Maxime S 2.848 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 De zomer loopt op zijn einde... hoog tijd om wat leuke najaaractiviteiten in te plannen! Na de geslaagde eerste editie van The Octane Heritage eind april, organiseren we op donderdag 26 september een heuse circuitdag op het uitdagende circuit van Abbeville! Opnieuw gaan autorijden, gezellig samenzijn en good food hand in hand. Het wordt een mooie dag met volledig programma: Ontbijt bij aankomst 3u open pitlane in de voormiddag verzorgde lunch 's middags tijdens de (verplichte) middagpauze 3u open pitlane in de namiddag Afterdrinks Doorlopend koffie en frisdranken Kostprijs: 350 EUR + BTW > Maximaal 30 auto's worden toegelaten, zodat maximaal rijplezier voor iedereen gegarandeerd is. En dat is niet alles! Rij je voor het eerst op circuit of wil je je rijvaardigheden wat bijschaven? Dat kan! Met de coaching van een echte racepiloot, bieden we de unieke mogelijkheden om je rij-, stuur- en kijktechniek bij te schaven. Kostprijs: 75 EUR + BTW. En het is nog niet gedaan... Voor de eerst ingeschrevene bieden we de mogelijkheid om te codriven in een heuse race- of rallywagen! Schrijf je dus snel in! Alle info en inschrijven op: Octane - Events 3 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Tof event! Ik wacht nog op bevestiging voor een trackday de 24e september; moest dat niet kunnen schrijf ik me zeker in 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 augustus 2024 Geplaatst: 23 augustus 2024 Dat ziet er een heel leuk event uit, en graag had ik gekomen met de Vantage, maar helaas kan ik dan niet. Zo spijtig! Quote
-Fred- 827 Geplaatst: 23 augustus 2024 Geplaatst: 23 augustus 2024 Is een helm dragen verplicht? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2024 17 uren geleden, BMWMB zei: Dat ziet er een heel leuk event uit, en graag had ik gekomen met de Vantage, maar helaas kan ik dan niet. Zo spijtig! Dju das jammer! Ging wel leuk zijn om dat beest eens irl te zien !! Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2024 14 uren geleden, -Fred- zei: Is een helm dragen verplicht? Ik dacht van niet, maar heb het voor de zekerheid nog eens nagevraagd. 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 26 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2024 Op 23/8/2024 om 19:52, -Fred- zei: Is een helm dragen verplicht? Is weldegelijk verplicht maar je kan er eventueel van daar gebruiken mocht je geen hebben. Ze kunnen er enkele ter beschikking stellen Quote
-Fred- 827 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Ik zit nu al bijna met mijn hoofd tegen de dakhemel. Met een helm kan ik niet rijden Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Ingeschreven met 't rallykot 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 28 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2024 22 uren geleden, B3noît zei: Ingeschreven met 't rallykot Top !!! Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 4 september 2024 Auteur Geplaatst: 4 september 2024 Nog een warm-makertje ! Alle deelnemers maken kans om enkele toertjes mee te rijden in onze Skoda. We gebruiken hiervoor het kleine kartingcircuit dat vlak naast de grote omloop ligt. Ideaal voor het glij en schuifwerk Sommige reden al eens mee in februari. Wie herkent ze? 1 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 4 september 2024 Geplaatst: 4 september 2024 Ik ben er de week voordien. Beetje te veel op 2 weken. Leuk initiatief wel! 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Heb je de Skoda R5 aangekocht @Maxime S ? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 september 2024 Auteur Geplaatst: 6 september 2024 23 uren geleden, Vanni zei: Heb je de Skoda R5 aangekocht @Maxime S ? Jip ! 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 16 september 2024 Auteur Geplaatst: 16 september 2024 Laatste week om in te schrijven jongens! Er zijn nog plaatsen Quote
