Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor BYD is de importheffing nu 17% ipv 10% voorheen. Is idd niet zo een groot verschil. 

Geplaatst:
34 minuten geleden, Dimitri zei:

BYD is hard aan het gaan maar ik kan nog altijd niet over die belachelijke naam heen.

"Met wat rijdt ge?"

"een Build Your Dreamzzzz"

"Welk model is dat?"

"een Sealion"

😂

Liever een Kadjar idd

• Grappig 2
Geplaatst: (aangepast)
32 minuten geleden, Super95 zei:

Hebben deze modellen niet afgedaan door de importheffingen van de EU? 

Ze hebben een fabriek in Hongarije omdat te omzeilen.

https://gocar.be/nl/autonieuws/belastingen/byd-omzeilt-invoerrechten-met-tweede-fabriek-in-dit-europese-land

@Bompa ik vond het eigenlijk net andersom. Ik heb mijn bevindingen in het Xpeng G9 topic geschreven, maar bv qua uitrusting (soft close deuren, gekoelde dubbele draadloze gsm lader, waren snufjes die de Tang niet had) en ook qua software (vooral de vertalingen naar Nederlands) waren bij Xpeng beter.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Zal wel waar voor z'n geld zijn maar echt mooi kan ik dat oprecht toch niet vinden zo'n Sealion.

Denk dat die PHEV (Seal U) wel een goede zet is (voor particuliere markt dan), bij mijn weten de enige Chinese constructeur die een PHEV aanbiedt (Volvo even buiten beschouwing gelaten want die worden kribbig als je hun Chinees noemt)

1 uur terug, Dimitri zei:

BYD is hard aan het gaan maar ik kan nog altijd niet over die belachelijke naam heen.

"Met wat rijdt ge?"

"Welk model is dat?"

"een Sealion"

😂

Is wat overdreven, ge ga ook ni zeggen dat ge met een Bayarische Motor Werke rijdt he. 

Als ge nu zegt van: ik rijd met een BMW is net hetzelfde als zeggen, ik rijd met een BYD. 

Mij stoort meer die Xpeng, Hongqi of Yangwang namen. En doet er nog linglong banden bij ook aub.

Al mag die Yangwang U8 wel voor mijn deur geparkeerd worden, full full luxe maar wel ook dikke prijs...185 000 euro!

https://nl.leparking.be/tweedehands-auto/byd-yangwang-u8-blauw.html

22 minuten geleden, Fr79 zei:

Zal wel waar voor z'n geld zijn maar echt mooi kan ik dat oprecht toch niet vinden zo'n Sealion.

Denk dat die PHEV (Seal U) wel een goede zet is (voor particuliere markt dan), bij mijn weten de enige Chinese constructeur die een PHEV aanbiedt (Volvo even buiten beschouwing gelaten want die worden kribbig als je hun Chinees noemt)

Jij mag dat zeggen van Volvo, zelfs nu ze onder Geely vallen waren Polestar, Lynk&Co, Zeekr en Volvo niet op het salon, terwijl Lotus, Smart e.d. van Geely er wel waren. Vind dat wel zonde, zeker omdat Volvo bv het zo goed doet in de fleet, en Zeekr wel dikke modellen zijn.

Geplaatst:
3 uren geleden, Dimitri zei:

"Met wat rijdt ge?"

"Welk model is dat?"

"een Sealion"

😂

Wat dan te denken van Sport Equipe :lolz: Welke heb je? Een Sport Equipe 7! Ah, ik een 6! (al is dat blijkbaar wel een Chinees met Italiaanse nazorg)

Op het salon moest mijn vader ook lachen met de Atto. "BID OTTO 2, BID OTTO 3, BID OTTO 4?"

Geplaatst:

FYI, Build Your Dreams is gewoon een marketingslogan voor de westerse markten, dat is totaal niet waar BYD oorspronkelijk voor staat.

BYD (Chinese name:比亚迪, Chinese pinyin: biyadi) was originally named Yadi Electronics (at that time, to facilitate the company registration process more quickly, they named the company "Yadi Electronics."), and was founded in Yadi Village, Shenzhen City, China. Later, in response to the need to participate in exhibitions and other commercial promotions, the company added "Chinese name: 比, Chinese pinyin: Bi" before its original name to ensure it appeared at the top of the exhibitions list.

In an interview, BYD's founder Wang Chuanfu said he chose the name BYD because it was faster to register than any other possible option (When asked about the early days of BYD, founder Wang Chuanfu said, "It was very difficult, and we didn't know if we company would survive."). Although the company later used the initials for commercial purposes, which means "Build Your Dream," many local consumers dismissed the name (BYD) as mediocre and unclassy due to its homophonic pronunciation.

Geplaatst:
1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Wat dan te denken van Sport Equipe :lolz: Welke heb je? Een Sport Equipe 7! Ah, ik een 6! (al is dat blijkbaar wel een Chinees met Italiaanse nazorg)

Op het salon moest mijn vader ook lachen met de Atto. "BID OTTO 2, BID OTTO 3, BID OTTO 4?"

Beetje gelijk een iPhone zeker? Ik heb een 3 met 70kwh!

Geplaatst:
4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ze hebben een fabriek in Hongarije omdat te omzeilen.

https://gocar.be/nl/autonieuws/belastingen/byd-omzeilt-invoerrechten-met-tweede-fabriek-in-dit-europese-land

@Bompa ik vond het eigenlijk net andersom. Ik heb mijn bevindingen in het Xpeng G9 topic geschreven, maar bv qua uitrusting (soft close deuren, gekoelde dubbele draadloze gsm lader, waren snufjes die de Tang niet had) en ook qua software (vooral de vertalingen naar Nederlands) waren bij Xpeng beter.

Zo in detail heb ik het nog niet bekeken, ik had het vooral over de kwalitatieve indruk. Maar 't is niet onbelangrijk. Nog heel wat te ontdekken!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 16/1/2025 om 11:27, Liquid Li0n zei:

Awel, ik had ook Audi-vibes toen ik de BYD en de XPeng altijd zag, maar nu maandag op het Autosalon ze 1 op 1 vergelijken, en ik vind het spijtig om zeggen, maar Europa geeft het weg. Die Audi A6 die daar stond, stoffen interieur, harde plastiek, zeker achteraan...wat zijn die bezig.

Of die Audi RS3 die daar stond, 90 000 euro!!! Maar op zovele aspecten even pover aangekleed dan een 1.0. Dus je koopt die enkel nog voor de motor dan.

Ik had net hetzelfde gevoel bij Audi... Was met de kinderen naar de A6 e-tron gaan kijken. Maar wat een ongelooflijke teleurstelling was me dat zeg.

Knoeterhard plastic en belachelijk kleine achterbank... voelde helemaal niet zoals een Audi van 10 - 5 jaar geleden. Zelfde met de ID reeks van VW... zo'n ID.7 is qua ruimte en achterbank perfect voor ons gezin. Maar nog steeds vol goedkope plastics gestoken. Was gelukkig al beter dan een ID.3 of ID.4... Precies een Renault uit begin jaren 2000 :lolz:

Over Renault gesproken. Was eigenlijk de enige europese autoconstructeur waar ik echt onder de indruk van was. zéér mooi afgewerkte interieuren met fijne details, hun EV's zien er ook echt fris en mooi gedesigned uit. En Qua prijs écht concurrentieel.

Geplaatst:
25 minuten geleden, Parsifal zei:

Ik had net hetzelfde gevoel bij Audi... Was met de kinderen naar de A6 e-tron gaan kijken. Maar wat een ongelooflijke teleurstelling was me dat zeg.

Knoeterhard plastic en belachelijk kleine achterbank... voelde helemaal niet zoals een Audi van 10 - 5 jaar geleden.

Viel me ook heel erg op amai.

Geplaatst:
39 minuten geleden, Parsifal zei:

Knoeterhard plastic en belachelijk kleine achterbank... voelde helemaal niet zoals een Audi van 10 - 5 jaar geleden. Zelfde met de ID reeks van VW... zo'n ID.7 is qua ruimte en achterbank perfect voor ons gezin. Maar nog steeds vol goedkope plastics gestoken. Was gelukkig al beter dan een ID.3 of ID.4... Precies een Renault uit begin jaren 2000 :lolz:

Over Renault gesproken. Was eigenlijk de enige europese autoconstructeur waar ik echt onder de indruk van was. zéér mooi afgewerkte interieuren met fijne details, hun EV's zien er ook echt fris en mooi gedesigned uit. En Qua prijs écht concurrentieel.

Ik vind eigenlijk dat zowel PSA als Renault echt stappen zetten. Peugeot, Citroën en Opel zijn minder duf dan vroeger. Renault heeft ook enkele leuke nieuwe modellen. 

5 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik vind eigenlijk dat zowel PSA als Renault echt stappen zetten. Peugeot, Citroën en Opel zijn minder duf dan vroeger. Renault heeft ook enkele leuke nieuwe modellen. 

PSA en FCA zijn samen Stellantis. Ik vind het wel veel eenheidsworst en begrijp ook niet dat ze een merk zoals DS in leven houden, of zelfs merken zoals Lancia terug ten tonele brengen.

Ik begrijp de mensen die een Citroën kopen (Gewoon een hokje op wielen voor van A naar B te rijden) maar ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dan weer een overprices Citroën, euh DS, kopen voor 50 000 euro terwijl je daar wel betere auto's voor hebt.

Renault is inderdaad goed bezig, en zeker Dacia ook (ook omwille van mensen die geen zier om auto's geven en gewoon van A naar B willen).

Geplaatst:
5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

PSA en FCA zijn samen Stellantis. Ik vind het wel veel eenheidsworst en begrijp ook niet dat ze een merk zoals DS in leven houden, of zelfs merken zoals Lancia terug ten tonele brengen.

Ik begrijp de mensen die een Citroën kopen (Gewoon een hokje op wielen voor van A naar B te rijden) maar ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dan weer een overprices Citroën, euh DS, kopen voor 50 000 euro terwijl je daar wel betere auto's voor hebt.

Renault is inderdaad goed bezig, en zeker Dacia ook (ook omwille van mensen die geen zier om auto's geven en gewoon van A naar B willen).

Waarom niet ?  Die Lancia Ypsilon ziet er toch bijzonder smaakvol uit, maar een Opel- of Peugeotbadge zou daar niet op passen, net als op zijn stokoude voorganger een Fiat/Opel/Peugeot-badge ging vloeken.  

En een DS en een Citroën verschillen zo sterk in uiterlijk, afwerking,... dat je ze ook moeilijk onder één merk kunt gaan verkopen.   Als mensen bereid zijn om een bijpremie te betalen voor een chiquere look & feel, waarom zouden ze het dan niet aanbieden ? 

Geplaatst:
10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Waarom niet ?  Die Lancia Ypsilon ziet er toch bijzonder smaakvol uit, maar een Opel- of Peugeotbadge zou daar niet op passen, net als op zijn stokoude voorganger een Fiat/Opel/Peugeot-badge ging vloeken.  

En een DS en een Citroën verschillen zo sterk in uiterlijk, afwerking,... dat je ze ook moeilijk onder één merk kunt gaan verkopen.   Als mensen bereid zijn om een bijpremie te betalen voor een chiquere look & feel, waarom zouden ze het dan niet aanbieden ? 

idd daar geef ik je gelijk in. Imo blijf ik die Stellantis merken eigenlijk precies "den overschot van Europa" vinden. Zoals je zegt, Renault is goed bezig, Duitse merken moeten terug een tandje gaan bijsteken. Engelse en Scandinavische merken zijn niet meer Europees.
Amerikaanse zijn eigenlijk vaak ook wel verrassend soms en zeker Aziatische merken die geven lange fabrieksgaranties maar zijn ook niet meer zo goedkoop als vroeger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid