Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, PJH zei:

DJI_0101.jpg

DJI_0108.jpg

_X4A4337.jpg

_X4A4416.jpg

_X4A4563.jpg

11 dagen weg met dat spel, een vrouw en alles dat daarbij hoort, een cameratas en een drone + de softtop ook mee.

Ik weet echt niet wat jullie allemaal meesleuren op roadtrip zulle :D 

Heb je die al terug of zicht op wanneer die gemaakt wordt? 

Geplaatst:
Op 25/4/2025 om 14:18, jan.van.gent zei:

Voor een weekend wagen (die dan mogelijks ook enkel buitenkomt bij mooi weer) zou ik het lastig hebben om veel taks te betalen (per gereden km begint dat dan wel door te tikken) dus zou ik voor oldtimer gaan.

Een E30 cabrio, maar ik dacht dat die redelijk hard een dweil waren op vlak van stijfheid van de kas. Een Z3 is nog net wat te jong, maar wel niet zo heel lang meer voordat oldtimer is. Een 944 cabrio (maar ik ben redelijk biased at the moment) lijkt me ook wel leuk. 
SL of andere oldies, keuze te over.

E30 325i Cabrio heeft idd een zeer zwakke kas. Het geluid van de M20B25 maakt veel goed. Nu ik de Z1 gewoon ben is het moeilijk om terug in een E30 325i Cabrio te stappen. Zelfde motor maar man wat een verschil kwa weg gedrag. 

Porsche 944 S2 zou ik zeker ook wel aanraden. Toch wel een stijvere kas en best leuke wagen. 

Geplaatst:
42 minuten geleden, Bjorno zei:

E30 325i Cabrio heeft idd een zeer zwakke kas. Het geluid van de M20B25 maakt veel goed. Nu ik de Z1 gewoon ben is het moeilijk om terug in een E30 325i Cabrio te stappen. Zelfde motor maar man wat een verschil kwa weg gedrag. 

Porsche 944 S2 zou ik zeker ook wel aanraden. Toch wel een stijvere kas en best leuke wagen. 

of een 944 cabrio turbo 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-944-cabriolet-turbo-benzine-zwart-a7ece899-6f47-41ca-a433-8bfd986763c4?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Geplaatst:
Op 25/4/2025 om 13:57, Jules_W zei:

Ook wel een goede optie. Gaat mijn vrouw ook erg blij mee zijn. Zeker het overwegen waard. 

Shortlist na een week googl'en, autoscouten en mobile.de'en; 

• E85 Z4 3.0Si
  • E85 Z4M roadster
  • G29 Z4 M40i 
  • E36/7 Z3M roadster
  • Honda S2000 

Ik zou ze allemaal eens willen rijden, enkel ooit eens gepassagierd in een S2000 ,met een Z4 coupé met 3.0Si en Z3M coupé gereden. Ik denk alleen dat de S2000 gaat afvallen owv de motor, zeker in vergelijking met de 6 cilinders die ik daar ga tegenover zetten. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de zitpositie in een Z3M roadster en hoe groot het verschil is tussen een 3.0Si en S54. Het prijsverschil is ook aanzienlijk en idealiter spendeer ik zo weinig mogelijk van mijn budget.

Ik vind het een wat inspiratieloos lijstje om heel eerlijk te zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, Polygoon zei:

Omdat het veel van hetzelfde is? 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Jules_W zei:

Allemaal cabrio's van 35k€ seg!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 25/4/2025 om 16:58, SpeedExceed zei:

Dat snap ik, maar het feit dat deze o-plaat kan, maakt dat dan ook weer goed. 😉

Ik ga zelf kijken naar deze. Moet in topstaat staan. 

Als het V8 mag zijn op O plaat zou ik sowieso TVR Chimera aan de lijst toevoegen :inlove: 

Geplaatst:
48 minuten geleden, Polygoon zei:

Moet ik je wel gelijk in geven. Maar ja, dat is hier doorgaans zo... In topic van 75k voor een sportwagen was het ook direct 911... Ook niet echt een originele keuze. In beide gevallen uiteraard wel verre van een slechte shortlist, gewoon weinig creatief/erg conservatief. 

Geplaatst:
33 minuten geleden, Jules_W zei:

Klopt, BMW cabrio's (met een Japanse uitzondering) :D 

Geplaatst:
15 minuten geleden, Polygoon zei:

Klopt, BMW cabrio's (met een Japanse uitzondering) :D 

Er zijn nu eenmaal weinig opties. 

Geplaatst:
18 minuten geleden, Martini Racing zei:

Er zijn nog merken die cabrio's voor 35k (huidige waarde) maken hoor :D 
Autominded is altijd wat BMWminded geweest, en het zullen ongetwijfeld goeie keuzes zijn.

Maar ik loop er niet warm van.

Geplaatst:
Op 25/4/2025 om 13:57, Jules_W zei:

Ik denk alleen dat de S2000 gaat afvallen owv de motor, zeker in vergelijking met de 6 cilinders die ik daar ga tegenover zetten.

Wat :D 

Geplaatst:

Dan heb je een S2000 toch nog niet deftig kunnen rijden, denk ik. 
Die F20C is echt een meesterwerk. En het chassis is stijf en rijdt echt leuk. 

Klein stuur, quick rack, beste vbak die ik ooit heb mogen beroeren, pedalen die perfect staan voor heel & toe, veel sensatie met dak eraf, intake noise om duimen en vingers bij af te likken, ruim genoeg om met twee een week weg te gaan, ... 

En veel aanvaardbaarder qua taks. En als je een vroeg exemplaar zoekt van 99 heb je binnen vier jaar al een oldtimer 😉 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

BMW biedt nu eenmaal ook de beste opties imo. De Honda lijkt me ook een goed totaalpakket. Oldtimers is niks voor mij, daar ben ik veel te perfectionistisch voor. Heb zelf ook al met redelijk wat verschillende merken gereden waaronder Mercedes, Audi, VW etc en BMW is degene die nog nooit heeft teleurgesteld. 

Geplaatst:
16 minuten geleden, Martini Racing zei:

Het uitsluiten van de V8 vernauwt wel wat... Anders was het lijstje wel leuker. 

SL55
SL500
Camaro
Mustang (heb je natuurlijk ook in 4cil)
RS4 cabrio
DB7 (mits wat oprekken budget) 
3200 Spider 
XK(8/R)
Chimera 4.0
SC430

Maar daarnaast zijn er altijd alternatieven. Daarmee zeg ik zeker niet dat ze beter zijn dan wat op de lijst staan. 
F-type
SLK 32 AMG
S5
350/370Z roadster
Opel GT
Speedster
E350 cabrio 
SL350
SLK 350
Golf R/S3 cabrio
...

Geplaatst:
3 minuten geleden, Alexis zei:

Dan heb je een S2000 toch nog niet deftig kunnen rijden, denk ik. 
Die F20C is echt een meesterwerk. En het chassis is stijf en rijdt echt leuk. 

Klein stuur, quick rack, beste vbak die ik ooit heb mogen beroeren, pedalen die perfect staan voor heel & toe, veel sensatie met dak eraf, intake noise om duimen en vingers bij af te likken, ruim genoeg om met twee een week weg te gaan, ... 

En veel aanvaardbaarder qua taks. En als je een vroeg exemplaar zoekt van 99 heb je binnen vier jaar al een oldtimer 😉 

Absoluut. Heb er nog nooit zelf mee gereden. Ik heb er nu 3 opgeslagen die ik eens wil gaan bekijken. Het grote nadeel is dat die in oke en originele staat echt wel tegen de bovenkant van mijn budget duwen en zelfs in dezelfde prijsklasse als een Z4M zitten. Je moet toch van hoge huize komen om een S54 te doen vergeten. 

Geplaatst:
6 minuten geleden, Alexis zei:

Wat :D 

+1 

Die Honda 4 cilinders hebben geen lessen te trekken van een BMW 6 cil. Op papier hebben ze een achterstand (wegens 2 cilinders minder), maar in de praktijk bieden ze een klank en karakter waar veel inline zesjes bij verbleken. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, Tjeu zei:

Het uitsluiten van de V8 vernauwt wel wat... Anders was het lijstje wel leuker. 

SL55
SL500
Camaro
Mustang (heb je natuurlijk ook in 4cil)
RS4 cabrio
DB7 (mits wat oprekken budget) 
3200 Spider 
XK(8/R)
Chimera 4.0
SC430

Maar daarnaast zijn er altijd alternatieven. Daarmee zeg ik zeker niet dat ze beter zijn dan wat op de lijst staan. 
F-type
SLK 32 AMG
S5
350/370Z roadster
Opel GT
Speedster
E350 cabrio 
SL350
SLK 350
Golf R/S3 cabrio
...

Ik vind het een beetje lullig om al jullie goede suggesties meteen af te knallen, maar anderzijds bevestigt dat wel dat ik al in de goede denkrichting zat. De V8 lijst is supercool natuurlijk, maar die taksen worden me echt te gortig voor 3-4000km/jaar. Bij de onderste lijst zeker een paar goede opties, met een S5 zou mijn vrouw heel blij zijn, maar daar ga ik zelf teleurgesteld mee achterblijven. Dat zijn heel steriele auto’s imo. Ik denk persoonlijk ook dat als ik daar een Z4 aan zou toevoegen dat die er met kop en schouders bovenuit zou steken. Puur qua voorliefde voor het model en de wetenschap dat dat goed gaat rijden en goed in elkaar steekt. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik vind het een beetje lullig om al jullie goede suggesties meteen af te knallen, maar anderzijds bevestigt dat wel dat ik al in de goede denkrichting zat. De V8 lijst is supercool natuurlijk, maar die taksen worden me echt te gortig voor 3-4000km/jaar. Bij de onderste lijst zeker een paar goede opties, met een S5 zou mijn vrouw heel blij zijn, maar daar ga ik zelf teleurgesteld mee achterblijven. Dat zijn heel steriele auto’s imo. Ik denk persoonlijk ook dat als ik daar een Z4 aan zou toevoegen dat die er met kop en schouders bovenuit zou steken. Puur qua voorliefde voor het model en de wetenschap dat dat goed gaat rijden en goed in elkaar steekt. 

Als ik het zo lees dan denk ik idd dat je met de Z4 het beste gaat uitkomen. 

• Grappig 1
Geplaatst:

MG MGA A type 'Le Mans' lookalike - 1960 occasion en Vente à Sint-truiden,  (Blg.) Belgique - MECANIC IMPORT

?

maar dan wel met het stuur aan de goeie kant.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Geplaatst:
1 uur terug, Polygoon zei:

Er zijn nog merken die cabrio's voor 35k (huidige waarde) maken hoor :D 
Autominded is altijd wat BMWminded geweest, en het zullen ongetwijfeld goeie keuzes zijn.

Maar ik loop er niet warm van.

35k budget, moet goed rijden (een boxster vond hij maar zo-zo), z'n vrouw moet het ook leuk vinden, geen oldtimer en acceptabel in taksen. Ik kan weinig opties bedenken.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid