Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Had wel wat moeite om te kiezen, omdat elk voordeel zijn nadeel heeft, bij elke auto is wel iets te zeggen wat niet 100% m'n ding is. Maar toch voor de Lotus gekozen. Ik denk dat ze vooruitlopen tov de meeste spelers op de EU markt. Ik herinner me nog hoe menig autojournalist laaiend enthousiast was over het totaalpakket en vrijwel allemaal van mening waren dat de afwerking enkele stappen hoger stond dan z'n concurrenten. Kan deels te maken hebben met het imago van Lotus, wat hun verwachtingen getemperd had, maar toch. Die initiële impressies tellen. Ik denk dat je de high-end van de markt krijgt voor een fractie van de prijs en dit zou bij de gekende (luxe)merken >150K moeten kosten volgens mij. Het enigste en voornaamste minpunt -voor mij- zijn die buitenafmetingen, wat dan weer de voornaamste reden is om de Porsche te overwegen. Daarbij denk ik niet dat je iets cadeau krijgt van Porsche, datzelfde platform wordt goedkoper verkocht binnen de groep en de opsmuk van Porsche betaal je dubbel en dik. Zonder deze gereden te hebben durf ik te voorspellen dat ze niet in dezelfde categorie vertoeven. De Lotus heeft veel -onterechte (imho)- kritiek gekregen doordat het een Lotus betreft en de filosofie van het merk zou verloochenen.... Maar je zou evengoed kunnen stellen dat het Godzijdank geen echte Lotus is, toch? Wat mij minder duidelijk is, in hoeverre je kan vertrouwen op dat dealernetwerk. Ik kan me inbeelden, zoals met elke 1st gen, je kan geconfronteerd worden met een recall/update en moet beroep doen op die dealer. Tezelfdertijd denk ik, misschien doen ze het beter dan verwacht, ik zit op m'n Audi aan verwarmingsunit #3, om maar te zeggen. Over het uiterlijk van de wagen kan ik niet veel opmerken, dat is persoonlijk, van ver denk ik soms dat er een URUS afkomt en dan blijkt het deze te zijn, ... misschien moet ik eens langs de brillenwinkel passeren. 🤔😉 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik moest ook opeens terug aan de Emeya denken. Voor mij is de lijn beter geslaagd dan bij de Eletre. 

d43a983f-4e88-4e3d-80c0-3a8a3bcb4640?rul

3c454fde-16a4-4c42-9d18-7b32a2d3a12d?rul

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vergeet ook niet dat die Eletre een krankzinnig hoog verbruik heeft. Geen idee of dat een rol voor je speelt, maar je haalt nul voordeel uit die 100+kWh batterij want je geraakt even ver als een andere ev met 80kWh.

Geplaatst:
28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vergeet ook niet dat die Eletre een krankzinnig hoog verbruik heeft. Geen idee of dat een rol voor je speelt, maar je haalt nul voordeel uit die 100+kWh batterij want je geraakt even ver als een andere ev met 80kWh.

Dus zou het ongeveer hetzelfde zijn zoals met de Y nu. Een 350 snelwegkm's, dus ik kan over en weer naar de Ardennen zonder te laden. :D

Tesla Y Praktische Actieradius tussen 325 - 665 km

Stad - Winter 435 km
Snelweg - Winter 325 km
Gecombineerd - Winter 380 km
Stad - Zomer 665 km
Snelweg - Zomer 425 km
Gecombineerd - Zomer 525 km

Lotus Eletre Praktische Actieradius tussen 355 - 700 km

Stad - Winter * 490 km
Snelweg - Winter * 355 km
Gecombineerd - Winter *

420 km

Stad - Zomer * 700 km
Snelweg - Zomer * 450 km
Gecombineerd - Zomer *

555 km

Geplaatst:

als ik je garage goed herinner @tuscani gaat de lengte van die eletre niet het probleem zijn, maar eerder de breedte. En die is toch bijna 17cm meer dan die Q7.

Los daarvan spreekt niets mij aan in je lijst. Ik heb het niet voor SUV's. Ik vind het lelijke lompe dingen.

Geplaatst:

Heb voor de Model S gestemd... Ik vraag me nog steeds af waarvoor ik de mijne zou inwisselen, en heb tot op heden nog niks gevonden dat in de buurt komt qua looks/range/praktisch gemak. 

Geplaatst:

Zelf niet echt over nagedacht maar voor mij misschien eerder de Emeya, veel unieker, veel beter afgewerkt .. heeft ook die praktische achterklep. Vond het geestig hoe de heren van Tesla bij Jay Leno de ‘nieuwe’ Model S zijn komen presenteren en op het moment dat ze benadrukten hoe de wagen weer net dat tikkeltje beter in elkaar steekt, komt in beeld hoe de achterklep en achterlicht nog steeds niet op elkaar uitgelijnd zijn. Trademark since 2013? Ik heb er moeite mee, OCD waarschijnlijk, maar I get you.

Geplaatst:

Knap kleurtje, nog niet gezien. Het is wel, laat ons zeggen, wat opvallend. :D

75d7c274-62d8-4ac1-9dfd-b7d3820541a8?rul

Geplaatst:

Vorige week reed ik achter zo enen.  Ik vond dat wel iets hebben.  

‘k Moest ook aan jou denken, en aan die lila versie die hier passeerde.

Geplaatst:
10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Vorige week reed ik achter zo enen.  Ik vond dat wel iets hebben.  

‘k Moest ook aan jou denken, en aan die lila versie die hier passeerde.

Het groeit, en vooral ze zakken wat in prijs door de nieuwere versie die uitgekomen is. Ben me wat aan het verdiepen in de verschillen.  Macan´s zitten nog duurder en vooral de achterste zitplaats lijkt me kleiner.

Deze zit bv op de prijs van de Q7 en Y indertijd. 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?dam=false&id=438393999&ms=15900%3B15%3B%3B&od=up&ref=srp&s=Car&sb=p&vc=Car

Geplaatst:
21 minuten geleden, Ugeken zei:

Is al weg!

Idd deze morgen ook gezien. Ofwel was het een foute prijszetting ofwel zijn ze erop gevlogen. Kleur was niet 100%, maar voor de rest was het in orde. ( stond aan 74k en 300km van hier)  heb een melding aangezet op mobile.  :D

Ik vermoed dat er wel nog wat gaan komen en wat gaan zakken,want de 600reeks komt ook online.  

Geplaatst:

Ah geen proficiat :noparty:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 15/10/2025 om 21:23, tuscani zei:

Idd deze morgen ook gezien. Ofwel was het een foute prijszetting ofwel zijn ze erop gevlogen. Kleur was niet 100%, maar voor de rest was het in orde. ( stond aan 74k en 300km van hier)  heb een melding aangezet op mobile.  :D

Ik vermoed dat er wel nog wat gaan komen en wat gaan zakken,want de 600reeks komt ook online.  

De prijzen van Eletres gaan stevig onderuit nu. Meerdere Eletre R's rond 100k te koop.

Maar in het huidige klimaat is het risico dat Lotus failliet gaat en je met een EV zonder ondersteuning komt te zitten te groot.

Geplaatst:
8 minuten geleden, anders zei:

De prijzen van Eletres gaan stevig onderuit nu. Meerdere Eletre R's rond 100k te koop.

Maar in het huidige klimaat is het risico dat Lotus failliet gaat en je met een EV zonder ondersteuning komt te zitten te groot.

allez, van waar komt dat nu opeens? 

eerste dat ik er van hoor. 

Geplaatst:

Polestar staat intussen ook al een paar jaar zogezegd op de rand van het faillissement. Chinezen toveren te elfder ure meestal wel een verse zak geld uit hun hoed.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Fr79 zei:

Polestar staat intussen ook al een paar jaar zogezegd op de rand van het faillissement. Chinezen toveren te elfder ure meestal wel een verse zak geld uit hun hoed.

Die zijn van dezelfde groep natuurlijk. :D

'k zou nu wel graag eens een wagen met zekerheid hebben. (Q7 na 4j weg wegens uit garantie, Y, pricedrop na een 1j en dus nog geen weet qua overname, nu....  :D ) 

Sebiet koop ik mij ne Skoda of Renault.

Geplaatst:

nen bmw 320e bedoel je

• Grappig 7
Geplaatst:
2 minuten geleden, tuscani zei:

Sebiet koop ik mij ne Skoda of Renault.

Renault Scenic is blijkbaar de nieuwe benchmark qua rijgedrag en afwerking!

• Grappig 1
Geplaatst:
Zojuist, gewoon ik zei:

nen bmw 320e bedoel je

Godver, je was me voor :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
Zojuist, gewoon ik zei:

nen bmw 320e bedoel je

of ne Mercedes met 150K km. Pas uit rodage.

Geplaatst:
Zojuist, tuscani zei:

ideaal. Let erop dat er geen balkanmuziek of arabische muziek afspeelt op het moment dat je start. Dan heeft die opnieuw 150k kilometers

Geplaatst:
34 minuten geleden, tuscani zei:

Met hetgeen je dan uitspaart kan je ineens je AM abonnement betalen. 

• Vind ik leuk 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid