Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De DS n°8 is de eerste 100% elektrische DS.

Weet niet goed qua vormgeving waar hij zit? Beetje genre de Polestar 4? (een sedan die wat hoger op zijn poten staat)

Beschikbaar in 3 versies, FWD met tot 550km bereik (74kWh) , FWD LR met tot 750km bereik en de AWD met 670km bereik (98kWh)

22kW 3fasige lader en vehicle to load zijn inbegrepen. snelladen is aan 160kW max.

DS_No8_2024-01@2x.jpg

ds-no-8-2025-7-1f27b6.jpg

DS-N%C2%B08-2024-6.jpg

Geplaatst:

Je zit precies in een kuip.. En dan dat stuur..🤢

Geplaatst:
52 minutes ago, tuscani said:

snelladen is aan 160kW max.

WTF :fp:

Geplaatst:

Dat laat meer binnenruimte toe, plus het is makkelijker te controleren op de grens gezien die meer ondersturen ipv een RWD die dan gaat oversturen. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, The Swede zei:

Dat laat meer binnenruimte toe, plus het is makkelijker te controleren op de grens gezien die meer ondersturen ipv een RWD die dan gaat oversturen. 

beide argumenten zijn volgens mij sinds jaren achterhaald. Zeker voor een EV, waarom zou ke meer binnenruimte hebben met een fwd? Het is niet dat je met rwd met een middentunnel zit bij een EV...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Citroën/DS is wel het merk van de Traction-Avant hé.  Doet er nu eens merk de moeite om hun verleden te koesteren, is het weer niet goed 😆.

@PJH zou zeggen: door hen is alle onheil begonnen !!!

Ik vind de auto wel iets hebben, en heb eens zitten spelen met de configurator (al is er tegenwoordig niet veel spelen meer aan, met de beperkte personaliseringmogelijkheden).

Twee uitrustingsniveau's 'Pallas' en 'Etoile'.  Ik dacht dat Pallas destijds het luxe-model van de CX en de DS was, maar hier dus de basisversie.  We gaan dus voor 'Etoile', want enkel een stoffen interieur op de Pallas-lijn.

Motor: We gaan voor de grootste autonomie, dus de Long Range 245HP FWD

Kleur:  wit, twee tonen grijs, blauw (maar geen mooi blauw) of zwart.  De kleur van de foto's hierboven is waarschijnlijk het Crystal Pearl (op de configurator is dat eerder grijs dan de bronskleur van de foto's hierboven).  Zwart dan, maar 

Velg: laat de standaard-velg maar.  Allemaal zijn ze te druk, of veel te druk van design.  Weer iets van deze tijd, blijkbaar

Zwart interieur ?  Nah, te saai.  Blauw alcantara ?  Niet op een zwarte auto.  Bruin nappa-leder wordt het. 

Het is een Citroën, pardon DS, dus gaan we all the way qua comfort, er mag dus een 'Absoluut Comfort Pack' bij, zijnde een Focal-muziekinstallatie, verwarmd stuurwiel, lounge seats (met nekwarmer, het lijkt wel een cabriolet), en een verwarmde voorruit).

Het Absolut Tech-pack heeft voor mij weinig meerwaarde (night-vision, inklapbare buitenspiegels met projectie, Drive-Assist)

Duo-tone gaan we niet doen, gezien de lakkleur al zwart is.

Pano-dak evenmin, want het kan niet open, en je verliest daar alleen maar hoofdruimte door.

Dat is dan 75.000 euro en een klets, aub.   Ik kan vooral het interieur wel smaken.  Buitenkant heeft serieus wat Lexus-vibes, vooral de kont.

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.40.33.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.40.08.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.39.46.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.39.19.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

oh, en ik mis een zwarte dakhemel 😪

Geplaatst:

75k 😮 

Zegt me weinig dit ding.

Geplaatst:

ik ben van thuis uit, met de paplepel, de liefde voor grote Citroëns ingegeven, 't is dus misschien een guilty pleasure voor mij.

Het grootste wat mijn ouders ooit in bezit hadden, was een oranje GS-break (met meer miserie dat wat anders), maar toen ik mee mocht naar de garage, was dat altijd om me te vergapen aan de neergevleide CX'en, en DS'en.  De plaatselijke garagist had toen ook een SM staan, maar die was in die tijd aan zijn lot overgelaten (ondertussen is die gerestaureerd).

Mijn pa heeft nog trouwens altijd een (oude) DS als achtergrond op zijn computer staan.

Geplaatst:
2 hours ago, ex-Mooseman said:

75.000 euro

Voor een 245pk FWD die aan 160kW kan laden 🤣

• Grappig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Citroën/DS is wel het merk van de Traction-Avant hé.  Doet er nu eens merk de moeite om hun verleden te koesteren, is het weer niet goed 😆.

@PJH zou zeggen: door hen is alle onheil begonnen !!!

Ik vind de auto wel iets hebben, en heb eens zitten spelen met de configurator (al is er tegenwoordig niet veel spelen meer aan, met de beperkte personaliseringmogelijkheden).

Twee uitrustingsniveau's 'Pallas' en 'Etoile'.  Ik dacht dat Pallas destijds het luxe-model van de CX en de DS was, maar hier dus de basisversie.  We gaan dus voor 'Etoile', want enkel een stoffen interieur op de Pallas-lijn.

Motor: We gaan voor de grootste autonomie, dus de Long Range 245HP FWD

Kleur:  wit, twee tonen grijs, blauw (maar geen mooi blauw) of zwart.  De kleur van de foto's hierboven is waarschijnlijk het Crystal Pearl (op de configurator is dat eerder grijs dan de bronskleur van de foto's hierboven).  Zwart dan, maar 

Velg: laat de standaard-velg maar.  Allemaal zijn ze te druk, of veel te druk van design.  Weer iets van deze tijd, blijkbaar

Zwart interieur ?  Nah, te saai.  Blauw alcantara ?  Niet op een zwarte auto.  Bruin nappa-leder wordt het. 

Het is een Citroën, pardon DS, dus gaan we all the way qua comfort, er mag dus een 'Absoluut Comfort Pack' bij, zijnde een Focal-muziekinstallatie, verwarmd stuurwiel, lounge seats (met nekwarmer, het lijkt wel een cabriolet), en een verwarmde voorruit).

Het Absolut Tech-pack heeft voor mij weinig meerwaarde (night-vision, inklapbare buitenspiegels met projectie, Drive-Assist)

Duo-tone gaan we niet doen, gezien de lakkleur al zwart is.

Pano-dak evenmin, want het kan niet open, en je verliest daar alleen maar hoofdruimte door.

Dat is dan 75.000 euro en een klets, aub.   Ik kan vooral het interieur wel smaken.  Buitenkant heeft serieus wat Lexus-vibes, vooral de kont.

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.40.33.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.40.08.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.39.46.png

Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 09.39.19.png

amai zo helemaal in het zwart is die plots wel héél flets en lelijk 😮 

Geplaatst:

Bij Stellantis snappen ze nog steeds niet wat 'premium' juist is en daar is ook deze N° 8 een perfect voorbeeld van. Het onderling delen van onderdelen trekt zich zo ver door dat de modellen zowel aan de buiten- als binnenzijde enorm gecompromitteerd zijn, en zich dus nooit ver genoeg van elkaar kunnen distantiëren. Met alle gevolgen van dien. 

Geplaatst:
4 uren geleden, jan.van.gent zei:

beide argumenten zijn volgens mij sinds jaren achterhaald. Zeker voor een EV, waarom zou ke meer binnenruimte hebben met een fwd? Het is niet dat je met rwd met een middentunnel zit bij een EV...

+1 

Opmerking van swede houdt geen steek. Kijk naar de packaging van Lucid, Tesla en zelf de ID3. 

Geplaatst:
Op 11/3/2025 om 09:50, kwiekie zei:

75k 😮 

Zegt me weinig dit ding.

Ideaal toch om deze voor sub 50k te kunnen kopen als directiewagen van een jaar oud.

Ik vind hem wel mooier dan die Volvo.

Geplaatst:
10 uren geleden, d_s zei:

Ideaal toch om deze voor sub 50k te kunnen kopen als directiewagen van een jaar oud.

Ik vind hem wel mooier dan die Volvo.

Volvo is wel een maat groter denk ik. ( nieuwe  90 reeks) deze n°8 vergelijken ze met de polestar 4 en i4.

Geplaatst:
Op 11/3/2025 om 07:33, The Swede zei:

Op 11/3/2025 om 07:44, jan.van.gent zei:

Want je dacht echt dat ik serieus was? :D 

Ik veronderstel dat het wel iets te maken heeft met wat ex-mooseman zegt: traditie. 

Dat gezegd zijnde, als je de wielen achteraan ook aandrijft, gaan de motoren dan ook niet kofferruimte innemen? (bovenop de batterijen). 

Geplaatst:

Die motoren zijn niet zo gigantisch groot.  Batterijen gaan veelal in de vloer.  En de ruimte die je achteraan in neemt met de motor, maak je vooraan vrij voor een frunk.  

Geplaatst:

Ik keek nu ook efkes gauw op de configurator. Je kan die auto ook met 350pk en AWD krijgen. Dus waarom wordt er geklaagd dat het een FWD is? Je hebt de keuze.

Op zich vind ik het zeker een aantrekkelijk voorstel. Moest ik een EV moeten kopen, dan zou ik zeker dit in aanmerking nemen eerder dan de Chinese concurrentie (uit principe alleen al) en de Duitse concurrentie die een stuk saaier is en ook duurder wanneer je de opties er begint bij te voegen.

Geplaatst:
6 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Die motoren zijn niet zo gigantisch groot.  Batterijen gaan veelal in de vloer.  En de ruimte die je achteraan in neemt met de motor, maak je vooraan vrij voor een frunk.  

gebruik je dat? 

1 grote koffer lijkt mij praktischer dan 2 aparte ruimtekes.

Zelf geen ervaring mee

Geplaatst:

Ik heb dat niet. Mijn bottines en veiligheidshelm zouden daar in vliegen, net als de laadkabel

Geplaatst:
2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb dat niet. Mijn bottines en veiligheidshelm zouden daar in vliegen, net als de laadkabel

2 uren geleden, gewoon ik zei:

gebruik je dat? 

1 grote koffer lijkt mij praktischer dan 2 aparte ruimtekes.

Zelf geen ervaring mee

Wij gebruiken dat als frigobox als we op reis gaan... Frunk vooraan bij Tesla is geïsoleerd + aangesloten op de airco, dus gewoon koelelementen erin en gaan! :D 

Geplaatst:
10 uren geleden, The Swede zei:

Dat gezegd zijnde, als je de wielen achteraan ook aandrijft, gaan de motoren dan ook niet kofferruimte innemen? (bovenop de batterijen). 

Koffer is zeker kleiner met motor achteraan. Batterijen zitten dan wel meestal in het midden, maar motor zit wel boven de achteras dus geen diepte in de koffer. Je hebt ook wat meer kabels nodig wanneer je niet alles vooraan legt, dus iets minder kosten-efficiënt.

Geplaatst:
1 uur terug, josenjef zei:

Koffer is zeker kleiner met motor achteraan. Batterijen zitten dan wel meestal in het midden, maar motor zit wel boven de achteras dus geen diepte in de koffer. Je hebt ook wat meer kabels nodig wanneer je niet alles vooraan legt, dus iets minder kosten-efficiënt.

Waarom zou je die OP de achteras leggen? 

Bij ID3 ligt die er alvast voor

Geplaatst:

Op het salon gezien, ik vind hem eigenlijk best ok.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in