Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, Jules_W zei:

Wat is jouw mening als expert ter zake mbt de G29? 

Als weekendkar altijd een E85 zescilinder (sorry @Phil), wegens veel puurder rijden. Atmosferisch, voelt dus trager aan. Maar heerlijke klank en je voelt nog mechaniek. Veroudert ook gewoon niet, zolang je eentje neemt zonder navi.

G29 is dan weer vele malen volwassener. Perfect daily bruikbaar, zuinig te rijden, turbokoppel - voor mij is de 30i zelfs de sweet spot tov M40i, tenzij taksen je echt geen hol kunnen schelen. Kan je 1000km in doen en fris uitstappen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Jules_W zei:

Vorige week kunnen plaatsnemen in een Z4 roadster, qua zitpositie vond ik mijn draai daar niet goed in. Ik kreeg er wat MX-5 vibes van. Die vallen af. Het gaat op dit moment een E36, E46 of E93 worden.

Ik neem graag nog eens plaats in een S2K. Iemand van de forummers die in Limburg woont met een S2K? Anders toch eens die van @Alexis bekijken op de ARD rit. 

Als je dat al had bij een Z4 dan hoef je zelfs geen S2000 te proberen. Dat is nog veel kariger qua interieur dan een Z4

Geplaatst:
15 uren geleden, Jules_W zei:

SMG is niet zo slecht als de meesten beweren hoor ik wel eens. Heb er zelf nooit mee gereden dus ben wel benieuwd 🙂 

Een sMg is een goede versnellingsbak als je plankgas gaat. Om te cruisen is dat gewoon niet aangenaam. Dan heb je telkens als hij van versnelling wisselt het gevoel dat je boite uit elkaar valt.

Geplaatst:

Waar koop je eigenlijk een 981 voor 35K?

En wat mag dat dat wel zijn :D

Geplaatst:

Ah ok, ik zie het al. 
Eerste bouwjaar. > 100K

Geen PSE.

Laatste RHD.

Verschil moet er zijn.

Geplaatst:

35k is een stretch maar voor 40k kun je er genoeg vinden op Mobile, sommige zelfs met een Approved op

Geen PSE zou voor mij geen reden zijn om ene te laten staan, desnoods ga je bij Carnewal langs als de sound een breekpunt is

Voor wie geen schrik heeft van hoge km standen

Geplaatst:
1 uur terug, Fr79 zei:

35k is een stretch maar voor 40k kun je er genoeg vinden op Mobile, sommige zelfs met een Approved op

Geen PSE zou voor mij geen reden zijn om ene te laten staan, desnoods ga je bij Carnewal langs als de sound een breekpunt is

Voor wie geen schrik heeft van hoge km standen

Ik heb hem ook niet laten staan daarvoor.  Carnewal ook bekeken, maar oh zo gelukkig de zure appel doorgebeten en een ori PSE laten naplaatsen. Met knop in het interieur.

PSE  zorgt voor een compleet andere auto. Kost wel een stuiver (>4K). 

Geplaatst:
1 uur terug, -Fred- zei:

Vet spel. Reeds gezien. Ik begin wel vh idee af te stappen om meer te betalen voor zogenaamd propere occasies van 20-25 jaar oud met weinig km’s. Ik koop ze liever wat goedkoper en +150k km’s. Vooral omdat ik er toch weinig mee zal rijden, je als particulier bij verkoop niet meer kan krijgen dan de lowball offers die je krijgt van jos op de hoek en handelaars die er dan 10k winst op nemen, en ook omdat ik op de harde manier heb moeten ervaren dat dat meestal pure verkoopspraat en cosmetische opsmuk is waardoor ik zelf een hoop onderdelen ga vervangen. Bedrijven die in zulke youngtimers doen zijn tot de nok gevuld met malafide figuren. In the end ben ik evenveel kwijt, of zelfs minder door eentje te kopen met 150k-200k km’s. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Al zou ik het er wel moeilijk mee hebben als ik rondrij met een auto waar het interieur volledig afgeleefd is. Maar perfect zijn ze inderdaad toch nooit.

Ik heb de mijne ook gekocht met net geen 80k km's. Zag er in de showroom "fabrieksnieuw uit". Een paar jaar later moet je vaststellen dat ie dan toch zo nieuw niet meer was. De meeste die ik tegenkom zijn er stukken slechter aan toe, maar ondertussen zou de mijne ook wel een respray kunnen verdragen. Dan kan je idd de vraag stellen of je niet beter was geweest met een goedkopere die mechanisch wel in orde was.

Ach ja. Wellicht zou ik vandaag terug dezelfde "fout" maken :D.

Geplaatst:

Steek de meerprijs die je normaal betaald in mechanische en optische verbeteringen en je komt uit op een betere auto voor minder geld. Als de basis goed is welteverstaan. 

Geplaatst:
5 uren geleden, Jules_W zei:

Bedrijven die in zulke youngtimers doen zijn tot de nok gevuld met malafide figuren.

Dit idd., vooral bij onze noorderburen dan. Al zijn er hier ook die er wat van kunnen...

Geplaatst:
17 uren geleden, -Fred- zei:

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Al zou ik het er wel moeilijk mee hebben als ik rondrij met een auto waar het interieur volledig afgeleefd is. Maar perfect zijn ze inderdaad toch nooit.

Ik heb de mijne ook gekocht met net geen 80k km's. Zag er in de showroom "fabrieksnieuw uit". Een paar jaar later moet je vaststellen dat ie dan toch zo nieuw niet meer was. De meeste die ik tegenkom zijn er stukken slechter aan toe, maar ondertussen zou de mijne ook wel een respray kunnen verdragen. Dan kan je idd de vraag stellen of je niet beter was geweest met een goedkopere die mechanisch wel in orde was.

Ach ja. Wellicht zou ik vandaag terug dezelfde "fout" maken :D.

Jij hebt gekocht bij premium classics, geloof ik? Enige idee hoeveel het prijsverschil was t.o.v. gelijkwaardige alternatieven?

Geplaatst:
Op 3/6/2025 om 08:23, Bjorno zei:

Ik wou zeggen die mannen trekken mooie plaatjes. 

SMG... tja denk vooral hier wat je zelf gewoon zijt.  

Ik vind dat het interieur er te proper uit ziet voor een wagen met die kms. Stuurtje lijkt me herdaan en interieur waarschijnlijk met colorlock terug aangepakt? 

Op foto propere auto wel. 

Ik bekeek de foto's daarnet en 't eerste wat ik dacht, was idd dat daar een nieuw stuur en nieuw interieur (of bestuurderszetel, toch) in zit.
Onmogelijk om dat zo "nieuw"-ish te hebben met die km-stand.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoeft geen probleem te zijn, toch? Volgende week ga ik kijken. Dan weet ik het jullie te zeggen 😄👍🏻

Geplaatst:
9 uren geleden, Geertt zei:

Jij hebt gekocht bij premium classics, geloof ik? Enige idee hoeveel het prijsverschil was t.o.v. gelijkwaardige alternatieven?

Ik denk dat ik hem zo'n 15 à 20% duurder aangekocht heb dan wat er op de markt was. Er waren er natuurlijk al niet veel die echt in aanmerking kwamen. Er waren nogal veel automaten, en andere hadden dan teveel km's of ze waren helemaal afgeleefd, of mottige kleurencombinaties...

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid