Ga naar inhoud

Retro City Workshop Logo vernieuwen of niet?

Retro City Workshop Logo  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Welk logo trekt jouw het meeste aan.

• Het oude Logo
      2
    • Het oude Logo maar dan in zwart/goud
      13
    • RCW zwart/goud logo zonder cirkel
      1
    • RCW zwart/goud logo met cirkel
      3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het overwegen om het logo van Retro City Workshop te wijzigen. 

Met de aankoop van de Kermit track toy (BMW E30 S50) ben ik wat gaan nadenken over de nieuwe look van de wagen. 
Ik dacht eerst logischerwijs  de Gulf kleuren te gebruiken maar op een E30 staat dat echt niet vind ik. 

En dan dacht ik aan de John Player Special kleuren, blijft voor mij toch de knapste layout. Ik zou dan wel om de kosten te drukken de E30 wrappen in mat zwart en dan gouden belettering er op. 

Ik heb mijn vriendin even aan het werk gezet en samen wat gaan zoeken naar een nieuw logo.
Dus vandaar de Poll om te kijken wat jullie voorkeur is: 

1: oude logo behouden:

Schermafbeelding2025-01-26174337.png.4b2372038c05bcfd33024885989fe182.png

2: Oude logo behouden maar zwart/goud

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_00.12_f524d0a8.thumb.jpg.99076034883b67ab891c855f7da456de.jpg

3 RCW logo zonder cirkel:

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_00.17_8bb9aad6.jpg.3378fff4e0de5971cba1b24e6528f0d0.jpg

4: RCW logo met cirkel:

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_00.17_ce1245f6.jpg.bd4d106c7bbc0e64e9b5a1490f7631a7.jpg

We hebben het ook even op een E30 M3 gezet om te zien wat het geeft op een auto:
Ik zou het hier wel hoger plaatsen het logo, ook hier mogen de meningen gezegd worden. 

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_06.15_a66dba65.thumb.jpg.3e5204285a3c4adb6c47a4c99c8d704e.jpg

RCW zonder cirkel

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_06.15_471edd1c.thumb.jpg.7c20e8f25e37e7295043f4f619c27b8e.jpg

RCW met cirkel:

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_06.15_02c5c46f.thumb.jpg.2da9c4c0481e04d3c9a9896e41980f19.jpg

RCW logo aanpassen voor op de auto met de krans: 

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_23.20_8a118fea.thumb.jpg.ca1f492161851f49c8a55229b0bc1c9f.jpg

RCW Logo aanpassen met krans maar Retro City Workshop in het groot er achter:

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-01-26om17_23.20_3ce025a4.thumb.jpg.635b9b3935bf29acd175d6298e396d29.jpg

Geplaatst:

Als logo nr 2 maar op de auto vind ik de laatste foto het mooist

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

RCW lijkt wel wat op JPS idd. Leuke knipoog. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind RCW met circel de mooiste van wat je nu hebt. 
maar als je toch wil veranderen zou ik nog andere ideeen overwegen ook

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)

Momenteel kan geen enkel van de ontwerpen me bekoren.

Alluderen naar een oude livery kan inderdaad een leuk idee zijn.
Maar aan de uitwerking ervan is nog wat werk als ik dat mag zeggen.
Eventueel nog verder uit te diepen dus.

aangepast door thiva
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, DDke zei:

RCW lijkt wel wat op JPS idd. Leuke knipoog. 

Ja ook de bedoeling dus maar met de R C W letters niet zo makkelijk. 

Maar goed de meeste vinden de kleuren combo dus al beter maar kwa logo dus nog wat onderzoek nodig. 
Merci al voor de info. 

Geplaatst:

Persoonlijk ben ik geen fan van de JPS kleuren zwart met goud. En in mijn hoofd hoort John Player nog altijd bij Lotus en niet echt bij BMW. Maar dat is uiteraard een persoonlijk idee.
Warsteiner vind ik dan weer goed passen bij BMW en dan heb je de W van Workshop al.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En toch sponsorde JPS meermaals BMW (vooral in Australie), oa de 635Csi en E30M3.

On-topic: oude logo in zwart-goud

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eerlijk gezegd kan geen enkele van de opties mij helemaal bekoren. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Capitol zei:

Persoonlijk ben ik geen fan van de JPS kleuren zwart met goud. En in mijn hoofd hoort John Player nog altijd bij Lotus en niet echt bij BMW. Maar dat is uiteraard een persoonlijk idee.
Warsteiner vind ik dan weer goed passen bij BMW en dan heb je de W van Workshop al.

Tja de Warsteiner gebruikt iedereen al vandaar ik liever een andere weg op wil gaan. 

1 uur geleden, Vanni zei:

En toch sponsorde JPS meermaals BMW (vooral in Australie), oa de 635Csi en E30M3.

On-topic: oude logo in zwart-goud

Heb die daar ook een paar keer zien rijden (zowel E30 M3 als de 635csi en blijft zo een knappe verschijning, vandaar dus dat ik deze weg op wil gaan. 

Geplaatst:

Los van het ganse logo verhaal vind ik zo een auto wrappen in mat zwart ook maar marginaal ogen.

Geplaatst:
32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Los van het ganse logo verhaal vind ik zo een auto wrappen in mat zwart ook maar marginaal ogen.

Het blijft om een circuit wagen te gaan, dus wil er ook niet teveel euro's in steken. Maar als blinkend zwart niet veel meer kost is dat zeker ook een optie. 

Geplaatst:
Just now, Bjorno said:

Het blijft om een circuit wagen te gaan, dus wil er ook niet teveel euro's in steken. Maar als blinkend zwart niet veel meer kost is dat zeker ook een optie. 

Denk niet dat je moet bijbetalen voor glans :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, Bjorno zei:

Sowieso metallic, niet marginaal mat. En liefst met ferm wat flakes, zoals ze dat bij oudere wagens deden. Denk aan de Honda Candy kleuren :inlove:

Geplaatst:

Misschien best om hier een professioneel op los te laten?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik dacht dat jullie onroerende plannen hadden?

Hou je centen in je zak daarvoor.  De auto zal niet leuker rijden door een chique livrei, of door een nieuw logo van RCW (wat is er mis met je huidig logo?)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik dacht dat jullie onroerende plannen hadden?

Hou je centen in je zak daarvoor.  De auto zal niet leuker rijden door een chique livrei, of door een nieuw logo van RCW (wat is er mis met je huidig logo?)

Dat klopt maar als een garage voor oldtimers vind ik wel dat je wagen er een beetje fatsoenlijk moet uitzien. 

Geplaatst:

Ik zou het oorspronkelijke logo houden. 
welke kleur dat op een auto staat is van minder belang imho. Het is niet omdat het aan het blauw op uw gevel hangt dat het niet in het goud op de auto kan staan vind ik

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Bjorno zei:

Dat klopt maar als een garage voor oldtimers vind ik wel dat je wagen er een beetje fatsoenlijk moet uitzien. 

Een beetje zoals Richard Hammond:  zijn race-MG als rijdend reclamebord voor zijn workshop, maar het kost handenvol geld.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, #166 zei:

Misschien best om hier een professioneel op los te laten?

DIT.

Daarnaast zie ik de noodzaak niet echt om jouw logo te veranderen. Het huidige steekt voor mij echt de ogen niet uit, enkel het font van jouw baseline "A place for .. " zou ik veranderen. 

Maar volgens dat ik kan afleiden uit jouw andere topic heb je veel nieuwe klanten, doet de mond-tot-mond reclame prima zijn werk, dus persoonlijk, waarom logo veranderen? 

Goud/zwart wordt momenteel al door iedereen gedaan. Ik zou voor wat meer flashy 80's colors gaan dan. 

Maar bovenal zou ik adviseren om, als je echt een nieuwe huisstijl wilt, te investeren in een reclamebureau/zelfstandige. Anders ga je uw nieuwe logo binnen 3 jaar weer beu zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, CharlesV zei:

DIT.

Daarnaast zie ik de noodzaak niet echt om jouw logo te veranderen. Het huidige steekt voor mij echt de ogen niet uit, enkel het font van jouw baseline "A place for .. " zou ik veranderen. 

Maar volgens dat ik kan afleiden uit jouw andere topic heb je veel nieuwe klanten, doet de mond-tot-mond reclame prima zijn werk, dus persoonlijk, waarom logo veranderen? 

Goud/zwart wordt momenteel al door iedereen gedaan. Ik zou voor wat meer flashy 80's colors gaan dan. 

Maar bovenal zou ik adviseren om, als je echt een nieuwe huisstijl wilt, te investeren in een reclamebureau/zelfstandige. Anders ga je uw nieuwe logo binnen 3 jaar weer beu zijn.

Het oude logo komt nog van het vorige bedrijf (dat ik deels heb overgenomen) mits lichte aanpassingen en ik ben dat zeker niet beu.

Mijn vriendin is Grafische vormgever, nu haar mening was ook om het oude logo gewoon te houden. 

Het werk komt goed binnen dus een het logo is niet zo heel belangrijk.

Met de trackwagen ben ik gewoon wat gaan nadenken of ik iets anders wil of niet. 

En daarom ook dat ik het hier op autominded gooi om wat meningen te horen. 

aangepast door Bjorno
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Verstandige madam, je vriendin 😉

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je zit niet in de branche waarin je logo, noch je naam, het verschil maken. 

Zelf gewoon "Garage Jan" en geen logo zou even goed werken. Enige wat telt is dat het een naam is die mensen kunnen onthouden. En dat zit wel goed. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
12 uren geleden, Tjeu zei:

Je zit niet in de branche waarin je logo, noch je naam, het verschil maken. 

Zelf gewoon "Garage Jan" en geen logo zou even goed werken. Enige wat telt is dat het een naam is die mensen kunnen onthouden. En dat zit wel goed. 

Ik deel deze mening. Als ik een goeie mechanieker zoek komt zijn logo voor mij op de laatste plaats.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in