Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel aan het kijken om een weekendauto erbij te nemen. Voorkeur is in principe iets wat ook dagelijks inzetbaar is. Maar hoeft niet per sé. Opties lijken soms eindeloos en liggen ver uit elkaar. Gaande van een break tot een cabrio of 2 zits coupé. Soms kijk ik naar een Alpina b3, dan weer naar een 996, … 

Wat kiezen jullie ?

Wat lijkt ook de beste ‘investering’ ?

Geplaatst:

Manuele 996 Turbo

Tot over een tijd had je ook nog 996 GT2's binnen budget maar dat zijn ook al vervlogen tijden precies...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

911 is altijd een betere investering dan een BMW.

Maar voor 60-70k kan je wel leukere dingen kopen dan een 996

Geplaatst:
17 minuten geleden, Mich zei:

Yep. 4S of 996TT

Met wat geluk een 997 GTS 🥰

Inderdaad als je kijkt voor een wagen die waarde behoud of zelfs kan stijgen. Ik denk zelfs dat de 996 de laatste 6 maanden al in waarde aan het stijgen is.

Rond die 70k beginnen ook de GT3s, maar vermoedelijk zal je dan goed moeten opletten dat je geen kat in een zak koopt.

Geplaatst:
1 uur geleden, Quill zei:

Momenteel aan het kijken om een weekendauto erbij te nemen. Voorkeur is in principe iets wat ook dagelijks inzetbaar is. Maar hoeft niet per sé. Opties lijken soms eindeloos en liggen ver uit elkaar. Gaande van een break tot een cabrio of 2 zits coupé. Soms kijk ik naar een Alpina b3, dan weer naar een 996, … 

Wat kiezen jullie ?

Wat lijkt ook de beste ‘investering’ ?

Nog wat budget over te houden voor reparaties, taxen, etc?

Dan zou ik hiernaar durven kijken: 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=412194967&c=SportsCar&dam=false&isSearchRequest=true&ml=%3A150000&ms=20100%3B7%3B%3B4S&p=%3A55000&ref=srp&refId=1d7a0a3d-cf36-9b09-5b77-17f52e3b38af&s=Car&sb=rel&searchId=1d7a0a3d-cf36-9b09-5b77-17f52e3b38af&tr=MANUAL_GEAR&vc=Car

image.png.675cf55276d130797b09688e7b1d8ec4.png

Of nog iets specialer:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=383617136&dam=false&isSearchRequest=true&ms=20100%3B19%3B%3BR&od=up&ref=srp&refId=0851a28a-b251-8416-b5b7-090977a81a3c&s=Car&sb=p&searchId=0851a28a-b251-8416-b5b7-090977a81a3c&tr=MANUAL_GEAR&vc=Car

image.png.d448e62e55986e17892b745408a151d0.png

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Cayman is idd geen slecht idee. En er staan er massa’s te koop.

Geplaatst:

Caymans blijken investeringsgewijs wel nog niks vergeleken met een 911

Geplaatst:

Nee, maar als je een propere wagen kan oppikken voor 40k, dan heb je een leuke en betrouwbare wagen voor een heel aantal jaar zonder teveel zotte kosten.

Bij een 911 van dezelfde prijs, loop je het risico dat je er eentje hebt waar onderhoud  niet 100% werd gedaan zoals het moet.

Dat gezegd zijnde, voor 60k heb je wel een erg mooie 997, wat voor mij nog steeds het beste compromis is tussen “old school 911” rijden en toch niet echt een oldtimer hebben.

Geplaatst:

En je betaalt je in verhouding tot de waarde blauw aan taksen voor een 997 met zijn hoge hoge cilinderinhouden en co2-waardes

Geplaatst:
Zojuist, Fr79 zei:

En je betaalt je in verhouding tot de waarde blauw aan taksen voor een 997 met zijn hoge hoge cilinderinhouden en co2-waardes

Dat valt toch behoorlijk mee?

2009 3,8L is +- €2700/jaar

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik zou een Boxster kopen denk ik, ofwel zo'n Lotus Exige V6.

Geplaatst:

Een paar dingen waar ik meteen aan denk (zonder taxes indachtig te houden):

• Alpine A110
  • MB SL R230
  • Porsche Turbo (997 valt ook nog net in de prijscategorie)
  • Maserati Spyder
Geplaatst:

Alpine A110

of

Boxster/Cayman als het ook praktisch moet zijn

Geplaatst:
8 minuten geleden, Mich zei:

Boxster ook altijd super 👍

Porschisten en Caymans: dat blijft toch ne moeilijken hee 😉 :D

• Grappig 3
Geplaatst:
23 minuten geleden, Fr79 zei:

Seg, het is hier wel AM, he. Als je je het niet kan permitteren, dan verwijzen we u naar www.autoforum.be . :ninja:

3 minuten geleden, flupke73 zei:

Alpine A110

of

Boxster/Cayman als het ook praktisch moet zijn

Dan ga ik toch resoluut voor de Porsche. Maar dan wel enkel met 6 cilinder boxer.

De Alpine is zonder twijfel een erg mooie auto, maar ik was toch erg teleurgesteld na een testrit. Veel de klinisch. Meer playstation dan gevoelsauto.

Geplaatst:
1 minuut geleden, flupke73 zei:

Porschisten en Caymans: dat blijft toch ne moeilijken hee 😉 :D

Ik weet niet waarom, want ik vind het een prachtig rijdende auto. Enkel de ruimte is veel te beperkt. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, The Swede zei:

De Alpine is zonder twijfel een erg mooie auto, maar ik was toch erg teleurgesteld na een testrit. Veel de klinisch. Meer playstation dan gevoelsauto.

goh; is dat niet omdat het zo'n liefhebbers-auto is dat die alleen in een fijne stuurmans-omgeving tot zijn recht komt?

de Yaris GR is kut in BE, maar in de bergjes is die mega-leuk, ik denk dat hetzelfde geldt voor een A110; net iets te droog in BE, maar mega eens er bochtenwerk aan te pas komt

Geplaatst:
9 minuten geleden, flupke73 zei:

goh; is dat niet omdat het zo'n liefhebbers-auto is dat die alleen in een fijne stuurmans-omgeving tot zijn recht komt?

de Yaris GR is kut in BE, maar in de bergjes is die mega-leuk, ik denk dat hetzelfde geldt voor een A110; net iets te droog in BE, maar mega eens er bochtenwerk aan te pas komt

OK, maar hier mag dat geen rol spelen. AM is het forum van de GPDA. 

Waar de Alpine echt tot zijn recht komt, weet ik niet. Maar gezien de TS in Belgie woont, zou ik eerder een auto aanraden die ook bij gewone snelheden een zekere sensatie geeft. 

Geplaatst:
1 uur terug, bt. zei:

Dat valt toch behoorlijk mee?

2009 3,8L is +- €2700/jaar

Ligt eraan wat je behoorlijk noemt...

Eerst ook nog BIV, komt samen op 4552,30 het eerste jaar. En da's dan nog voor een 997.2, bij een .1 is het nog erger want nog hogere co2.

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 2.799,23
Belasting op inverkeerstelling
€ 1.753,07

Ik vind dat persoonlijk veel voor een kar van 16j. 

Maar goed, ik ben dan ook een pauper die anti-belastingen is en daarom enkel met opgefokte tweeliters en lichte vrachten wil rijden...😉

• Grappig 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in