Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 uren geleden, toere zei:

Is hier denk ik al eens gepost geweest😉

Klopt, door mij zelfs😇, vind het een goed aanbod voor een 991 , alleen wat voorbehoud bij de OH-boek maar dat kunnen ze misschien uitklaren met facturen.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
23 uren geleden, anders zei:

Ik heb net een factuur van een (heel groot) onderhoud.

Alles van mogelijke filters, olie, remvloeistof, distributieriem, remblokken achteraan + 111-puntencheck kwam op 4611€ incl btw

Voor die prijs is er dan toch ook een jaar Porsche Approved bij mag ik hopen?

Geplaatst:
43 minuten geleden, Fr79 zei:

Voor die prijs is er dan toch ook een jaar Porsche Approved bij mag ik hopen?

Nee, want uit de 111-puntentest is gekomen dat hij op circuit geweest is (nuja, 20 minuten lang continu in hoge toeren in 2e en 3e) en dan krijg je geen Porsche Approved meer. Het is (heel) stevig doorgerekend, maar als je dan doorredeneert:

Zonder remblokken en 111puntencheck was het 3200€. Binnen 2 jaar is het +-800€ voor klein onderhoud. Dus 4000€ voor 4 jaar => 1000€/jaar.

Ik lees hierboven dat Toyota 400€/onderhoud vraagt (of lees ik dat verkeerd?), dus die zit op 800€/jaar.

Geplaatst:

"Zet zijn Porsche te koop"

Heb 3 BMW M's gehad en kwa prijs onderhoud enz viel dat echt goed mee. 

Geplaatst:
49 minuten geleden, anders zei:

nuja, 20 minuten lang continu in hoge toeren in 2e en 3e)

2 rondjes Nurburgring 🙂 (al kom je daar toch ook in 4de en hoger? Elk circuit eigenlijk)

Geplaatst:
10 minuten geleden, Krikkie zei:

2 rondjes Nurburgring 🙂 (al kom je daar toch ook in 4de en hoger? Elk circuit eigenlijk)

Gezien het een Targa is, en de eigenaar ook een 4S coupe had, vermoed ik ook dat het eerder een bergpas dan een circuit was...

Geplaatst:

Als je hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is krijg je geen garantie, toppie.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, Super95 zei:

Als je hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is krijg je geen garantie, toppie.

Is al lang zo binnen VAG he. Geen idee of het nog zo is, maar tijd geleden verviel de garantie van een Golf GTI als je launch control had gebruikt. Een functie die ze er zelf inbouwen...

• Whut?! 1
Geplaatst:
2 uren geleden, anders zei:

Is al lang zo binnen VAG he. Geen idee of het nog zo is, maar tijd geleden verviel de garantie van een Golf GTI als je launch control had gebruikt. Een functie die ze er zelf inbouwen...

Ook altijd gehoord, maar 1x gedaan met mijn 7R, voelt ook niet gezond :)

Geplaatst:
3 uren geleden, anders zei:

Gezien het een Targa is, en de eigenaar ook een 4S coupe had, vermoed ik ook dat het eerder een bergpas dan een circuit was...

Zonde eigenlijk voor die één keer :rolleyes:

Geplaatst:
11 uren geleden, anders zei:

Nee, want uit de 111-puntentest is gekomen dat hij op circuit geweest is (nuja, 20 minuten lang continu in hoge toeren in 2e en 3e) en dan krijg je geen Porsche Approved meer. Het is (heel) stevig doorgerekend, maar als je dan doorredeneert:

Zonder remblokken en 111puntencheck was het 3200€. Binnen 2 jaar is het +-800€ voor klein onderhoud. Dus 4000€ voor 4 jaar => 1000€/jaar.

Ik lees hierboven dat Toyota 400€/onderhoud vraagt (of lees ik dat verkeerd?), dus die zit op 800€/jaar.

Onderhoud om de 2 jaar??  :fp:

Geplaatst:
12 minuten geleden, mrbbs zei:

en meer dan 100k op de teller

En?

Geplaatst:
15 minuten geleden, BWS zei:

En?

Daarom dat die goedkoper staat hé. Eenzelfde exemplaar met 30.000kms op de teller staat voor minstens 10k, eerder 20k duurder.  Ik volg deze generatie al bijna een jaar en zou er ooit  graag één willen.

Geplaatst:

Staat hier in de regio waarvan de naam van de garage mij ontglipt😁 een manuele 997 S Cabrio te koop in Macadamia exterieur😍

Bwj 2005.

100.000km

59950€

FB_IMG_1740423772545.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wit is het probleem niet. Een "Porsche" sticker in het zwart langs de deur en dat breekt het monotone.

Voor een weekendauto, zou ik echter nooit ene automaat kiezen. What's the point? 

Geplaatst:

Macadamia echt totaal mijn ding niet. Is ook overpriced.

Geplaatst:

Hier wel altijd fan geweest van Macadamia. 

20k goedkoper en ik kocht die😀

Geplaatst:
10 minuten geleden, toere zei:

Hier wel altijd fan geweest van Macadamia. 

20k goedkoper en ik kocht die😀

Ik dacht dat jij geen oude karren moest hebben😉

Geplaatst:

Ik zie het al, t is bij AECars, laat maar staan dan🕵️‍♂️🫣

• Grappig 2
Geplaatst:
9 uren geleden, Fr79 zei:

Ik dacht dat jij geen oude karren moest hebben😉

Neen klopt. Maar als ik dat dan toch zou durven mag het een 997 Cabrio zijn. Rood of geel exterieur of Macadamia dus he😀

Geplaatst:
12 uren geleden, The Swede zei:

Wit is het probleem niet. Een "Porsche" sticker in het zwart langs de deur en dat breekt het monotone.

Voor een weekendauto, zou ik echter nooit ene automaat kiezen. What's the point? 

Manuele 991.2 is sowieso al een zeldzaamheid om te vinden...

13 uren geleden, Fr79 zei:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-991-2-carrera-coupe-pdk-sportuitlaat-pano-benzine-wit-d3e5e2bd-91a2-4530-b795-451dca2dd954?source=dealerpage_stock-list

Vrij scherpe prijs voor een 991.2, zeker bij een dealer met garantie. Wit is tegenwoordig wel een beetje out, misschien daarmee?

Dat is inderdaad vrij scherp geprijsd, maar doet me vooral beseffen dat ik een goeie deal gedaan heb 😛

Voor 10k meer heb ik een Targa 4 met manuele bak (oké, dat is goedkoper), sport chrono, een hoop interieurupgrades en Bose audio met maar 40k km en een jaar jonger.
Dat is dan een meerprijs die ik er graag voor over heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in