galhund 11 Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Gelet op de zeer gunstige weersvoorspelling, heb ik me net ingeschreven voor de laatste "Public Experience" op Franco op 11 november. Zijn er nog AM'ers die dan aanwezig zijn? Quote
galhund 11 Geplaatst: 10 november 2011 Auteur Geplaatst: 10 november 2011 Alleen op de wereld... Echt niemand die gaat? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Zijt content! Meer plek voor u! Quote
galhund 11 Geplaatst: 10 november 2011 Auteur Geplaatst: 10 november 2011 Oi! Ik weet dat mijn TT een dik gat heeft, maar Spa is nu ook niet echt smal, hè! Please please, come out to play! Quote
galhund 11 Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Heel leuke dag gehad op 11/11. Qua weer zag het er zeer veelbelovend uit met een prachtig herfstzonnetje...tot net voor het circuit. Er waren heel lage wolken die de ganse dag voor een vrij somber decor zorgden en het was ook ijskoud. Niettemin toch al vanaf de 1e run het circuit op en dat ging bijzonder goed (vergeleken bij de laatste keer dat ik reed op Francorchamps in juli 2009). Zeer gemengd publiek, zoals blijkbaar steeds bij die Public Experience days. Een zeer knappe 997.2 GT3RS, die 997 GT2 die ook op de laatste VIP trackday was, een knalgele 328GTS in topstaat, een RSR-lookalike in Gulf-kleuren, een DBS uit de jaren '70, een DB9, 3x BMW 1M, een prachtige E46 M3CSL (en die de sporen kreeg ook, jawadde), een SLK55AMG op Toyo's (na de GT3RS de snelste op het circuit), een Focus RS500, een paar Scooby's, meerdere E91 en E36 M3's, verschillende 993's, een trosje 997's en 996'en en een hoop Fransen met kleine Pugs en Honda's. De runs in de namiddag waren heel wat drukker bevolkt en natuurlijk in de laatste run de gebruikelijke "red mist" incidenten (1 aanrijding net voor Pouhon tussen een Franse CRX en een Belgische BMW 3-serie (E21), een Focus ST die eruit ging (zonder erg) in de aanloop naar Blanchimont en een Scooby die in Les Combes wat ging off-roaden... en ook nog een 996TT die stevig aan het zwabberen ging bij het uitkomen van La Source, wat resulteerde in een "oh God, I've spun the Porsche you can't spin..." moment (cue Shaggy met "It wasn't me" :wink:). Was wel effe vies om met de kont in de richting van Eau Rouge te staan en andere deelnemers uit de Source te zien komen. maar heb dan rap kunnen omdraaien en de run verdergezet. Dus eind goed al goed en buiten mijn trots was er niemand gekwetst (om het met Casey Stoner te zeggen: "My ambitions outweighed my talent" . De 996TT is echt wel in z'n element op Francorchamps en je kan de power er echt gebruiken. De (standaard) remmen zijn ook fantastisch en bleven sessie na sessie (4 x 25 mins) zéér goed functioneren. Fanf*ckingtastic day!!! Beste tijd van de dag was 3:01 (op straatbanden - heb wel geen idee of dat goed of slecht is maar heb wel bijna iedereen in m'n groep voorbijgestoken. Met m'n GSXR1000 deed ik 2:50 op straatbanden, maar toen was ik nog jong en zot . 'k Zou nochtans gedacht hebben dat met dezelfe piloot de auto en moto veel dichter bij elkaar zouden liggen). Foto genomen enkele tellen voor m'n spin (had net die Mégane voorbijgestoken en dan véél te vroeg op het gas gegaan): Nog wat sfeerbeeldjes: Heb zelf ook nog wat foto's genomen, maar camera vergeten in andere auto, dus die moeten nog even wachten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Nice. t was precies plezant dan Quote
galhund 11 Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 (aangepast) Nice. t was precies plezant dan Yep! Maar jij hebt je ook geamuseerd, las ik daarnet. Afstelling nu veel beter? 14 november 2011 aangepast door galhund Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Kan ik ni veel over zeggen, moet dat vergelijken op een mij bekend terrein. Dit was te nieuw Quote
Mike TT 11 Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Nice Je mag me altijd iets laten weten als je nog eens gaat ....ik had deze topic niet gezien.... Quote
galhund 11 Geplaatst: 15 november 2011 Auteur Geplaatst: 15 november 2011 Nice Je mag me altijd iets laten weten als je nog eens gaat ....ik had deze topic niet gezien.... Sure! Volgend jaar sowieso minstens één keer op Spa. Maar dan wslk een formule met open pitlane, zodat het makkelijker is om andere passagiers mee te nemen of zelf eens te passagieren bij iemand anders. Trouwens als er nog suggesties zijn voor een circuit waar je de power van de 996TT kunt gebruiken (dus geen kart-achtige toestanden), hoor ik het graag (heb zelf al Mettet, Spa, Abbeville en NS gedaan met de TT en Mettet is ook wel leuk, maar zeer sletig qua banden). Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Monza/paul ricard. Maar die zijn natuurlijk al een einde rijden. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Sure! Volgend jaar sowieso minstens één keer op Spa. Maar dan wslk een formule met open pitlane, zodat het makkelijker is om andere passagiers mee te nemen of zelf eens te passagieren bij iemand anders. Trouwens als er nog suggesties zijn voor een circuit waar je de power van de 996TT kunt gebruiken (dus geen kart-achtige toestanden), hoor ik het graag (heb zelf al Mettet, Spa, Abbeville en NS gedaan met de TT en Mettet is ook wel leuk, maar zeer sletig qua banden). Hoe beviel Ecuyers je? Zolder moet ook nog gaan? Quote
galhund 11 Geplaatst: 16 november 2011 Auteur Geplaatst: 16 november 2011 Hoe beviel Ecuyers je?Zolder moet ook nog gaan? Zolder heb ik jaren geleden met de moto gedaan (m'n allereerste keer op circuit met m'n R1, die ik toen 3 maand had. Bibber! ;-). Voor de auto is dat toch een redelijk belastend circuit, lijkt me. Ecuyers heb ik nog niet gedaan en naar ik las is ook Mas du Clos zeer leuk (een soort van mini NS). Paul Ricard ken ik enkel van op TV (de Bol d'Or werd daar tot midden de jaren '90 gereden), so worth investigating (mss in combinatie met een romantisch weekendje cum ega - heeft zij er ook nog iets aan :wink:). Monza: Ascari curves, Parabolica Ben er ooit eens gepasseerd op een moto-trip aan de vooravond van een WSBK manche. Konden jammer genoeg niet blijven voor de wedstrijd zelf. Italiaanse flair en ambiance ten voeten uit. Op dezelfde trip ook Mugello aangedaan (ook enkel sight-seeing) en dat ligt daar ongelooflijk prachtig in de Toscaanse heuvels. Moto e l'Italia... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.