Ga naar inhoud

2022 Lotus Emira First Edition V6 (manueel)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik zou verwachten met zo'n fanatieke lotus-community dat daar meer animo voor is. Denk dat het over het algemeen gezien moeilijk geworden is om particulier een auto te verkopen.

Ik ken iemand (die hier vroeger ook veel actief was) die voor dezelfde motor gegaan is maar dan in de Exige V6, in deze tweedehands markt vrees ik dat de grootste concurrent in die "community" wel eens net die Exige V6 gaat zijn. De gemiddelde Lotus fan gaat deze verkiezen voor de Emira. 

27 minuten geleden, Naish zei:

Al eens gekeken voor zo'n 458 eventueel op spaanse platen te houden :ninja: 

Ge zegt daar zoiets ! 🙂  De kans dat mijn volgende sportwagen op Spaanse platen staat is zeer groot ! 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Ge zegt daar zoiets ! 🙂  De kans dat mijn volgende sportwagen op Spaanse platen staat is zeer groot ! 

Wel niet enkel kijken naar de taksen...

Een niet spaanse auto moet je importeren om te kunnen inschrijven en dat kost wel redelijk wat. Dus ofwel moet je meteen spaans kopen (maar de occassiemarkt is daar beperkt en duurder) ofwel moet je ook je import rekenen.

Zo is het voor mij dus interessanter om mijn Jeep op BE platen te houden.

Geplaatst:
35 minuten geleden, Naish zei:

Een niet spaanse auto moet je importeren om te kunnen inschrijven en dat kost wel redelijk wat. Dus ofwel moet je meteen spaans kopen (maar de occassiemarkt is daar beperkt en duurder) ofwel moet je ook je import rekenen.

38 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wat gaan ze daar van zeggen als die kist hele dagen in BE staat en rijdt? Of is het effectief om enkel daar te houden?

Geplaatst:
2 minuten geleden, vince522 zei:

Wat gaan ze daar van zeggen als die kist hele dagen in BE staat en rijdt? Of is het effectief om enkel daar te houden?

Hele dagen hier gaat moeilijk zijn, maar occassioneel mag dat wel. 

Ik denk eerder dat Jokke mogelijks wel daar in Spanje ook iets leuk wil hebben om te rijden 😉

Laat ons zeggen dat zo ouder BIV en taks rampen daar wel interessanter zijn :ninja: 

Geplaatst:
1 uur terug, Naish zei:

Hele dagen hier gaat moeilijk zijn, maar occassioneel mag dat wel. 

Ik denk eerder dat Jokke mogelijks wel daar in Spanje ook iets leuk wil hebben om te rijden 😉

Laat ons zeggen dat zo ouder BIV en taks rampen daar wel interessanter zijn :ninja: 

Beetje off topic, maar zijn daar eigenlijk duidelijke regels rond? Woning in Spanje (=/= domicilie) en in BE rondrijden met Spaanse platen.

Geplaatst:
10 minuten geleden, vince522 zei:

Beetje off topic, maar zijn daar eigenlijk duidelijke regels rond? Woning in Spanje (=/= domicilie) en in BE rondrijden met Spaanse platen.

Mijn zus woont in Spanje en komen 3-4 maanden per jaar naar België voor werk/familie en andere zaken. Rijden hier dan al die tijd op spaanse platen en daar heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Who cares dat die Ferrari altijd binnen staat in een garage en 2000km per jaar op Belgische wegen rijdt? 

Geplaatst:
21 minuten geleden, vince522 zei:

Ja en die laten een vrij hoge mate van "flexibiliteit" toe.

Geplaatst:
21 minuten geleden, vince522 zei:

9 minuten geleden, Jules_W zei:

Mijn zus woont in Spanje en komen 3-4 maanden per jaar naar België voor werk/familie en andere zaken. Rijden hier dan al die tijd op spaanse platen en daar heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Who cares dat die Ferrari altijd binnen staat in een garage en 2000km per jaar op Belgische wegen rijdt? 

Ik neem aan dat uw zis haar domcilie ook in spanje staat? Dan mag dat. Een Belg mag in Belgie niet met buitenlandse platen rijden (als die auto niet ook in Belgie is ingeschreven). Voor meer info verwijs ik je graag door naar @ICM 😉

Geplaatst:
10 minuten geleden, Jules_W zei:

Voila. Gewoon op het juiste moment het juiste papiertje kunnen voorleggen voor als er eens iets is.

Maar wonende in een boerengat elke dag de kinderen naar school voeren/ophalen met een Bentley op Spaanse platen zou ik bijv. niet meteen aanraden.

Geplaatst:

Ik reed in een ver verleden met LUX platen. Was een keer op bezoek bij mijn ma, en toen zijn ze komen aanbellen om te vragen hoe het zat. 

• Whut?! 1
Geplaatst:
2 uren geleden, vince522 zei:

Is helemaal grijs hé...

In principe mag die auto een max aantal maanden in Spanje zijn en moet hij ook zoveel tijd terug naar BE. Maar hoe gaan ze dat controleren en zeker in mijn geval waar het ding ongeveer 9 maand op een afgesloten parking staat en dus niet rondrijdt in Spanje.

Maar ondanks bovenstaande regel mag ik dus wel met mijn BE platen naar de Spaanse keuring gaan en zo op spaanse keuring ginder verder rijden. Als ik terug naar BE ga met die kar moet ik wel direct naar de keuring. Die regel is er puur voor die toeriesten die hun BE auto in Spanje laten staan.  Want als je om de X maand naar BE moet dan is die daar gekeurd. 

Als ik nu terugga naar de keuring, dan is mij vorige keuring al spaanse van een jaar oud. Met andere woorden ben ik sindsdien niet in BE geweest want anders had ik terug een BE keuring.

2 uren geleden, Jules_W zei:

Dat is zoals hier al gezegd iets heel anders want je zus is waarschijnlijk officieel spaans resident en geen belgische (wel belg van afkomst natuurlijk). 

Zij heeft een spaans id en mag dus met een spaanse auto in belgie rijden, net als ik het omgekeerde mag met mijn BE platen in spanje rijden.

Geplaatst:
5 uren geleden, Naish zei:

I know, ik heb de Macan op Spaanse platen gezet en de import taks betaald. Fiscaal en verzekeringstechnisch interessanter over 3-4 jaar, maar verder geen zin om om de 2 jaar naar België af te dalen om naar de keuring te gaan. 

Bij nieuw inschrijven van een tweedehandse stevige sportwagen betaal je beter de importtax dan de inschrijvingstaks in België. 

Mensen die in Spanje een huis hebben, hebben ook een NIE nummer. Ik mag daar perfect een auto kopen, en daar ook enkele weken of maanden mee naar België komen. Zolang dat dat hier mijn hoofdwagen niet is die hier jaren staat, zie ik geen reden dat men daar veel gaat of kan aan doen. 

Ik ben met alles in orde. In Spanje rijden massaal veel NL en BE kentekens rond, velen daarvan komen amper of nooit naar België nog. 

Nu goed voor mij zou het niet zijn om op Spaanse plaatsen in België rond te toeren, wat zou ik? In Spanje heb je veel mooiere, vrijere wegen om je te amuseren dan hier. Ik rijd daar buiten en kan er direct aan beginnen 🙂 In Moraira is er trouwens een "Nederlandse" Porsche club. 

Nee ik zou effectief een sportwagen daar kopen ipv hier. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

In Spanje rijden massaal veel NL en BE kentekens rond, velen daarvan komen amper of nooit naar België nog. 

In Ibiza ook gemerkt, vooral Hollanders, ofwel rijden (+boot) die naar daar wat ook nog kan.

Geplaatst:
Op 5/1/2026 om 19:06, DDke zei:

Ik neem aan dat uw zis haar domcilie ook in spanje staat? Dan mag dat. Een Belg mag in Belgie niet met buitenlandse platen rijden (als die auto niet ook in Belgie is ingeschreven). Voor meer info verwijs ik je graag door naar @ICM 😉

Mijn buurman heeft zijn bedrijf en domicilie in Nederland, maar woont in principe in Belgie. Hier stond een tijdje geleden de douane aan de deur om meer info te vragen of zijn auto (oude Volvo XC60), hoe vaak hij daar was etc. 

Geplaatst:
Op 5/1/2026 om 19:06, DDke zei:

Kennis van me werkt voor een buitenlandse firma en heeft van hen een bedrijfswagen (met nummerplaat van het land van zijn werkgever). Is nu al zijn tweede bedrijfswagen dat hij zo heeft. Moet blijkbaar wel speciale documenten bij hem hebben en vermoed dat enkel hij als werknemer met de wagen mag rijden (dus niet zijn vrouw ofzo)

Geplaatst:
6 minuten geleden, BelgianRally zei:

Kennis van me werkt voor een buitenlandse firma en heeft van hen een bedrijfswagen (met nummerplaat van het land van zijn werkgever). Is nu al zijn tweede bedrijfswagen dat hij zo heeft. Moet blijkbaar wel speciale documenten bij hem hebben en vermoed dat enkel hij als werknemer met de wagen mag rijden (dus niet zijn vrouw ofzo)

Als hij ermee mag rijden, dan mag zijn vrouw dat ook. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden nu zijn. Toen ik ze had, was op een gegeven moment werknemer zijn nimeer genoeg dacht ik. Maar het is bij mij wel +20j geleden.

Geplaatst:

Toen ik nog in nederland werkte had ik ook een werkgeversverklaring in de auto liggen dat de auto ingeschreven was op bedrijf (we kochten toen de autos aan), dat ik daar werkzaam was en dat ik met die auto mocht rijden.

Ook vragen over gekregen, maar met dat document was het vrij snel gedaan en in orde.

Geplaatst:

Al die uitzonderingen staan beschreven in het KB Inschrijving Voertuigen.

Zoals ik eerder al schreef, Gewoon even moeite doen om te cherrypicken welke er (al dan niet met wat creativiteit)  op uw situatie van toepassing is/zou kunnen zijn.... 

Geplaatst:
Op 5/1/2026 om 14:28, Salokin zei:

Pipo heeft afgehaakt. Doet eerst een bod dat ik aanvaard, wil er dan nog iets afdoen waarop tegenvoorstel aanvaard wordt. Laat nu weten toch van aankoop af te zien. 

Heeft misschien gezien dat hij voor zijn onderhoud al naar Antwerpen moet beginnen sjezen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid