Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, Martini Racing zei:

geen oldtimer

Dat stond nergens. Er zijn tal van goed rijdende, sympathiek ogende (voor madame) oldtimers waar je tot "aan het gaatje" mee kan rijden zonder telkens je rijbewijs kwijt te raken.

Maar een lijstje met 6 BMW Cabrio's en een S2000 vind ik vrij inspiratieloos, ja. 
Allemaal een beetje same same buiten de S2000.

Geplaatst:
56 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik vind het een beetje lullig om al jullie goede suggesties meteen af te knallen, maar anderzijds bevestigt dat wel dat ik al in de goede denkrichting zat. De V8 lijst is supercool natuurlijk, maar die taksen worden me echt te gortig voor 3-4000km/jaar. Bij de onderste lijst zeker een paar goede opties, met een S5 zou mijn vrouw heel blij zijn, maar daar ga ik zelf teleurgesteld mee achterblijven. Dat zijn heel steriele auto’s imo. Ik denk persoonlijk ook dat als ik daar een Z4 aan zou toevoegen dat die er met kop en schouders bovenuit zou steken. Puur qua voorliefde voor het model en de wetenschap dat dat goed gaat rijden en goed in elkaar steekt. 

Zoals aangehaald, er is niets mis met de modellen op jouw lijst. Er is ook wel een reden waarom het een lijst met weinig originaliteit is, waarom zovelen met dezelfde dingen rijden: ze bieden veel van alles zonder dat je veel compromissen moet maken. Andere modellen, zoals in mijn lijst, bieden van bepaalde zaken meer, maar steeds ten koste van iets anders. Dat maakt ze minder gebalanceerd, maar daardoor ook wel net iets specialer. 

Zelf zou ik ook lang geen nee zeggen tegen een Z3 of Z4! Verre van! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, Tommie zei:

Nissan 350Z is ook wel leuk.

@ir_fuel kan daar nog wel wat nuttigs over vertellen?

Daar ben ik wel fan van, zijn nu nog relatief goedkoop, al kon je die enkele jaren geleden voor de helft van nu kopen. Klinken ook mooi 😍

Geplaatst:
2 minuten geleden, Polygoon zei:

Dat stond nergens. Er zijn tal van goed rijdende, sympathiek ogende (voor madame) oldtimers waar je tot "aan het gaatje" mee kan rijden zonder telkens je rijbewijs kwijt te raken.

Maar een lijstje met 6 BMW Cabrio's en een S2000 vind ik vrij inspiratieloos, ja. 

Een lijstje roadsters zonder een Brit is beetje zoals een biercafe zonder Belgisch bier  :D

Geplaatst:
1 uur terug, DDke zei:

MG MGA A type 'Le Mans' lookalike - 1960 occasion en Vente à Sint-truiden,  (Blg.) Belgique - MECANIC IMPORT

?

maar dan wel met het stuur aan de goeie kant.

1 uur terug, Polygoon zei:

Zoiets 100 keer liever dan een Z4 die je op elke spreekwoordelijke hoek van de straat ziet.

54 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vind oldtimers heel cool. Maar de oldtimers die je koopt voor 35k€ zijn imo allemaal net-niet-oldtimers. Zo'n MGA, mja, wel mooi op zich, maar zegt me eigenlijk niet veel. De oldtimers die ik zou kopen zijn ver buiten budget, ondenkelijk ver zelfs (356 speedster, 250 california, Maserati a6GCS/53 spider...). Bijkomend wil ik net iets kopen waar mijn vrouw ook van kan genieten. Dat je die op elke hoek van de straat ziet zal mij worst wezen. Ik hecht er totaal geen belang aan om met "iets speciaals" rond te rijden, zo beleef ik mijn passie niet, en zowel ik als mijn vrouw vinden imago niet belangrijk. Voor mij primeert leuk rijden, het moet goed in elkaar zitten en liefst ook betrouwbaar zijn. Als ik zaterdagavond tegen mijn vrouw zeg van 'kom, we gaan op terras een wijntje drinken', dan wil ik instappen, sleutel omdraaien en rijden. Ik begrijp uw insteek wel, en idealiter heb ik ook een MM-eligible oldtimer in de garage, maar daar gaat mijn vrouw liever uit blijven dan meerijden + daar ga ik nooit van genieten zoals ik dat nu wil doen. Daar is de cabrio die ik wil kopen niet voor bedoeld. Ik had de beginpost meer moeten nuanceren, maar anderzijds zou ik dan gewoon 2 pagina's krijgen waar iedereen een Z4 suggereert 🙂 

52 minuten geleden, Tjeu zei:

Zoals aangehaald, er is niets mis met de modellen op jouw lijst. Er is ook wel een reden waarom het een lijst met weinig originaliteit is, waarom zovelen met dezelfde dingen rijden: ze bieden veel van alles zonder dat je veel compromissen moet maken. Andere modellen, zoals in mijn lijst, bieden van bepaalde zaken meer, maar steeds ten koste van iets anders. Dat maakt ze minder gebalanceerd, maar daardoor ook wel net iets specialer. 

Zelf zou ik ook lang geen nee zeggen tegen een Z3 of Z4! Verre van! 

Da's exact wat ik nodig heb, een weinig compromisloze cabrio.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Nissan 350Z is ook wel leuk.

@ir_fuel kan daar nog wel wat nuttigs over vertellen?

Ohja! Nog niet aan gedacht. Da's een auto die alles aanvinkt. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/nissan-350z-350-z-cabrio-3-5i-v6-24v-blacktop-brembo-leather-b-benzine-grijs-5563d393-7b90-4010-95b8-d2ff1a09a059?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Kost ook echt niet veel eigenlijk. Taksen zullen wel vies tegenvallen, maar dat wordt gecompenseerd door lage aankoop.

Geplaatst:

PGO Speedster Cévennes

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, Jules_W zei:

maar anderzijds zou ik dan gewoon 2 pagina's krijgen waar iedereen een Z4 suggereert 🙂

Welja, nu zijn we er op pagina 4 mee begonnen, resultaat lijkt hetzelfde :D 

Geplaatst:
Zojuist, Polygoon zei:

Welja, nu zijn we er op pagina 4 mee begonnen, resultaat lijkt hetzelfde :D 

Naar een 350Z zou ik zelf niet snel kijken. Een S2000 had ik zelf ook al afgeschreven, maar lijkt na een paar comments toch wel een te overwegen optie.

Geplaatst:
Zojuist, Jules_W zei:

Naar een 350Z zou ik zelf niet snel kijken. Een S2000 had ik zelf ook al afgeschreven, maar lijkt na een paar comments toch wel een te overwegen optie.

@DDé gaat je ongetwijfeld helemaal kunnen warm maken voor een S2k.

• Grappig 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:

Een Z4 is blijkbaar toch nog speciaal genoeg om bijna bij elke rit complimenten van wildvreemden te krijgen.

Voor mij was het gebruiksgemak ook van groot belang:  ergens een terrasje gaan doen, vriendenbezoekje,...  zonder dat je je zorgen moet maken of die wel wil starten, en of je weer thuis zal geraken.  Daarnaast: ook weer niet zo perfect dat je de auto haast niet durft te gebruiken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

E30 Cabrio.
Een 6 cilinder als het een beetje kan.
En een pré FL.
:inlove:

Geplaatst:

Mijn madam is zot content van haar 220i Cabrio. Had ik geweten dat die zolang ging blijven ten huize toere was het wel een 240i geweest😃

Het mag voor mij zelfs liefst een Z4 40i zijn😍

Geplaatst:
5 uren geleden, Jules_W zei:

Ohja! Nog niet aan gedacht. Da's een auto die alles aanvinkt. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/nissan-350z-350-z-cabrio-3-5i-v6-24v-blacktop-brembo-leather-b-benzine-grijs-5563d393-7b90-4010-95b8-d2ff1a09a059?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Kost ook echt niet veel eigenlijk. Taksen zullen wel vies tegenvallen, maar dat wordt gecompenseerd door lage aankoop.

Meen je dat? Ik zou zo’n scharminkel zelfs niet overwegen 😅

Geplaatst:
3 uren geleden, Maxime S zei:

E30 Cabrio.
Een 6 cilinder als het een beetje kan.
En een pré FL.
:inlove:

Héérlijke auto's! Zelf nooit mee gereden maar grote fan van de looks en motoren + rwd :inlove: Voor mij persoonlijk wel net wat te oud vrees ik. 

1 uur terug, Krikkie zei:

Mja, in dezelfde prijsklasse als een 3.0si z4. Easy choice 🙂 

14 minuten geleden, DDke zei:

Meen je dat? Ik zou zo’n scharminkel zelfs niet overwegen 😅

Zeker! In de juiste spec vind ik dat niet zo slecht. Wel sowieso de lelijkste van't lijstje, ja.

• Grappig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Mijn madam is zot content van haar 220i Cabrio. Had ik geweten dat die zolang ging blijven ten huize toere was het wel een 240i geweest😃

Het mag voor mij zelfs liefst een Z4 40i zijn😍

Hier van hetzelfde, onze 420 cabrio nu 1 jaar in ons bezit en nog geen moment spijt van gehad.

Had eigenlijk liever ook een 6 cilinder gehad maar een mens kan ook niet alles hebben in het leven hé.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik weet niet of de madam er zelf ook mee gaat rijden, S2000 kan wel eens listig uit de hoek komen, Z4 M of 3.0 hebben al een elektronisch “vangnet” 

Z3 en Z4 zowel in 3.0 als M kan ik enkel aanraden … 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een donkerblauwe Z4, dat zie je niet dikwijls 😂.

Mooi exemplaar, pré-facelift (en dat zijn de mooiste: het pure flame-surfacing design van Andreas Warming), sportstoelen (al zijn het wel elektrisch bediende, en die pakken een beetje meer plaats).

Enige jammere is de grote navi in het dashboard.

Geplaatst:
46 minuten geleden, Jules_W zei:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m2251514830-bmw-z3-coupe-3-0-evergreen-z3m-280-pk-handbak-sper 

Tijdens het zoeken naar Z3's en Z4's kom ik dit spel tegen. Eigenlijk heb ik geen cabrio nodig 👀👀

Blijft knap,  maar dan toch nog liever  een echte Z3M. De 4 uitlaten, de hogere montage van de nummerplaat, klopt nog beter qua uistraling.   Trouwens veel succes met de keuring hier, met het samenraapsel. :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid