Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 minuten geleden, Challazer zei:

Waarom geen Macan? 

Nog niet volledig afgeschreven,  maar momenteel nog wat duurder en kleiner. ( in verhouding met de andere 2) is dat slechter, neen, maar moet wel eens gaan testzitten.  ( garage was gesloten onlangs) 2 kinderen van boven 1m80 hebben wat beenruimte nodig. :D

Geplaatst:
2 minuten geleden, tuscani zei:

Nog niet volledig afgeschreven,  maar momenteel nog wat duurder en kleiner. ( in verhouding met de andere 2) is dat slechter, neen, maar moet wel eens gaan testzitten.  ( garage was gesloten onlangs) 2 kinderen van boven 1m80 hebben wat beenlengte nodig. :D

Beenruimte zeker 😛

• Thanks Friendly 1
  • Taal izan 1
Geplaatst:
Zojuist, kwiekie zei:

Als de auto's aan jouw kant staan moet je nog altijd stoppen hé 😉 

Kende ik nog niet, ferm precies!

Ook wel iets boven budget maar bon, als je iets wil dat niet iedereen heeft :D 

Tuurlijk stop ik, maar je krijgt in omgekeerde richting minder waaghalzen/nozems die er zich wel tussen zetten, om dan uit schrik van hun rechterspiegel een halve meter van hun geparkeerde wagens te blijven, waardoor jij de borduur kan opvliegen. 

Geplaatst:
46 minuten geleden, Challazer zei:

Waarom geen Macan? 

Omdat het gênant is om daarmee gezien te worden tijens. :D

eigenlijk

Een GT RS kit met spoilers zou de kers op de taart zijn. 

't Wordt misschien niet gesuggereerd, maar voor minder koop je een discretere Audi,
en wat je minder in de plaats krijgt aan patserpunten ... zal uw toekomstige zelve met dank aanvaarden (en uw vrouw, en uw vrienden, en uw klanten, enzovoort).

Maar dat gezegd zijnde, ik schrok ervan (was de tel al verloren), op mijn Carpass staan maar liefst 12 visites aan de dealer. Strikt genomen moest ik er maar 2 keer geweest zijn. Kan - precies - snappen - dat - 'ie geen Audi meer moet, maar dan gaat de Porsche niet veel beter zijn.

iets te veel mijn mening misschien... sorry. 🙂 

Geplaatst:

Hoe staat Tesla tegenover een overname eigenlijk? 

compositor?context=design_studio_2&options=$MTS23,$PR01,$WS14,$ICC02&view=FRONT34&model=ms&size=1920&bkba_opt=2&crop=0,0,0,0&overlay=0&

Geplaatst:
4 minuten geleden, Logic zei:

Hoe staat Tesla tegenover een overname eigenlijk? 

compositor?context=design_studio_2&options=$MTS23,$PR01,$WS14,$ICC02&view=FRONT34&model=ms&size=1920&bkba_opt=2&crop=0,0,0,0&overlay=0&

Waarschijnlijk zullen ze de enige zijn die überhaupt de Y willen overnemen.  :D

ze gaven ook het meeste voor de Q7 indertijd.

Geplaatst:

Het idee van een etron RS vind ik eigenlijk ook niet slecht. Die staan echt goedkoop...

4 uren geleden, tuscani zei:

Maar ondertussen zit ik wel de markt in de gaten te houden. Volgend jaar, zou ik vervangen, maar als er iets vroeger mijn weg kruist...

De Eletre, is gegroeid in mijn gedachten. Zijn poep is nog steeds bwoah, maar interieur is :inlove: 

Als ik hier dan natuurlijk van alles begin te lezen over mogelijk verdwijnen en dergelijke, dan helpt het niet. :D

Shortlist is momenteel Tesla S of Eletre.

Als eens gekeken naar de zijkant van zo'n eletre van de achterdeur naar het einde... Daar zit gelijk een extra auto tussen :fp: 

Daar tegenover vind ik de achterkant MOOI :D 

Geplaatst:
Op 17/10/2025 om 13:29, Fr79 zei:

Gewoon een 911 kopen, genoeg zotten die daar na xx jaar nog de hoofdprijs voor willen betalen waardoor je er amper op verliest (if any).

Geloof je hier nog steeds in ?

Nieuwe turbo S nu aan 300k, wat krijg ik na 5 jaar en 125.000km terug ?

Geplaatst:
16 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Nieuwe turbo S nu aan 300k, wat krijg ik na 5 jaar en 125.000km terug ?

Op zicht zijn de km's wel stevig natuurlijk... 

Maar procentueel gezien ga je voor die Turbo meer krijgen dan voor eender welke andere auto van 5jaar en 125k km...

Dat het puur in bedrag mogelijks hetzelfde is als je vergelijkt met een kar van 120k, dat kan wel :D

Geplaatst:
28 minuten geleden, Naish zei:

Op zicht zijn de km's wel stevig natuurlijk... 

Maar procentueel gezien ga je voor die Turbo meer krijgen dan voor eender welke andere auto van 5jaar en 125k km...

Dat het puur in bedrag mogelijks hetzelfde is als je vergelijkt met een kar van 120k, dat kan wel :D

Dat kan nog wel eens tegenvallen. Mijn i30N was op 4 jaar veel minder (procentueel) afgeschreven dan een 911 hoor. En er zijn zo nog wel auto's die door een samenloop van omstandigheden (meestal korting op nieuwprijs) amper afschrijven.

Geplaatst:
5 uren geleden, SpeedExceed zei:

Jazeker. Je moet maar eens naar de actuele verkoopprijzen van bijvoorbeeld een 991.2 zien en vergelijken met de toenmalige nieuwprijs en je verlies in % op jaarbasis uitrekenen. Laat me dan eens weten bij welk ander mainstream model (dus geen supercar of iets exotisch) je nog een lager cijfer vindt. Over een 993 ga ik dan nog niet eens beginnen.

Nominaal kunnen het idd. nog steeds 'hoge' bedragen zijn maar dat is het punt niet. Als het niets mag kosten dan moet je oude karren rijden, kun je soms nog met winst weer verkopen zelfs. 

Geplaatst:
7 uren geleden, Fr79 zei:

Jazeker. Je moet maar eens naar de actuele verkoopprijzen van bijvoorbeeld een 991.2 zien en vergelijken met de toenmalige nieuwprijs en je verlies in % op jaarbasis uitrekenen. Laat me dan eens weten bij welk ander mainstream model (dus geen supercar of iets exotisch) je nog een lager cijfer vindt. Over een 993 ga ik dan nog niet eens beginnen.

Nominaal kunnen het idd. nog steeds 'hoge' bedragen zijn maar dat is het punt niet. Als het niets mag kosten dan moet je oude karren rijden, kun je soms nog met winst weer verkopen zelfs. 

Toen waren de aankoopprijzen ook wel anders, toen kocht je een 991.2 Turbo (non-S) aan sub 200k. 😉 

Geplaatst:
8 uren geleden, Fr79 zei:

Een VW Polo Trendline uit 2018 kostte toen 14880€ nieuw. De gangbare prijs om die nu te verkopen is 11000-12000€.

Dat is dus 26-20% waardeverlies.
Een basis 911 kostte toen 101k€ en die verkopen nu aan 80k€ Dus ook zoiets qua waardeverlies. Maar we weten allemaal dat die 911's niet aan 101k€ verkocht werden, want dat die enkele 10k€ aan opties hadden...

Dus een Polo is minder waarde verloren dan een 911.

Geplaatst:
21 minuten geleden, anders zei:

Een VW Polo Trendline uit 2018 kostte toen 14880€ nieuw. De gangbare prijs om die nu te verkopen is 11000-12000€.

Dat is dus 26-20% waardeverlies.
Een basis 911 kostte toen 101k€ en die verkopen nu aan 80k€ Dus ook zoiets qua waardeverlies. Maar we weten allemaal dat die 911's niet aan 101k€ verkocht werden, want dat die enkele 10k€ aan opties hadden...

Dus een Polo is minder waarde verloren dan een 911.

Allemaal juist, maar dat is niet wat je moet vergelijken.

Als je een oude bak koopt van 3000 euro, dan zal je die een paar jaar later ook verkopen voor 2500 euro. Ongeacht de gereden kilometers. Je kan er geen 20k op verliezen hé.

Waar het over gaat is: koop eens een BMW 7 voor een bedrag gelijk aan een 911, en kijk wat dat doet na een paar jaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Fr79 zei:

MX-5

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, ICM zei:

Allemaal juist, maar dat is niet wat je moet vergelijken.

Als je een oude bak koopt van 3000 euro, dan zal je die een paar jaar later ook verkopen voor 2500 euro. Ongeacht de gereden kilometers. Je kan er geen 20k op verliezen hé.

Waar het over gaat is: koop eens een BMW 7 voor een bedrag gelijk aan een 911, en kijk wat dat doet na een paar jaar.

Maar dan vergelijk je evengoed een segment dat veel waarde verliest met een segment dat veel minder waarde verliest.

Kijk naar een andere sportwagen:

Alpine A110 Legende. Nieuwprijs 58800€. Goedkoopste 2e hands: 58000€

Alfa Romeo 4C. Nieuwprijs 50k€. Goedkoopste 2e hands: 63900€

of recenter: Lotus Elise Sport 240 Final Edition. Nieuwprijs: rond 55000€ (denk ik?). Goedkoopste 2e hands: 66500€

Geplaatst:
11 minuten geleden, anders zei:

Maar dan vergelijk je evengoed een segment dat veel waarde verliest met een segment dat veel minder waarde verliest.

of recenter: Lotus Elise Sport 240 Final Edition. Nieuwprijs: rond 55000€ (denk ik?). Goedkoopste 2e hands: 66500€

Dat is het punt. De 911 is atypisch, net in dat segment dat veel waarde verliest.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, ICM zei:

Dat is het punt. De 911 is atypisch, net in dat segment dat veel waarde verliest.

Dat hangt van de definitie van segment af. Als je segment ziet als "auto's boven 100k€" dan heb je gelijk. Als je als segment kijkt naar "betaalbare" sportwagens dan is de 911 helemaal niet waardevast.

Als je dan weer als segment kiest "dure" sportwagens, dan is hij weer wel waardevast (een Huracan, R8, AMG GT, ... zullen veel meer verloren zijn, maar waren initieel ook nog een stuk duurder dan 911).

Geplaatst:

+ er is nog een verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs, alsook, hoe lang staat iets te koop?

Geplaatst:
5 hours ago, anders said:

Noem je daar geen auto's op die gewoon niet meer te krijgen zijn nieuw?

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Noem je daar geen auto's op die gewoon niet meer te krijgen zijn nieuw?

A110 nog FF denk ik. De andere zijn inderdaad uit productie.

Maar dat doet er niet toe?

De 911 heeft 2 concurrenten die het veel slechter doen qua restwaarde (F-TYPE en V8 Vantage) maar er zijn ook sportwagens die het veel beter doen qua restwaarde.

Het idee dat een 911 per definitie waardevaster is dan de concurrentie, klopt niet echt.

Geplaatst:
Op 24/10/2025 om 09:57, Mazdastruction zei:

MX-5

Laten we hopen :D

Geplaatst:

De mannen van Savagegeese hebben verleden week een deep dive review gedaan over de Lucid Gravity op hun kanaal. Zeer interessant, zelfs voor iemand die niks met EV's heeft zoals ik.

Hun conclusie: de best rijdende EV SUV, maar een teveel aan software issues ATM. 

Geplaatst:

Eene gevonden met trekhaak en zwarte logo's. :party:

(Sally en Jitse vinden het gele logo wat overdreven, maar je kan dat optioneel in het zwart krijgen)

a129fc66-c29f-4ed9-8472-2c7986e48dff?rul

:D

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid