Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
42 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Is toch makkelijk? 🙂 

- Houdt waarde, stijgt waarschijnlijk zelfs

- In te schrijven als oldtimer dus verzekering etc ideaal

- Geeft (heel) veel rijplezier waarbij je snelheid ook binnen de perken blijft. Eerlijk voor het opgegeven budget zie ik echt niet veel dat evenwaardig of even veel rijplezier geeft. 

- Is nog echt autorijden.

- Geen afgunst of vieze vingertjes, oogst overal een zeker sympathie

En wil je bv airco voor je comfort dan plaats je die na. 

https://www.elferspot.com/de/fahrzeug/porsche-911-sc-1980-3366314/

Porsche 911 SC

Ik heb dezelfde vraagstelling als jij. Kan me een nieuwe Touring kopen of een Aston Martin vantage maar heb besloten deze weg in te slaan en zal er (vermoedelijk) toch wat kms in malen. Er staat hier al een oldtimer (minder geschikt voor daily use en veel kms) dus het rijden gaat alvast geen verrassing zijn. 

Het geeft ook een heel fijn gevoel te weten dat je met iets leuks rond kan rijden dat je ook nog eens amper of niets kost. 

Heerlijk!

Onderstaande lijkt me ook geen straf als oldtimer "daily". Toch comfy genoeg, vlot genoeg, OEM airco, ABS, LSD.

https://www.elferspot.com/en/car/porsche-944-turbo-coupe-1988-3835537/

05as4_1910-bewerkt.webp

07as4_1958.webp

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
5 uren geleden, anders zei:

Officieel (om uw garantie te behouden) elke 10k km of 6 maand afhankelijk welke eerst komt.

Bij Porsche is het om de 2 jaar of 30k km.

Ik verschoot zelf ook toen ik dat eens begon te bekijken, want de automatische reflex is om te denken dat Porsche immens veel duurder is om te rijden, maar eigenlijk gaat dat verschil heel klein zijn. 

Net nog eens geverifieerd bij de dealer en de correcte termijn is 10.000kms of 1 jaar.

Geplaatst:
10 minuten geleden, mrbbs zei:

Net nog eens geverifieerd bij de dealer en de correcte termijn is 10.000kms of 1 jaar.

pre-facelift gok ik? 😉

Geplaatst:
2 uren geleden, jan.van.gent zei:

Heerlijk!

Onderstaande lijkt me ook geen straf als oldtimer "daily". Toch comfy genoeg, vlot genoeg, OEM airco, ABS, LSD.

https://www.elferspot.com/en/car/porsche-944-turbo-coupe-1988-3835537/

05as4_1910-bewerkt.webp

07as4_1958.webp

Knap! Daar is goed voor gezorgd! Distributieriem moet wel vervangen worden voor ze ermee gaan rijden, redelijk zwak punt bij de 944 en kan je best voor de aangewezen termijn vervangen. 

Geplaatst:
26 minuten geleden, anders zei:

pre-facelift gok ik? 😉

Nee, ik heb een facelift (was idem bij mijn vorige pre-facelift)

Geplaatst:
50 minuten geleden, Jules_W zei:

Voelt zoiets nog snel aan met zijn 220hp? 

Supersnel is dat niet (meer) maar voor die tijd wel.

Screenshot_20250220_180524_Brave.jpg.5a7563a222eb3d00f550d6d009a41366.jpg

Geplaatst:
1 uur geleden, mrbbs zei:

Nee, ik heb een facelift (was idem bij mijn vorige pre-facelift)

We dwalen af, maar hierbij een aantal screenshots uit handleiding over gans Europa. Het zou me zwaar verbazen moest Benelux dan een andere handleiding krijgen.

Duits 1.jpg

Duits 2.jpg

Engels 2.jpg

Engenls 1.jpg

italiaans.jpg

Noors.jpg

Spaans.jpg

Geplaatst:
7 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Is toch makkelijk? 🙂 

- Houdt waarde, stijgt waarschijnlijk zelfs

- In te schrijven als oldtimer dus verzekering etc ideaal

- Geeft (heel) veel rijplezier waarbij je snelheid ook binnen de perken blijft. Eerlijk voor het opgegeven budget zie ik echt niet veel dat evenwaardig of even veel rijplezier geeft. 

- Is nog echt autorijden.

- Geen afgunst of vieze vingertjes, oogst overal een zeker sympathie

En wil je bv airco voor je comfort dan plaats je die na. 

https://www.elferspot.com/de/fahrzeug/porsche-911-sc-1980-3366314/

Porsche 911 SC

Ik heb dezelfde vraagstelling als jij. Kan me een nieuwe Touring kopen of een Aston Martin vantage maar heb besloten deze weg in te slaan en zal er (vermoedelijk) toch wat kms in malen. Er staat hier al een oldtimer (minder geschikt voor daily use en veel kms) dus het rijden gaat alvast geen verrassing zijn. 

Het geeft ook een heel fijn gevoel te weten dat je met iets leuks rond kan rijden dat je ook nog eens amper of niets kost. 

Ok, ligt zeker voor de hand en staat al langer op de radar. Denk wel voor mezelf dat weekendauto ‘slecht’ uitgedrukt is, aangezien het een wagen is die ik, indien mogelijk, ook zo veel mogelijk als daily zou willen inzetten.

pro en con’s van 

991.1 vs 991.2 ?

vooral de sound bij 991.1 ? Nadeel is dan weer de C02

Geplaatst:
35 minuten geleden, Quill zei:

Ok, ligt zeker voor de hand en staat al langer op de radar. Denk wel voor mezelf dat weekendauto ‘slecht’ uitgedrukt is, aangezien het een wagen is die ik, indien mogelijk, ook zo veel mogelijk als daily zou willen inzetten.

pro en con’s van 

991.1 vs 991.2 ?

.1 is ook wel stuk goedkoper

.2 makkelijk te tunen

.2 door de turbo ook wat makkelijker dan als "doordeweeks" te gebruiken normaal. En de achterkant is mooier :p.

Geplaatst:
48 minuten geleden, Quill zei:

pro en con’s van 

991.1 vs 991.2 ?

Loopcultuur van de motor:

NA: mooie opbouw van vermogen, Turbo: duw in de rug

Dan liever de Yaris, maar dat is persoonlijk: ik vind turbo niet fijn; wel lachen als je inhaalt, maar niet ‘puur’ imho

@anders: mk1 Yaris hier; 400€ en we doen weinig KMs dus jaarlijks volstaat

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 20/2/2025 om 09:23, Tjeu zei:

Ik begrijp de opmerkingen niet goed dat deze niet mooi oud zou worden. Wat een prachtkar zeg :inlove: 
ik vind die net héél goed rijpen. Die verhoudingen (exterieur) zijn gewoon top. Enkel gewicht (1600 kilo) vind ik persoonlijk een grote min. 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/jaguar-f-type-cabriolet-2-0-i4-r-dynamic-eu6-2-benzine-grijs-84512d24-3df8-4dd5-afc3-8dc1d9bee4a8?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=unknown

Kilometerstand: 59.993 km
Bouwjaar: 06/2018
Verkoopprijs: € 34.990,-
Deze recentere 2 liter met de helft minder kilometers en zeer goede prijs of ga je toch voor de V6?

Geplaatst:

Geen idee of dat betrouwbaar is, maar op papier is die Jag van Bossie wel een dikke aanbieding. Prijs valt mee voor dat segment, dikke looks, RWD, belastingen zullen meevallen met die tweeliter en toch 300PK. Zal niet de meest pure sportwagen zijn maar wel een mooie combo tussen emo/ ratio.

Geplaatst:

Wil toch graag minstens 6 cilinders

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Pagina acht in dit topic en het lastenboek begint vorm te krijgen...  :D 

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 17/2/2025 om 12:07, Timo zei:

Wat kost een jaarlijks onderhoud bij Porsche en al de rest dat mogelijk vervangen moet worden? Ik vond dit al terug op de NL website. Dan blijft het niet alleen bij zulke zaken.

https://www.porsche.com/netherlands/nl/service/maintenance/prices/911/#991.1

OVrLRUd.png

Ik heb net een factuur van een (heel groot) onderhoud.

Alles van mogelijke filters, olie, remvloeistof, distributieriem, remblokken achteraan + 111-puntencheck kwam op 4611€ incl btw

Geplaatst:
23 minuten geleden, anders zei:

Ik heb net een factuur van een (heel groot) onderhoud.

Alles van mogelijke filters, olie, remvloeistof, distributieriem, remblokken achteraan + 111-puntencheck kwam op 4611€ incl btw

Stevig! Welke porsche heb je?

Geplaatst:
6 minuten geleden, Timo zei:

Stevig! Welke porsche heb je?

991.2 targa.

Maar ik wist dat er zo'n onderhoud aan kwam toen ik hem kocht (hij was ook vlot 15k goedkoper dan al de rest).

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in