Ga naar inhoud

Daily: E46 330d/E81 120d/Clio 200 Cup

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

e46 begint er gedateerd uit te zien. Nog steeds knap, maar gedateerd.

Geplaatst:

120d mag dan zuiniger en even snel zijn. Qua bouwkwaliteit staat de E46 toch een aantal trappen hoger, ondanks z'n hogere leeftijd. Ik ben een aantal keer uit een Eend in mijn coupé of touring gestapt en kar voelt zoveel solider aan.

Ik hou de mijne perfect onder de 8 liter. Wel geen racepiloot zoals porker maar toch gereden met een stevige voet.

Geplaatst: (aangepast)
Zonder links te bekijken en puur op verstand: 120D

Zonder links te bekijken en puur op emotie: Clio 200 Cup

+1

Je houdt van plezier, speelsheid, je hebt een ferme rwd en je kan er een leuke fwd bijnemen !

Ik zou geen moment twijfelen als je budget de runnig kost aankan. Zowel jij als ik komen uit Exige/Speedster en hebben er allebei van genoten dat dit "puur" was. Lange afstanden was spartaans maar je kreeg ook veel terug.........

Ik kan me niet inbeelden dat "comfy" voor jou een issue is, evenzeer kan ik me niet inbeelden dat je houdt van dieselrijden. De rijder in mij zegt Clio. Persoonlijk zou ik de rest nog geen kans geven ;)

Mijn rekenmachine zegt 120d. Een 330D zal toch de hoogste runnigcost hebben (of vergis ik me?)

aangepast door Jokke_vlo
Geplaatst:

ik zou gaan voor de 120d.....of een E30 318is ^^

Geplaatst:

130i ? Ik weet een mooie te koop staan :cool:

Geplaatst:

E90/E91 320d geen optie ? Want die schillen niet zoveel in prijs van 120d dacht ik. (voor die prijs heb je wel ene zonder M-pack bij de 3 serie)

330cd van uw link ziet er toch :P uit , dus persoonlijk zou deze als dagelijkse voor de Clio komen.

Geplaatst:
130i ? Ik weet een mooie te koop staan :cool:

Als ik morgen de Lotto win zijt ge er zondag vanaf :D

Zo'n vette kar

Tot zover de Offtopic

Ontopic zou ik enkel kiezen tussen de Beemers omdat de Clio volgens mij iets te extreem is voor daily gebruik.

Geplaatst:

Clio op LV, grote lpg tank er in (net achter de zetels voor de gewichtsverdeling) en gassen met die ketel. Dan mag dat ding nog 10 liter drinken, het kost evenveel als 5 liter diesel, een verbruik dat jij toch nooit zou halen ;).

Geplaatst:

Keuze blijft E46 330d ,

De 1 ben ik nooit wild van geweest , en een Clio Cup als je al een M3 hebt als toy vind ik ook overbodig !

Geplaatst:

Argh, de 330cd die ik morgen ging bekijken is vandaag verkocht, derde keer ondertussen... :sick:

Vandaag wel een offerte laten maken voor een Clio Cup, ik was benieuwd op hoeveel een nieuwe zou uitkomen, en eentje testgereden.

Korte conclusie: Een héérlijk chassis en geweldige demping, ik zou het echt geen straf vinden zo'n ding te hebben en er dagelijks mee rond te rijden, maar... op de autostrade zat ik op m'n honger. Voor dat blok/vermogen weegt de huidige Clio 200kg te veel imo, en dat vergalt het plezier voor mij wat. Heel leuk ding om erbij te hebben, maar iets te 'mager' voor elke dag.

Geplaatst:
Clio op LV, grote lpg tank er in (net achter de zetels voor de gewichtsverdeling) en gassen met die ketel. Dan mag dat ding nog 10 liter drinken, het kost evenveel als 5 liter diesel, een verbruik dat jij toch nooit zou halen ;).

Dan tank je heel dure LPG of heel goedkope diesel :o

Maar je redenering bevalt me wel!

Geplaatst:
Argh, de 330cd die ik morgen ging bekijken is vandaag verkocht, derde keer ondertussen... :sick:

Vandaag wel een offerte laten maken voor een Clio Cup, ik was benieuwd op hoeveel een nieuwe zou uitkomen, en eentje testgereden.

Korte conclusie: Een héérlijk chassis en geweldige demping, ik zou het echt geen straf vinden zo'n ding te hebben en er dagelijks mee rond te rijden, maar... op de autostrade zat ik op m'n honger. Voor dat blok/vermogen weegt de huidige Clio 200kg te veel imo, en dat vergalt het plezier voor mij wat. Heel leuk ding om erbij te hebben, maar iets te 'mager' voor elke dag.

'k Heb het hier niet gevolgd, maar een Megane 2de hands anders? Zo'n "gewone" sport met 2 uitlaten. Zal niet slecht rijden en heeft toch wat meer peekaats dacht ik...

Geplaatst:
'k Heb het hier niet gevolgd, maar een Megane 2de hands anders? Zo'n "gewone" sport met 2 uitlaten. Zal niet slecht rijden en heeft toch wat meer peekaats dacht ik...

06KQE494829807P.jpeg

Ook op LV te krijgen overigens...

Geplaatst:

.

wel komiek dat die karren toch zo gegeerd zijn in BE ondanks hun grote longinhoud, of was je mobile.de exemplaren aan het bekijken?

