Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij aankoop nieuwe sportwagen


Raidxr

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe sportwagen en twijfel tussen de BMW M4 Competition xDrive 2025 en de Nissan GT-R 2024. Ik vraag me af of er andere wagens zijn die in dezelfde prijsklasse vallen (max. €150.000) en een interessant alternatief kunnen bieden. Ik ben me ervan bewust dat deze wagens hoge BIV en belastingen hebben.

Kan iemand mij advies geven over welke sportwagens ik nog meer zou moeten overwegen? Ik besef dat sportwagens en comfortabel rijden niet altijd hand in hand gaan (denk aan low profile banden, sportieve vering, slechte Belgische wegen, enzovoort). Daarom zoek ik een betrouwbare sportwagen die zo comfortabel mogelijk is. Bovendien wil ik een wagen die echt plezier geeft bij het rijden (liefst ook met een sportief geluid (ja, ik ben me ervan bewust dat de geluidsnormen tegenwoordig zeer streng zijn, maar toch...)).

Alle suggesties en persoonlijke ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe MB CLE 53 Coupé, en Audi RS5 vallen buiten de overweging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk geraak ik niet gewend aan het uiterlijk van de CLE 53. De enige Mercedes wagens die ik echt knap vind zijn jammer genoeg te hoog voor mijn budget. Bijvoorbeeld de nieuwe Mercedes-AMG GT en de SL. 

Van Audi heb ik eigenlijk geen idee wat ik ervan moet denken. Ik heb eens een RS5 van 2023 gezien en ik vond hem echt te saai om het een sportwagen te noemen qua uiterlijk. Want vermogen heeft hij natuurlijk meer dan genoeg voor op de gewone wegen en autosnelwegen. 

Een andere wagen die ik niet in de lijst heb gezet maar ook nog interessant vind is de Lexus LC500h (V6 optie (V8 5 liter is veel te duur voor BIV en belastingen)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel heel ruim… wat is sportwagen? Mag het ook 2zitter zijn?

Cayman rijdt heel lekker

Als je de M3 overweegt kijk dan ook effe naar de Alpina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je vereisten lees dan denk ik kort samengevat:

  • V6 of l6
  • Coupé
  • 4-zitter
  • daily inzetbaar
  • Comfort > Sportief

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid