Ga naar inhoud

Ford Fusion/Mondeo


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

[TABLE=class: tborder, width: 100%, align: center]

[TR]

[TD=class: alt1, bgcolor: #F5F5FF]Officieel: Ford Fusion is feitelijk nieuwe Mondeo

De Mondeo mag dan vrij recentelijk gefacelift zijn, Ford blikt alweer ongeduldig vooruit naar de volgende generatie. Dat doet het merk met de Fusion, die bijna helemaal gelijk is aan onze volgende Mondeo.

De Fusion pronkt op de Ford-stand op de NAIAS in Detroit. Onze Europese Mondeo maakt eind 2012 z’n publieksdebuut, dus dat betekent een onthulling op de Autosalon van Parijs. Dat betekent dat we de Mondeo pas in de loop van 2013 bij de Nederlandse dealers kunnen verwelkomen. De Amerikanen kunnen hun Fusion al eind dit jaar bij de dealer ophalen.

Om het helemaal verwarrend te maken: de auto op deze twee afbeeldingen is de Mondeo. Snap je het nog?

We reizen weer even terug in de tijd naar het heden. Wat heeft de Fusion zoal te bieden? Allereerst de keuze uit vier aandrijflijnen. De basismotor is een 1,6-liter Ecoboost turbomotor met 180 pk. Optie twee is een 240 pk sterke 2,0-liter Ecoboost, gekoppeld aan een zestrapsautomaat met dubbele koppeling.

Ook is er een hybride optie. Deze aandrijflijn bestaat uit een tweeliter Atkinson benzinemotor, een elektromotor en een CVT-transmissie. Het gecombineerde vermogen is 185 pk. Deze hybride Fusion slaat z’n energie op in lithium-ion accu’s.

'Zuiniger dan Chevrolet Volt'

De laatste versie is de Fusion Energi Plug-in Hybrid. Die heeft dezelfde aandrijflijn als de gewone hybride. Door z’n plug-in aandrijflijn wordt het een extreem spaarzame auto. Ford belooft een verbruik dat lager is dan dat van de Chevrolet Volt en de Toyota Prius Plug-in Hybrid.

De Fusion is 4,87 meter lang, met een wielbasis van 2,85 meter. De auto is 1,85 meter breed en 1,48 meter hoog. Ford introduceert op de Fusion de nieuwe designtaal, die zich vooral onderscheidt door smallere koplampen en een trapeziumvormige grille. De materialen zijn vergeleken met de huidige generatie een klasse beter en Ford meldt dat het van de nieuweling weer een echte rijdersauto maakt. Daar zorgen een nieuwe, elektrische stuurbekrachtiging en een multilink achteras voor.

m1fy450brh9t.jpg

m1fy450bph9u.jpg

[TABLE=class: tborder, width: 100%, align: center]

[TR]

[TD=class: alt1, bgcolor: #F5F5FF]Bron: autoweek.nl

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik mezelf wel in rijden als de huidige Mondeo versleten is 8)

Een meer dan knappe verschijning, eindelijk nog eens een model van Ford waar ik echt enthousiast over kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston Marting heeft toch ook al een Toyota in zijn gamma, niet? Nu nog een Ford...

Ik vind em wel knap. Maar ze mogen niet de potsierlijke toer opgaan in het interieur zoals bij de Focus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze foto's is hij zeer knap. Maar zoals altijd vrees ik er weer wat voor als ik hem in het grijs ga zien zonder de velgen, zonder die bumpers + skirt, 20cm te hoog op zijn poten zodat je de ophanging kan zien als je erachter rijdt.

Maar tot hier toe zeer knap, eindelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie Ford!

De bumpers van de Fusion komen naar het schijnt niet onveranderd naar de Europese Mondeo. Dus zal deze laatste waarschijnlijk saaier ogen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraan opzij lijkt het wel een Mitsubishi. Volvo is ook niet veraf.

Iedereen zegt dat de grille lijkt op die van Aston Martin maar ik blijf met Mini in mijn hoofd zitten. Als ze hem niet te braaf maken in de basisversie kan dit wel eens een verrijking zijn voor het straatbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de mediasite van Ford staan nog enkele andere versies van de Fusion/Mondeo (Hybrid en een Energy versie), ik zal morgen eens kijken of ik ze kan uploaden. Ik ben alvast verkocht... Zo eentje in 't wit mogen ze gerust voor m'n deur afzetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

knappe bak. de nodige agressiviteit vooraan is geslaagd. achteraan gaat hij qua vergelijking niet ver van de huidige, maar aangezien ik toch steeds een break neem.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid