Ga naar inhoud

1994 BMW GS vraag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een redelijke leek in motor maar zag toevallig op Instagram..

Zou er hier veel aan verandert zijn?

Blijkt een GS van 1994 te zijn.

Voor mij de perfecte motor.

Indien iemand meer info heeft hoe en wat... 🙂

IMG_4378.PNG

IMG_4383.PNG

Geplaatst:

hoezo voor jou de perfecte motor? Wat zijn de  gebruiks-plannen?

Geplaatst:
5 minuten geleden, jan.van.gent zei:

hoezo voor jou de perfecte motor? Wat zijn de  gebruiks-plannen?

Vroeger nog met een Yamaha Teneré gereden en al 25 jaar spijt dat ik deze verkocht heb .

De perfecte motor qua model.

Gebruiksplannen zijn om occasioneel een toerke te doen en zelf een beetje aan prutsen..

Geplaatst:

Voor een occasioneel tourke te doen, op de verharde weg, moet je gewoon kopen wat je wilt/graag ziet. 

Daarvoor heb je geen GS met noppenbanden nodig (in tegendeel, op de baan rijdt dat heel kak).

Persoonlijk ben ik geen GS fan. Dat motorblok zegt me niets, veel liever een tenere.

Geplaatst:

Is het specifiek deze exacte motor die je overweegt, of eentje van hetzelfde tijdperk?

Dergelijke noppenbanden zou ik vermijden om een occasioneel ritje op de weg te doen. Dat rijdt vreselijk en is enkel maar goed als je 't kan verdragen op verbindingsritten tussen offroad stages in.
De eerste 4-kleps 1100 boxers (en 850 bestond ook) waren niet de meest emotionele noch betrouwbare moto's, zeker het ABS van toen is een zorgenkindje (stuk gaan ze bijna allemaal en 't is duur om te laten repareren), al vermoed ik dat deze geen ABS heeft.
Ik zie (tenzij ik me vergis) een 1100 GSA-tank maar de moto is verre van standaard.

Los van wat je zelf wel/niet wil, zou ik voor een "leek" toch ook eerder een recentere Japanner adviseren. Yamaha heeft een fantastische Ténéré 700 gemaakt die net z'n eerste "generatie" achter de rug heeft en die eigenlijk redelijk foutloos is; valt voor best oké prijzen te vinden en is in zowat alles de duidelijk betere motorfiets dan zo'n ouwe 1100 GS, mijn gedacht. Of neem een recente Honda (Transalp of Africa Twin), ook allebei bijzonder goeie, degelijke, betrouwbare moto's.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

'k Zou dit ook naar het 'advies'- of naar het 'moto'-forumgedeelte verschuiven, unsure wat 't beste is maar hier lijkt het topic minder op z'n plaats.

@Ritsuke @dragonfly

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is een R1100GS waar wat veranderingen aan gedaan zijn. De R1100GS is sowieso al de minst gewilde generatie wegens een lelijke snuit en zoals @gTa ook aangeeft niet de meest betrouwbare. De versnellingsbak daarvan is ook iets dat vaak kapot gaat. 

Ik heb een R100GS (1991) en vind dat nog altijd een enorm toffe moto en breed inzetbaar. Heb er al verschillende trips mee gedaan en in september opnieuw 10 dagen weg (Transpyrenees). Super betrouwbaar en bulletproof.

Als je iets moderner wil zou ik een R1150GS nemen. R1100GS sowieso skippen.

0B3BCABD-FE7A-4AD9-A095-C91D3EEFC905_1_105_c.jpeg.1ae247726ca62b778ee27bf7860f6536.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, CharlesV zei:

Het is een R1100GS waar wat veranderingen aan gedaan zijn. De R1100GS is sowieso al de minst gewilde generatie wegens een lelijke snuit en zoals @gTa ook aangeeft niet de meest betrouwbare. De versnellingsbak daarvan is ook iets dat vaak kapot gaat. 

Ik heb een R100GS (1991) en vind dat nog altijd een enorm toffe moto en breed inzetbaar. Heb er al verschillende trips mee gedaan en in september opnieuw 10 dagen weg (Transpyrenees). Super betrouwbaar en bulletproof.

0B3BCABD-FE7A-4AD9-A095-C91D3EEFC905_1_105_c.jpeg.1ae247726ca62b778ee27bf7860f6536.jpeg

wie weet komen we elkaar tegen in de Pyreneeën! ik rij daar de eerste week van september.

Geplaatst:
3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

wie weet komen we elkaar tegen in de Pyreneeën! ik rij daar de eerste week van september.

Aha nice! Wij vertrekken 6 sept. naar La Malène ( klein dorpje in zuid FR, 900km op 1 dag 😑 ), daarna naar Cadaques ES om van daaruit de oversteek te maken naar de westkust. 

Mix van on- en offroad maar zover ik hoor meer "gravel" of lichte offroad. Ik vermoed dat jij voor het zwaardere werk zal gaan :D 

Geplaatst:
8 uren geleden, CharlesV zei:

Bedankt voor de info.

Het is dit wat ik wilde weten.

🙂

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Buren van m'n ouders verkopen hun BMW GS 800 met 111000km van 2011.

Moto zou niet gekeurd worden..

Zou er zelf een beetje aan prutsen en opzetten.

Wat is dit nog ongeveer waard?

Geplaatst:

Ik zou 1500 bieden als ik ‘m zou willen hebben. 

Geplaatst:

Dacht ook iets in die order..

Geplaatst:

Hoeveel km kunnen deze blokken aan?

111000km is eigenlij redelijk veel hé...

Geplaatst:
37 minuten geleden, zeramed zei:

Eerdere modeljaren (2006-2008) haalden met moeite 60.000km

Daarna sterk verbeterd..

Geplaatst:

Oei, beter zo laten dan...

Geplaatst:
16 uren geleden, zeramed zei:

Buren van m'n ouders verkopen hun BMW GS 800 met 111000km van 2011.

Moto zou niet gekeurd worden..

Zou er zelf een beetje aan prutsen en opzetten.

Wat is dit nog ongeveer waard?

F800GS met 111k km's? Zou ik ook laten staan 😅

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, zeramed zei:

110000 km, maar dan zijn ze wel op.

Geplaatst:
8 uren geleden, CharlesV zei:

F800GS met 111k km's? Zou ik ook laten staan 😅

Effe for the record: Ik ook! Tenzij ik er iets onnozel zou willen van maken, en dan zou ik 500 bieden of zo :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, zeramed zei:

Thx

Voor €500 kom ik hem morgen halen, zo eerlijk moet ik wel zijn 😅

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid