Ga naar inhoud

Weekendauto - budget +- 60-70k

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
35 minuten geleden, anders zei:

Manuele 991.2 is sowieso al een zeldzaamheid om te vinden...

Dat is inderdaad vrij scherp geprijsd, maar doet me vooral beseffen dat ik een goeie deal gedaan heb 😛

Voor 10k meer heb ik een Targa 4 met manuele bak (oké, dat is goedkoper), sport chrono, een hoop interieurupgrades en Bose audio met maar 40k km en een jaar jonger.
Dat is dan een meerprijs die ik er graag voor over heb.

Vooral de spec van de jouwe tov deze witte is die 10k (al je ze hebt) waard. Hoe saai is die witte wel niet gespect zeg 😮 
Zo een geld uitgeven en dan zo een inspiratieloze ronduit saaie spec, ik zal het nooit begrijpen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Tjeu zei:

Vooral de spec van de jouwe tov deze witte is die 10k (al je ze hebt) waard. Hoe saai is die witte wel niet gespect zeg 😮 
Zo een geld uitgeven en dan zo een inspiratieloze ronduit saaie spec, ik zal het nooit begrijpen. 

Als tweedehands mss wel interessant als je niet vies bent van wat modden. Er valt wellicht nog wat van de prijs te doen, dan heb je wel wat budget over om hem aan te kleden

Geplaatst:
2 uren geleden, -Fred- zei:

Er valt wellicht nog wat van de prijs te doen, dan heb je wel wat budget over om hem aan te kleden

Ben bang van niet bij een Porsche dealer...

Geplaatst:
1 uur terug, toere zei:

Interieur is🤮

Beetje TE 

Terracotta valt irl wel beter mee dan op foto maar zoals gezegd, ben er ook niet zo voor.

En ik ben niet op zoek nu he😁

Iedereen op dit forum is chronisch 'op zoek' (actief of passief) of staat minstens voor iets anders open.😉

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik vind dat precies ook wel niet lelijk.  Al had een zwarte bovenkant aan het dashboard, en een zwart stuur het misschien iets minder pindakaas gemaakt

Geplaatst:
Op 1/3/2025 om 13:00, toere zei:

ik ben niet op zoek nu he😁

Dan gebeuren de beste deals

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 22/2/2025 om 20:36, anders zei:

Nee, want uit de 111-puntentest is gekomen dat hij op circuit geweest is (nuja, 20 minuten lang continu in hoge toeren in 2e en 3e) en dan krijg je geen Porsche Approved meer. Het is (heel) stevig doorgerekend, maar als je dan doorredeneert:

Zonder remblokken en 111puntencheck was het 3200€. Binnen 2 jaar is het +-800€ voor klein onderhoud. Dus 4000€ voor 4 jaar => 1000€/jaar.

Ik lees hierboven dat Toyota 400€/onderhoud vraagt (of lees ik dat verkeerd?), dus die zit op 800€/jaar.

Op 22/2/2025 om 21:26, Krikkie zei:

2 rondjes Nurburgring 🙂 (al kom je daar toch ook in 4de en hoger? Elk circuit eigenlijk)

Op 22/2/2025 om 21:50, Super95 zei:

Als je hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is krijg je geen garantie, toppie.

Beetje kort door de bocht. Overrevs kunnen gebeuren in 6 gebieden en alles van overrevs tussen 1 en 4 is niet schadelijk en kan in Approved. Alles in de twee hoogste regionen is schadelijk, herroept elke mogelijkheid tot coulance en is per definitie dus uitgesloten voor Approved. 

Geplaatst:
Op 22/2/2025 om 20:36, anders zei:

Ik lees hierboven dat Toyota 400€/onderhoud vraagt (of lees ik dat verkeerd?), dus die zit op 800€/jaar.

Toyota vraagt voor de nieuwe GRY volgens jouw papieren 1 onderhoud en 1 check-up per jaar; die check-up lijkt mij een veredelde ‘testrit’ te zijn

Geplaatst:
6 uren geleden, flupke73 zei:

Toyota vraagt voor de nieuwe GRY volgens jouw papieren 1 onderhoud en 1 check-up per jaar; die check-up lijkt mij een veredelde ‘testrit’ te zijn

De vraag is wat die check-up kost natuurlijk.

Daarnaast blijft hetzelfde gelden voor auto's waar veel mee gereden wordt. Bij Toyota elke 10k km, bij Porsche elke 30k km.

Geplaatst:
Op 16/2/2025 om 20:00, Tjeu zei:

Is de Clio V6 al voorgesteld? 

Puur, fun, exclusief en goede belegging. Binnen jaar of vier mogen die de VS is en zullen de prijzen mogelijks nog beetje extra stijgen. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/renault-clio-3-0-v6-sport-benzine-blauw-544fb5e0-5926-44f0-946b-20ebefb9ee32?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Prachtige wagen, ik heb een Ph.1 gehad, zeer exclusief en zeer veel fun, heb er 80.000 km afgelegd, echter altijd oppassen want ze “bijten” 😎

Onderdelen worden ook een steeds groter probleem, groot onderhoud is ook ene kostelijke met waterpomp en distributie … laat tijdig ook benzine- & olieleidingen vervangen of 🔥🔥🔥🔥🔥🔥😂

Geplaatst:

10 blz en nog steeds geen kist?

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 4/3/2025 om 17:00, ex-Mooseman zei:

Al had een zwarte bovenkant aan het dashboard, en een zwart stuur het misschien iets minder pindakaas gemaakt

Klopt, zoals bij deze

Is al ineens een pak minder 'in your face' dan full terracotta

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)
Op 7/3/2025 om 19:01, The Swede zei:

10 blz en nog steeds geen kist?

Komt bekend voor zeker?

Ik heb tijd, en plus vind ik het ook oprecht leuk om te kijken hoe de markt evolueert voor de modellen op m'n shortlist. Alsook hoe m'n shortlist evolueert over de tijd. 
Al een pak zoekertjes die ik had "geparkeerd", waren zeer snel verdwenen, wat bevestigend werkt. 
De juiste spec is ook niet onbelangrijk.

Maar opnieuw, ik heb tijd, en als net die ene spec passeert, moet ik snel zijn.

Binnen een jaar komt er ook een nieuwe daily, dus ook dat kan een invloed hebben.

aangepast door Quill
Geplaatst:
25 minuten geleden, Quill zei:

Komt bekend voor zeker?

Ik heb tijd, en plus vind ik het ook oprecht leuk om te kijken hoe de markt evolueert voor de modellen op m'n shortlist. Alsook hoe m'n shortlist evolueert over de tijd. 
Al een pak zoekertjes die ik had "geparkeerd", waren zeer snel verdwenen, wat bevestigend werkt. 
De juiste spec is ook niet onbelangrijk.

Maar opnieuw, ik heb tijd, en als net die ene spec passeert, moet ik snel zijn.

Binnen een jaar komt er ook een nieuwe daily, dus ook dat kan een invloed hebben.

En wat is de shortlist op dit moment (de modellen eerder dan de effectieve zoekertjes)? En wat is er al verdwenen uit de shortlijst? En wat heb je meegenomen uit dit topic waar je zelf nog niet aan gedacht had? 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Das een mooie, en ik vind die eigenlijk niet duur. Heeft correcte kilometerstand gezien de leeftijd, dus niets mis mee. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, saabi zei:

Das een mooie, en ik vind die eigenlijk niet duur. Heeft correcte kilometerstand gezien de leeftijd, dus niets mis mee. 

Neen, niets 'mis' met de km stand an sich, maar het is ook niet weinig én voor die prijs heb je ook een 991.1 (geen Targa weliswaar) en da's toch (veel) meer auto voor je geld (imho)

(bvb. deze die ik postte bij MCS in Aalst, was dan ook na 10 dagen al weg)

Geplaatst:
2 uren geleden, Fr79 zei:

Neen, niets 'mis' met de km stand an sich, maar het is ook niet weinig én voor die prijs heb je ook een 991.1 (geen Targa weliswaar) en da's toch (veel) meer auto voor je geld (imho)

(bvb. deze die ik postte bij MCS in Aalst, was dan ook na 10 dagen al weg)

Zou ik niet durven zeggen, nieuwe generatie wil niet per sé zeggrn meer.beleving … natuurlijk afhankelijk van wat je zoekt.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Fastflupke zei:

Zou ik niet durven zeggen, nieuwe generatie wil niet per sé zeggrn meer.beleving … natuurlijk afhankelijk van wat je zoekt.

Meer beleving zal ik niet zeggen maar een 991 is meer auto voor je geld.  Wie een targa koopt gaat daar meestal niet mee raggen. Je ziet het aan de laatste foto's, dat zijn oudere mensen die tourritten doen

PDK eerste generatie is ook nogal jerky. Wie per se een 997 wil zou ik toch een manuele aanraden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in