Ga naar inhoud

Welke EV als firmawagen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
36 minuten geleden, kwiekie zei:

Ik zou toch eens rijden met de KIA ?

Hoeveel kinderen heb je en plan je er nog te maken? :D Ivm koffer opmerking van de Explorer.

2 kindjes, anderhalf en 3,5 jaar oud.  Extra kinderen staan niet op de planning 😀

Geplaatst:

Ivm de KIA: indien je de 84 kWh kan nemen in Business mét open dak, zal dat toch niet verkeerd zijn lijkt me?

Geplaatst:

Kia of de Ford.
Al de rest is te lelijk of te klein.😅

Snap het punt van de looks van de Kia, maar 'k zou het er niet voor laten.
Vraag eens aan ons bevriend testpiloot; zij hebben een EV6 van A tot Z ontleed. Hij was echt in veel opzichten zeer enthousiast.

De Ford is dik ok, maar als liefhebber zou ik durven afkloppen op de Kia.

Geplaatst:

Sowieso de KIA.

800v zorgt voor superieur snelle oplaadsessies als je ergens ten lande bent. Daarnaast ook de meest evenwichtige EV met het laagste verbruik.

Facelift is ook uit, dus je zit niet met een oud model rond te rijden.

Geplaatst:

Ook KIA voor mij, broer heeft er zo één, en was er zo content van dat hij nu terug de facelift besteld heeft.

Geplaatst:

Met de nieuwe software is de id4 zeker geen slechte keuze. Zelf erg tevreden van.

Snelladen mocht beter maar zelf stoort het mij niet. Range is top gewoon voor zijn segment. 

Kia lijkt al snel te verouderen imo. Benz hoor ik veel klachten van. Ford is id4 in ander jasje dus alleen qua looks beter of slechter al naargelang jouw smaak.

Geen idee of het een optie is maat de Xpeng g6 is ook het overwegen waard anders. Zeer goede laadcapaciteit en dik all in pakket.

Geplaatst:

Had de facelift nog niet gezien. 

Er zou geen twijfel meer mogen zijn. 😃

Geplaatst:

Voor mij ook de Kia. Beste EV waar ik al mee reed. En ik vind hem ook nog eens de mooiste uit de lijst, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Geplaatst: (aangepast)

We stonden een maand terug voor min of meer dezelfde keuze. Uiteindelijk voor de Volvo EX-40 gegaan in black edition.

Ondanks dat dat model al een tijdje meegaat vind ik dat nog steeds een mooie verschijning, zeker in full black. Achterwielaandrijving en 238pk. Jammer genoeg wegens budgetredenen ook voor de single motor zonder long range moeten gaan. Bijkomend voordeel vind ik dat die in België wordt gemaakt. Grootste deel van de opbrengst zal wel naar China vloeien, maar er verdienen toch wat Belgische werknemers hun boterham mee en daardoor is levertijd ook wel kort.

image.thumb.png.0d9f91caba7e944d34de9cde5a5bdf4b.png

Ik maak me alleen wat zorgen over het verbruik, zou vroeger zeer hoog geweest zijn, maar sinds de single motor en de facelift toch een stuk minder, maar nog steeds geen Tesla niveau. Qua ruimte was ik er ook heel aangenaam door verrast, maar ben hier niet veel gewoon en heb ook niet veel nodig.

BMW iX1 ook nog een optie? Hoorde dat dat goed rijdt, maar vind enkel het verschil tussen basisuitvoering en mooi uitgerust exemplaar zeer groot. De basisuitvoering is echt zeer triest om zien.

Mijn eerste idee was om wat te wachten op die Tesla Juniper project (Vervanging van de Y), maar het is nog niet duidelijk wanneer die komt en zolang kon niet gewacht worden.

aangepast door ma:
Geplaatst:

Tesla werd uit de policy gehaald en BMW zit er niet in. Wat me verrast, is dat er zoveel mensen voor de EV6 zouden gaan. Initieel stond deze niet bovenaan, maar dat wil wel zeggen dat ik deze zeker van dichterbij moet bekijken. 

Geplaatst:
21 uren geleden, Ceke zei:

Kia wegens 800v

Ford voor de looks

dit dus.

Geplaatst:

Zou zelf ook voor de Kia kiezen (zeker met de recent gelanceerde facelift). Alleen jammer hoe weinig kleurkeuzes er zijn qua ex- en interieur. 

Geplaatst:
18 uren geleden, ma: zei:

We stonden een maand terug voor min of meer dezelfde keuze. Uiteindelijk voor de Volvo EX-40 gegaan in black edition.

Ondanks dat dat model al een tijdje meegaat vind ik dat nog steeds een mooie verschijning, zeker in full black. Achterwielaandrijving en 238pk. Jammer genoeg wegens budgetredenen ook voor de single motor zonder long range moeten gaan. Bijkomend voordeel vind ik dat die in België wordt gemaakt. Grootste deel van de opbrengst zal wel naar China vloeien, maar er verdienen toch wat Belgische werknemers hun boterham mee en daardoor is levertijd ook wel kort.

image.thumb.png.0d9f91caba7e944d34de9cde5a5bdf4b.png

Ik maak me alleen wat zorgen over het verbruik, zou vroeger zeer hoog geweest zijn, maar sinds de single motor en de facelift toch een stuk minder, maar nog steeds geen Tesla niveau. Qua ruimte was ik er ook heel aangenaam door verrast, maar ben hier niet veel gewoon en heb ook niet veel nodig.

BMW iX1 ook nog een optie? Hoorde dat dat goed rijdt, maar vind enkel het verschil tussen basisuitvoering en mooi uitgerust exemplaar zeer groot. De basisuitvoering is echt zeer triest om zien.

Mijn eerste idee was om wat te wachten op die Tesla Juniper project (Vervanging van de Y), maar het is nog niet duidelijk wanneer die komt en zolang kon niet gewacht worden.

Onze rwd single motor nu na 12 000 kilometer 20 kWh gemiddeld. Mijn Honda zit aan 18kWh en met een Tesla ga je daar nog wel onder denk ik.

Geplaatst:
7 uren geleden, DRIVER-W zei:

Wat me verrast, is dat er zoveel mensen voor de EV6 zouden gaan. Initieel stond deze niet bovenaan, maar dat wil wel zeggen dat ik deze zeker van dichterbij moet bekijken. 

Echt e. Jaar of twee terug werd ik nog regelrecht naar de uitgang verwezen omdat ik de Kia aanprees. Dan was de visie nog heel helder, de meerderheid wou nog niet dood gevonden worden in een Kia. En nu is het hier de nummer 1... 

Ook het argument van 800V werd destijds als non-argument bestempeld en komt hier nu ook wel naar voor als een van de belangrijkste voordelen. 
Tijden veranderen snel.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik zit gemiddeld aan 14kWh met mijn Corsa. Klein frontaal oppervlak en licht maakt wel degelijk een verschil.

Geplaatst:

Had de wachttijd 2 jaar geleden geen 26 maanden geweest ik had mij de Kia toen besteld (wel de GT) :D

Maar op 26 maanden tijd verander ik te veel van goesting.

Geplaatst:
5 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik zit gemiddeld aan 14kWh met mijn Corsa. Klein frontaal oppervlak en licht maakt wel degelijk een verschil.

Nog altijd geen Stelvio gekocht?

Geplaatst:

Zijn die verbruiksgegevens ook allemaal hetzelfde? Met het verbruik van alle randapperatuur? Of enkel wat naar de motor gaat? 

En eigenlijk is er maar 1 verbruik dat telt, niet wat op de BC staat, maar je werkelijk getankt verbruik/de gereden kilometers. Dus inclusief laadrendement. Dat is immers wat je betaalt, dus wat telt. 
Boordcomputers kunnen nooit als objectief correct meetmiddel gezien worden voor verbruik. 

Geplaatst:
13 minutes ago, Tjeu said:

Zijn die verbruiksgegevens ook allemaal hetzelfde? Met het verbruik van alle randapperatuur? Of enkel wat naar de motor gaat? 

En eigenlijk is er maar 1 verbruik dat telt, niet wat op de BC staat, maar je werkelijk getankt verbruik/de gereden kilometers. Dus inclusief laadrendement. Dat is immers wat je betaalt, dus wat telt. 
Boordcomputers kunnen nooit als objectief correct meetmiddel gezien worden voor verbruik. 

En de ene rijdt misschien nooit snelweg, de andere continu.

Geplaatst:

Ik zou voor ID4 wegens VAG fan en anders EV6 idd. 

Geplaatst:

Exact 😉 Is snel allemaal even neergepend die verbruikscijfers. Als ik 125 op de snelweg rijd met de verwarming vol aan dan heb ik ook een verbruik van 22kWh 😉 

Geplaatst:

Ondertussen is gebleken dat de Kia EV6 in de facelift niet binnen budget past.
Aangezien @Polygoonslechts een rijbereik van een dikke 300km heeft met zijn EQA, valt de EQB ook af.
Wel zijn de Skoda Elroq, Enyaq en de Ford Capri erbij gekomen. Het gaat nu tussen de Enyaq(duffe corporate-versie, maar wel mogelijk met open dak), de Explorer en de Capri(wegens grotere koffer). Ik ga eens testrijden met deze wagens en zal dan de keuze maken. Op het einde van de rit zijn het allemaal 'saaie' auto's, maar de ene al wat saaier dan de andere 😀

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in