Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Slk?

Is een model dat ik wel een soft spot voor heb. Is wel een eeuwigheid dat ik een gezien heb

Ik dacht dat @kwiekie eentje gehad heeft. Toch ook geen klein ventje, wel niet eentje die snel gaat klagen dat een stoel te smal is.

Geplaatst:

Dat was een mottig hok toen dat uitkwam en dat is het nog steeds!

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
3 uren geleden, Jules_W zei:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m2251514830-bmw-z3-coupe-3-0-evergreen-z3m-280-pk-handbak-sper 

Tijdens het zoeken naar Z3's en Z4's kom ik dit spel tegen. Eigenlijk heb ik geen cabrio nodig 👀👀

Jawel, dat heb je wel nodig. Je weet het alleen nog niet. Da's de beleving gewoon maal 2 doen. Voor de vrouw hebben we nu een leuke hothatch gekocht, maar dat komt evenzeer niet in de buurt van de wind in de haren. Voor mij graag een E85 roadster, in dit budget een M als je de taksen wil betalen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, Jules_W zei:

Absoluut. Heb er nog nooit zelf mee gereden. Ik heb er nu 3 opgeslagen die ik eens wil gaan bekijken. Het grote nadeel is dat die in oke en originele staat echt wel tegen de bovenkant van mijn budget duwen en zelfs in dezelfde prijsklasse als een Z4M zitten. Je moet toch van hoge huize komen om een S54 te doen vergeten. 

Tiens, heb ik iets gemist en gaan S2000's allemaal 35k nu? 🤔 Nee toch? 

E85 Z4 blijft prachtig qua design. En leuk met de six pack! 
M is extra dik, maar dan wil je wel de carbon airbox voor intake noise (iets wat bij de S2000 gratis is als je het deksel van het luchtfilterhuis thuis in de garage laat :D ). 
Als het vooral is om leuke ritjes met de madam te gaan doen zou ik voor een 3.0 of zelfs 2.5 gaan. De S54's moet je toch best eerst een zak geld tegenaan smijten eer ze terug wat bulletproof zijn. 

Je mag gerust eens met mijn S2000 komen rijden, enkel is Gent niet per se bij de deur voor jou 🙂 
Als je de ARD meerijdt kunnen we wel ervoor of erna iets proberen regelen? 
Besef goed dat (zoals wel vaker bij iets oudere auto's) je een groot verschil hebt in aanbod. Een S2000 is relatief bullet proof, maar als bvb. de uitlijning niet goed staat, de compliance bushings versleten zijn, rijdt dat slecht ipv hemels. Dan nog oude / gare / cheapo banden eronder en je krijgt het gevoel dat dat wel eens 'listig' uit de hoek kan komen. 
Niets van als het een correct exemplaar is. De prefacelifts hebben geen VSA (elektr vangnet), maar zijn supervoorspelbaar qua weggedrag en dankzij het snelle stuurhuis en klein stuur zijn zijstapjes makkelijk op te vangen (of je moet echt nul ervaring hebben met RWD of driften en bij nat met slechte banden meteen volle galet de bocht induiken..). 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
23 minuten geleden, DRIVER-W zei:

Jawel, dat heb je wel nodig. Je weet het alleen nog niet. Da's de beleving gewoon maal 2 doen. Voor de vrouw hebben we nu een leuke hothatch gekocht, maar dat komt evenzeer niet in de buurt van de wind in de haren. Voor mij graag een E85 roadster, in dit budget een M als je de taksen wil betalen.

Helemaal akkoord!!

Geplaatst:

Ik weet nog een S2000 officieus te koop staan in Limburg 🙊

Geplaatst:

Investering gewijs lijkt me de Z3 M wel een goede aanrader. Binnen een paar jaar oldtimer als je 1 van de eerste neemt en ik zie die tegen dan wel een pak duurder worden.

Geplaatst:
8 uren geleden, gewoon ik zei:

Slk?

Is een model dat ik wel een soft spot voor heb. Is wel een eeuwigheid dat ik een gezien heb

Ik dacht dat @kwiekie eentje gehad heeft. Toch ook geen klein ventje, wel niet eentje die snel gaat klagen dat een stoel te smal is.

Lijkt me niet echt een scherp sturende cabrio? Ik vind dat ook echt een lelijk model tbh. 

7 uren geleden, Alexis zei:

Tiens, heb ik iets gemist en gaan S2000's allemaal 35k nu? 🤔 Nee toch? 

E85 Z4 blijft prachtig qua design. En leuk met de six pack! 
M is extra dik, maar dan wil je wel de carbon airbox voor intake noise (iets wat bij de S2000 gratis is als je het deksel van het luchtfilterhuis thuis in de garage laat :D ). 
Als het vooral is om leuke ritjes met de madam te gaan doen zou ik voor een 3.0 of zelfs 2.5 gaan. De S54's moet je toch best eerst een zak geld tegenaan smijten eer ze terug wat bulletproof zijn. 

Je mag gerust eens met mijn S2000 komen rijden, enkel is Gent niet per se bij de deur voor jou 🙂 
Als je de ARD meerijdt kunnen we wel ervoor of erna iets proberen regelen? 
Besef goed dat (zoals wel vaker bij iets oudere auto's) je een groot verschil hebt in aanbod. Een S2000 is relatief bullet proof, maar als bvb. de uitlijning niet goed staat, de compliance bushings versleten zijn, rijdt dat slecht ipv hemels. Dan nog oude / gare / cheapo banden eronder en je krijgt het gevoel dat dat wel eens 'listig' uit de hoek kan komen. 
Niets van als het een correct exemplaar is. De prefacelifts hebben geen VSA (elektr vangnet), maar zijn supervoorspelbaar qua weggedrag en dankzij het snelle stuurhuis en klein stuur zijn zijstapjes makkelijk op te vangen (of je moet echt nul ervaring hebben met RWD of driften en bij nat met slechte banden meteen volle galet de bocht induiken..). 

Zuivere S2000’s gaan veel geld, ja. 30k ga ik daar altijd aan kwijt zijn denk ik. Ik rijd ARD mee, zou tof zijn om iets te regelen 🙂 

7 uren geleden, DRIVER-W zei:

Oh? Waar ergens?

51 minuten geleden, Bjorno zei:

Investering gewijs lijkt me de Z3 M wel een goede aanrader. Binnen een paar jaar oldtimer als je 1 van de eerste neemt en ik zie die tegen dan wel een pak duurder worden.

Z3M is supercool. Er staat een mooie te koop in Kontich ook, ga die mens eens opbellen. Qua looks vind ik hem wel wat overstyled. Een facelift 3.0 met de 2/3-delige kruisspaakwielen vind ik veel mooier. Dat is ook wel weer een geval waar ik absoluut eens even mee wil gereden hebben. Een goede maat van mij heeft een Z3m coupé en daar zit ik redelijk hoog in. Is verder wel een meesterwerk imo met die S50 :inlove: 

IMG_7740.jpeg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 uren geleden, DRIVER-W zei:

@gl3nn?

Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

Lijkt me niet echt een scherp sturende cabrio? Ik vind dat ook echt een lelijk model tbh. 

Zuivere S2000’s gaan veel geld, ja. 30k ga ik daar altijd aan kwijt zijn denk ik. Ik rijd ARD mee, zou tof zijn om iets te regelen 🙂 

Oh? Waar ergens?

Bree. De persoon die mijn S2000 destijds gekocht heeft, overweegt sterk om te verkopen. 

Geplaatst:
10 uren geleden, gewoon ik zei:

Slk?

Deze van mijn vrouw was wel het model na wat jij in gedachten hebt.

Was voor mij een leuke auto want eerste keer RWD, maar wel een erg zwaar stuur, en ik denk dat je dan als 'rijder' zoals topicopener veel beter gediend zal zijn met een MX-5 dan met zo'n oude SLK.

Geplaatst:
9 uren geleden, DRIVER-W zei:

Klopt zeker.

Wij missen de SLK toch regelmatig eens.

Met nu de zeelandrit te doen en een pak cabrio's weer te zien kriebelt het toch hard.

Zou wat in de dezelfde prijscategorie shoppen als de topic opener, maar zou dan wel een daily zijn voor mijn vrouw.

Ik denk dat het tussen MX-5 ND 184 en Z4 (20i of 30i) zou gaan, maar we gaan nog een jaartje (of twee, drie) wachten.

Geplaatst:

Ik heb in meer of mindere mate met alle generaties van de SLK/SLC gereden, weliswaar nooit in de top-motorisaties, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat dat rijdersauto's waren.  Om te rustig te cruisen, dat wel.  Misschien net iets praktischer in gebruik dan een Z4 door de harde kap ook (maar tegenover de E85 verlies je dan zot veel bagageruimte, net zoals in een E89)

Geplaatst:

Keuze motoren is wel wat mottig zie ik ook. Ofwel een 4 cilinderke (al dan niet met compressor) ofwel een v6 van 3+liter. 

Maar een slk300 van de 2e generatie met handbak, ik zou geen nee zeggen. Een slk230 compressor van 1e gen ook niet. Doet mij enorm aan een de c klasses van die tijd denken

Net door dat metalen dak enorm bruikbaar dagelijks lijkt mij

Geplaatst:

in feite is de voorste 1/3 van het dak van een Z4 ook al een hard stuk.   Die volledige daksconstructie van een SLK reduceert je bagagevolume nogal als je met open dak wil rijden.  Dat is iets waar je toch rekening mee moet houden als je bv. een weekendje weg wil.   Op heen/terugweg zal de kap dicht moeten blijven (met mijn madam alvast).  

Ik ben vorige zondag nog mijn dochter naar haar kot gaan voeren met de (open) Z4:: een grote trolley-sportzak (met boeken en kleding), koeltas met proviand voor een hele week, rugzak, grote handtas en dan nog een pak flessenwater in de koffer.  Mijn bak die de losse spullen in mijn koffer wat orderlijk bijeen houdt, heb ik zelfs niet moeten uithalen.

Geplaatst:

Z4 35is van die generatie vond ik oprecht een hele leuke auto. 

Geplaatst:

E89 vond ik nooit echt fijn rijden, dan is E85 of G29 veel gebalanceerder en sportiever. Onbruikbare koffer ook als de kap open ligt.

Geplaatst:
3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

in feite is de voorste 1/3 van het dak van een Z4 ook al een hard stuk.   Die volledige daksconstructie van een SLK reduceert je bagagevolume nogal als je met open dak wil rijden.  Dat is iets waar je toch rekening mee moet houden als je bv. een weekendje weg wil.   Op heen/terugweg zal de kap dicht moeten blijven (met mijn madam alvast).  

Ik ben vorige zondag nog mijn dochter naar haar kot gaan voeren met de (open) Z4:: een grote trolley-sportzak (met boeken en kleding), koeltas met proviand voor een hele week, rugzak, grote handtas en dan nog een pak flessenwater in de koffer.  Mijn bak die de losse spullen in mijn koffer wat orderlijk bijeen houdt, heb ik zelfs niet moeten uithalen.

Kofferruimte is inderdaad wreed goed bij dit model. Ik ben er nog mee naar Collect & go gereden…

Geplaatst:
8 uren geleden, msxx zei:

Nope, die gaat uiteindelijk gewoon blijven. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 23/4/2025 om 21:17, Jules_W zei:

Stel, je wilt een cabrio en je hebt een budget van 35-40k voor de aankoop. Het mag geen V8, V10 of V12 zijn en liefst een occasie. Wat koop je? 

Bedankt om voor mij dit topic te openen, want dit is spot on mijn situatie. :D  (Ik kan er wel de inruilwaarde bij lappen van de M140i.)

Bij mij nog een vereiste: moet 4 zitplaatsen hebben, want als ik met de gezinsslee op baan ben (trekhaak) moeten onze 2 kinderen door mijn madam van school gehaald of naar sport gevoerd kunnen worden.

Daardoor valt een R129 voor mij als daily helaas af (Notsitze maar tot 1m50 goedgekeurd dacht ik), plus ik wil dat als 500 en dan moet dat als oldtimer ingeschreven worden, wat betekent dat ik 'm niet als daily kan gebruiken. Op de shortlist staan de BMW 840i cabrio en de Mercedes-Benz E 53 AMG Cabrio, en dat is het zowat, eigenlijk.

Geplaatst:
20 minuten geleden, gTa zei:

Bedankt om voor mij dit topic te openen, want dit is spot on mijn situatie. :D  (Ik kan er wel de inruilwaarde bij lappen van de M140i.)

Bij mij nog een vereiste: moet 4 zitplaatsen hebben, want als ik met de gezinsslee op baan ben (trekhaak) moeten onze 2 kinderen door mijn madam van school gehaald of naar sport gevoerd kunnen worden.

Daardoor valt een R129 voor mij als daily helaas af (Notsitze maar tot 1m50 goedgekeurd dacht ik), plus ik wil dat als 500 en dan moet dat als oldtimer ingeschreven worden, wat betekent dat ik 'm niet als daily kan gebruiken. Op de shortlist staan de BMW 840i cabrio en de Mercedes-Benz E 53 AMG Cabrio, en dat is het zowat, eigenlijk.

Ook al schrijf je een oldtimer in op gewone platen betaal je de lage taks.

of heb je het over LEZ?

Geplaatst:

@gTa 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-335-335i-cabrio-1-hand-scheckheft-schalter-leder-navi-benzine-rood-7397c50d-ac21-45d5-a248-7845d4348479?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 20.250
Kilometerstand: 141.811 km
Bouwjaar: 09/2008

Dit staat ook op m’n lijstje. Toffe spec, en niet zo duur. Ik geef alleen persoonlijk de voorkeur aan een roadster. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, kwiekie zei:

Klopt zeker.

Wij missen de SLK toch regelmatig eens.

Met nu de zeelandrit te doen en een pak cabrio's weer te zien kriebelt het toch hard.

Zou wat in de dezelfde prijscategorie shoppen als de topic opener, maar zou dan wel een daily zijn voor mijn vrouw.

Ik denk dat het tussen MX-5 ND 184 en Z4 (20i of 30i) zou gaan, maar we gaan nog een jaartje (of twee, drie) wachten.

Laat maar iets weten als je eens wil proefzitten of rijden! Ik denk dat je niet in een ND past.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid