Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al met de 4-, 6-, getunede 6-cilinder en die met Handschalter gereden. Misschien ligt het aan mij maar van een weekendauto verwacht ik toch meer sensaties/sense of occasion.

Geplaatst:
1 uur terug, anders zei:

Ook wel een goede optie. Gaat mijn vrouw ook erg blij mee zijn. Zeker het overwegen waard. 

Shortlist na een week googl'en, autoscouten en mobile.de'en; 

• E85 Z4 3.0Si
  • E85 Z4M roadster
  • G29 Z4 M40i 
  • E36/7 Z3M roadster
  • Honda S2000 

Ik zou ze allemaal eens willen rijden, enkel ooit eens gepassagierd in een S2000 ,met een Z4 coupé met 3.0Si en Z3M coupé gereden. Ik denk alleen dat de S2000 gaat afvallen owv de motor, zeker in vergelijking met de 6 cilinders die ik daar ga tegenover zetten. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de zitpositie in een Z3M roadster en hoe groot het verschil is tussen een 3.0Si en S54. Het prijsverschil is ook aanzienlijk en idealiter spendeer ik zo weinig mogelijk van mijn budget.

Geplaatst:
2 uren geleden, PieterA zei:

Misschien niet super relevant maar een van de grootste nadelen van de F-type roadster vind ik toch de enorm beperkte kofferruimte. Meer dan een weekend kan je daar (met 2) toch niet echt mee weggaan.

image.png.d9e98ae4ab05303aa2e0095555e4158b.png

Eerder een veredeld handschoenkastje. Zuur als je er niet eens een weekendje mee weg kan. Vind ik wel een dealbreaker tbf.

Geplaatst:

De onderhoudsgevoeligheid van een S54 moet ook nog in rekening gebracht worden. Toen ik een jaar/anderhalf jaar geleden een E46 m3 wou kopen wist Declercq me te vertellen dat je rekening moet houden met een onmiddelijke investering van 10kEUR als je eentje koopt met weinig historiek en/of gerust wilt rijden. Daar zat subframeversteviging wel bij maar toch een niet te onderschatten kost die de perfectionistische mens die ik ben onmiddelijk gaat willen doen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Jenkins zei:

Jij mag zo frank zijn, ik heb 41500 gevraagd en 40000 gekregen; de banden moesten vervangen worden, hij had wat schade aan de spoiler vooraan (was al toen ik 'm zelf kocht), ook wat gebruiksschade aan versnellingspook en stuur (eveneens al aanwezig toen ik 'm kocht) en 2 van de velgen begonnen wat te oxideren (onder de clearcoat). Die argumenten haalde de koper allemaal terecht aan en dus heb ik 'm met plezier voor dat bedrag laten gaan. Het was een 2006 en had nog geen 60.000 kilometers gelopen. 

Gekende pijnpunten zijn de lagerschalen en de VANOS. De eerste heb ik laten checken en die waren oké, de tweede is gereviseerd door De Clercq in Erondegem. Dat was natuurlijk een argument 'pro' een iets hogere vraagprijs omdat dat wel wat gemoedsrust geeft voor een koper.

Nice. Ik hoop altijd meer af te bieden. Heb je daar verder nog veel kosten aan gehad?

Geplaatst:
Zojuist, Jules_W zei:

Nice. Ik hoop altijd meer af te bieden. Heb je daar verder nog veel kosten aan gehad?

Geen 🙂

Maar ik reed er ook weinig mee, en de ritten die we deden waren beschaafd.
Voor de staat dat die auto was, heb ik daar een eerlijke prijs voor gekregen. 't Is trouwens die De Clercq dat m'n in consignatie verkocht is 😉

Geplaatst:

Met iedere generatie zijn ze net iets minder speels geworden, maar dat wil niet zeggen dat het geen weekendauto kan zijn. Ligt er maar aan hoe veelzijdig je die wil kunnen inzetten.

Geplaatst:

Misschien niet super relevant maar een van de grootste nadelen van de F-type roadster vind ik toch de enorm beperkte kofferruimte. Meer dan een weekend kan je daar (met 2) toch niet echt mee weggaan.

Daar zit wel een of andere inzet in, als ik dat vergelijk met deze link. Voor een weekendje zou dit passen.

https://www.car-bags.com/nl/shop/jaguar/jaguar-f-type-cabrio-2013-heden-car-bags-reistassenset-detail.html&lang=nl&lang=nl?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7dafqJPzjAMVXQcGAB0GXQqgEAQYAiABEgJzEPD_BwE

F-type blijft hoog op mijn lijstje staan, maar zou daar toch ook eens echt in moeten passen / wat langer mee moetem rijden gezien mijn 1.98 🙈 Vrees er voor, net als in de andere 2-zits opties

j20601s-jaguar-f-type-convertible-2013-car-bags-5.jpg

Geplaatst:

Voor een weekend wagen (die dan mogelijks ook enkel buitenkomt bij mooi weer) zou ik het lastig hebben om veel taks te betalen (per gereden km begint dat dan wel door te tikken) dus zou ik voor oldtimer gaan.

Een E30 cabrio, maar ik dacht dat die redelijk hard een dweil waren op vlak van stijfheid van de kas. Een Z3 is nog net wat te jong, maar wel niet zo heel lang meer voordat oldtimer is. Een 944 cabrio (maar ik ben redelijk biased at the moment) lijkt me ook wel leuk. 
SL of andere oldies, keuze te over.

Geplaatst:

Oei, dat is klein.  Die van een E85 lijkt dan plots gigantisch 

Geplaatst:

Het grote voordeel van een Boxster, kan je normaal mee op reis.

9A8393C3-CC2E-46FE-95B7-B8EB3E2761C6.jpeg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
50 minuten geleden, Martini Racing zei:

Klopt effectief. Een 911 is ruimer door de achterbank, maar een Boxster is veel ruimer voor bagage.

Geplaatst:
53 minuten geleden, Martini Racing zei:

Pfoe :inlove:

Geplaatst:

DJI_0101.jpg

DJI_0108.jpg

_X4A4337.jpg

_X4A4416.jpg

_X4A4563.jpg

11 dagen weg met dat spel, een vrouw en alles dat daarbij hoort, een cameratas en een drone + de softtop ook mee.

Ik weet echt niet wat jullie allemaal meesleuren op roadtrip zulle :D 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Denk dat jij vooral uw pollekes mag kussen dat uw madam zo weinig meeneemt 😂

Onlangs hier een weekendje weg met de klein, koffer van de Kodiaq stak helemaal vol.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Martini Racing zei:

Ik ben de derde die het quote, maar wil nog eens benadrukken wat een knappe config dit is. Hoeveel km ondertussen?

Geplaatst:
19 minuten geleden, anders zei:

het mag geen V8 zijn 😛

Dat snap ik, maar het feit dat deze o-plaat kan, maakt dat dan ook weer goed. 😉

Ik ga zelf kijken naar deze. Moet in topstaat staan. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jules_W zei:

Fak! Niet per se grote fan van de R129, maar da’s wel een heel mooie :inlove: ‘t Zou lukken :D 

top spec, ook qua opties.

Geplaatst:
57 minuten geleden, vince522 zei:

Ik ben de derde die het quote, maar wil nog eens benadrukken wat een knappe config dit is. Hoeveel km ondertussen?

Iets van een 130k ong.

Geplaatst:
6 uren geleden, abtler zei:

Daar zit wel een of andere inzet in, als ik dat vergelijk met deze link. Voor een weekendje zou dit passen.

https://www.car-bags.com/nl/shop/jaguar/jaguar-f-type-cabrio-2013-heden-car-bags-reistassenset-detail.html&lang=nl&lang=nl?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7dafqJPzjAMVXQcGAB0GXQqgEAQYAiABEgJzEPD_BwE

F-type blijft hoog op mijn lijstje staan, maar zou daar toch ook eens echt in moeten passen / wat langer mee moetem rijden gezien mijn 1.98 🙈 Vrees er voor, net als in de andere 2-zits opties

j20601s-jaguar-f-type-convertible-2013-car-bags-5.jpg

Da's hier precies een reuzenforum 🙂, de helft die hier reageert is ts. 1m90 en 2m en past blijkbaar in geen enkele roadster...

Geplaatst:

Ik heb er in elk geval veel moeten proefzitten 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid