Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad. Zagen over belastingen, is paupergedrag. Simples. :D

Je kan de 997.2 toch ook in 3.4 krijgen. Is dat niet een stuk redelijker? En in Vlaanderenland is 345pk al meer dan genoeg. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Fr79 zei:

Ligt eraan wat je behoorlijk noemt...

Eerst ook nog BIV, komt samen op 4552,30 het eerste jaar. En da's dan nog voor een 997.2, bij een .1 is het nog erger want nog hogere co2.

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 2.799,23
Belasting op inverkeerstelling
€ 1.753,07

Ik vind dat persoonlijk veel voor een kar van 16j. 

Maar goed, ik ben dan ook een pauper die anti-belastingen is en daarom enkel met opgefokte tweeliters en lichte vrachten wil rijden...😉

Akkoord, je gaat me niet horen zeggen dat het verwaarloosbaar is, maar ietwat auto met ietwat motor gaat je sowieso jaarlijks (minstens) €1k kosten, vanuit dat startpunt vind ik het verdedigbaar. Je kan daarenboven opteren om slechts 6 of minder maanden per jaar in te schrijven, indien gelegenheidswagen. De éénmalige BIV moet je bij de aankoopprijs incalculeren imo, mogelijks kan je dergelijk bedrag nog van de aankoopprijs af onderhandelen. 😉

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

1M Coupé, 987 Boxster Spyder, 997/996, Giulia QV, A110, etc. Op zich veel mogelijkheden. En zolang je niet boven de 3.0-liter gaat vallen de taksen op zich nog mee. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
44 minuten geleden, flupke73 zei:

Porschisten en Caymans: dat blijft toch ne moeilijken hee 😉 :D

Haha 😆… I see what you mean. 
Nee helemaal geen probleem mee. Iemand moet zijn goesting kopen daar moei ik mij ni mee. 2dehands Cayman/Boxster/996/997 great value for money

Moest ik de topicopener zijn en een zwak voor porsches hebben ik ging voor 996TT of 997 GTS. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, The Swede zei:

Inderdaad. Zagen over belastingen, is paupergedrag. Simples. :D

Je kan de 997.2 toch ook in 3.4 krijgen. Is dat niet een stuk redelijker? En in Vlaanderenland is 345pk al meer dan genoeg. 

Nope 👎 

Geplaatst:
8 minuten geleden, Mich zei:

Nope 👎 

Dat 3.4 niet goedkoper is of dat 345pk niet genoeg is?

Geplaatst:
5 minuten geleden, Mich zei:

Dat er geen 997 3.4 is geweest 😊

Ok. Ik dacht dat de tweede generatie een 3.4 had.

Die had toch een andere motor die geen last meer had van bore scoring?

Geplaatst:

997 was 3.6 en 3.8

nummertjes die een porschefan als muziek in de oren klinken 🥰

Geplaatst:

Wat hadden ze daar dan aan gedaan voor die bore scoring? 

Want ergens ging de 3.6 van 325 naar 345pk, als ik me goed herinner.

Geplaatst:
8 minuten geleden, The Swede zei:

Wat hadden ze daar dan aan gedaan voor die bore scoring? 

Want ergens ging de 3.6 van 325 naar 345pk, als ik me goed herinner.

Er waren 2 problemen he

Op de 3.4 in de 996 was dat hoofdzakelijk het RMS probleem. Lekkage aan het krukaslager.

Wat jij beschrijft was eerder op de 3.6 motoren. Had met early use van lokasil cilinderwanden te maken. De 3.6 heeft langere slag dan de 3.4 waardoor de piston meer schuurde op de wanden. 
De uiteindelijke oplossing van porsche weet ik ni meer. Misschien op de latere blokken toch andere boring en slag gebruikt of langere drijfstangen om dit te voorkomen. Maar dat zou ik moeten opzoeken 

Geplaatst:

De 3.8 had daar ook last van, he. Die ganse generatie (Boxster, Cayman en 911) had ambras. 

Even aan onze vriend chatgpt gevraagd.
Kreeg dit antwoord:

In 2008, Porsche made significant changes to the engines in their 911 models, specifically the 997.2 generation, to address issues like bore scoring which were more prevalent in earlier versions. The key changes included:

1. Switch from the M96/M97 Engines to the New MA1 Engines: The earlier 996 and 997.1 models were equipped with M96/M97 engines which were notorious for problems like bore scoring and intermediate shaft (IMS) bearing failure. In 2008, Porsche introduced the MA1 engine for the 997.2 generation, which featured a completely redesigned flat-six engine.

2. Direct Fuel Injection (DFI): The new engines adopted direct fuel injection technology, which improved efficiency and performance. This technology also contributes to better thermal management within the engine, reducing the likelihood of bore scoring. Direct injection allows for more precise control of fuel delivery, which can help in maintaining optimal combustion temperatures and reducing excessive heat that may contribute to engine wear.

3. Improved Cooling Systems: Along with DFI, improvements in the cooling system helped manage the engine temperatures better, further helping to prevent issues like bore scoring.

4. Revised Engine Materials and Manufacturing Processes: Porsche also made changes to the materials used in the engine, such as improved alloys for the cylinder liners and enhanced manufacturing processes that increased the durability and resilience of the engine components.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Misschien moet de topic starter eens meegeven wat hij zoekt in een fun auto die ook voor 'alledaags gebruik' ingezet kan worden. 
Is dat 4/5 zitplaatsen? Voldoende ruime koffer? Wat moet er zoal vervoerd kunnen worden? 
ICE, apple carplay, verwarmde zetels? Automaat? Trekhaak? 

Is er een beperking qua jaarlijkse belastingen? 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Dat inzetbaar in dagelijks gebruik, is inderdaad een erg brede definitie. En wat voor de ene hardcore is, is voor de andere soft. 

Evenals de vraag wat "fun" is. Voor de ene is dat sportieve prestaties, voor de andere cabrio rijden, en voor bepaalden zelfs offroaden.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Naish zei:

Zijn dit 2 opties? 

Aangezien hij het over 2 verschillende modellen heeft lijkt me dat vanzelfsprekend? :D 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Als het als investering moet dienen zijn de wat meer exclusieve dingen soms de betere keuze, al is het altijd wat onzeker of je een koper vindt. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/tvr-chimaera-4-0i-v8-29-000-km-benzine-rood-361bb27c-1c12-4fb0-9506-6bdceefdb6a0?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Geen evidente keuze, waar wel manueel, RWD, lichter dan een A110 en V8. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat gaat vooral stijgen eenmaal de 30 in aantocht is. Maar op zich geen slecht idee. 

Geplaatst:
33 minuten geleden, PieterA zei:

Dat gaat vooral stijgen eenmaal de 30 in aantocht is. Maar op zich geen slecht idee. 

Nu ze voorbij de 25 zijn ga je ze vooral meer en meer op sociale media beginnen zien (want nu mogen ze in de VS ingevoerd worden), waardoor hun populariteit toe zal nemen. Uiteraard gaan ze nooit Supra status krijgen.

Geplaatst:
11 uren geleden, Jules_W zei:

Caymans blijken investeringsgewijs wel nog niks vergeleken met een 911

Valt toch mee hoor vind ik. 

Ja sommige 911 stijgen in waarde maar tel maar eens samen wat ze u misschien gaan kosten in bv 5j tijd( taks/ onderhoud) 

Geplaatst:
8 uren geleden, Fr79 zei:

Ligt eraan wat je behoorlijk noemt...

Eerst ook nog BIV, komt samen op 4552,30 het eerste jaar. En da's dan nog voor een 997.2, bij een .1 is het nog erger want nog hogere co2.

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 2.799,23
Belasting op inverkeerstelling
€ 1.753,07

Ik vind dat persoonlijk veel voor een kar van 16j. 

Maar goed, ik ben dan ook een pauper die anti-belastingen is en daarom enkel met opgefokte tweeliters en lichte vrachten wil rijden...😉

Ik deel uw mening, heb het ook altijd wat moeilijk met die hoge BIV en taks. 

Ik zou topicopener eens doen rijden met een Cayman S of GTS. Hij zal aangenaam verrast zijn😀

Geplaatst:
3 uren geleden, Tjeu zei:

Niet ideaal qua taksen, maar wel vrij grote zekerheid dat het in waarde zal stijgen: originele manuele Audi R8

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/audi-r8-r8-4-2-fsi-quattro-manual-collector-benzine-grijs-e052e269-70a6-4be8-a5c2-e876bce8fb2a?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Qua taksen wil ik het wel niet berekenen 

Die nummerplaathouder🫣

Mooie wagen een R8 en klinkt ook goed maar daarmee is ook alles gezegd. Die eerste bouwjaren zijn nachtmerries qua betrouwbaarheid (die V8 zat ook in de RS4) .

co2 voor de manuele is 349g/km...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in