Geplaatst:
wel komiek dat die karren toch zo gegeerd zijn in BE ondanks hun grote longinhoud, of was je mobile.de exemplaren aan het bekijken?

Ik kijk in DE, maak je geen illusies. :D

Geplaatst:
Ik kijk in DE, maak je geen illusies. :D

eigenlijk, what was I thinking :lolz:

't is wel een goeie barometer om mijn kar daar ook te afficheren en bij gezonde interesse 'm effe tot in Aachen te bollen :D

Geplaatst:

Wat is er dan verkeerd met de M3 te rijden als "daily" ? Tenzij je een E30 hebt, dagelijks 150km bolt en daarom een "klassieker" niet echt wil de grond in rijden ?

Ik reed zowel met de Impreza STI als met de Evo 9 op een bepaald moment als daily en die zijn nog stukken extremer. Het komt er allemaal op aan of je er de passie voor hebt.

Als niemand anders (bvb je vriendin / partner / vrouw) er moet mee rijden, dan zou ik de Clio durven nemen. Kan best wat kilometers aan, is veilig, zuinig en je zal er telkens met de glimlach inkruipen, iets wat je van de BMW's, zelfs de 330d, niet gaat kunnen zeggen.

120d.

Knap in LSE, veelzijdig, zuinig, RWD, rijplezier.

Wat een larrie, die RWD-redenering. Ik kreeg vorige week bij Sixt in Brussel weer eens een 1-serie mee en zelfs de Mini Countryman die ik later in de week als renter reed, was een stuk levendiger om rijden. :roll:

Geplaatst:

Porker z'n M3 is niet meer zo soft als een normale. Integendeel.

Geplaatst:
eigenlijk, what was I thinking :lolz:

't is wel een goeie barometer om mijn kar daar ook te afficheren en bij gezonde interesse 'm effe tot in Aachen te bollen :D

Wat is er dan verkeerd met de M3 te rijden als "daily" ? Tenzij je een E30 hebt, dagelijks 150km bolt en daarom een "klassieker" niet echt wil de grond in rijden ?

Ik reed zowel met de Impreza STI als met de Evo 9 op een bepaald moment als daily en die zijn nog stukken extremer. Het komt er allemaal op aan of je er de passie voor hebt.

Als niemand anders (bvb je vriendin / partner / vrouw) er moet mee rijden, dan zou ik de Clio durven nemen. Kan best wat kilometers aan, is veilig, zuinig en je zal er telkens met de glimlach inkruipen, iets wat je van de BMW's, zelfs de 330d, niet gaat kunnen zeggen.

Wat een larrie, die RWD-redenering. Ik kreeg vorige week bij Sixt in Brussel weer eens een 1-serie mee en zelfs de Mini Countryman die ik later in de week als renter reed, was een stuk levendiger om rijden. :roll:

Het ding is idd. niet comfi te noemen... Verre van...

IMG_7287.jpg

Geplaatst:

Wat heb je er nog aan gedaan, behalve een rolkooi ingezet?

Want mijn Evo is nu ook niet bijster comfi te noemen en dat rijdt redelijk op dagelijkse basis.

Geplaatst:

• KW Clubsport
  • H&R 20mm spacers (voor)
  • H&R ARB (V&A)
  • Strut brace (BMW Motorsport front/Wiechers rear)
  • KW droplinks
  • Powerflex bushed (V&A)
  • Rogue Engineering top mounts (A)
  • Switched 3.2 top-mounts (voor => wordt vervangen door camberplates)
  • Geo: -2.5°(V)/-2®, 0.5 toe-out(V)
  • "Dave f" Induction Kit
  • Rogue Engineering short shifter
  • Supersprint de-cat
  • Cat-back made to order @ BFR
  • Stoptech ST40 Big Brake Kit
  • Pagid RS29 brakepads
  • Stripped-out
  • GT3-carbon bucket seats
  • Carbonfibre door cards
  • L-Tec Harnesses
  • OMP-Corsica steering wheel
  • Wiechers rollcage BRG-painted
  • Gurney-flap
  • Reïnforced subframe

Geplaatst:

• KW Clubsport
  • H&R 20mm spacers (voor)
  • H&R ARB (V&A)
  • Strut brace (BMW Motorsport front/Wiechers rear)
  • KW droplinks
  • Powerflex bushed (V&A)
  • Rogue Engineering top mounts (A)
  • Switched 3.2 top-mounts (voor => wordt vervangen door camberplates)
  • Geo: -2.5°(V)/-2®, 0.5 toe-out(V)
  • "Dave f" Induction Kit
  • Rogue Engineering short shifter
  • Supersprint de-cat
  • Cat-back made to order @ BFR
  • Stoptech ST40 Big Brake Kit
  • Pagid RS29 brakepads
  • Stripped-out
  • GT3-carbon bucket seats
  • Carbonfibre door cards
  • L-Tec Harnesses
  • OMP-Corsica steering wheel
  • Wiechers rollcage BRG-painted
  • Gurney-flap
  • Reïnforced subframe

Had je d'r niet direct een circuitwagen kunnen van maken voor clubraces en u een Clio kopen voor dagelijks te bollen? :lol:

Wat is nu uw eigen gedacht, na deze 5 bladzijden reacties?

Geplaatst:

Voor het budget dat je in je voorstellen aanhaalt is een prefacelift e90 alpina D3 niet veraf. Is zuinig en ok snel als daily met 200pk uit een 2 litertje diesel.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in