gTa 28.022 Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Gianni Agnelli liet in zijn tijd als Fiat-bons heel wat one-offs maken. Een SWB Lancia Delta Integrale cabriolet, een Testarossa Spider, een Lancia Thema 8.32 Estate, enkele Fiat 130 "Villa d'Este" breaks, etc. Straks is het 2025 en aan 't begin van het jaar word jij benoemd tot chairman van één automerk (geen concern, maar één merk). 't Toffe is: jij mag kiezen welk. Je hebt wel wat Agnelli-kapsones en laat jezelf dan ook meteen enkele specials bouwen door said automerk. Voor 2025 mag je in totaal 5 one-offs laten bouwen. Bij welk merk ga je aan de slag en wat laat je jou bouwen? Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Morgan Aeromax maar dan met een chassis-ontwerp door Lotus of Alpine Porsche 904-esque Cayman RS met de voortrein van de 992 GT3 Een Defender 120 (compromis want mijn vrouw wil een 110 en ik een 130) iets Bentley Continental T achtig (nineties resto-mod) Cisitalia coupé op basis van de MX-5 sorry voor het valsspelen :oops: Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Volgens de regels 912: een 911 maar dan kwa formaat als een smalle 997 Cayenne 2seat met de kofferruimte op maat van fietsers Hermes edition Panamera 992ST maar dan ‘leeg’: airco en zetelverwarming maar verder geen ice, alleen tapijt vooraan,… 100kg lichter En een Taycan met nucleaire aandrijving 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 21 november 2024 Geplaatst: 21 november 2024 Een oefening naar mijn hart! Zou dit gerust voor ieder merk kunnen doen, maar ik kies voor het merk voor Honda. Dit omdat het voor mij een van de merken is met de mooiste ontstaansgeschiedenis, een merk dat resoluut koos voor vernieuwing en beter zijn, maar toch heel hard zijn eigenheid en identiteit heeft bewaart. Daarnaast zijn er ook niet zoveel merken die met hun eerste wagen zo een indruk na hebben gelaten. Ik denk dat er maar weinigen zijn die de eerste Toyota, Nissan, of zelf Jaguar kunnen benoemen. Maar velen weten wel dat de S500 (later opgevolgd door de S800) de eerste Honda wagen was. En wat voor een, met een viercilinder die een rode zone had aan 8500 toeren. Dat spreekt ook vandaag nog tot de verbeelding. De familiewagen. Direct de saaiste, maar we hebben die ook nodig. Daar ga ik voor een Odyssey. Een minivan met schuifdeuren. Wel graag met aangepaste 2de zitrij, zodat je zowel daar als in de koffer (3de zitrij) 3 plaatsen hebt en zo 8 man kan vervoeren. Een familiewagen dient voor mij ook elektrisch te zijn. In dit geval met een 400 pk motor per wiel, maar een systeem vermogen begrensd op 800 pk. Het hogere vermogen per wiel dient in eerste instantie om energie te recupereren tijdens het remmen. De wagen is tevens voorzien van een fysieke knop waarmee je zelf de verdeling van het vermogen kan regelen, van 100% 800 pk FWD tot 100% RWD. Met software vanuit de laatste NSX, zodat je ook elektisch een perfect natuurlijke drift kan uitoefenen, als ware het een klassiek mechanisch sper. In die Odyssey zit standaard het J35 blok, een 3,5 liter V6 mét VTEC. En dat blok nemen we mee voor in de derde wagen van het lijstje. De boodschappenwagen en kleine verplaatsingen Daar gaan we voor de Honde E, wat een prachtig klein gebakje is dat. Maar uiteraard maken we er een Type R van. Subtiel verbrede wielkasten en 333 pk op de achterwielen. Topsnelheid begrensd op 180 km/h. Het pronkstuk voor de weg en circuit uitstapjes Daarvoor gaan we voor een facelift 2002 NSX-R, voorzien van het 3,5 liter blok uit de Odyssey, maar uiteraard eerst onder handen genomen door de Type R afdeling, zodat het vermogen stijgt tot 350 pk, 60 meer dan de 3.2 origineel in de wagen had. En het nieuwe blok brengt wat meer koppel met zich mee. Verder doen we een retrofit van de neus, zodat de facelift (die toch iets beter reed en een 6bak had) voorzien wordt van de veel mooiere pre-facelift neus krijgt met pop-up head lights. Zowel het onderstel als het koetswerk wordt herbekeken, zodat er wat meer lichtgewicht materialen gebruikt kunnen worden (zonder dat het zichtbaar is). We denken aan carbon remmen, magnesium of titanium stangen voor de ophanging, veerpoten met hydraulische bumpstops,… Alles om hem net iets frisser, hedendaagser en 100 kilo lichter te maken. Wel zonder geen afbreuk te doen aan het originele recept. En deze mag in Honda Candy Gold gespoten zijn De driftwagen Iedere collectie heeft een driftwagen nodig. Daarvoor starten we met de S2000 als basis. Evenzeer gaat die stevig op dieet, zodat die – inclusief 80liter benzine- uit komt op 999kg. Het blok wordt vervangen door een K24, het 2.4 liter viercilinder VTEC blok. Maar dan wel in dubbele vorm, jup een 4,8 liter V-TEC V8. Met crossplane krukas, zodat de diepe roffel en gerommel er goed in zit. De elektrische bekrachtiging wordt uiteraard vervangen door hydraulische, de wielkasten worden een klein beetje verbreedt en daarnaast sturen we hem even naar Italië voor een aangepast koetswerk. Mss Zagato, maar wss Touring, met het de Berlinetta lusso als richting. Niet om er een doorslag van te maken, maar wel om het design van de S2000 wat door te laten inspireren en verfijnen. https://www.motorauthority.com/news/1097348_carrozzeria-touring-superleggera-to-build-just-five-examples-of-stunning-berlinetta-lusso-video Met een driftwagen wil je niet te veel opvallen, dus kiezen we een donker blauw kleurtje voor deze. De cruiser Als laatste gaan we voor een rand geval. We starten met de huidige Morgan 3 wheeler en we geven die een Honda keur. Die verhogen de bouwkwaliteit bekijken de onderstel afstelling en kijken wat beter kan. Vervolgens halen ze de complete powertrain eruit en vullen het gat door er de powertrain van de Honda Goldwing in te pleuren. 1,8 liter flat 6 met DCT en het achterwiel en de achterbrug met luchtvering (indien mogelijk iets verlengd voor nog wat meer comfort) wordt mee overgenomen. Ook de GPS en het sound systeem. Qua styling worden wat accenten van de vorige versie aangebracht, zodat het uiterlijk terug wat ouder is. En dan het porsche geluid wanneer je die de sporen geeft. O ja! Koppel, soeplesse en SOUND! Ik heb daar een afbeelding van proberen genereren met Chat GPT, maar dat is niet gelukt.... Als bonus, want Honda doet ook motorfietsen, laat ik nog een 1992 CB 750 aanpassen. Een zwarte. Lichtere voorvork met gouden accenten, lichtere wielen, Brembo remmen, en een chroom molybdeen vakwerk enkelzijdige achterbrug en een riem als transmissie. En links en rechts wat hoogwaardigere afwerking + een vermageringskeur zodat die op 199kg uitkomt rijklaar, incl 24 liter benzine. 3 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 21 november 2024 Geplaatst: 21 november 2024 Ik ga eens snuisteren in mijn dromenarchief en kom straks terug met nieuws ! Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 21 november 2024 Geplaatst: 21 november 2024 Efkes Naish, BMWMB en co erbij roepen om het over de kleuren te hebben. Quote
wiely 85 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 Op 21/11/2024 om 03:57, Tjeu zei: Een oefening naar mijn hart! Zou dit gerust voor ieder merk kunnen doen, maar ik kies voor het merk voor Honda. Dit omdat het voor mij een van de merken is met de mooiste ontstaansgeschiedenis, een merk dat resoluut koos voor vernieuwing en beter zijn, maar toch heel hard zijn eigenheid en identiteit heeft bewaart. Daarnaast zijn er ook niet zoveel merken die met hun eerste wagen zo een indruk na hebben gelaten. Ik denk dat er maar weinigen zijn die de eerste Toyota, Nissan, of zelf Jaguar kunnen benoemen. Maar velen weten wel dat de S500 (later opgevolgd door de S800) de eerste Honda wagen was. En wat voor een, met een viercilinder die een rode zone had aan 8500 toeren. Dat spreekt ook vandaag nog tot de verbeelding. De familiewagen. Direct de saaiste, maar we hebben die ook nodig. Daar ga ik voor een Odyssey. Een minivan met schuifdeuren. Wel graag met aangepaste 2de zitrij, zodat je zowel daar als in de koffer (3de zitrij) 3 plaatsen hebt en zo 8 man kan vervoeren. Een familiewagen dient voor mij ook elektrisch te zijn. In dit geval met een 400 pk motor per wiel, maar een systeem vermogen begrensd op 800 pk. Het hogere vermogen per wiel dient in eerste instantie om energie te recupereren tijdens het remmen. De wagen is tevens voorzien van een fysieke knop waarmee je zelf de verdeling van het vermogen kan regelen, van 100% 800 pk FWD tot 100% RWD. Met software vanuit de laatste NSX, zodat je ook elektisch een perfect natuurlijke drift kan uitoefenen, als ware het een klassiek mechanisch sper. In die Odyssey zit standaard het J35 blok, een 3,5 liter V6 mét VTEC. En dat blok nemen we mee voor in de derde wagen van het lijstje. De boodschappenwagen en kleine verplaatsingen Daar gaan we voor de Honde E, wat een prachtig klein gebakje is dat. Maar uiteraard maken we er een Type R van. Subtiel verbrede wielkasten en 333 pk op de achterwielen. Topsnelheid begrensd op 180 km/h. Het pronkstuk voor de weg en circuit uitstapjes Daarvoor gaan we voor een facelift 2002 NSX-R, voorzien van het 3,5 liter blok uit de Odyssey, maar uiteraard eerst onder handen genomen door de Type R afdeling, zodat het vermogen stijgt tot 350 pk, 60 meer dan de 3.2 origineel in de wagen had. En het nieuwe blok brengt wat meer koppel met zich mee. Verder doen we een retrofit van de neus, zodat de facelift (die toch iets beter reed en een 6bak had) voorzien wordt van de veel mooiere pre-facelift neus krijgt met pop-up head lights. Zowel het onderstel als het koetswerk wordt herbekeken, zodat er wat meer lichtgewicht materialen gebruikt kunnen worden (zonder dat het zichtbaar is). We denken aan carbon remmen, magnesium of titanium stangen voor de ophanging, veerpoten met hydraulische bumpstops,… Alles om hem net iets frisser, hedendaagser en 100 kilo lichter te maken. Wel zonder geen afbreuk te doen aan het originele recept. En deze mag in Honda Candy Gold gespoten zijn De driftwagen Iedere collectie heeft een driftwagen nodig. Daarvoor starten we met de S2000 als basis. Evenzeer gaat die stevig op dieet, zodat die – inclusief 80liter benzine- uit komt op 999kg. Het blok wordt vervangen door een K24, het 2.4 liter viercilinder VTEC blok. Maar dan wel in dubbele vorm, jup een 4,8 liter V-TEC V8. Met crossplane krukas, zodat de diepe roffel en gerommel er goed in zit. De elektrische bekrachtiging wordt uiteraard vervangen door hydraulische, de wielkasten worden een klein beetje verbreedt en daarnaast sturen we hem even naar Italië voor een aangepast koetswerk. Mss Zagato, maar wss Touring, met het de Berlinetta lusso als richting. Niet om er een doorslag van te maken, maar wel om het design van de S2000 wat door te laten inspireren en verfijnen. https://www.motorauthority.com/news/1097348_carrozzeria-touring-superleggera-to-build-just-five-examples-of-stunning-berlinetta-lusso-video Met een driftwagen wil je niet te veel opvallen, dus kiezen we een donker blauw kleurtje voor deze. De cruiser Als laatste gaan we voor een rand geval. We starten met de huidige Morgan 3 wheeler en we geven die een Honda keur. Die verhogen de bouwkwaliteit bekijken de onderstel afstelling en kijken wat beter kan. Vervolgens halen ze de complete powertrain eruit en vullen het gat door er de powertrain van de Honda Goldwing in te pleuren. 1,8 liter flat 6 met DCT en het achterwiel en de achterbrug met luchtvering (indien mogelijk iets verlengd voor nog wat meer comfort) wordt mee overgenomen. Ook de GPS en het sound systeem. Qua styling worden wat accenten van de vorige versie aangebracht, zodat het uiterlijk terug wat ouder is. En dan het porsche geluid wanneer je die de sporen geeft. O ja! Koppel, soeplesse en SOUND! Ik heb daar een afbeelding van proberen genereren met Chat GPT, maar dat is niet gelukt.... Als bonus, want Honda doet ook motorfietsen, laat ik nog een 1992 CB 750 aanpassen. Een zwarte. Lichtere voorvork met gouden accenten, lichtere wielen, Brembo remmen, en een chroom molybdeen vakwerk enkelzijdige achterbrug en een riem als transmissie. En links en rechts wat hoogwaardigere afwerking + een vermageringskeur zodat die op 199kg uitkomt rijklaar, incl 24 liter benzine. Wauw. gelezen met een grote glimlach, zouden zalige kisten zijn. Die familie wagen kende ik niet. Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 De wagen voor de man in de straat Renault Alpine A294 Bacarbonne edition 35 De Baccara-uitvoering was een luxe en exclusieve optie die Renault in de jaren 80 en 90 aanbood. Het werd gepositioneerd als een premium afwerking, met hoogwaardige materialen zoals leder en vaak meer geavanceerde opties. Zo had je o.a. de Renault 5 Baccara (eind jaren ’80), de Renault 19 & 21 Baccara (begin jaren ’90) en de Renault Safrane Baccara (ook jaren ’90), dit was de absolute topuitvoering van de luxe Safrane, inclusief dubbele airco, elektrische stoelen met geheugen, en luxe bekleding. We gaan voor de Alpine A294 (een 40 cm langere versie van de A290) die we opleuken met veel sadelbrunn leder (comfort & luxe & stijl) en carbon (ter compensatie van het gewicht van de overvloed aan leder). Het exterieur zal standaard in Williams-blauw komen en de wagen zal rijden op goudkleurige 8-spaaksvelgen (een verwijzing naar de Williams-edities van halverwege de jaren ’90). Carbon dak, carbon rugleuning, carbon afdekkappen onder de motorkap,… Het stuurwiel zal een stuurwiel-puur zijn, dus zonder knoppen of wat dan ook. De aandrijving zal gebeuren door 2 motoren (samen goed voor 250 pk), een ev voor stadsgebruik en een waterstofmotor voor de langere afstanden. Om het plaatje compleet te maken : enkele koffers en handtassen in hetzelfde leder, een pennenset en een horloge met dial en lederen bandje in hetzelfde Williams-blauw. A290 : Kleurencombi : 1 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 De luxewagen voor de sportieve rijder Renault Alpine A69 In 2024 is het ondertussen al 69 jaar geleden dat de Alpine verscheen. Dat vraagt om een feest. En dat komt er met de Renault Alpine 69. (Jean Rédélé, de oprichter van Alpine, was oorspronkelijk een garagehouder te Dieppe. Op basis van 4CV Renault-onderdelen bouwde hij de A106, een wagen die in 1955 werd gepresenteerd.) De Alpine A69 is de hedendaagse interpretatie van de Alpine A610 uit 1991. Deze Alpine 69 komt in Mysterious Purple exterieur. De zetelwangen zijn in leder, de middenstukken in een Schots ruitmotief, zetelstiksels in paars, de binnenmatten krijgen een randstiksel met een blauwe 69 tekening. De aandrijving zal gebeuren door 2 motoren (samen goed voor 569 pk), een ev voor stadsgebruik en een waterstofmotor voor de langere afstanden. Automatische bak met stuurflippers. De geluidsinstallatie komt van Alpine car audio. De Schotse ruit : 1 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 De wagen voor de man in de straat die een leuke wagen wil die er uit ziet alsof het een sportieve wagen/man is Renault 17 electric Als basis wordt deze restomod genomen, maar de wagen wordt iets braver, zoals minder opvallende uitbouw voor de wielen en de velgen worden een meer open dubbele zesspaak. Achteraan is er slechts plaats voor 2 personen, die kuipjes krijgen die geïnspireerd zijn op de kuipzetels vooraan. Op het dak een Louis Vuitton motief, de rest van de wagen in een warme zandkleur. 2 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 De wagen voor de man die al eens durft te gaan rijden enkel en alleen voor het rijden op zich. Renault 21 turbo Voor één keer mag een auto grijs zijn, met “schoepen”-velgen, met een opvallende achterspoiler. Krachtigere motor en niet te veel luxe die alleen maar het gewicht van de wagen verhoogt. Het lage gewicht met een aangepaste ophanging zorgt er voor dat deze eerder klassieke wagen toch een echte driverscar wordt. Binnenin afgewerkt met een zacht blauw (leder & fluweel) dat perfect samen gaat met het grijs van het exterieur. Alpine radio met cassettes en een houder waarin 6 cassettes kunnen. Benzinemotor V8 (met synthetische brandstof) waaraan de hobbyist nog zelf kan sleutel. Centrale deurvergrendeling maar zonder afstandsbediening. 2 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 De tweede wagen voor het gezin om boodschappen te doen en de kinderen naar de sportclub te brengen zonder commentaar te krijgen dat je daar geen SUV voor nodig hebt. Renault Juvaquatre utilitaire edition countryside Aangepast aan de hedendaagse technologie, maar met behoud van de charme van deze wagen uit de jaren ’50. Krijgt een jasje in aubergine met pinstriping. De radio is gemonteerd tegen het dak boven de achteruitkijkspiegel, een spiegel die geen spiegel is maar een camera en waarin ook de GPS verwerkt is. Bij gebrek aan choke is er een haakje voorzien om de handtas van mevrouw aan te hangen. Chauffeur en bijrijder krijgen comfortabele zitjes en daarachter zijn er 2 matig comfortabele zitjes die makkelijk neer te klappen zijn en dan zorgen voor een grote laadvloer achteraan. Laadvloer uiteraard afgewerkt met hout. Komt met een stokbroodhouder en een rieten mand met daarin o.a. een ruitjestafeldoek, borden, bestek, thermos, bavetten,… klaar voor de picnic. 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 Als CEO van de BMW-group: - Een vierdeurs Rolls Royce Spectre Touring (een vijfdeurs, dus), als familievervoer. - Een restomod BMW E31 850, of eigenlijk mag het die M8 zijn, die daar toch in de kelder staat te verstoffen. - Een nieuwe M3 Touring, maar dan een beetje een meer undercover-versie, zoals je vroeger bij AMG kon krijgen, met de neus van een gewone 3-reeks. De brede wielkasten vind ik wel vet. - Een i8 roadster, maar dan eentje die wél capabel is om te wedijveren met een 911 (drop het EV-gedeelte, en dat drie cilinderblokje , en vervang door de V8-motor van de F90 M5) En dan nog iets om de boot te trekken en naar het containerpark te rijden, maar ik ben geen fan van de huidige X5 of X7... een Cullinan is te groot, een first gen X5 restomod dan maar (gezien ze voor de 850 niet veel moeite moeten doen). 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 32 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Als CEO van de BMW-group: - Een vierdeurs Rolls Royce Spectre Touring (een vijfdeurs, dus), als familievervoer. - Een restomod BMW E31 850, of eigenlijk mag het die M8 zijn, die daar toch in de kelder staat te verstoffen. - Een nieuwe M3 Touring, maar dan een beetje een meer undercover-versie, zoals je vroeger bij AMG kon krijgen, met de neus van een gewone 3-reeks. De brede wielkasten vind ik wel vet. - Een i8 roadster, maar dan eentje die wél capabel is om te wedijveren met een 911 (drop het EV-gedeelte, en dat drie cilinderblokje , en vervang door de V8-motor van de F90 M5) En dan nog iets om de boot te trekken en naar het containerpark te rijden, maar ik ben geen fan van de huidige X5 of X7... een Cullinan is te groot, een first gen X5 restomod dan maar (gezien ze voor de 850 niet veel moeite moeten doen). Voor die laatste kan je starten vanop de 4.8is Carbon remmen eronder, zf8 erin, update van navi en done! 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 53 minuten geleden, Soul zei: De wagen voor de man die al eens durft te gaan rijden enkel en alleen voor het rijden op zich. Renault 21 turbo Voor één keer mag een auto grijs zijn, met “schoepen”-velgen, met een opvallende achterspoiler. Krachtigere motor en niet te veel luxe die alleen maar het gewicht van de wagen verhoogt. Het lage gewicht met een aangepaste ophanging zorgt er voor dat deze eerder klassieke wagen toch een echte driverscar wordt. Binnenin afgewerkt met een zacht blauw (leder & fluweel) dat perfect samen gaat met het grijs van het exterieur. Alpine radio met cassettes en een houder waarin 6 cassettes kunnen. Benzinemotor V8 (met synthetische brandstof) waaraan de hobbyist nog zelf kan sleutel. Centrale deurvergrendeling maar zonder afstandsbediening. Welke V8? LS3? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 44 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Als CEO van de BMW-group: - Een vierdeurs Rolls Royce Spectre Touring (een vijfdeurs, dus), als familievervoer. - Een restomod BMW E31 850, of eigenlijk mag het die M8 zijn, die daar toch in de kelder staat te verstoffen. - Een nieuwe M3 Touring, maar dan een beetje een meer undercover-versie, zoals je vroeger bij AMG kon krijgen, met de neus van een gewone 3-reeks. De brede wielkasten vind ik wel vet. - Een i8 roadster, maar dan eentje die wél capabel is om te wedijveren met een 911 (drop het EV-gedeelte, en dat drie cilinderblokje , en vervang door de V8-motor van de F90 M5) En dan nog iets om de boot te trekken en naar het containerpark te rijden, maar ik ben geen fan van de huidige X5 of X7... een Cullinan is te groot, een first gen X5 restomod dan maar (gezien ze voor de 850 niet veel moeite moeten doen). De 4.0 V8 uit de M3 GTS overwogen voor in de i8 te proppen? Dat is een echte racekrachtbron, sluit die niet meer aan bij de roeping van de i8? Of ben je opzoek naar meer koppel en wat meer Touring? En welke versnellingsbak? Manueel? Zesbak? Of DCT? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 november 2024 Auteur Geplaatst: 22 november 2024 Ik weet nog niet bij welk merk ik uiteindelijk aan de slag zou gaan (ik ga er van uit dat ik meerdere aanbiedingen krijg ) maar als het bij BMW zou zijn, zou ik met 5 nooooit toekomen. Onder meer: Rolls Royce Phantom Drophead, waarbij ze voor mij nog zo'n V16 van de 100EX mogen bouwen (zoals dat initieel voorzien was voor de Phantom) ik wil de aandrijflijn van de Z4 GT3 V8 (dus de P65B44 + sequentiële race-versnellingsbak) graag in iets 'onverwachts' van body, waarmee ik plezierritjes en trackdays kan gaan doen ... maar geen idee in welk koetswerk ... waarschijnlijk een E36/5 compact of een E36/7 Z3 coupé Z8 is evident, mag quasi zoals die toen was, ik zou daar niks aan veranderen ... tenzij ze mij nog een coupé-versie willen bouwen zoals het Z-07 prototype? (maar ik rijd zo graag cabrio...) een manuele E61 M5 touring sla ik ook niet af ... maar al zo graag zou ik ze een touring-versie laten bouwen van de lange variant van de vorige '5 (dus een onbestaande G39 als het ware), met de aandrijflijn van de M5 CS, en die moet ook een trekhaak hebben ik zou er wel wat voor voelen om een "true" M7 te laten bouwen ... mag best in een E38 (korte versie), als krachtbron mag dat zeker een BMW S70/3 V12 zijn (uit de McLaren F1 / BMW V12 LMR), idealiter aan een klassieke manuele boite met eenvoudig koppelingspedaal ... zolang die maar schakelt zoals een E39 M5 schakelt tenminste Maar dan laat ik een 2e auto met de magistrale S65 V8 achter ... die zou ik nog erg graag in een E46 "M3 touring V8" zien, zo OEM als mogelijk gestyled (in de stijl van toen). Hmmm, dan koop ik me zelf wel een gewone Z8 en neem deze dat als te bouwen one-off in de plaats. Straks eens nadenken wat ik zou doen als jefe van Das Haus, want daar valt toch ook wat lekkers te bedenken. Phantom Drophead V16 ... oh yes please. Jubilee Silver, gepolierd alu motorkap/raamomlijsting, een stevig velgske eronder ... wel graag een donkerblauw interieur en donkerblauwe cabrio-kap. 3 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 25 november 2024 Geplaatst: 25 november 2024 Aan die Rolls V16 dacht ik zelf ook toen ik dit artikel zag. Wat een auto! Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 25 november 2024 Geplaatst: 25 november 2024 (aangepast) Op 22/11/2024 om 17:26, gTa zei: Ik weet nog niet bij welk merk ik uiteindelijk aan de slag zou gaan (ik ga er van uit dat ik meerdere aanbiedingen krijg ) maar als het bij BMW zou zijn, zou ik met 5 nooooit toekomen. Onder meer: Rolls Royce Phantom Drophead, waarbij ze voor mij nog zo'n V16 van de 100EX mogen bouwen (zoals dat initieel voorzien was voor de Phantom) ik wil de aandrijflijn van de Z4 GT3 V8 (dus de P65B44 + sequentiële race-versnellingsbak) graag in iets 'onverwachts' van body, waarmee ik plezierritjes en trackdays kan gaan doen ... maar geen idee in welk koetswerk ... waarschijnlijk een E36/5 compact of een E36/7 Z3 coupé Z8 is evident, mag quasi zoals die toen was, ik zou daar niks aan veranderen ... tenzij ze mij nog een coupé-versie willen bouwen zoals het Z-07 prototype? (maar ik rijd zo graag cabrio...) een manuele E61 M5 touring sla ik ook niet af ... maar al zo graag zou ik ze een touring-versie laten bouwen van de lange variant van de vorige '5 (dus een onbestaande G39 als het ware), met de aandrijflijn van de M5 CS, en die moet ook een trekhaak hebben ik zou er wel wat voor voelen om een "true" M7 te laten bouwen ... mag best in een E38 (korte versie), als krachtbron mag dat zeker een BMW S70/3 V12 zijn (uit de McLaren F1 / BMW V12 LMR), idealiter aan een klassieke manuele boite met eenvoudig koppelingspedaal ... zolang die maar schakelt zoals een E39 M5 schakelt tenminste Maar dan laat ik een 2e auto met de magistrale S65 V8 achter ... die zou ik nog erg graag in een E46 "M3 touring V8" zien, zo OEM als mogelijk gestyled (in de stijl van toen). Hmmm, dan koop ik me zelf wel een gewone Z8 en neem deze dat als te bouwen one-off in de plaats. Straks eens nadenken wat ik zou doen als jefe van Das Haus, want daar valt toch ook wat lekkers te bedenken. Phantom Drophead V16 ... oh yes please. Jubilee Silver, gepolierd alu motorkap/raamomlijsting, een stevig velgske eronder ... wel graag een donkerblauw interieur en donkerblauwe cabrio-kap. Hmmm, zo een Z8 weegt ongeveer 220 kg meer dan een even krachtige C5 Z06 uit die periode. Dat stukje van hun huiswerk zouden ze binnen de context van dit topic voor mij wel eens mogen overdoen. Ofwel een Z3 maken van minder dan een ton met een gemoderniseerde V8 uit de E34 (3 of 4 liter maakt niet uit) of de 4.0 V8 uit de e92 M3. Maar dat blok heb je al gebruikt. 25 november 2024 aangepast door Tjeu Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 25 november 2024 Geplaatst: 25 november 2024 Ik zie hier een constante… benieuwd hoe jullie als CEO het gaan uitleggen aan de board dat de uitstootnormen ni gehaald worden petrolheads 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 25 november 2024 Geplaatst: 25 november 2024 28 minuten geleden, Mich zei: Ik zie hier een constante… benieuwd hoe jullie als CEO het gaan uitleggen aan de board dat de uitstootnormen ni gehaald worden petrolheads ik was net verbaasd dat er bij @Soul zoveel EV's bij zaten. Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 25 november 2024 Geplaatst: 25 november 2024 4 minuten geleden, Tjeu zei: ik was net verbaasd dat er bij @Soul zoveel EV's bij zaten. 't Is ni me volle goesting... 't Is van moetes ! Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 26 november 2024 Auteur Geplaatst: 26 november 2024 19 uren geleden, Soul zei: 't Is ni me volle goesting... 't Is van moetes ! Ge zijt baas! Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Ik wil ne V8, maar ik wil niet mijne pièce unique aan de rand van 't stad moeten achterlaten om dan met een elektrische step verder te moeten... Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 27 november 2024 Geplaatst: 27 november 2024 Zal ik dan maar voor JLR gaan? Daily driver: Huidig model SWB Range Rover met de aandrijflijn van de BMW G90 M5. De 'gewone' 4.4 leveren ze er al in, dus dat moet wel aan te passen zijn. Er zijn namelijk ook al hybride varianten dus er moet wel ergens plaats zijn voor het accupack. Voor wanneer ik met chauffeur onderweg ben: Ik herneem de productieplannen voor een nieuwe XJ en lepel daar de V12 van de Maybach S680 in. Uiteraard mag dit wel een LWB zijn. Zomerkist: Een X150 XK-R cabriolet met de 4.0 V8 AMG motor. Die mag net zoals in een Aston Martin DB12 rond de 700pk naar de achterwielen sturen. Uiteraard wordt het interieur en exterieur up-to-date gebracht met o.a. custom LED adaptieve koplampen, active cruise control, touch screen, massagefunctie,.. Circuit: Uiteraard laat ik voor trackdays een XJ220 bouwen naar mijn zin. De auto die ooit werd ontworpen om een V12 te huizen zal er nu ook 1 krijgen. Zullen we hier voor de 7.3 V12 van AMG gaan zoals die in een Pagani ligt? Uiteraard met in- en uitschakelbare 4WD en een compleet carbon chassis om het gewicht te drukken. Just for fun: En dan nog een specialleke 'omdat het kan'. Een Defender 110 a la G-klasse 4x4². Dus met portaalassen, verhoogd, verbreed,... Enfin, the works. Motorisatie? We willen koppel dus daar mag de V8 diesel van de SQ7 in. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.