Ga naar inhoud

Daily: E46 330d/E81 120d/Clio 200 Cup


Porker

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een daily om m'n M3 wat te ontlasten. Ik leg dagelijks nogal wat km's af en dat is helaas niet altijd even aangenaam en zuinig in een gestripte circuitkar.

Extra motivatie om snel een gepastere daily te vinden is de ongewenste nachtelijke aandacht die de M3 krijgt wanneer hij buiten slaapt in Brussel, iets onopvallender zou welgekomen zijn.

Gezien ik met de daily het gros van m'n kilometers afleg moet het ergens m'n honger naar rijplezier wel kunnen stillen - vandaar de wat irrationele drang naar de Clio 200 Cup.

De drie exemplaren die ik tot nu geselecteerd heb:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=154690046&origin=PARK&ticket=ST-734622-VdtJzyahVrY0TC5AqlrR-mycas46-1_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=155118667&origin=PARK&ticket=ST-578107-Y23XbrAf9KimJckZHxfG-mycas46-2_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=155291817&origin=PARK&ticket=ST-578397-HvlNYd3QUIrFmADDara1-mycas46-2_c01_4201

Link naar reactie
Delen op andere sites

in termen van lefty ..

Zonder links te bekijken en puur op verstand: 330d

Zonder links te bekijken en puur op emotie: Clio 200 Cup (waarbij je wel weer af te rekenen krijgt met ongewenste nachtelijke aandacht vrees ik. De beemer is hier meer de zoveelste in het dozijn, mits niet te opvallend aangekleed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de 120d kiezen, verliefd op het model :inlove:. Superknappe uitvoering ook. Stuk jonger dan de 330d en als daily toch wat economischer dan zo'n Cup, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er imo toch sterk van af hoe je dagelijkse trajecten er uit zien. Veel autostrade, veel slechte banen, ...?

Ik rij nu daily met een S2000, maar dat bevalt me op alle vlakken super aangezien m'n afstand tot het werk slechts 18km is, en puur chill tegen 80-90 verkeer meevolgen

op een mooi zachte nieuw aangelegde baan. En dat is dan maar een 7-8000km per jaar woon-werk, dus dan is benzine te verantwoorden.

Als jij natuurlijk 20-30k met je daily moet bollen, ligt het helemaal anders, en zou ik iig niet met een luide stuiterbak als daily rijden (dat echter sowieso schitterend rijdt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van een E81 120d boven een E46 330d, met gelijke kilometerstand kost die 120d (beide met M-Pack) me gemiddeld zo €4.000 extra.

Ok, hij is recenter, iets zuiniger, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het zit met een facelift 120d (177pk blok), maar ik vind de 120d (163pk) van mijn zus niet opvallend zuinig. Ik zit met normale rijstijl rond de 7 - 7.5 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van een E81 120d boven een E46 330d, met gelijke kilometerstand kost die 120d (beide met M-Pack) me gemiddeld zo €4.000 extra.

Ok, hij is recenter, iets zuiniger, ...

Waarom dan geen E46 320d?

Ik zou persoonlijk het verschil tussen je daily en je weekendkar groot proberen te houden, des te meer plezier je terug uit je M3 haalt wanneer je er mee rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

120d.

330d is groot als je altijd alleen moet rijden, zescilinder is leuk, maar ondertussen toch ook wel wat verouderd.

120d is snel, zuinig, speels en de fl is kwalitatief ook sterk.

Clio lijkt met niet aangenaam op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clio Cup, je leeft maar 1 keer.

Met dat motto kan hij volgens mij even goed de M3 als daily blijven gebruiken.

Gewoon voor een knappe, goed uitgeruste 120d gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van een E81 120d boven een E46 330d, met gelijke kilometerstand kost die 120d (beide met M-Pack) me gemiddeld zo €4.000 extra.

Ok, hij is recenter, iets zuiniger, ...

In dat geval: 330d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan geen E46 320d?

Ik zou persoonlijk het verschil tussen je daily en je weekendkar groot proberen te houden, des te meer plezier je terug uit je M3 haalt wanneer je er mee rijdt?

Interessante redenering, ik zal me zodoende een Starlet als daily halen, hoef ik als weekendkar slechts een 325i om contrast te bewaren! Bedankt voor de slok op de borrel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid