. Enkel vond ik de kofferruimte wat krap. Awel, ik had ook Audi-vibes toen ik de BYD en de XPeng altijd zag, maar nu maandag op het Autosalon ze 1 op 1 vergelijken, en ik vind het spijtig om zeggen, maar Europa geeft het weg. Die Audi A6 die daar stond, stoffen interieur, harde plastiek, zeker achteraan...wat zijn die bezig. Of die Audi RS3 die daar stond, 90 000 euro!!! Maar op zovele aspecten even pover aangekleed dan een 1.0. Dus je koopt die enkel nog voor de motor dan. Quote
Lectra 43 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 Mijn zus heeft nu +/- een jaar zo een Han en ze vinden het de beste auto dat ze al gehad hebben. Komen uit een E tron sportback. Ik zou het nu zelf niet kopen maar voor die prijs (55k) is dat ivm de rest tot enorm veel auto. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 17 minuten geleden, Lectra zei: Mijn zus heeft nu +/- een jaar zo een Han en ze vinden het de beste auto dat ze al gehad hebben. Komen uit een E tron sportback. Ik zou het nu zelf niet kopen maar voor die prijs (55k) is dat ivm de rest tot enorm veel auto. Tot je de kas eraf haalt en kijkt hoe het geheel structureel in elkaar zit. Goedkoper komt altijd met een prijs. Er staat online een artikel over Toyota die een Chinees uit elkaar haalt en de verschillen blootleggen. Welke keuzes de ene maakt en welke keuze de Jappen maken, in hun eeuwige strijd naar technische perfectie. Of je het als gebruiker binnen jouw periode van eigenaarschap zal merken, dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Maar verschillen zijn er zeker wel. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 17 januari 2025 Geplaatst: 17 januari 2025 14 uren geleden, Tjeu zei: Tot je de kas eraf haalt en kijkt hoe het geheel structureel in elkaar zit. Goedkoper komt altijd met een prijs. Er staat online een artikel over Toyota die een Chinees uit elkaar haalt en de verschillen blootleggen. Welke keuzes de ene maakt en welke keuze de Jappen maken, in hun eeuwige strijd naar technische perfectie. Of je het als gebruiker binnen jouw periode van eigenaarschap zal merken, dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Maar verschillen zijn er zeker wel. dat is in de Benelux idd geen probleem. Om de 4 a 5 jaar krijgen ze hier een nieuwe leaseauto. Kennis van mij heeft een BYD Seal en had ervoor een Mercedes en daarvoor een Audi en hij vindt die BYD ook het beste, omdat hij nu voor hetzelfde budget meer snufjes heeft, zoals zetelventilatie, panodak, alles leder, etc etc Quote
Logic 538 Geplaatst: 17 januari 2025 Geplaatst: 17 januari 2025 Op 16/1/2025 om 11:27, Liquid Li0n zei: Awel, ik had ook Audi-vibes toen ik de BYD en de XPeng altijd zag, maar nu maandag op het Autosalon ze 1 op 1 vergelijken, en ik vind het spijtig om zeggen, maar Europa geeft het weg. Die Audi A6 die daar stond, stoffen interieur, harde plastiek, zeker achteraan...wat zijn die bezig. Of die Audi RS3 die daar stond, 90 000 euro!!! Maar op zovele aspecten even pover aangekleed dan een 1.0. Dus je koopt die enkel nog voor de motor dan. Ge hebt gelijk hé. Ik wil alleen maar inpikken op dat stoffen interieur (zonder het in kwestie gezien te hebben), want het is 'n trend om weg te stappen van het traditionele natuurleder met milieuvriendelijkere alternatieven door creatief gerecycleerde stoffen. Soms kan dat echt fraai zijn, of zelfs fraaier. Ik wou mijn GT ook hebben met de stoffen zetels. Los van het feit dat dat aanzienlijk goedkoper is, vond ik dat oprecht mooier. (uiteindelijk full leder dashboard/zetels geworden, had geen geduld meer voor een nieuwe configuratie ) 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Ben gisteren dan bij BYD in Wijnegem langsgeweest, ja wadde, wat een volk. Leek wel een opendeurdag! Ik had eigenlijk meeste interesse voor die Han, die nog in de winkel stond, maar weg gaat van de markt, zo een sedan is toch nog net iets knapper. Maar die Tang stond er maar ook hun nieuwste Sealion. Is wel knap en mooi uitgerust, maar na vrijdag bij Xpeng de G9 te zien, vind ik die toch knapper en beter uitgerust. Ook zette ik bij de BYD Tang en Sealion de taal in het Nederlands, en dat was Duits en Nederlands door elkaar, terwijl dit bij de Seal dan wel perfect Nederlands is. Proefrit gaan doen met de Seal en ik moest zeggen dat je veel omgevings/rijgeluiden hoorde, maar natuurlijk met radio en verwarming aan hoor je dat niet echt. Het rijden is niet speciaals, maar ook zeker niet slecht. Ik had dan met een verkoper gesproken nadien en hij zei dat de Sealion hun nieuwste wagen is en hier de isolatie + geluidsinstallatie meer luidsprekers heeft en betere kwaliteit. Ook meer opties zoals zetelventilatie en massage, panodak (dat wel niet open kan) en 6 jaar fabrieksgarantie. Zowel de Seal als de Sealion hebben wel overal leder en alles elektrisch binnen: die verkoper ging mij nog een offerte sturen met fleetkortingen en zo maar heb nog niets ontvangen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Op 16/1/2025 om 00:45, stradge zei: Het zotte is vooral dat de interieurs van de Chinezen algemeen veel mooier afgewerkt zijn dan vele duurdere Duitsers, vooral bij Audi en BMW was het maar triestig na een paar Chinezen op het salon. Vind ik ook, maar .... van alle Chinese merken vind ik BYD er toch wel wat uitspringen. XPeng vond ik dan weer minder en de andere die er stonden ook. Op 16/1/2025 om 09:14, Tjeu zei: En zijn ze nu op een jaar tijd zoveel beter afgewerkt geraakt? Of was jouw oordeel in eerste post niet correct? In testverslagen, ook van anderhalf jaar terug, lees je steeds dat afwerking wel op punt staat. Nee, ze zijn er wel degelijk op vooruit gegaan. Ik heb geen gitaardeuren meer gevonden waar op een mix van karton en plastiek een paar snaren geplaatst worden met belachelijk goedkope ronde plastieken vormen. Ik heb dashboards gezien waar ik oprecht hele dagen wil op kijken, ook op de materialen. Op 16/1/2025 om 11:27, Liquid Li0n zei: Awel, ik had ook Audi-vibes toen ik de BYD en de XPeng altijd zag, maar nu maandag op het Autosalon ze 1 op 1 vergelijken, en ik vind het spijtig om zeggen, maar Europa geeft het weg. Die Audi A6 die daar stond, stoffen interieur, harde plastiek, zeker achteraan...wat zijn die bezig. Of die Audi RS3 die daar stond, 90 000 euro!!! Maar op zovele aspecten even pover aangekleed dan een 1.0. Dus je koopt die enkel nog voor de motor dan. Europa geeft het zeker weg. Voor dergelijke prijzen rekenen op de opgebouwde naam en faam, is wat riskant. Ze moeten echt eens ten gronde gaan herbekijken hoe ze hun hele flow terug onder controle krijgen. Ik vrees dat ik mijn directie niet kan overtuigen, maar ik ben klaar om BYD te introduceren in de firma. Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 BYD is hard aan het gaan maar ik kan nog altijd niet over die belachelijke naam heen. "Met wat rijdt ge?" "een Build Your Dreamzzzz" "Welk model is dat?" "een Sealion" 1 Quote
Super95 410 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Hebben deze modellen niet afgedaan door de importheffingen van de EU? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 10 minuten geleden, Super95 zei: Hebben deze modellen niet afgedaan door de importheffingen van de EU? Nee hoor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.