Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wp4515732.jpg

Nieuw in jouw prijscategorie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Al die Audi's zijn wel mooi, maar niet direct speciaal. En die gaan nog wel fel waardeverlies moeten slikken de komende jaren.

Geplaatst:

Porsche 981 Boxster of Cayman GTS.

Iets praktischer: BMW 1M

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zoals hier hoger gezegd, Jag’ F type in 3.0 V6 S lijkt me ideaal in België. Niet duur, niet teveel taks, niet te extreem (kan je toch niks mee doen op de wegen daar), klinkt zalig (één van de weinige vormen van rijplezier),…

Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

Porsche 981 Boxster of Cayman GTS.

Dit had ik ook al gemeld😀

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 10/2/2025 om 21:36, Quill zei:

Momenteel aan het kijken om een weekendauto erbij te nemen. Voorkeur is in principe iets wat ook dagelijks inzetbaar is. Maar hoeft niet per sé. Opties lijken soms eindeloos en liggen ver uit elkaar. Gaande van een break tot een cabrio of 2 zits coupé. Soms kijk ik naar een Alpina b3, dan weer naar een 996, … 

Wat kiezen jullie ?

Wat lijkt ook de beste ‘investering’ ?

Ik zou dit gaan halen of iets dat er op lijkt:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/lotus-elise-sport-220-lotus-leipzig-/2810174245-216-30061

Is dat dagelijks inzetbaar? Volgens mij wel, alleen wat strategisch parkeren af en toe. Dat maakt elke "normale" rit plots plezierig dus ik zit daar helemaal niet mee in. In de sneeuw zou ik er nu niet mee gaan rondrijden, maar gewone regen enz kan in principe geen kwaad. Ik ga er wel vanuit dat je weet wat tussengas is.

IS dat een investering? Nee, dat gaat niet stijgen in waarde denk ik. Daarvoor zijn er teveel 220's. Dit is wel een 220 in een gezochte kleur dus veel dalen in waarde zal hij ook niet. Neem daarbij het lage verbruik, lage verzekeringskosten, lage taksen en lage onderhoudskosten en dan zit je met een sensationeel ding dat je normaal niet al teveel geld zou mogen kosten. Zie het als een kleine investering in heel veel geluk en rijplezier, met de zon op je kop 🙂

Enige nadeel voor jou is het dealernetwerk natuurlijk. Ik zie dat je uit WVL afkomstig bent dus je kunt terecht bij FVH motors wat een onofficiële expert is, maar voor een bekwame officiële dealer moet je al naar Antwerpen wat toch een eindje is. Nu goed, aan een serie 3 Elise gaat in principe niet veel verkeerd dus voor dat ene onderhoud per jaar is dat niet onoverkomelijk.

Geplaatst:

Ik zou persoonlijk ook voor een 996/997 of a110 gaan.

Een andere optie is een F-serie M2/3/4. Die zijn nu goedkoop en binnen bereik van marginalen en maroefen. Zullen dus enkel nog zakken in de komende maanden, bang for buck misschien van de betere opties die je momenteel kan kopen. Je vindt ze ook nog vlot met perfecte onderhoudshistoriek en lage km-stand bv. Historisch gezien gaan die de komende 2-3 jaar nog een duik nemen qua waarde maar dan ook wel weer omhoog gaan. 1st gen M2 met de N55 is ook goedkoop qua BIV en wegentaks. Als je met het imago kan leven van zodra je +30 jaar bent zeker het overwegen waard imo. 
Of een Z4m coupé. Niet zo praktisch en die S54 kan een moneypit zijn maar ook wel een quasi perfect pakket imo. 2-zitter, lange neus, stoelen op de achteras, RWD, handbak, S54,…. Bijkomend voordeel is dat de Z-reihe niet populair is bij onze moslimvrienden. Als je de S54 met gekende kwaaltjes aandurft… De BMW’s ruim binnen budget ook. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
34 minuten geleden, PJH zei:

Ik zou dit gaan halen of iets dat er op lijkt:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/lotus-elise-sport-220-lotus-leipzig-/2810174245-216-30061

Is dat dagelijks inzetbaar? Volgens mij wel, alleen wat strategisch parkeren af en toe. Dat maakt elke "normale" rit plots plezierig dus ik zit daar helemaal niet mee in. In de sneeuw zou ik er nu niet mee gaan rondrijden, maar gewone regen enz kan in principe geen kwaad. Ik ga er wel vanuit dat je weet wat tussengas is.

IS dat een investering? Nee, dat gaat niet stijgen in waarde denk ik. Daarvoor zijn er teveel 220's. Dit is wel een 220 in een gezochte kleur dus veel dalen in waarde zal hij ook niet. Neem daarbij het lage verbruik, lage verzekeringskosten, lage taksen en lage onderhoudskosten en dan zit je met een sensationeel ding dat je normaal niet al teveel geld zou mogen kosten. Zie het als een kleine investering in heel veel geluk en rijplezier, met de zon op je kop 🙂

Enige nadeel voor jou is het dealernetwerk natuurlijk. Ik zie dat je uit WVL afkomstig bent dus je kunt terecht bij FVH motors wat een onofficiële expert is, maar voor een bekwame officiële dealer moet je al naar Antwerpen wat toch een eindje is. Nu goed, aan een serie 3 Elise gaat in principe niet veel verkeerd dus voor dat ene onderhoud per jaar is dat niet onoverkomelijk.

Wat vind je van een Europa S?

Geplaatst:
8 minuten geleden, Super95 zei:

Wat vind je van een Europa S?

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik zie het nut ervan niet echt in. Dat zal ook wel de reden geweest zijn van het floppen.

Uiteindelijk is het nog altijd een Elise, maar eentje waarvan de instap iets makkelijker is en het dak er niet meer af kan. Daarnaast nog wat extra geluidsisolatie en een zwaardere carrosserie. Als we eerlijk zijn lijkt het nog altijd verdacht veel op een Elise 😉 dus koop dan gewoon de Elise. Het cabrio rijden maakt die auto's zo genietbaar, dus als je dat al moet missen is er imo niet veel meer aan. Zie het als een MX5 NA coupé ofzo :D Niemand zou dat nemen toch?

Geplaatst:
5 minuten geleden, PJH zei:

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik zie het nut ervan niet echt in. Dat zal ook wel de reden geweest zijn van het floppen.

Uiteindelijk is het nog altijd een Elise, maar eentje waarvan de instap iets makkelijker is en het dak er niet meer af kan. Daarnaast nog wat extra geluidsisolatie en een zwaardere carrosserie. Als we eerlijk zijn lijkt het nog altijd verdacht veel op een Elise 😉 dus koop dan gewoon de Elise. Het cabrio rijden maakt die auto's zo genietbaar, dus als je dat al moet missen is er imo niet veel meer aan. Zie het als een MX5 NA coupé ofzo :D Niemand zou dat nemen toch?

nou nou, is anders wel erg knap hoor 

world-s-only-official-mazda-mx-5-miata-c

mazda-mx-5-miata-digitally-imagined-as-a

mcoupe005-1513699947.jpg

Mazda-Miata-M-Coupe-Concept-01.jpg

mazda-mx-5-coupe-02-880x587.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:

Of ga voor een "goedkope" M2 ipv de 996/997 toer met bijhorende misschien wel hoge kosten op te gaan als een Lotus u niet ligt?

Voor max 40k vindt je 1 in nieuwstaat van 2018 met slechts 50.000 km op de teller. 

Geplaatst:

Voor dagelijks in te zetten zou ik ook een M2 of M3 kiezen. Als weekendwagen eerder 1M / Z3m coupé / e46 M3

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

e30 is in alle opzichten cool, maar je kan toch niet anders dan je genaaid voelen als je daar 68k op stukslaat. Dan toch liever een Porsche onder mijn gat

Geplaatst:
7 uren geleden, The Swede zei:

Zoals hier hoger gezegd, Jag’ F type in 3.0 V6 S lijkt me ideaal in België. Niet duur, niet teveel taks, niet te extreem (kan je toch niks mee doen op de wegen daar), klinkt zalig (één van de weinige vormen van rijplezier),…

Stuurt dat enigzins leuk? Zag er vooral cool uit toen dat uitkwam, nu vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan (maar dat is natuurlijk persoonlijk). 

Geplaatst:
16 minuten geleden, Alexis zei:

Stuurt dat enigzins leuk? Zag er vooral cool uit toen dat uitkwam, nu vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan (maar dat is natuurlijk persoonlijk). 

@ir_fuel heeft F-type V6 eens gereden dacht ik.

Meer een kar om rustig mee te flaneren dan om bochten mee aan te vallen meen ik mij te herinneren.

Geplaatst:

Heb die ooit ook eens een uurtje getest. Ben geen fuel natuurlijk kwa kenner maar ik vond er niks speciaals aan. 

Geplaatst:
4 uren geleden, -Fred- zei:

e30 is in alle opzichten cool, maar je kan toch niet anders dan je genaaid voelen als je daar 68k op stukslaat. Dan toch liever een Porsche onder mijn gat

Als ik zie dat mensen hier meer dan 15k uitgeven aan een ekectrische auto… DAN zou ik me pas genaaid voelen. Pineapple style! 🍍 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in