Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minuten geleden, Krikkie zei:

Ben zeker niet verzuurt :D, ben altijd goedlachs 😉 Vind gewoon dat de wegentaks peanuts is om met een relatief recente 911 te rijden, wie kijkt naar die paar 1000€ als je een 911 koopt? Dat is hoger dan je gat schijten...

Ik vind het maar rare uitspraken. In verhouding met de aankoopprijs is het weinig maar je zou zelfs kunnen zeggen dat ifv waardebehoud een 911 de goedkoopste auto is die je kan rijden ware het niet dat de taksen zo hoog zijn. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
42 minuten geleden, Krikkie zei:

Onlangs een yt filmpje gezien uit USA waar er zo eentje getest werd, misschien achterpoortje gevonden? Ze vonden het wel de max! Zal eens zien of ik het nog vind.

Wss een phase 1, die zijn al 25+. 

Geplaatst:
41 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik vind het maar rare uitspraken. In verhouding met de aankoopprijs is het weinig maar je zou zelfs kunnen zeggen dat ifv waardebehoud een 911 de goedkoopste auto is die je kan rijden ware het niet dat de taksen zo hoog zijn. 

Onderhoud, banden en verzekering niet vergeten, dan is die wegentaks peanuts.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Tjeu zei:

Wss een phase 1, die zijn al 25+. 

Klopt, heb het gevonden:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, Krikkie zei:

Onderhoud, banden en verzekering niet vergeten, dan is die wegentaks peanuts.

No shit Sherlock 🤣

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, flupke73 zei:

ik vind toch ook wel dat je eerst 'echt geld' moet hebben vooraleer je speelgoed-auto's in 't groot gaat kopen

Echt geld😆

Geplaatst:
1 uur geleden, Jules_W zei:

Beste auto naar waardebehoud toe die ik heb gehad was mijn M4.

Slechste mijn Cayman maar dat is volledig mijn schuld door die veel te vlug weer te verkopen. 

Oudere 911 moet je inderdaad de hoge taksen meerekenen. Jonge 911 houden dan wel( voorlopig) goed hun waarde. 

Geplaatst:

Is 993 niet het interessantst?  Deze beginnen nu toch in de oldtimerregeling te komen, waardoor hoge taksen wegvallen…

eigen ervaring heb ik met 991.2, vier jaar geleden op de kop kunnen tikken.  Wegentaks +/- 1000€.  Wordt echt als weekendauto gebruikt.  Efkes getwijfeld om deze in te ruilen voor iets praktischer maar voorlopig blijft hij.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

No shit Sherlock 🤣

Jij doet precies dat met een 911 rendabel is en/of goedkoop is om mee te rijden.

Geplaatst:
11 uren geleden, Fr79 zei:

Je hebt tegenwoordig ook al een 991.1 voor 70k. De laatste atmo (van de gewone Carrera's dan...). Prijzen zijn toch wat aan het zakken nu heb ik de indruk.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-carrera-s-3-8i-coupe-pdk-serviceboek-waarborg-benzine-grijs-dc8c2ea5-ca5d-44b5-a2f6-dcc42aafb13a?source=dealerpage_stock-list

Alleen spijtig geen Sport Design stuur maar voor de rest een goede spec. 

Sport Design stuur kan je naplaatsen. Heb ik destijds bij mijn 997.2 ook gedaan, en kostte toen €1.100,-.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 uren geleden, flupke73 zei:

ik vind toch ook wel dat je eerst 'echt geld' moet hebben vooraleer je speelgoed-auto's in 't groot gaat kopen

Dat is common sense, maar iemand tegenslagen toewensen als realitycheck is echt niet tof.

911 kopen versus kunnen gebruiken en kunnen vervangen zijn nog verschillende dingen. Er is een reden waarom er bij mij nog geen in de garage staat

Geplaatst:
8 uren geleden, Krikkie zei:

Jij doet precies dat met een 911 rendabel is en/of goedkoop is om mee te rijden.

Dat zeg ik niet. Mijn punt is dat 3kEUR heel veel geld is voor wegentaks, ook al kan je een auto kopen van 100kEUR.  Maar het is een feit, als de running cost en wegentaks niet zo hoog is gaat een jonge 911 een van de goedkoopste auto’s zijn om mee te rijden. Verliezen quasi niks van waarde. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Jules_W zei:

Maar het is een feit, als de running cost en wegentaks niet zo hoog is gaat een jonge 911 een van de goedkoopste auto’s zijn om mee te rijden.

Ben niet voor kosten bijhouden of alles uitrekenen, maar als je dat zou doen kom je bedrogen uit als autoliefhebber, om dan nog te zeggen dat het "goedkoop" is om met een dure auto te rijden. Daarom moet je dat doen als je geld genoeg hebt en je een aankoop van 100k niet voelt.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Krikkie zei:

Ben niet voor kosten bijhouden of alles uitrekenen, maar als je dat zou doen kom je bedrogen uit als autoliefhebber, om dan nog te zeggen dat het "goedkoop" is om met een dure auto te rijden. Daarom moet je dat doen als je geld genoeg hebt en je een aankoop van 100k niet voelt.

Dat bepaal jij niet 😉

Als iedereen die filosofie aan zou houden dan reden er niet half zoveel rond.

• Thanks Friendly 5
Geplaatst:

Exact. Je kan ook gewoon verstandig met centen omgaan. Daarvoor hoef je heus niet elke auto die je koopt 3x cash te kunnen betalen. 

Geplaatst:
23 minuten geleden, Jules_W zei:

Exact. Je kan ook gewoon verstandig met centen omgaan. Daarvoor hoef je heus niet elke auto die je koopt 3x cash te kunnen betalen. 

Dat houd ik toch minimaal aan 😙

41 minuten geleden, msxx zei:

Dat bepaal jij niet 😉

Als iedereen die filosofie aan zou houden dan reden er niet half zoveel rond.

Ieder zijn ding, maar ik zou niet gerust kunnen slapen als ik mijn laatste geld aan een (tweede) auto moest geven. Blijft maar een voorwerp dat ook veel goedkoper kan om er bijna hetzelfde plezier eruit te halen.

Edit: + Jij die alles tot in de puntjes uitrekent gaat dat ook niet doen 😉

Geplaatst:

Wat zou Quill hier allemaal van vinden, vraag ik me dan af. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
20 uren geleden, Fr79 zei:

Meevallen is relatief, op 4j. is dat dus 10k, enkel en alleen aan VB, dat in een bodemloze put verdwijnt

Kunnen is 1 ding, willen is nog iets anders... 

2,5k is ongeveer het bedrag dat ik aan benzine spendeer op jaarbasis...

Wat kost een jaarlijks onderhoud bij Porsche en al de rest dat mogelijk vervangen moet worden? Ik vond dit al terug op de NL website. Dan blijft het niet alleen bij zulke zaken.

https://www.porsche.com/netherlands/nl/service/maintenance/prices/911/#991.1

OVrLRUd.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Timo zei:

Wat kost een jaarlijks onderhoud bij Porsche en al de rest dat mogelijk vervangen moet worden? Ik vond dit al terug op de NL website. Dan blijft het niet alleen bij zulke zaken.

https://www.porsche.com/netherlands/nl/service/maintenance/prices/911/#991.1

OVrLRUd.png

Klein onderhoud 959 euro. Van een merk met zo een historie had ik nu wel verwacht dat ze veel vaker prijzen zouden koppelen aan model namen. Gewoon, om de Porsche experience nog wat meer holistisch en exclusief te maken. Beetje teleurgesteld in hun inzet. 

• Grappig 3
Geplaatst:
Op 14/2/2025 om 20:18, toere zei:

@Quill

Als je dan toch Porsche zou willen

FB_IMG_1739560331390.jpg

FB_IMG_1739560347498.jpg

Screenshot_20250214_201250_Facebook.jpg

Is intussen al verkocht zie ik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in