Ga naar inhoud

Auto's van toen in een modern jasje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

AA1z8qTd.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Renault 17

AA1z8og6.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

De originele 17 werd voor het eerst gelanceerd in 1971 en was de eerste coupé met voorwielaandrijving van het bedrijf, gebaseerd op de Renault 12.

De verbluffende 'restomod' heeft dezelfde deuren, ramen en onderkant als het origineel, maar is veel lager en 170 mm breder. De 1605cc benzinemotor is vervangen door een 270 pk sterke elektromotor achterin, waardoor hij achterwielaandrijving heeft.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

AA1z8kg4.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Opel Manta
In 2021 dook Opel in zijn oude catalogus en kwam met een geëlektrificeerde versie van de Manta Coupé.

AA1z8hF2.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Opel heeft de delicate lijnen van het origineel behouden, maar heeft natuurlijk de 75 pk sterke 1,6-liter motor van de oorspronkelijke donorauto gedumpt en vervangen door een op maat gemaakte 145 pk sterke elektromotor.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

De manta blijf ik vet vinden.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Niko80 zei:

De manta blijf ik vet vinden.

Maar waarom nooit één met verbrandingsmotor? Die elektrische duwen ze in ons strot dat het geen naam heeft, gaat nooit "cool" zijn.

• Thanks Friendly 3
Geplaatst:
2 uren geleden, Krikkie zei:

Maar waarom nooit één met verbrandingsmotor? Die elektrische duwen ze in ons strot dat het geen naam heeft, gaat nooit "cool" zijn.

Makkelijker om rijdend te krijgen denk ik.

Aandrijving zit ook telkens op de achterwielen omdat ze dan enkel achteraan de versterkingen voor dat vermogen moeten aanpassen.

Geplaatst:
10 uren geleden, Krikkie zei:

Tussen dit soort concept en rijdend model zit snel 6 jaar. En vaak zijn ze er al een jaar of twee mee bezig alvorens die getoond wordt. Twee jaar terug leek het er nog meer op dat na 2030 geen nieuwe ice motoren meer op de markt gingen komen. 

Ik volg je opmerking niet volledig. Een Ioniq 5N en een R5 zijn beiden absurd cool en zouden met ice niet cooler zijn. 

Maar een wat meer gedifferentieerd aanbod waarbij constructeurs gebruik maken van EVs hun uitstoot om nog een aantal leuke ice wagens te maken, zou wel fijn zijn. En dan is deze idd een waar een dikke, zuinige V6 in hoort. 

Geplaatst:
39 minuten geleden, Tjeu zei:

Tussen dit soort concept en rijdend model zit snel 6 jaar. En vaak zijn ze er al een jaar of twee mee bezig alvorens die getoond wordt. Twee jaar terug leek het er nog meer op dat na 2030 geen nieuwe ice motoren meer op de markt gingen komen. 

Ik volg je opmerking niet volledig. Een Ioniq 5N en een R5 zijn beiden absurd cool en zouden met ice niet cooler zijn. 

Maar een wat meer gedifferentieerd aanbod waarbij constructeurs gebruik maken van EVs hun uitstoot om nog een aantal leuke ice wagens te maken, zou wel fijn zijn. En dan is deze idd een waar een dikke, zuinige V6 in hoort. 

Ik zou zoals BMW doen en deze zowel met ICE als EV voorzien. 

Geplaatst:
1 uur terug, Tjeu zei:

Een Ioniq 5N en een R5 zijn beiden absurd cool en zouden met ice niet cooler zijn. 

Klopt wel bij die twee 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in