Populair bericht Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 oktober 2024 Auteur Populair bericht Geplaatst: 5 oktober 2024 Drukke week gehad, tijd voor een verslagje! Donderdag 26/09 dus de eerste editie van Octane Race & Taste in Abbeville. Kort gezegd: een heerlijk dagje gehad. Zwaar van genoten! Het opzet was eenvoudig: een leuke dag organiseren voor een beperkt aantal deelnemers op een gesloten circuit. Dat het beperkt was, mag je vrij letterlijk nemen. De opkomst was mager en door het voorspelde slechte weer (dat uiteindelijk toch uitbleef op één bui in de namiddag na), nog twee annulaties gehad de dag zelf. Niets aan te doen... it didn't spoil the fun! In plaats van 's middags de klassieke broodjes of braadworst te voorzien, werkten we samen met een traiteur die een heerlijke (lichte) lunch voor ons had bereid. Op die manier kon iedereen tijdens de (verplichte) middagpauze gezellig aan tafel schuiven. Altijd leuk om met gelijkgezinden wat te kunnen bijpraten! Ook van deze dag gebruik gemaakt om een test te organiseren met de Skoda. Enkele kandidaat huurders kwamen proeven van het rijden met een R5. Ook @B3noît maakte van de gelegenheid gebruik om zijn rally M3 eens op circuit los te laten. Hij won prompt de award voor mooiste sound van de dag ! Ik heb ook eens mogen plaatsnemen naast Benoit in dat ding... en mijn knieën beginnen er spontaan weer van te knikken; Net niet op de grond moeten gaan liggen bij het uitstappen. Extreem bruut en snel ding, echt impressionant... maar ik kruip daar nooit meer naast, niet normaal. Ik mag me niet inbeelden wat dat moet geven op een echte klassementsproef!! Een uitgebreide fotoreeks volgt nog, maar dankzij mijne maat van Westshot (www.westshot.be) wel al dit heerlijk compilatievideootje gekregen. 14 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 5 oktober 2024 Geplaatst: 5 oktober 2024 Tof filmke alleszins! Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer misschien. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Filmpje is super blijkbaar was iedereen super content over deze dag dus zeker doordoen Maxime naar een volgende 1 Quote
Populair bericht B3noît 4.400 Geplaatst: 7 oktober 2024 Populair bericht Geplaatst: 7 oktober 2024 Ook mijn kort verslagje; Heerlijk dagje gehad! Zoals je aangaf, eerste keer dat we met m'n rallykot op 't circuit gingen. Ik had dit al een tijdje beloofd aan m'n co-piloot gezien ik er niet mee op de baan mag anderzijds, en hij zo eens het volle potentieel kon benutten van de wagen, zonder al te veel risico. Ik moet zeggen, hij heeft dat goed gedaan, heel mooie progressie gemaakt ondanks 0,0 circuit ervaring. Middagmaal en ondersteuning was ook dik in orde, nieuwe mensen leren kennen, en ondertussen waren de lieve eigenaars bereid om voor Maxime en mezelf het circuit wat om te bouwen tot een rally parcours. Vooreerst was ik er niet echt voor te vinden om de mechaniek al te veel te belasten op droge tarmak, maar gezien er toch enkelen mee wilden en de banden op hun einde waren, heb ik me niet kunnen bedwingen en toch enkele ronden gaan driften Blijft echt zo'n heerlijke machine hiervoor . Op het einde van de dag ook eens een droom van me kunnen waarmaken, in een R5 plaatsnemen naast Maxime. Heerlijk om zien hoe hij dit wapen meestert: Ik heb mogen meegenieten van heerlijke powerdrifts in natte omstandigheden. Echt zot hoeveel grip daar nog op zit ondanks hyper versleten banden . En als kers op de taart ook zelf eens achter het stuur mogen kruipen van dit kanon. Dikke merci daarvoor Maxime! Ik herinner me vooral ook hoe hyper efficiënt die remmen zijn Heerlijk concept! Dikke merci @Maxime S voor de organisatie en de complimenten 9 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.